متقاضیان تحصیل در ایتالیا قادر خواهند بود در طیف وسیعی از رشته ها ( مهندسی، علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم پایه و … ) به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ادامه تحصیل دهند. در این مطلب قصد داریم به توضیح شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا که در دانشگاه سیه نا ایتالیا در استان توسکانی به زبان انگلیسی برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا ارائه می شود بپردازیم، لطفا تا انتهای مطلب ما را همراهی بفرمایید.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا یکی از رشته های بسیار پرطرفدار در گروه رشته های پزشکی است و در کشور ما نیز علاقمندان بسیاری دارد. خوشبختانه چند سالی است که کشور ایتالیا رشته پر طرفدار دندانپزشکی را برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز ارائه کرده است.

آزمون تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

پذیرش تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا صرفا از طریق آزمون آیمت ( IMAT ) انجام می پذیرد. هزینه ثبت نام آزمون 120 یورو می باشد. تاریخ آزمون 13 سپتامبر ( نیمه دوم شهریور ماه ) است و جواب آزمون نیز دو الی سه هفته بعد از آزمون مشخص می گردد.شرایط آزمون دندانپزشکی نیز همانند آزمون آیمت می باشد. متقاضیان عزیز علاوه بر خود کشور ایتالیا امکان آزمون دادن در کشور دبی و ترکیه را نیز خواهند داشت. کشور های دیگری که میزبان آزمون هستند عبارتند از فرانسه، یونان، برزیل، انگلیس، آلمان و فلسطین اشغالی، لهستان،آمریکا، هند،  پرتغال و چین است.

مباحث آزمون

مباحث آزمون عبارتند از ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، منطق و استدلال و اطلاعات عمومی که از لحاظ تعداد سوال برای هر درس به ترتیب زیر هستند.

ریاضی 4 سوال، فیزیک 4 سوال، شیمی 12 سوال، زیست 18 سوال، منطق و استدلال 20 سوال و اطلاعات عمومی 2 سوال.

آزمون دارای 60 سوال تستی 5 گزینه ایی  و 100 دقیقه وقت برای پاسخگویی به سوالات آن است.  به ازای هر پاسخ درست 5/1 نمره مثبت و به ازای هرپاسخ غلط 4/0 نمره منفی در پاسخنامه محاسبه خواهد شد. حداکثر نمره آزمون برابر 90 و حداقل نمره ایی که دانشجو شانس قبولی خواهد داشت 20 خواهد بود، البته در موارد متعددی دانشجویان با نمرات کمتر از 20 هم موفق به قبولی در تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا شده اند.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا یک فرصت طلایی برای دانشجویان است. این کشور دارای دانشگاه های معتبر و با کیفیتی است که دوره های دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

ایتالیا یکی از کشور های پرطرفداری است که دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا برای تحصیل به خود جذب می کند. ایتالیا کشوری با آب و هوای فوق العاده است که زندگی در شهرهای آن می تواند تجربه دلنشینی برای شما محسوب شود.

هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل و کار و زندگی، به دنبال پذیرش تحصیلی در رشته های مختلف از دانشگاه های این کشور هستند. همچنین ایتالیا دارای دانشگاه های سطح بالایی از لحاظ علمی است که نسبت به سایر کشور های اروپایی از اعتبار علمی بیشتری برخوردار هستند.

یکی از رشته هایی که محبوبیت زیادی دارند، تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در ایتالیا است که هدف اصلی بسیاری از دانشجویان بین المللی محسوب می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا و همچنین درباره نکاتی از تحصیل پزشکی در ایتالیا بیشتر صحبت کنیم.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

ایتالیا یکی از بهترین مقاصد برای مطالعه و تحصیل در رشته دندانپزشکی محسوب می‌ شود. ایتالیا با دانشگاه های فوق العاده خود، از سطح علمی بالایی برخوردار است. دانشگاه های میلان، بولونیا، ساپینزا، فلورانس، سیه نا، تورین، فرارا، پادوا و … از معروف ترین دانشگاه هایی هستند. این دانشگاه ها امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی را برای شما فراهم می کنند. همچنین از سطح علمی و رتبه جهانی بالایی برخوردار هستند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی

کشور ایتالیا به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود و هر ساله دانشجویان زیادی را به سمت خود جذب می کند. علت اصلی محبوبیت ایتالیا در میان دانشجویان، وجود بورسیه های تحصیلی بسیار خوب در این کشور است که امکان زندگی و تحصیل را برای مهاجران ساده تر می سازد‌.

در اصن می توان با بهره گیری از بورسیه های موجود در ایتالیا، به سطح خوبی از زندگی در این کشور رسید‌. همچنین هر دانشجو در کنار تحصیل امکان کار به اندازه ۲۰ ساعت در هفته را دارد که این موضوع سطح مالی آن ها را به شدت افزایش می دهد.

برای پوشش هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا و همچنین دندانپزشکی در این کشور نیز می توانید از بورسیه های مختلفی استفاده کنید. با کمک گرفتن از این بورسیه ها، تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا برای دانشجویان به صورت رایگان امکان پذیر خواهد بود.

 

بطور کلی هزینه تحصیل در ایتالیا برای رشته دندانپزشکی در دانشگاه های مختلف متغیر می باشد. بهترین دانشگاه این کشور با هزینه ای حدود ۲۱۰۰۰ یورو، دانشگاه علوم پزشکی سنت کاملیوس است که محبوبیت زیادی دارد. همچنین دانشگاه تورین با شهریه سالانه ۶۵۰۰ یورو نیز یکی از دانشگاه های خوب در ایتالیا به شمار می رود.

مدارک لازم برای تحصیل در دندانپزشکی

یکی از مهمترین موارد برای دریافت ویزا جهت تحصیل دندانپزشکی در کشور ایتالیا، نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر شما است. البته اصلی ترین مدرک برای دریافت ویزا هم محسوب می شود. در کنار آن داشتن گذرنامه معتبر، عکس، نامه تمکن مالی، بیمه درمانی، گواهی عدم سو پیشینه و مدرک زبان از موارد مهمی هستند که باید به همراه داشته باشید.

برای تحصیل در این رشته در ایتالیا، حداقل نمره آیلتس ۶ و حداقل نمره تافل ۸۰ مورد نیاز است. همچنین برای تحصیل به زبان ایتالیایی نیز مدرک B2 پایین ترین سطح مورد قبول محسوب می شود.  

شرایط کار برای فارغ التحصیلان دندانپزشکی

شما پس از اتمام تحصیل خود در این کشور در صورت دریافت مدرک دندانپزشکی معتبر در ایتالیا می توانید با دایر کردن مطب شخصی خود شروع به فعالیت کنید. بیشتر فعالان در این حوزه در ایتالیا دندانپزشکان عمومی هستند که به فعالیت در کلینیک های مختلف می پردازند. اما معمولا افرادی که پس از فارغ التحصیلی بدنبال کار در همین زمینه هستند می توانند بعنوان دستیار دندانپزشک، مدیر کلینیک دندانپزشکی و مشاور دندانپزشکی فعالیت داشته باشند.

جمع بندی

همانطور که مطالعه کردید؛ تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا از محبوبیت زیادی برخوردار است که هدف بسیاری از دانشجویان بین المللی در سرتاسر دنیا محسوب می شود. ایتالیا با ارائه بورسیه های فوق العاده توجه دانشجویان را به خود جلب می کند. توجه داشته باشید که پیش از اقدام برای تحصیل دندانپزشکی باید نمره قبولی در آزمون مخصوصی را داشته باشید تا بتوانید از امکانات تحصیلی ایتالیا برخوردار باشید.

 

 

پرسش‌های متداول

1. آیا معدل و رزومه تحصیلی تاثیری در قبولی آزمون دارد؟

خیر. ملاک قبولی فقط آزمون است و معدل و سابقه تحصیلی تاثیری در قبولی متقاضی ندارد


2. آیا با مدرک دیپلم انسانی و ریاضی یا فنی هم امکان آزمون دادن هست؟

بله. تنها شرط ثبت نام در آزمون گذراندن 12 سال تحصیلی توسط متقاضی آزمون است و همه دارندگان دیپلم ( اعم از تجربی،ریاضی، انسانی، فنی و …) می توانند در آزمون دندانپزشکی شرکت کنند.


3. آیا تحصیل در رشته پزشکی شرایط سنی خاص دارد؟

خیر. تحصیل در رشته دندانپزشکی هیچگونه شرایط سنی خاصی ندارد و متقاضیان قادر خواهند بود با هر شرایط سنی ایی برای این رشته اقدام کنند.


4. آیا داشتن مدرک زبان جهت اخذ پذیرش الزامی است؟

خیر. اخذ پذیرش اولیه بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر خواهد بود،  اما برای اخذ ویزای تحصیلی از سفارت ایتالیا وجود مدرک زبان دانشجو الزامیست


5. آیا برای دانشجویان پزشکی خارج از کشور امکان انتقال واحد وجود دارد؟

بله.در صورت قبولی در آزمون دانشجو می تواند تقاضای تطبیق واحد دهید و واحد های گذرانده در کشور مبدا را به دانشگاه مقصد در کشور ایتالیا انتقال دهد.


6. آیا برای آزمون دندانپزشکی منابع درسی خاصی وجود دارد؟

بله. موسسه یگانه سفیران دانش بهترین و جامع ترین منابع را برای آزمون دندانپزشکی  ایتالیا تهیه کرده است، دانشجویان محترم در صورت تمایل می توانند پکیج منابع آیمت را از موسسه تهیه نمایند.


7. آیا بورسیه استانی به رشته های دندانپزشکی نیز تعلق میگیرد؟

بله.بورسیه استانی به تمامی مقاطع تحصیلی و رشته های دانشگاهی در کشور ایتالیا تعلق میگیرد.


8. شرایط بورسیه استانی چیست؟

بورسیه استانی ایتالیا یکی از امکانات منحصر به فردی است که تنها در کشور ایتالیا وجود دارد و متقاضیان تحصیل در ایتالیا می توانند به خوبی از آن استفاده کنند.


 

بورسیه استانی که توسط استان محل تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا پرداخت می شود به دانشجویانی تعلق می گیرد که در کشور خود دارای درامد بالایی نیستند و توانایی پرداخت شهریه یا زندگی در ایتالیا را ندارند. با استفاده از این بورسیه دانشجویان می توانند تمامی هزینه های تحصیل یا بخشی از آن را پرداخت کنند.

این بورسیه فقط بر اساس مدارک مالی ارائه می گردد توسط دانشجو پرداخت می شود و نیازی به هیچ گونه رزومه تحصیلی یا مقالات isi ندارد. مبلغ بورسیه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا 5200 یورو وجه نقد به علاوه 70% تخفیف در خدمات خوابگاه و سلف سرویس و کارت تردد است. شهریه دانشجویان در این بورسیه به طور کامل حذف خواهد شد و دانشجویان مبلغی بابت شهریه پرداخت نمی کنند. در برخی شهر ها در صورتی که به دانشجو خوابگاه تعلق بگیرد هزینه خوابگاه به طور خودکار از مبلغ بورسیه کم می شود و مبلغ 2500 الی 3000 یورو به دانشجو پرداخت می گردد.

شرایط اخذ بورسیه

قدم اول جهت اخذ بورسیه اخذ پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه های ایتالیا می باشد. پس از از آن دانشجو می بایست مدارک بورسیه ( درامد سرپرست، اعضای خانواده، وضعیت سکونت و … ) را تهیه جهت دریافت بورسیه استانی ارائه دهد.

دانشجو با ارائه این مدارک، شرایط زندگی خود را شرح می دهند و برای اخذ بورسیه اقدام می کنند.

مدارک مالی مورد نیاز برای درخواست بورسیه استانی ایتالیا

۱. فیش حقوقی یا گواهی حقوقی سرپرست دانشجو
۲. اجاره نامه که به نام سرپرست دانشجو باید باشد
۳. ترجمه شناسنامه دانشجو و سرپرست وی
۴. گواهی معادل یورویی بانک مرکزی

نکته : در صورتی که دانشجو سرپرست خانواده است می بایست فیش حقوقی خود را ترجمه نموده و اجاره نامه را نیز به نام خود بگیرد. اگر علاقمند به تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا هستید می توانید با موسسه تماس گرفته و از مشاوره رایگان ( آنلاین، حضوری، تلفنی ) موسسه یگانه سفیران دانش استفاده کنید.

پادکست اطلاعات عمومی در مورد ازمون IMAT

آزمون پزشکی و دندان پزشکی به زبان انگلیسی

پادکست پرسش و پاسخ و بررسی جامع آزمون IMAT

آزمون پزشکی و دندان پزشکی به زبان انگلیسی

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

4.5/5 - (10 امتیاز)