توضیحات کلی در مورد رشته ی داروسازی:

رشته ی داروسازی همیشه جز  پرطرفدار ترین و پرمتقاضی ترین رشته های حوزه ی پیراپزشکی به حساب می آید.اهمیت این رشته و نیاز روز افزون انسان به متخصصین  حوزه ی سلامت  همچنین  مبارزه و پیشگیری و درمان بیماری هایی که هر ساله بر تعداد آن ها افزوده می شود بر کسی پوشیده نیست.به همین دلیل و با توجه به بازار کار مناسب و آینده ی شغلی خوب  رشته ی داروسازی، هر ساله متقاضیان زیادی برای ورود به این رشته با هم رقابت می کنند .

با توجه به شرایط کنکور ایران و ظرفیت های محدود در کنار درصد بالای متقاضیان عملا رقابت در دانشگاه های ایران برای ورود به رشته ی داروسازی بسیار سخت و دشوار است.به همین دلیل  بسیاری از متقاضیان ایرانی  اقدام  به مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف میکنند.از آنجایی که تحصیل به زبان هر کشور  و فراگیری زبان ملی هر کشور سختی های خود را دارد تحصیل به زبان انگلیسی از محبوبیت و اقبال بیشتری برخوردار است.

از بین کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل ،همیشه کشورهای اروپایی به دلیل سطح علمی بالا و اعتبار دانشگاه ها و بورسیه های متنوع ،جذاب ترین گزینه ها برای ایرانیان و دانشجویان خارجی  به حساب می آیند.

از بین کشورهای اروپایی  می توان کشور ایتالیا  را یکی از مناسب ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل دانست.کشور ایتالیا از چند جهت برای ادامه تحصیل و خصوصا  تحصیل در رشته ی داروسازی مناسب می باشد.اولین دلیل آن را می توان به اعتبار بالای دانشگاه ها و سابقه ی طولانی این دانشگاه ها  اشاره کرد. دومین دلیل را می توان اعتبار جهانی مدرک فارغ التحصیلان رشته ی داروسازی در این دانشگاه  ها دانست.سومین دلیل بورسیه استانی است ،که یکی از جذاب ترین و مهم ترین دلایل برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می باشد که با توجه به شرایط مالی به دانشجو تعلق می گیرد که دانشجو می تواند هر ساله از مزایای حذف شهریه دانشگاه و کمک هزینه ی زندگی 5200یورویی  بهره مند شود . چهارمین دلیل را می توان به احتمال ویزای بالای 90درصد متقاضیان رشته ی داروسازی دانست.

موسسه ی یگانه سفیران دانش مفتخر است با بیش از 8 سال فعالیت تخصصی در  اعزام دانشجو به کشور ایتالیا هر ساله بیشترین آمار پرونده های موفق اعزام دانشجو  به کشور ایتالیا را دارد که متقاضیان عزیز جهت مشاوره ی تخصصی با کارشناسان موسسه می توانند از طریق تماس با موسسه از مشاوره های تخصصی کارشناسان ما بهره مند شوند.

در ادامه با گزینه های موجود  تحصیل به زبان انگلیسی در رشته ی داروسازی  دانشگاه های  ایتالیا آشنا می شویم.

 

دانشگاه‌های رشته داروسازی در ایتالیا

1-دانشگاه بولونیا(BOLOGNA):

شهر بلونیا از شهرهای شمالی و توریستی ایتالیا به حساب می آید که  یکی از بزرگ ترین شهر های ایتالیاست.دانشگاه بلونیا به گفته ی اکثر مورخان ، قدیمی ترین دانشگاه  اروپا  به حساب  می آید. دانشگاه بلونیا با توجه به رتبه ی مناسب در بین دانشگاه های ایتالیایی و اروپایی هر ساله میزبان دانشجویان خارجی زیادی در رشته های مختلف و مقاطع گوناگون تحصیلی  هست که این شهر را به یک شهر دانشجویی مبدل کرده است.با توجه به اعتبار دانشگاه بلونیا  و رنکینگ علمی آن ،  تعداد متقاضیانی که قصد دارند  در کورس داروسازی این دانشگاه شرکت کنند نسبت به دانشگاه تور ورگاتا بیشتر است و رقابت هم از سطح بالاتری برخوردار است.

نحوه ی پذیرش:

آزمون TOLC-F

سال های قبل دانشگاه بلونیا بر اساس رزومه ی تحصیلی و آزمون هایی نظیر SATو TOLC-F در رشته ی داروسازی دانشجو می پذیرفت. اما در حال حاضر دانشگاه بلونیا فقط بر اساس آزمون TOLC-F برای رشته ی داروسازی به زبان انگلیسی پذیرش می دهد.در پایان  مقاله به معرفی آزمون TOLC-F  خواهیم پرداخت.

ددلاین دانشگاه و ظرفیت ها:

دانشگاه بلونیا در سال 2021-2022 طی دو فراخوان اقدام به پذیرش دانشجو  می کند

فراخوان اول :

20می تا 20 جولای 2021 مصادف با 30 اردیبهشت ماه 1400 تا 29 تیر 1400 25 ظرفیت دانشجویان اروپایی و 45 ظرفیت دانشجویان غیر اروپایی

فراخوان دوم :

28 جولای  تا  8  سپتامبر   2021 مصادف با 6 مرداد 1400 تا 17 شهریور ماه 1400 25 ظرفیت دانشجویان اروپایی 5 ظرفیت غیر اروپایی

نکته: متقاضی  می تواند  در هر  دو  فراخوان   شرکت  کند.

مدرک زبان مورد قبول دانشگاه  جهت  پذیرش:

1- IELTS 5.5 Academic

2- IELTS:Indicator 5.5

3-TOFEL 78

4- FCE:First Certificate in English

5- CAE:Certificate in Advanced English

6- CPE:Certificate of Proficiency in English

 

2-دانشگاه تور ورگاتا رم( TOR VERGATA):

دانشگاه تور ورگاتای  یکی از معتبر ترین و برترین دانشگاه های ایتالیا به حساب می آید که بعد از دانشگاه ساپینزا دانشگاه دوم رم محسوب می شود.با توجه به معتبر بودن کورس داروسازی در این دانشگاه و همینطور امکان تحصیل رایگان و دریافت بورسیه استانی در این دانشگاه  ، گزینه ی مناسبی برای تحصیل در رشته ی داروسازی به زبان انگلیسی به حساب می آید.خوشبختانه با توجه به ظرفیت ایده ال این دانشگاه در رشته ی داروسازی هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان ایرانی موفق به پذیرش در این دانشگاه می شوند. متقاضیان تحصیل در رشته ی داروسازی در کشور ایتالیا می توانند جهت مشاوره ی کامل  با کارشناسان  مجرب موسسه ی  یگانه  سفیران دانش و تیم اپلای ایتالیا  از مشاوره ها به صورت تخصصی  بهره مند شوند.

نحوه ی پذیرش :

آزمون TOLC-F

سال های قبل متقاضیان جهت شرکت در دوره ی داروسازی دانشگاه تور ورگاتا می بایست  در آزمون حضوری در محل دانشگاه شرکت می کردند ولی در حال حاضر و از سال قبل به دلیل شرایط کرونا و عملا ممکن نبودن این مراحل ،دانشگاه تور ورگاتا بر اساس آزمون آنلاین تولک اف اقدام به پذیرش دانشجو می کند ، که خوشبختانه امکان شرکت در این آزمون از داخل ایران وجود  دارد و با توجه به نوسانات نرخ ارز و  مشکلات  سفر به ایتالیا ،در حال حاضر با پرداخت کمترین هزینه و با کمترین مشکلات امکان شرکت در این آزمون  محیا می باشد.از این رو فرصت مناسبی برای متقاضیان تحصیل در رشته ی داروسازی است تا با شرکت در این آزمون و پذیرش در دانشگاه های معتبر ایتالیا  از مزایای تحصیل رایگان در اروپا و ایتالیا بهره مند شوند. در پایان  مقاله به معرفی آزمون TOLC-F  خواهیم پرداخت.

ددلاین دانشگاه و ظرفیت :

بازه ی زمانی بین  جوئن  تا  سپتامبر

سال 2020-2021  این آزمون  در 24 ژوئیه  مصادف  با  2 مرداد  1399  برگزار گردید.

ظرفیت  دانشجویان  غیر اروپایی   30   نفر (2 نفر سهمیه مارکوپولو)

مقایسه ی کلی دو  دانشگاه  بلونیا و تور ورگاتا برای تحصیل به زبان انگلیسی در رشته ی داروسازی:

دانشگاه بولونیا تور ورگاتا
سطح رقابت بالا متوسط
ظرفیت 45 30
کیفیت زندگی بالا بالا
رنکینگ دانشگاه 160 510
هزینه ی زندگی دانشجویی 400   تا 600 یورو در ماه 500  تا  700یورو در ماه
موقعیت جغرافیایی شمالی مرکزی

در ادامه  به معرفی  آزمون TOLC-F  می پردازیم :

خوشبختانه بر خلاف آزمون پزشکی ، برای آزمون داروسازی امکان شرکت به صورت آنلاین و غیرحضوری در آزمون وجود دارد و علاوه بر آن دانشجویان می توانند هر ماه یکبار در این آزمون شرکت کنند. در ادامه اطلاعات کاملی در مورد آزمون TOLC-F که توسط کارشناسان موسسه ی یگانه سفیران دانش و تیم اپلای ایتالی گرد آوری شده به خوانندگان محترم ارائه می گردد.

آزمون تولک داروسازی یا تولک اف سری آزمون های تعیین سطح به زبان انگلیسی هستند که برای پذیرش در رشته ی داروسازی به دو صورت آنلاین و حضوری  برگزار می گردند.این آزمون در سال های  اخیر مورد قبول اکثر دانشگاه های ایتالیا به خصوص بلونیا و تور ورگاتا   قرار گرفته و تعداد  زیادی از دانشگاه ها برای  پذیرش دانشجو در مقطع لیسانس از این آزمون ها استفاده می کنند.

ساختار آزمون تولک داروسازی(TOLC-F):

بخش ها تعداد سوالات زمان
زیست شناسی 15 20
شیمی 15 20
فیزیک 7 12
ریاضی 7 12
استدلال و منطق 6 8
مجموع 50 72

نکته: هر پاسخ صحیح 1 امتیاز مثبت.هر پاسخ غلط منفی 0.25 .بدون پاسخ 0 امتیاز

 

سر فصل آزمون:

ا-زیست شناسی:

ترکیب شیمیایی موجودات زنده

عناصر زیستی. خواص آب. مولکول ها و ماکرومولکول های مورد علاقه بیولوژیکی. ساختار مونومرهای گلوسیدی ، مولکول های چربی ، اسیدهای آمینه و نوکلئوتیدها. ساختار و عملکرد ماکرومولکول ها: پلی ساکاریدها ، اسیدهای نوکلئیک و پروتئین ها. خواص آنزیم ها.

عناصر تنوع زیستی

تنوع و سطح سازماندهی موجودات زنده. قلمروها و پادشاهی های موجودات زنده. باکتریها ، پروتیستا ، قارچها ، گیاهان ، حیوانات. ویروس ها

زیست شناسی سلولی

سازمان سلولی خصوصیات مورفو عملکردی سلولهای پروکاریوتی و یوکاریوتی ترکیبات اصلی سلولی: غشای سلولی ، دیواره های سلولی ، سیتوپلاسم ، میتوکندری ، پلاستیدها ، ریبوزوم ها ، شبکه آندوپلاسمی ، دستگاه های گلژی ، لیزوزوم ها ، هسته ، هسته.

چرخه سلولی ، تولید مثل ، وراثت

تولید مثل سلول: میتوز و میوز. مکمل کروموزوم. تولید مثل و وراثت. چرخه های حیاتی تولید مثل جنسی و غیرجنسی. ژنتیک مندلی. ژنتیک کلاسیک: نظریه کروموزومی وراثت ؛ کروموزوم های جنسی. ژنتیک مولکولی: DNA و ژن ها. کد ژنتیکی و ترجمه آن سنتز پروتئین. DNA پروکاریوت ها. کروموزوم یوکاریوت ها. ژنتیک انسانی: انتقال صفات تک و چند ژنی ؛ بیماری های ارثی. جهش

انرژی زیستی

جریان انرژی و اهمیت بیولوژیکی فتوسنتز ، گلیکولیز ، تنفس هوازی و تخمیر ؛ متابولیسم اتوتروفیک و هتروتروف. اجزای اکوسیستم زنجیره های تروفیک. تولید کنندگان ، مصرف کنندگان ، تجزیه کننده ها. فعل و انفعالات بین گونه ها: رقابت ، دوجانبه گرایی و انگلی.

مبانی آناتومی انسان

آناتومی بدن انسان: سیستم اسکلتی عضلانی. سیستم ها: گوارشی ، تنفسی ، گردش خون ، دفع کننده ، ایمنی ، غدد درون ریز ، عصبی ، تولید مثل.

مبانی فیزیولوژی

فیزیولوژی بدن انسان: عملکردهای پشتیبانی و حرکت ، تغذیه ، تنفس ، گردش خون ، دفع ؛ عملکردهای ایمنی ، غدد درون ریز و عصبی ، عملکرد تولید مثل.

2-شیمی:

ساختار ماده. ساختار اتم. سیستم دوره ای عناصر

ساختار اتم: ذرات بنیادی؛ تعداد اتمی و تعداد جرم ، ایزوتوپ ها ، ساختار الکترونیکی اتم های عناصر مختلف.

سیستم دوره ای عناصر: گروه ها و دوره ها ؛ عناصر گذار ؛ خواص تناوبی عناصر: شعاع اتمی ، پتانسیل یونیزاسیون ، میل الکترون ؛ فلزات و غیر فلزات روابط بین ساختارهای الکترونیکی ، موقعیت در سیستم دوره ای و خواص. پیوندهای شیمیایی: پیوندهای یونی و کووالانسی ؛ قطبیت اوراق قرضه ؛ الکترونگاتیوی

مبانی شیمی عمومی و غیرآلی. ترکیبات غیر آلی

مبانی شیمی معدنی. نامگذاری و خصوصیات اصلی ترکیبات غیر آلی: اکسیدها ، هیدروکسیدها ، اسیدها ، نمک ها ؛ موقعیت در سیستم تناوبی.

واکنشهای شیمیایی کاهش اکسید

واکنشهای شیمیایی و استوکیومتری: وزن اتمی و مولکولی ، عدد آووگادرو ، مفهوم خال ، تبدیل گرم به مول و بالعکس ، محاسبات ساده استوکیومتری ، تعادل واکنشهای ساده ، انواع مختلف واکنشهای شیمیایی. اکسیداسیون و کاهش: تعداد اکسیداسیون ، مفهوم اکسید کننده و عامل احیا کننده.

راه حل ها اسیدها و بازها

خواص حلال آب ؛ انحلال پذیری؛ روشهای اصلی بیان غلظت محلولها. اسیدها و بازها: مفاهیم اسید و باز ؛ اسیدیته ، خنثی ، اساسی بودن محلول های آبی ؛ PH

شیمی ارگانیک

مبانی شیمی آلی: شیمی موجودات زنده؛ پیوندهای بین اتم های کربن. فرمولهای خشن ، ساختاری و منطقی مفهوم ایزومریسم هیدروکربنهای آلیفاتیک ، حلقوی و معطر. گروه های عملکردی: الکل ها ، اترها ، آمین ها ، آلدهیدها ، کتون ها ، اسیدهای کربوکسیلیک ، استرها ، آمیدها.

3-فیزیک:

مجموعه های عددی

مجموعه های عددی و خصوصیات آنها ، عملیات ساده ، مرتب سازی و مقایسه. قدر مطلق. اعداد – اعداد اول ، تجزیه به عوامل اصلی. بزرگترین مقسوم علیه مشترک و کمترین مضرب مشترک. تقسیم عدد صحیح با باقیمانده. نسبت ها ، نسبت ها و درصد ها ، قدرت ها و ریشه ها.

عبارات جبری

جبر پایه. عبارات جبری. عملیات با یک جمله و چند جمله ای ، محصولات قابل توجه ، تجزیه یک چند جمله ای به عوامل. تقسیم با چند جمله ای و قضیه روفینی.

معادلات و نابرابری ها

معادلات و نابرابری های جبری درجه اول و دوم یا به این موارد قابل استناد. معادلات و نابرابری های مطلق ، نمایی و لگاریتمی. سیستم های معادلات خطی و درجه دو.

مثلثات

اندازه گیری در درجه و شعاع. توابع مثلثاتی اساسی: سینوس ، کسینوس ، مماس ، لبه زاویه. روابط مثلثاتی اساسی.

کارکرد

تعریف عملکرد. دامنه ، تصویر و عکس مقابل از یک عنصر. ویژگی های اساسی توابع: یکنواخت ، محدود ، دوره ای. ترکیب عملکرد. توابع برگشت پذیر و عملکرد معکوس. نمودارهای کیفی توابع ابتدایی: توابع قدرت ، چند جمله ای های درجه اول و دوم ، ریشه ، مقدار مطلق ، نمایی و لگاریتم ، تابع 1 / x ، توابع مثلثاتی.

هندسه هواپیما

شکلهای معمول هواپیما و خصوصیات بنیادی آنها. قضیه فیثاغورس. خصوصیات مثلث های مشابه. معیارهای همخوانی مثلث ها. محیط و مساحت شکلهای اصلی صفحه (مثلث ، چهار ضلعی ، چند ضلعیهای منظم و دایره). بروز ، موازی بودن و عمود بودن بین خطوط مستقیم در یک صفحه

هندسه جامد

خطوط و هواپیماها. مشخصات اصلی شکل های جامد (موازی ، منشورها ، اهرام ، استوانه ها ، مخروط ها و کره ))

هندسه تحلیلی

مختصات دکارتی در هواپیما. فاصله بین دو نقطه و نقطه میانی یک بخش. معادله یک خط مستقیم. ضریب زاویه ای معادله یک خط مستقیم با یک نقطه و ضریب زاویه ای. معادله یک خط مستقیم با دو امتیاز. شرایط موازی و عمود بودن. خطوط مستقیم ، موازی و همزمانی. یافتن نقطه تقاطع دو خط حادثه ای. سهموی با محور تقارن موازی با محور y: معادله ، خصوصیات ، مختصات راس. دور: معادله ، خصوصیات ، مختصات مرکز و طول شعاع.

ترکیبی ، احتمال و آمار

فاکتوریل یک عدد و ضریب دوجمله ای. تنوع ، ترکیب و جایگشت. احتمال وقایع به عنوان نسبت بین نتایج مطلوب و نتایج احتمالی. احتمال وقایعی که به طور متقابل انحصاری ، مشروط ، مستقل باشند. رویدادهای تکمیلی میانگین حسابی.

4-ریاضیات:

فرمول بندی و کمی سازی پدیده ها با رویکردی علمی. مشاهده پدیده های جسمی روزمره و ارتباط با دانش به دست آمده. اندازه گیری مستقیم و غیرمستقیم. اندازه های اساسی و مشتق شده. ابعاد فیزیکی مقادیر. کمیت های اضافی ، زاویه ها ، مقادیر بردار. واحدهای اندازه گیری ، سیستم های واحد ، بین المللی). نامها و روابط بین واحدهای بنیادی و مشتق شده. ترتیب بزرگی ، ضربها و چند ضربها (نامها و مقادیر). تبدیل بین واحدهای اندازه گیری. عدم اطمینان تجربی ، سازگاری اندازه گیری. ارقام معنادار. تقریب و کوتاه کردن نماد علمی. میانگین حسابی. خطاهای نسبی و مطلق. حساسیت تجربی. دقت و صحت اندازه گیری ها. نمایش نتایج قوانین مقیاس ، تناسب مستقیم و معکوس.

سینماتیک و پویایی

بردارها و عملیات بردارها. مقادیر حرکتی: جابجایی ، سرعت و شتاب (میانگین و لحظه ای ، مقیاسی و بردار). شرح حرکات در فضا (مسیر حرکت) و زمان (معادله ساعتی). حرکات مختلف ، به ویژه حرکت خطی یکنواخت ، حرکت شتابدار یکنواخت و حرکت دایره ای یکنواخت. [برای انواع حرکت: تعریف و روابط بین کمیتهای حرکتی مرتبط ، نمایش گرافیکی]. مفهوم فرکانس و دوره.

نیروها

مفهوم جرم. مفهوم زور. سه قانون پویایی. ترکیب بردار نیروها ، حاصل. قانون جاذبه جهانی و شتاب گرانش. مفهوم وزن نمونه های دیگر نیروها: اصطکاک ، نیروهای الاستیک و الکتریکی. ترکیب بردار نیروها ، حاصل. کار کردن انرژی جنبشی. نیروی محافظه کار و انرژی بالقوه. قانون حفظ انرژی مکانیکی. مفهوم حرکت.

مکانیک سیالات

حالتهای تجمع ماده. مایعات تراکم فشار و واحدهای اندازه گیری آن (نه تنها سیستم SI). قانون استوین اصل پاسکال. رانش هیدرواستاتیک (اصل ارشمیدس). جریان. صرفه جویی در انرژی برای انتقال مایعات.

ترمولوژی ، تئوری جنبشی گاز ، ترمودینامیک

دما ، تعادل گرمایی (اصل صفر). مقیاس های دماسنجی. گازها و گازهای کامل. خال ، عدد آووگادرو ، جرم اتمی. انرژی درونی گازهای تک هسته ای. حرارت. ظرفیت ویژه گرما و گرما. تغییرات حالت و گرمای نهان. نظریه جنبشی گاز. معادله حالت ، قوانین گاز و معادله حالت کامل گاز. فرآیندهای ایزوخوریک ، ایزوباریک ، همدما و آدیاباتیک. اصول اول ، دوم و سوم ترمودینامیک. تعریف آنتروپی. عملکرد دولت انبساط حرارتی. مکانیسم های انتقال گرما: هدایت ، همرفت ، تابش. اثر ژول.

الکترواستاتیک ، جریان های الکتریکی ، مغناطیس

بار الکتریکی ، القایی. قانون کولن. میدان الکتریکی جریان مستقیم. پتانسیل الکتریکی ، مقاومت الکتریکی ، مقاومت ، قانون اهم. پدیده های مغناطیسی دو قطبی مغناطیسی میدان مغناطیسی. یک میدان مغناطیسی به دلیل سیم با طول نامحدود که جریان را حمل می کند. نیروی لورنتس. قانون فارادی-لنز و جریانهای القایی.

 

سوالات متدوال درباره تحصیل داروسازی در ایتالیا

هزینه  ی ثبت نام در آزمون چقدر است؟

30 یورو


آزمون کی برگزار می شود؟

هر ماه به طور مکرر برگزار می گردد.


دفعات شرکت در آزمون؟

هر شخص می تواند هر ماه صرف نظر از طی شدن مدت 30روزه یک بار در آزمون تولک شرکت کند.


حداقل نمره ی قبولی در این آزمون چند است؟

خیر


برای شرکت در آزمون نیاز به مدرک زبان است؟

حداقل نمره و یا نمره ی قبولی به فراخوان دانشگاه مورد نظر بستگی دارد.


آیا معدل و رزومه تحصیلی تاثیری در قبولی آزمون دارد؟

خیر. ملاک قبولی آزمون تحصیل داروسازی در ایتالیا فقط آزمون است و معدل و سابقه تحصیلی تاثیری در قبولی متقاضی ندارد.


آیا با مدرک دیپلم رشته های انسانی ، ریاضی یا فنی هم امکان تحصیل داروسازی هست؟

بله. تنها شرط ثبت نام در آزمون گذراندن ۱۲ سال تحصیلی توسط متقاضی است و همه دارندگان دیپلم ( اعم از تجربی ،ریاضی ، انسانی ، فنی و …) می توانند در آزمون شرکت کنند و پس از قبولی برای تحصیل در کشور ایتالیا وارد دانشگاه تورورگاتا شوند.


آیا برای تحصیل در رشته داروسازی شرایط سنی خاصی وجود دارد؟

خیر. تحصیل داروسازی در ایتالیا هیچگونه شرایط سنی خاصی ندارد و متقاضیان قادر خواهند بود با هر شرایط سنی ایی که دارند برای تحصیل در این رشته عازم ایتالیا شوند.


آیا داشتن مدرک زبان جهت اخذ پذیرش الزامی است؟

خیر. اخذ پذیرش اولیه بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است اما برای اخذ ویزای تحصیلی از سفارت ایتالیا وجود مدرک زبان برای دانشجو الزامی خواهد بود.


آیا برای دانشجویان خارج از کشور امکان انتقال واحد وجود دارد؟

بله. در صورت قبولی در آزمون تحصیل داروسازی در ایتالیا، دانشجو می تواند تقاضای تطبیق واحد داده و واحد های گذرانده در کشور مبدا را به دانشگاه مقصد در کشور ایتالیا انتقال دهد.


آیا برای آزمون داروسازی منابع درسی خاصی وجود دارد ؟

بله. گروه اعزامی اپلای ایتالیا بهترین و جامع ترین منابع را برای آزمون داروسازی ایتالیا تهیه کرده است، دانشجویان محترم در صورت تمایل می توانند پکیج منابع را از موسسه یگانه سفیران دانش تهیه نمایند.


آیا بورسیه استانی به رشته های داروسازی نیز تعلق میگیرد؟

بله. بورسیه استانی به تمامی مقاطع تحصیلی و رشته های دانشگاهی در کشور ایتالیا تعلق میگیرد. دانشجویان میتوانند به علاوه ی ۵۲۰۰ یورو وجه نقدی که دریافت می کنند از مزایای دیگری مانند معافیت کامل از پرداخت شهریه، تخفیف ۷۰ درصدی برای خوابگاه و سلف سرویس و کارت تردد استفاده کنند.


آیا مدرک ارائه شده از دانشگاه تورورگاتا مورد تایید کشور ایران می باشد؟

مدرک ارائه شده از سوی دانشگاه توروگاتا مورد پذیرش قطعی وزارت علوم و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران می باشد.

 

 

در سالیان اخیر اکثر دانشجویان موسسه یگانه سفیران دانش با استفاده از پکیج منابع درسی و مشاوره های صحیح موفق به قبولی در آزمون شده و عازم کشور ایتالیا شده اند. همچنین اخذ بورسیه استانی برای تمامی این افراد توسط گروه اعزامی اپلای ایتالیا ( موسسه یگانه سفیران دانش ) انجام گشته و دانشجویان محترم بدون داشتن هزینه های تحصیل مشغول به گذراندن دوره های خود هستند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد چگونگی شرکت در آزمون دارو سازی Studying Pharmacy in Italy، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا با شماره تلفن های موسسه تماس گرفته و از مشاوره کاشناسان ما بهره مند شوید. همچنین در صورت تمایل می توانید از مشاوره حضوری رایگان موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش نیز استفاده کنید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

3.7/5 - (19 امتیاز)