تحصیل در دانشگاههای ایتالیا می تواند یکی از ایده ال ترین مقاصد برای متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور  باشد.

وجودرشته های متنوع دانشگاهی،انواع بورسیه های مختلف علمی و رقابتی ، وجود دانشگاههای معتبر و با رتبه های بالا و مناسب در رنکینگ جهانی،امکانات بی نظیر دانشگاههای ایتالیا و مراکز اموزش عالی این کشور،برگزاری دوره های مشترک دانشگاهی با دانشگاههای معتبر سایر کشورهای معتبر اروپایی، امریکا وکانادا از جمله مزایای تحصیل در ایتالیاست.

همچنین ویزای بسیار راحت ، هزینه های بسیارناچیز دانشگاهی ، وجود بورسیه های متعدد دانشگاهی ، دریافت اقامت شینگن حین تحصیل و امکان اخذ اقامت پس ازفارغ التحصیلی را می توان از دیگر مزایای تحصیل در مقطع دکترای دانشگاههای ایتالیا برشمرد.

تحصیل در مقطع دکترای دانشگاههای ایتالیا عمدتا به صورت ترکیبی(گذراندن واحدهای درسی  وکار تحقیقاتی پژوهشی)است.

فرایند اعطای پذیرش در مقطع دکترای ایتالیا  معمولا پس از ارایه مدارک مورد نیاز جهت پذیرش و انجام مصاحبه علمی (از طریق اسکایپ یا حضوری ) صورت می گیرد.

بورسیه های مقطع دکترا

بورس علمی

دانشجویان متقاضی اخذ پذیرش مقطع دکترا در ایتالیا در صورت ارایه مدارک مناسب وکسب امتیازات علمی لازم، امکان دریافت بورسیه های علمی تا سقف 14000یورو در سال و یا بورس 20000یورو در سال را خواهند داشت.

بورس استانی یا بورسیه جهان سوم

در صورتی که دانشجو تنها موفق به دریافت پذیرش از یکی از  دانشگاه های ایتالیا شود با ارایه مدارک مالی مربوط به سرپرست خود، امکان استفاده از بورسیه استانی ایتالیا (بورسیه کشورهای جهان سوم) تا سقف 5200 یورو در سال را خواهد داشت.

تمامی دانشجویان مقطع دکترا در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه و بدون توجه به ملاک های علمی ، صرفا با ارایه مدارک مالی  مناسب می توانند از این نوع بورسیه بهره مند گردد.


سوالات متداول در ارتباط با ادامه تحصیل در مقطع دکترای ایتالیا

کدام رشته های تحصیلی در مقطع دکترای دانشگاههای ایتالیا به زبان انگلیسی ارایه می گردند؟

تقریبا اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در تمامی رشته های تحصیلی در مقطع دکترا در دانشگاههای ایتالیا به زبان انگلیسی امکان پذیراست.

عوامل مهم در اخذ پذیرش و بورسیه مقطع دکترای دانشگاههای ایتالیا کدامند؟

پروپوزال یا طرح تحقیقاتی(تقریبا 40تا50درصد کل امتیازات جهت پذیرش و اعطای بورس)

جهت درخواست اخذ پذیرش در مقطع دکترای دانشگاههای ایتالیا بایدبه این نکته توجه داشت که ارایه یک پروپوزال یا طرح تحقیقاتی کاربردی جذاب، باکیفیت علمی و متناسب با موضوعات علمی روز دنیا مهم ترین نقش را در دریافت پاسخ مثبت از سوی دانشگاه دارد.

سوابق علمی پژوهشی مناسب (ارایه مقالات علمی نظیر ISIوISC و….)، معدل مقاطع قبلی تحصیلی، سابقه کار،گواهی نامه های تخصصی و کاری مرتبط ،خلاصه تز فوق لیسانس ، مدرک زبان و همچنین امتیازمرحله مصاحبه )از طریق اسکایپ یا حضوری) نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در اخذ پذیرش دکترای ایتالیا می باشند.


بازه زمانی اخذ پذیرش و شروع دوره های مقطع دکترا در ایتالیا چگونه است؟

شروع دوره های دکترا در دانشگاههای ایتالیا بسته به دانشگاه از اوایل ماه اکتبر(مهرماه) تا اوسط ماه فوریه(بهمن ماه) می باشد.

بازه های اخذ پذیرش در مقطع دکترای دانشگاههای ایتالیا برای هردانشگاه متفاوت است ومعمولا هرساله از اواخر ماه فوریه(اسفند ماه) تا دسامبر(اذرماه) سال بعد ادامه می یابد.

جهت اقدام برای ویزای تحصیلی مقطع دکترای ایتالیا می توان در تمام طول سال و بلافاصله پس از اخذ پذیرش نسبت به درخواست ویزای تحصیلی از سفارت ایتالیا اقدام نمود.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (4 امتیاز)