دانشگاه پلی تکنیک میلان

بسیاری از علاقمندان به تحصیل در ایتالیا مشتاق آشنایی با بهترین دانشگاههای ایتالیا هستند، موسسه یگانه سفیران دانش ( گروه اعزامی اپلای ایتالیا ) اقدام به بررسی دقیق دانشگاههای ایتالیا نموده است. در این بخش دانشگاه پلی تکنیک میلان را که برترین دانشگاه فنی مهندسی ایتالیا و از بهترین دانشگاه های دنیاست را مورد بررسی قرارداده ایم.

در این نوشتار می خوانیم :


 تاریخچه دانشگاه پلی تکنیک میلان ( Polytechnic University of Milan )
 مزایای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان
 خصوصیات دانشگاه پلی تکنیک میلان
 هزینه زندگی در ایتالیا، دانشگاه پلی تکنیک میلان

تاریخچه دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال 1863 توسط گروهی از دانشمندان و کارآفرینان متعلق به خانواده های برجسته میلانی تاسیس شد. این دانشگاه خواستگاه دانشمندان برجسته ایی مانند فرانچسکو بیروسکی (اولین مدیر آن)، لوئیجی کرمونا ، جولیو ناتا (برنده جایزه نوبل شیمی در سال 1963) ، آلدو روسی ، رنزو پیانو ، جیو پانتی ، آچیله کاستالیونی و … می باشد . در ایتالیا اصطلاح “Politecnico” به معنای یک دانشگاه دولتی است که تنها شامل برنامه های تحصیلی در مهندسی، معماری و طراحی می شود.

دانشگاه پلی تکنیک میلان در حال حاضر به عنوان یکی از برجسته ترین دانشگاه های دنیا در رشته های فنی مهندسی (مهندسی، معماری و طراحی صنعتی و …) رتبه بندی شده است و در بسیاری از رشته ها به عنوان یک موسسه پژوهشی برجسته در سراسر جهان در نظر گرفته می شود.

دانشکده های معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان از شهرت جهانی برخوردار بود و هرساله تعداد زیادی از دانشجویان از تمامی اقصی نقاط دنیا برای تحصیل در این دانشگاه به ایتالیا سفر می کنند، این دانشگاه از محبوب ترین مقاصد دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا می باشد. همچنین این دانشگاه عضو اتحادیه IDEA ( یک اتحاد استراتژیک در میان پنج فناوری برتر اروپا ) است که هدف آن آموزش نسل جدیدی از مهندسین با فعالیت های فوق برنامه برای دانشجویان برتر و بسیار با استعداد است.

رشته انگلیسی زبان در دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان با استفاده از یک سیاست بین المللی قوی بسیاری از رشته ها را به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می کند و هرساله بسیاری از دانش آموزان خارجی را جذب می کند که اکنون یک جامعه متنوع بیش از 100 کشور مختلف را تشکیل می دهند. از نزدیک به 40000 هزار دانشجوی این دانشگاه بیش از 4000 نفر آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

وجود دانشگاه پلی تکنیک میلان در کنار دانشگاه های معتبر دیگری چون بلونیا، ساپینزا، تورورگاتا، دانشگاه میلان، پاویا و غیره باعث شده است که تحصیل در ایتالیا در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج کشور قرار گیرد. سطح علمی عالی دانشگاه ها و هزینه های تحصیل و زندگیِ کمتر نسبت دیگر کشورهای اروپایی از دلایل اقبال مردم برای تحصیل در این کشور زیباست. هزینه زندگی در ایتالیا با وجود داشتن دانشگاه های معتبر و شهر های مدرن به مراتب کمتر از دیگر نقاط اروپا می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان

از دیگر مزایای تحصیل در ایتالیا و دانشگاه پلی تکنیک میلان توجه شرکت های بزرگ به دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه است. سطح علمی و اعتبار بالای این دانشگاه در رشته های مختلف باعث شده است که شرکت ها و کمپانی های بزرگ دنیا دائما دانشجویان فعال این دانشگاه را تحت نظر داشته باشند.

بدین ترتیب که بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک میلان در همان حین تحصیل با پیشنهاد های کاری مواجه شده و پس از فراغت از تحصیل مستقیما وارد بازار کار می شوند. این دانشگاه بر طبق استاندارد های وبسایت جهانی topuniversities.com از لحاظ استخدام فارغ التحصیلان، که از صد نمره درجه بندی شده است نمره کامل 100 را دریافت نموده که این نشانگر اعتبار علمی و کاربردی این دانشگاه می باشد. همچنین نمره همکاری با کارفرمایان ( شرکت ها و کمپانی ها ) 99 از 100 در نظر گرفته شده است.

خصوصیات دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان در هفت محوطه دانشگاه گسترش یافته است:

دو دانشگاه اصلی در میلان و پنج مجتمع آموزشی دیگر در سراسر لومباردی و امیلیا رومانا.

دانشکده لئوناردو داوینچی : میلان لئوناردو قدیمی ترین دانشکده دانشگاه پلی تکنیک میلان است که هنوز در حال استفاده است. اولین ساختمان ها در منطقه لئوناردو داوینچی در سال 1927 افتتاح شد. لئوناردو محوطه اصلی دانشگاه است و شامل دفاتر اداری مرکزی، ریاست جمهوری و بسیاری از بخش های تحقیقاتی می باشد.

دانشکده بوویسا : دانشکده بوویسا در منطقه بویسا میلان واقع شده و در سال 1989 فعالیت خود را آغاز کرد. دانشکده طراحی، صنایع، مکانیک، هوافضا و دانشکده مهندسی انرژی در این محوطه قراردارند. از دیگر امکانات بوویسا میتوان به تونل باد اشاره کرد.
دیگر دانشکده های این دانشگاه عبارتند از کومو (تاسیس 1987) ، لکو (تاسیس 1989) کریمونا (تاسیس 1991) مانتوویا (تاسیس 1994 ) پیاچنزا ( تاسیس 1997) با هدف ایجاد ارتباط مستقیم با دانش آموزان و تعامل با مشاغل محلی جامعه است.

سیاست های دانشگاه پلی تکنیک میلان ایجاد یک محیط برای استعدادهای جوان از سراسر جهان است که برای تحصیل در ایتالیا به این کشور سفر کرده اند تا مهارت های خود را در زمینه کار تیمی توسعه دهند. دانشجویان نیز خدمات حرفه ای متمرکز و شخصی را از جلسات کلاس درس حضوری و آنلاین ، کارگاه های آموزشی در زمینه مهارت های مختلف، بازار کار و … دریافت می کنند .در تمامی دانشکده ها تدریس به طور فزاینده ای مرتبط با تحقیق است. این موضوع می تواند برای دستیابی به نتایج با استانداردهای بین المللی بالا بسیار مفید باشد.

دانشگاه پلی تکنیک میلان دارای بیش از 130 آزمایشگاه است که در زمینه انرژی، حمل و نقل، برنامه ریزی، مدیریت، طراحی، ریاضیات و علوم طبیعی و کاربردی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، محیط زیست و میراث فرهنگی مشغول به انجام تحقیقات هستند ، در این میان نیز یک تونل باد و مرکز تست سقوط برای رشته های مرتبط طراحی گردیده است.

فرصت های بین المللی دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان فرصت های متعددی برای دانش آموزانی فراهم می کند که می خواهند مطالعات خود را با یک تجربه در خارج از کشور افزایش دهند. از جمله این فرصت ها همکاری با پروژه آتن و پروژه اراسموس را میتوان نام برد.

فرصت های شغلی دانشگاه پلی تکنیک میلان

تحقیق فارغ التحصیلان سال سالهای اخیر نشان می دهد که 80 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه پلی تکنیک میلان ظرف سه ماه پس از فارغ التحصیلی کار می کنند و تقریبا 95 درصد در عرض شش ماه. این ارقام برای فارغ التحصیلان کارشناسی و فارغ التحصیلان ارشد شبیه به هم است. یک سرویس حرفه ای تخصصی، ارتباطات بین فارغ التحصیلان و صنعت را تسهیل می کند، شرکت ها را برای ارائه مطالب دعوت می کند و آمار مربوط به دانش آموزان فارغ التحصیل را تهیه می کند. هر روز برای دانشجویان و فارغ التحصیلان، چندین پیشنهاد شغلی ارائه می شود.

هزینه زندگی در ایتالیا، دانشگاه پلی تکنیک میلان

هزینه های دانشجویی در دانشگاه پلی تکنیک میلان بستگی به درآمد خانواده دانش آموز دارد. شهریه ها بسته به درآمد سرپرست دانشجو بین 150 الی 4000 یورو در سال متغیر هستند. این دانشگاه علاوه بر بورسیه استانی که هزینه های تحصیل و زندگی در میلان را به شدت کاهش می دهد بورس های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی به عنوان بخشی از برنامه بین المللی در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه استانی به کانال موسسه یگانه سفیران دانش مراجعه کردن و فایل های صوتی مربوطه را گوش کنید.

پژوهش های تحقیقاتی دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان دارای تاریخچه طولانی تحقیق است. بسیاری از دانشمندان که در دانشگاه کار می کنند، جوایز مهمی را از جامعه علمی دریافت کرده اند: از جمله مشهورترین آنها ژیولی ناتا، تنها برنده جایزه نوبل شیمی در سال 1963 است که رئیس بخش شیمی دانشگاه بود.

دانشگاه پلی تکنیک میلان همچنین نخستین آزمایش راکتور هسته ای در ایتالیا را، از سال 1959 تا 1979 در موسسه تحقیقاتی هسته ای انریکو فارمی انجام داد و در حال حاضر چندین آزمایشگاه مهم مانند یکی از بزرگترین تونل های باد در اروپا را در اختیار دارد. این دانشگاه تقریبا 80٪ بودجه تحقیقاتی خود را از منابع خارجی از مشارکت در دعوتنامه های ملی و بین المللی توسط پیش نویس محققان و از قراردادهای تحقیقاتی که با شرکت ها مطرح شده بود، افزایش داده است.

سازمان های دانشگاه پلی تکنیک میلان

موسسه آموزشی Istituto per il Diritto allo Studio Universitario ( ISU )  امکانات آموزشی اضافی مانند کمک هزینه تحصیلی، مسکن دانشجویی، کتابخانه های باز، وام دادن کامپیوتر، کافه تریا و فضاهای آموزشی را مدیریت می کند.

Educafe یک مرکز فرهنگی در محوطه دانشگاه لئوناردو است که دانش آموزان می توانند در آن با یکدیگر ملاقات کنند.

در میان سازمان های دانشجویی:

انجمن دانش آموزان اروپایی فناوری :

یک سازمان غیرانتفاعی و سیاسی بی طرف اروپایی است که بر روی تنوع توانمندی تمرکز دارد و توسط دانشجویان اداره می شود و در بیش از 30 کشور حضور دارد.

شبکه دانشجویی اراسموس :

یک سازمان غیر انتفاعی است که دانشجویان را ارزیابی و تبادل پروژه را ترویج می کند.
یوروویا :

یک سازمان برای تشکیل دانشجویان هوافضای پلی تکنیک و ایجاد ارتباط آسان با دیگر دانشجویان هوافضا در اروپا است.

انجمن مهندسین محیط زیست :

انجمن دانشجویی دانشجویان مهندسی محیط زیست.
(Politecnico Open Unix Labs)، یک انجمن دانشجویی برای دانش آموزانی است که علاقه مند به ترویج نرم افزار رایگان هستند.
پلی رادیو : رادیو اینترنتی دانشجویی است.
انجمن مهندسی پزشکی : یک سازمان مستقل مهندسی زیستی برای ایجاد یک شبکه بین دانش آموزان و استادان برای ترویج فعالیت ها و پروژه ها
Rockault Experimental Skyworth : انجمنی با هدف طراحی و توسعه راکت های کوچک و وسایل نقلیه بدون سرنشین.

کتابخانه دانشگاه پلی تکنیک میلان

کتابخانه دانشگاه پلی تکنیک میلان بیش از 470،000 عنوان کتاب ، مجله علمی ، ژورنال و … را در خود جای داده است .این سیستم شامل چهار کتابخانه مرکزی همراه با کتابخانه های آموزشی (کتابخانه های گروهی) است. عناوین ثبت شده در سیستم کتابخانه را می توان از طریق یک کاتالوگ دسترسی عمومی آنلاین (OPAC) جستجو کرد.

رتبه بندی دانشگاه پلی تکنیک میلان

بر طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، دانشگاه پلی تکنیک میلان به عنوان رتبه 156 در جهان، اولین دانشگاه ایتالیایی در این رتبه بندی قرار دارد. رتبه 5 برای طراحی، 9 برای معماری، و 17 برای مهندسی و فن آوری . به طور خاص، نیز به عنوان بهترین دانشگاه در جهان در مورد مسائل مربوط به مهندسی عمران و ساختمان رتبه بندی شده است.

رتبه بندی دانشگاه پلی تکنیک میلان
رتبه مقدار
رنکینگ کلی جهانی : 156
رنکینگ جهانی در مهندسی و تکنولوژی : 17
رنکینگ جهانی در ریاضیات : 101
رنکینگ جهانی در علوم کامپیوتر : 151

برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا علاوه بر کورس های ایتالیایی زبان رشته های متعددی به زبان انگلیسی در دانشگاه پلی تکنیک میلان ارائه می شود که برخی از آنان در لیست زیر آورده شده اند :

رشته های انگلیسی زبان
معماری مهندسی مخابرات عمران
مهندسی برق قدرت طراحی داخلی مهندسی الکترونیک
طراحی فشن و مد مهندسی انرژی هسته ایی طراحی دیجیتال
مدیریت مهندسی طراحی محصول مهندسی کامپیوتر
مهندسی هوانوردی مهندسی زمین شناسی مهندسی فضا
مهندسی موسیقی مهندسی شیمی مهندسی فیزیک
مهندسی اتوماسیون و کنترل ریاضیات برنامه ریزی طراحی شهر
نانوتکنولوژی مهندسی مواد

فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه پلی تکنیک میلان

فارغ التحصیلان قابل توجه و مشهور بسیاری در دانشگاه پلی تکنیک میلان تحصیل کرده اند که اسامی مشهور ترین افراد آنها به شرح زیر است :

  • گای آولتی (معمار 1927-2012)
  • آنا کاستلی فریری (معمار و طراح 1918-2006)
  • آچیله کاستالیونی(طراح و معماری صنعتی 1918-2002)
  • کلودیو سیبورا (نظریه پرداز سازمانی 1951-2005)
  • جیان پائولو دالارا (مهندس و کارآفرین، سال 1936)
  • الیو (موسیقیدان، سال 1961)
  • جیانفرانکو فر (طراح مد 1944-2007)
  • انریکو فرنانی (مهندس و مخترع 1848-1940)
  • استلیو فراتی (مهندس هواپیما)
  • کارلو امیلیو گادا (مهندس و نویسندۀ 1893-1993)
  • فرانچسکو گایاوازی (اقتصاددان، سال 1949)
  • جیولی ناتتا (شیمیدان و برنده جایزه نوبل 1903-1979)
  • آدریانو اولیوتی (مهندس شیمی و کارآفرین 1960-1960)
  • استفانو پسیینا (تجار میلیاردر، ب. 1941)
  • رنزو پیانو (معمار، سال 1937)
  • ژیوانی باتیستا پیرلی (کارآفرین 1848-1932)
  • جیو پونتی (معمار 1891-1979)
  • ارنستو ناتان راجرز (معمار 1909-1969)
  • آلدو روسی (معمار 1931-1997)
  • ساول استینبرگ (کاریکاتوریست و تصویرگر 1914-1999)
  • جوزپه تراگنی (معمار 1904-1943)
  • مارکو زانوسو (معمار و طراح 1916-2001)

موسسه یگانه سفیران دانش با مجوز از وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان بزرگترین و زبده ترین موسسه برای اعزام دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا مفتخر است که هرساله پروسه ی اخذ پذیرش از دانشگاه پلی تکنیک میلان را برای دانشجویان متقاضی این دانشگاه با موفقیت به انجام رسانده است .
به منظور کسب اطلاعات بیشتر برای تحصیل در کشور ایتالیا با شماره های موسسه تماس گرفته و از مشاوره تلفنی یا حضوری رایگان بهره مند شوید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

3.7/5 - (15 امتیاز)