مطالب بسیاری درباره کشور ایتالیا وجود دارد که برای علاقمندان به شناخت این کشور باستانی بسیار جذاب است. اما درباره کشور ایتالیا چه میدانیم؟ چه اطلاعات مفیدی درباره کشور ایتالیا داریم که بتواند در انتخاب ما برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ادامه تحصیل مفید باشد؟ در این نوشتار اطلاعات جامعی درباره کشور ایتالیا برای شما عزیزان همراه گرد آوری شده که امیدواریم مورد توجه و عنایت شما قرار گیرد.

در این نوشتار درباره کشور ایتالیا می خوانیم :


 چرا باید درباره کشور ایتالیا بیشتر بدانیم
 درباره کشور ایتالیا ( About Italy )
 درباره کشور ایتالیا، جغرافیا و محصولات
 درباره کشور ایتالیا مردم و فرهنگ آن
 درباره کشور ایتالیا و دانشگاه های آن

چرا باید درباره کشور ایتالیا بیشتر بدانیم

ایتالیا به جز اینکه یکی از مهمترین مقصد توریستی است به عنوان کشوری پیشرفته برای مطالعات و تحصیل در نظر گرفته شده است. هم دانشجویان داخلی، هم دانشجویان بین المللی در ایتالیا، از طریق دانشگاه های مختلف و فرصت های شغلی می توانند به تحصیلات دانشگاهی عالی دست پیدا کنند. ایتالیا از نظر غذا، حمل و نقل، زبان و ، مردم ، یک کشور عالی برای تحصیل و زندگی است .

درباره کشور ایتالیا

  • نام رسمی: جمهوری ایتالیا فرم حکومت: جمهوری
  • پایتخت : رم جمعیت: حدود 60 میلیون نفر
  • زبان رسمی: ایتالیایی پول: یورو

درباره کشور ایتالیا که معروف به کشور چکمه ( به خاطر نوع نقشه اش ) شبه جزیره ایی است در جنوب اروپا. این شبه جزیره توسط دریای آدریاتیک در شرق، دریای سیسیل در جنوب، دریای ایونی در جنوب شرقی، دریای لیگروری و دریای ترنیان در غرب احاطه شده است که همه آنها بخش هایی از دریای مدیترانه هستند.

 

درباره کشور ایتالیا که عضو اتحادیه اروپا است باید بدانیم که دارای مرزهای بین المللی با اتریش، فرانسه، سن مارینو، اسلوونی و سوئیس است. و دارای مرزهای دریایی با کشورهای آلبانی، الجزایر، کرواسی، یونان، لیبی، مالتا، مونته نگرو، اسپانیا و تونس است. دو تا از بزرگترین جزایر مدیترانه به ایتالیا تعلق دارند: ساردینیا در غرب و سیسیل در جنوب.

 

جمعیت ایتالیا بیش از 60 میلیون نفر جمعیت دارد، پایتخت و بزرگترین شهر آن رم است. شهرهای اصلی ایتالیا فلورانس، میلان، ناپل و ونیز هستند. زبان گفتاری این کشور ایتالیایی است.

درباره کشور ایتالیا، جغرافیا و محصولات

  • محل: جنوب اروپا، شبه جزیره ای که به دریای مدیترانه گسترش می یابد.
  • مساحت: 301،318 کیلومتر مربع
  • زمین: شبه جزیره، عمدتا ناهموار و کوهستانی است.
  • آب و هوا: به طور کلی معتدل؛ زمستان های سرد در شمال و آب و هوای گرم و مرطوب در سواحل جنوبی

درباره کشور ایتالیا مردم و فرهنگ آن

ایتالیا جایگاه تمدن غربی و یک ابرقدرت فرهنگی محسوب می شود.خانواده ارزش بسیار مهمی در فرهنگ ایتالیایی دارد .خانواده در مرکز جامعه ایتالیا قرار دارد. جوانان اغلب در خانه تا زمانی که در 30 سالگی خود هستند، حتی اگر شغلی داشته باشند، زندگی می کنند. وقتی والدین بازنشسته می شوند، اغلب با فرزندان خود زندگی می کنند.

 

درباره کشور ایتالیا، فرهنگ این کشور باستانی در هنر، خانواده، معماری، موسیقی و غذا رونق دارد. فرهنگ در شبه جزیره ایتالیا از قرن ها پیش شکوفا شده است. حدود 96 درصد جمعیت ایتالیا ایتالیایی هستند، گرچه بسیاری از اقوام دیگر در این کشور زندگی می کنند. اعراب آفریقای شمالی، ایتالیایی آلبانیایی، آلبانیایی، آلمانی، اتریشی و برخی دیگر از گروه های اروپایی، جمعیت باقی مانده از را تشکیل می دهند.

 

درباره کشور ایتالیا باید عنوان کرد که در طول تاریخ اشخاص مشهوری در ایتالیا پای به عرصه وجود گذاشته اند که از این افراد میتوان به گالیله ستاره شناس مشهور ، مایکل آنجلو ( میکل آنژ) مجسمه ساز و نقاش ، رافائل نقاش ، لئوناردو داوینچی نقاش و مجسمه ساز ، مارکو پولو جهانگرد ایتالیایی ، لوچیانو پاواروتی خواننده اوپرا ، آندرا بوچلی خواننده نابینای ایتالیایی ، فدریکو فلینی کارگردان نامی سینمای ایتالیا و …

درباره کشور ایتالیا و گردشگری

با 52.4 میلیون گردشگر در سال (2016)، ایتالیا پنجمین کشور پر بازدید کننده ازنظر ورود گردشگران بین المللی شد. گردشگران عمدتا از ایتالیا برای فرهنگ غنی، غذا، تاریخ، مد و هنر، خط ساحلی زیبای آن ،سواحل، کوه ها و آثار تاریخی با ارزش، بازدید می کنند. ایتالیا همچنین دارای سایت های میراث جهانی یونسکو بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است.
گردشگری یکی از سریعترین صنایع در حال رشد و سودآور ترین بخش های ایتالیا است که درآمد تخمینی آن 18 میلیارد یورو درسال است.

 

از مکان های دیدنی مشهور ایتالیا میتوان به آمفی تئاتر تاریخی کولیسیوم در شهر رم ، کلیسای جامع میلان که تابلوی معروف شام اخر داوینچی در این کلیسا قرار دارد ، برج پیزا در شهر پیزا ، آمفی تئاتر 2000 ساله ورونا ، شهر تاریخی هرکولانیوم ، جیره البا ، پارک ملی گرند پارادایز ، آبنمای تروی در رم ، کوه آتشفشان اتنا ، شهر ونیز ، جزیره کاپری ، دره معابد جزیره سیسیل و … را میتوان نام برد

درباره کشور ایتالیا و اقتصاد

از زمان جنگ جهانی دوم، ایتالیا تحول اقتصادی بسیاری داشته است. صنعت آن رشد کرد و تا اواسط دهه 1960 ایتالیا یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان شد. صادرات اصلی آن لباس، کفش، غذا و البته خودرو است . جمعی از بهترین خودرو های جهان در ایتالیا تولید و به تمامی نقاطی دنیا صادر می شوند که می توان به فراری ، لامبورگینی ، آلفا رومئو ، مازراتی ، فیات اشاره کرد.

درباره کشور ایتالیا و معماری

ایتالیا صاحب تعدادی از سبک های معماری است، از جمله رنسانس، باروک و نئوکلاسیک. ایتالیا به برخی از معروف ترین سازه های جهان مانند کولوسئوم و برج پیزا مشهور است. مفهوم یک کلیسا – که در اصل برای توصیف ساختمان دادگاه عمومی باز بود و به معنای یک مکان زیارت کاتولیک بود – در ایتالیا متولد شد.

 

امروز میلان و تورین رهبران کشور در طراحی معماری و طراحی صنعتی هستند. میلان میزبان بزرگترین نمایشگاه طراحی FieraMilano است. میلان همچنین میزبان رویدادهای بزرگ و معماری مرتبط با معماری مانند سالن فوئوری و سالون دل موبایل است و برای طراحان برونو ماناری، لوسیو فونتانا، انریکو کاستلانی و پیرو منزونی است

درباره کشور ایتالیا و غذاهای آن

درباره کشور ایتالیا و غذاهای ایتالیایی همین بس که می توان گفت که بر فرهنگ غذا در سراسر جهان تأثیر می گذارند و به عنوان یک شکل از هنر در تمامی دنیا مطرح هستند. شراب، پنیر و ماکارونی بخش مهمی از وعده های غذایی ایتالیایی است. پاستا در طیف گسترده ای از اشکال، ، از جمله پنان، اسپاگتی، فوزیل و لازانیا می آید.برای ایتالیایی ها، غذا نه تنها تغذیه، بلکه زندگی است.

 

درباره کشور ایتالیا و غذاهای آن در هر منطقه از مناطق ایتالیا خوراکی های خاصی مصرف می شود. مانند اسپاگتی و پیتزا که از مناطق از مرکزی ایتالیا آمده است. در شمال ایتالیا، ماهی، سیب زمینی، برنج، سوسیس، گوشت خوک و انواع مختلف پنیر شایع ترین مواد تشکیل دهنده غذا ها هستند .همچینین ظروف پاستا با گوجه فرنگی در شمال ایتالیا محبوب هستند . انواع مختلفی از پاستای پر شده همراه با پلو و نعناع از غذاهای معروف ایتالیایی هستند. در جنوب، گوجه فرنگی در اغلب غذا ها وجود دارد که تازه یا به عتوان سس در کنار غذا مصرف می شوند. غذاهای جنوبی نیز شامل ، فلفل، زیتون و روغن زیتون، سیر، بادمجان و پنیر ریکوتا می باشد.

 

شراب همچنین بخش بزرگی از فرهنگ ایتالیایی است و این کشور به برخی از معروف ترین تاکستان های جهان مشهور است. قدیمی ترین آثار شراب ایتالیایی اخیرا در غار در نزدیکی ساحل جنوب غربی سیسیلی کشف شد.

درباره کشور ایتالیا و هنر

از زمان ظهور امپراتوری روم، هنر ایتالیایی، معماری و فرهنگ آن تاثیر زیادی بر جهان داشته است. نقاشان مشهور ایتالیایی شامل لئوناردو داوینچی و میکل آنژ است.

 

درباره کشور ایتالیا و هنر آن در طی چندین قرن تحت تاثیر چندین جنبش بزرگ قرار گرفته و چندین هنرمند بزرگ را شامل نقاشان، معماران و مجسمه سازان کرده است. امروز ایتالیا دارای جایگاه مهمی در صحنه بین المللی هنری است که دارای چندین گالری هنری، موزه ها و نمایشگاه ها است. مراکز هنری عمده در کشور شامل رم، فلورانس، ونیز، میلان، تورین، جنوا، ناپل، پالرمو، لچه و سایر شهرها هستند. ایتالیا 54 میراث جهانی ثبت شده در سازمان یونسکو دارد می پردازد که بیش از هر کشور دیگری در جهان است.

 

ایتالیا مرکز اصلی تحولات هنری در طول دوره رنسانس (1600-1300) بود که از پروتو رنسانس ژیوتو آغاز شد و با لئوناردو داوینچی، میکل آنژ و رافائل به اوج رونق رسید که آثارشان الهام بخش فاز بعدی رنسانس است.

 

درباره کشور ایتالیا باید دانست که فلورانس، ونیز و رم، به بسیاری از موزه ها مجهز هستند، اما هنر را می توان در کلیساها و ساختمان های عمومی مشاهده کرد.که از این جمله میتوان به سقف کلیسای سیتین در واتیکان اشاره کرد که توسط میکل آنژ نقاش و مجسمه ساز مشهور ایتالیایی نقاشی شده است
همچنین اپرا در ایتالیا ریشه دارد و بسیاری از اپرای معروف مانند زبان در ایتالیایی نوشته شده .

درباره کشور ایتالیا و فشن و مد

صنایع مد ایتالیایی یکی از مهمترین بخش های تولیدی کشور است. اکثر طراحان قدیمی ایتالیایی در رم قرار دارند. با این حال، میلان به عنوان پایتخت مد ایتالیا دیده می شود، زیرا بسیاری از طراحان شناخته شده در آنجا مستقر هستند و این مجموعه برای طراحان ایتالیایی است.

 

بسیاری از طراحان مد برجسته ایتالیا دارای بوتیک هایی هستند که در سراسر جهان یافت می شوند. از جمله مشهورترین و منحصر به فرد ترین این آرمانی، دولچه گابانا، والنتینو گاربانی، بنتون، فندی، گوچی، ورساچه، موسچینو و پرادا است. شرکت های سازنده لوازم جانبی و طلا و جواهر مانند بولگاری و لوکسوتیکا نیز از لحاظ بین المللی بسیار مشهور هستند
در حال حاضر میلان و رم سالانه با سایر مراکز بزرگ بین المللی مانند پاریس، نیویورک، لندن و توکیو رقابت می کنند. همچنین مجله مد Vogue Italia که چاپ ایتالیاست معتبر ترین مجله مد در جهان محسوب می شود.

درباره کشور ایتالیا و دانشگاه های آن


درباره کشور ایتالیا

تحصیل در ایتالیا به دلیل هزینه های کم زندگی ، اعتبار علمی بالا ، بورسیه استانی و … به مقصد بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی علی الخصوص دانشجویان عزیز ایرانی تبدیل شده است.

آموزش عالی در ایتالیا عمدتا توسط یک شبکه بزرگ و بین المللی از دانشگاه های دولتی و دولتی ارائه می شود. دانشگاه های دولتی ایتالیا تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش ایتالیا قرار دارند. همچنین تعدادی از دانشگاه های خصوصی و مراکز آموزشی دولتی پس از دوره متوسطه برای ارائه آموزش های حرفه ای وجود دارد.

 

دانشگاه های ایتالیایی یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های جهان هستند. بطور خاص دانشگاه بولونیا (که در سال 1088 تاسیس شد، قدیمی ترین دانشگاه جهان)، دانشگاه پادوا، در سال 1222 تأسیس شد و دانشگاه ناپل که در سال 1224 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی اروپا است. اکثر دانشگاه های ایتالیا تحت حمایت دولتی هستند.

دانشگاههای ایتالیا

 

دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه میلان، بلونیا ، پادوا ، تورین و … با عنوان بهترین دانشگاه های ایتالیا (با در نظر گرفتن شاخص های مانند تولید علمی، جذب دانشجویان خارجی و دیگران) که فعالیت های پژوهشی و آموزشی شناخته می شوند. دانشگاه میلان تنها عضو ایتالیایی لیگ اروپایی های پژوهش ( یک گروه معتبر از 20 دانشگاه اروپایی با میزان تحقیقات بالا است). ساپینزا نیز عضو چندین گروه بین المللی است: برنامه ریزی توسعه فضایی اروپا، مشارکت یک گروه اروپایی از انجمن های هواشناسی و دانشگاه های فضایی، شبکه سانتاندر، شبکه های نهاد دانشگاه ها از پایتخت های اروپا، اتحادیه دانشگاه های مدیترانه ای.

 

برخی دانشگاههای ایتالیا در برخی رشته ها شهرت جهانی دارند مانند دانشگاه پلی تکنیک میلان در معماری و تکتولوژی ، دانشگاه میلان و بلونیا در پزشکی ، دانشگاه پادوا در بیوتکنولوژی و بیولوژی ، دانشگاه تورین ایتالیا در طراحی خودرو ، دانشگاه ساپینزا در پزشکی و …

مدرک کارشناسی ارشد ایتالیایی نباید با single course اشتباه گرفته شود که دوره های تخصصی یک ساله هستند که آموزش های عملی بیشتری را ارائه می کنند اما به سطوح بالاتر مطالعات دسترسی ندارند.

درباره کشور ایتالیا و گروههای دانشگاهی

درباره کشور ایتالیا و دانشگاه های دولتی آن

این دسته شامل بسیاری از دانشگاه های ایتالیا، به ویژه بزرگترین دانشگاه ها است.
دانشگاه هایی که توسط سایر مقامات دولتی (غیر از ایالت، مانند استان ها) تامین می شود: مانند دانشگاه آزاد بوزن-بولزانو.

درباره کشور ایتالیا و دانشگاه های خصوصی آن

که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش به رسمیت شناخته شده است و معمولا هزینه های بالایی دارند.

درباره کشور ایتالیا و برنامه های دانشگاه

دانشگاه های مختلف دوره های مختلفی را برای دوره های کارشناسی و دوره های کارشناسی ارشد ارایه می دهند. اگر شما به دنبال دوره های اقتصاد، پزشکی، اطلاع رسانی، علم، مد، طراحی، و یا سایر موضوعات هستید، ایتالیا همه چیز را دارد.

امکانات اضافی مانند کتابخانه، حمل و نقل، ورزش، کافه تریا، مراکز فن آوری و فرهنگی نیز برای همه دانشجویان بین المللی در دسترس است.

درباره کشور ایتالیا و ویزای تحصیلی

برای دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا ویزای تحصیلی صادر می شود. برای تحصیل در ایتالیا فقط و فقط ویزای تحصیلی مورد قبول می باشد و ویزای های دیگر برای مقاصد آموزشی پذیرفته نمی شوند. شما همچنین باید برای گرفتن ویزا به همراه مدارک مربوطه و نامه پذیرش دانشگاه به سفارت ایتالیا مراجعه کرده و پس از گذراندن مراحل قانونی ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت نمایید . دانشجویان با ویزای تحصیلی ایتالیا می توانند در سراسر اتحادیه اروپا تردد کنند.
لازم به ذکر است ویزای تحصیلی ایتالیا فقط تا مدت دوره تحصیل دانشجو ( مثلا 5 سال برای رشته داروسازی ) معتبر است و پس از آن دانشجو برای تمدید اقامت مشغول به کار گردد.

درباره کشور ایتالیا و هزینه های های دانشگاه

هزینه زندگی در ایتالیا بین 850 تا 1000 یورو در سال برای دانشگاه های دولتی (دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا) است ، هزینه های دانشگاه ها برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بالاتر است. با این حال، هزینه واقعی بستگی به شهر و دانشگاه مربوطه دارد.
اگر به دنبال دانشگاه های خصوصی هستید، هزینه ها ممکن است بالاتر از این باشد.

درباره کشور ایتالیا و فرصت های شغلی

کارآموزی در ایتالیا : سازمان های مختلفی هستند که برای آموزش حرفه ای فعالیت می کنند. برای اینکار می توانید از دانشگاه هایی که در حال تحصیل هستند استفاده کنید. آنها همچنین کارهای تابستانی و برنامه های کارآموزی را ترتیب می دهند.

 

اگر بخواهید در ایتالیا تحصیل کنید و یا حتی به دنبال کار در ایتالیا هستید، گزینه های خوبی وجود دارد. مهم است که توجه داشته باشید که یادگیری زبان ایتالیایی مفید خواهد بود، زیرا بسیاری از افراد در صحبت کردن به زبان انگلیسی مشکل دارند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (6 امتیاز)