دانشگاه بولونیا ایتالیا

در سالیان اخیر کشور ایتالیا به قطب جدید تحصیل در اروپا تبدیل شده است. راحتی پذیرش، عدم سخت گیری برای ویزای تحصیلی ایتالیا، دانشگاه های معتبر و از همه مهمتر وجود بورسیه استانی ایتالیا باعث شده است که دانشجویان جهت  تحصیل در ایتالیا درخواست پذیرش دهند و پس از اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای تحصیل به این کشور تاریخی و زیبا سفر کنند.
افرادی که علاقمند به ادامه تحصیل در ایتالیا هستند و قصد مهاجرت به ایتالیا برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف را دارند نیازمند آن هستند که اطلاعات جامعی درباره کشور ایتالیا، دانشگاه های آن بورسیه استانی ایتالیا، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و … داشته باشند. موسسه یگانه سفیران دانش در یک سلسله مطلب به معرفی دانشگاههای ایتالیا از جهات مختلف پرداخته است، در این قسمت به معرفی دانشگاه بولونیا ایتالیا  ( قدیمی ترین دانشگاه دنیا ) برای علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه پرداخته شده است.

در این نوشتار می خوانیم :


 معرفی دانشگاه بولونیا ایتالیا ( Università di Bologna )
 دانشگاه بولونیا ایتالیا در حال حاضر
 حوزه های مطالعاتی دانشگاه بولونیا ایتالیا
 مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه بولونیا ایتالیا
 رشته های انگلیسی زبان در دانشگاه بولونیا ایتالیا

معرفی دانشگاه بولونیا ایتالیا

بولونیا هفتمین شهر پرجمعیت ايتاليا است که دانش آموزان آن نزدیک به یک سوم جمعیت را تشکیل می دهند.
دانشگاه بولونیا (ایتالیایی: Università di Bologna، به اختصار UNIBO) در سال 1088 تأسیس شد ف این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در غرب و همچنین یکی از موسسات برجسته علمی در ایتالیا و اروپا است. این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های ایتالیایی است که معمولا در بین سه دانشگاه برتر در رتبه بندی های ملی قرار دارد.

دانشگاه بولونیا ایتالیا غیر از شهر بلونیا دارای واحد هایی در در روانا، فورلی، چزنا، ریمینی و یک شعبه در خارج از کشور در بوینس آیرس، آرژانتین است که در سال 1998 افتتاح گردید.
دانشگاه بولونیا ایتالیا همچنین دانشجویان خود را تشویق می کند تا دوره های کارآموزی در بخش هایی از صنعت، تجارت، نهادهای عمومی و شرکت های حرفه ای را به کار گیرند و خدمات تحصیلی را برای فارغ التحصیلان فراهم می کند که از ورود آنها به بازار کار پشتیبانی می کند.

در 18 سپتامبر 1988در پیازا ماجوره، بولونیا، رؤسای 430 دانشگاه از همه قاره ها، در طی نهصدمین سالگرد دانشگاه بولونیا ایتالیا حضور پیدا کردند و بیانیه ایی را امضا کردند که طی آن به طور رسمی دانشگاه بولونیا ایتالیا به عنوان مادر همه دانشگاه ها شناخته شد. دانشگاه بولونیا دارای ساختار چندگانه است، که این امکان را برای یادگیری و ترویج فعالیت های تحقیقاتی پایدار در سراسر منطقه فراهم می کند که هدف آن بهبود عملکرد و کیفیت زندگی جامعه دانشگاهی است.

دانشگاه بولونیا ایتالیا با انقلاب صنعتی در قرن 18 میلادی، پیشرفت علمی و فن آوری را ارتقا داد. در این دوره، مطالعات لوئیجی گالوانی که همراه با آلساندرو ولتا، بنجامین فرانکلین و هنری کاوندیش، یکی از بنیانگذاران مطالعات الکتروتکنیک مدرن بود، آمد.
پس از تاسیس دولت واحد، دوران خوبی برای دانشگاه بولونیا بود که در آن چهره هایی مانند جیووانی کاپلینی، گیسو کارتوچی، جیووانی پاسکولی، ، فدریگو انریکه، جیاکومو سیامکین و آگوستو موری، برجسته شدند..

دانشگاه بولونیا ایتالیا در حال حاضر

دانشگاه بولونیا ایتالیا امروزه حدود 85000 نفر دانشجو دارد که از این میزان 6 درصد آنها دانشجویان خارجی هستند . این دانشجویان در 33 بخش و 11 دانشکده مختلف در دانشگاه بلونیا مشغول به تحصیل هستند . این دانشگاه در لیست دانشگاه هایی در ایتالیا است که رشته پزشکی را به زبان انگلیسی ( از طریق آزمون imat ) برای دوستداران تحصیل در ایتالیا ارائه می دهد .همچنین دانشگاه بلونیا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز می باشد .

دانشکده های دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانشکده های دانشگاه بولونیا
دانشکده کشاورزی و دامپزشکی دانشکده اقتصاد مدیریت و آمار
دانشکده مهندسی و معماری دانشکده زبانهای خارجی و ادبیات، تفسیر و ترجمه
دانشکده حقوق دانشکده هنر علوم انسانی و میراث فرهنگی
دانشکده پزشکی و جراحی دانشکده داروسازی بیوتکنولوژی و علوم ورزشی
دانشکده علوم سیاسی دانشکده روانشناسی علوم تربیتی
دانشکده علوم

حوزه های مطالعاتی دانشگاه بولونیا ایتالیا

معماری ( DA ) میراث فرهنگی ( DBC )
شیمی ( CHIM) شیمی صنعتی ( CHIMIND)
هنر (DARVIPEM) داروسازی و بیوتکنولوژی ( FaBiT)
فلسفه کلاسیک و مطالعات ایتالیایی ( FICLIT) مطالعات فلسفه و ارتباطات ( FILCOM)
فیزیک و نجوم ( DIFA ) علوم کامپیوتر و مهندسی ( DISI)
مهندسی عمران، شیمی، محیط زیست و مواد ( DICAM) برق، الکترونیک و مهندسی اطلاعات( DEI)
مهندسی صنایع ( DIN ) تفسیر و ترجمه ( DIT)
زبان های مدرن، ادبیات، و فرهنگ ها ( LILEC) ریاضیات ( MAT)
روانشناسی ( PSI ) علوم کشاورزی ( DipSA)
مدیریت ( DiSA) علوم زیستی، زمین شناسی و محیط زیست ( BiGeA)
علوم زیست پزشکی ( DIBINEM ) تحصیلات تحصیلی “جیووانی ماریا برتین” ( EDU )
کشاورزی و علوم غذایی ( DISTAL ) اقتصاد ( DSE )
مطالعات حقوقی ( DSG ) علوم پزشکی و جراحی – DIMEC
علوم دامپزشکی ( DIMEVET ) گروه مطالعات کیفیت زندگی ( QUVI )
علوم سیاسی و اجتماعی ( SPS ) آمار آماری ( STAT)
جامعه شناسی و قانون کسب و کار ( SDE ) تاریخ و فرهنگ( DiSCi )
آزمایشگاهی، پزشکی تشخیصی و تخصص پزشکی ( DIMES )

 

مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه بولونیا ایتالیا

• مزرعه آزمایشی و تحقیقاتی دانشگاه بلونیا : تاسیس در سال 1974، مزرعه تحقیق و آزمایش برای بخش های مختلف دانشکده کشاورزی و دامپزشکی
• مرکز تحقیق و ارزیابی بخش عمومی: مدرسه تخصصی مطالعات اداره دولتی، دانشکده مطالعات پیشرفته مالی، مدرسه پیشرفته سیاست های سلامت “ارکول د کاسترو” ، مرکز تحقیقات پیشرفته سیستم های الکترونیکی
• مرکز مطالعات پیشرفته در گردشگری
• مرکز بین اداره تحقیقات تاریخ، فلسفه و جامعه شناسی حقوق و علوم قانون کامپیوتر
• مرکز تحقیقات سرطان

خدمات کتابخانه دانشگاه بولونیا ایتالیا

سیستم کتابخانه مجموعه ای هماهنگ از کتابخانه ها و تسهیلات است که خدمات کتابشناختی و مستندات را به دانشجویان ارائه می کنند. این سیستم شامل 27 کتابخانه با مجموع موجودی 4 میلیون جلد و 400 مجله با بیش از 5000 ایستگاه کاری برای مطالعه و تحقیق است. همچنین دسترسی به 666 بانک اطلاعاتی، 48656 مجله آنلاین و 58000 کتاب الکترونیکی را فراهم می کند.

خدمات ICT دانشگاه بولونیا ایتالیا

خدمات وای فای برای دانشجویان در چندین نقطه دانشگاه وجود دارد . همچنین آزمایشگاه های کامپیوتری با سخت افزار و نرم افزار پیشرفته و دسترسی به اینترنت سیستم های الکترونیکی آموزش برای دانشجویان از دیگر خدمات دانشگاه بلونیا است.

امکانات ورزشی دانشگاه بولونیا ایتالیا

ورزش بخش بزرگی از زندگی دانشجویی در دانشگاه است که فعالیت بدنی آن را بخشی جدایی ناپذیر از آموزش می داند. دانشگاه قدیمی بلونیا دارای فعالیت های زیادی در حیطه ورزش می باشد و دانشجویان این دانشگاه اعم از داخلی و خارجی می توانند از امکانات آن به خوبی استفاده کنند . تعدادی از مراکز ورزشی دانشگاه بلونیا را در زیر مشاهده می کنید:
میدان مدرسه باومن – دوچرخه سواری (بولونیا)
مرکز ورزشی داریو لوچینی (بولونیا)
باشگاه یونی وان
باشگاه جیمکوس (بولونیا)
امکانات ورزشی دانشگاه برتینی (بولونیا)
تسهیلات ورزش دانشگاهی – Pala CUS (بولونیا)

 

باشگاه دانشجویان دانشگاه بولونیا ایتالیا

باشگاه دانشجویی دانشگاه بولونیا ایتالیا

نمایشگاه ها، کنسرت ها، درس های کارشناسی، کنفرانس ها، هنر، موسیقی، سینما، رقص و نمایش تئاتر را به تمام دانش آموزان ارائه می دهد که برای سرگرمی و اوغات فراغت آنان بسیار مفید خواهد بود در شهر بلونیا سینماها و تئاتر برای دانشجویان با تخفیف ارائه می شود و دانشجو ها به بسیاری از موزه های بولونیا دسترسی آزاد دارند.

دانشگاه بولونیا ایتالیا پیشرو در حقوق زنان

دانشگاه بولونیا، مستقیما از قرن دوازدهم، آموزگاران زن را به رسمیت شناخت. ایده های جدید روشنگری، تغییرات جدیدی را ایجاد کردند و کل اروپا در مورد مسئله فرهنگ و حقوق زنان وارد عمل شد. در میان معلمان مشهور می توان به لورا باسی اشاره کرد که در سال 1732 به او صندلی استادی در رشته فلسفه داده شد، و در سال 1776 در رشته های فیزیک تجربی، آموزش منطق، متافیزیک، فلسفه، شیمی، هیدرولیک، ریاضیات، مکانیک، جبر، هندسه، زبان های باستانی و مدرن استادان زن مشغول به کار شدند.

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه بولونیا ایتالیا

  • ژنومیک اقتصاد و تجارت
  • اقتصاد و مالی
  • بیوانفورماتیک
  • مرمت آثار تاریخی
  • مهندسی هوا فضا
  • عمران فرا ساحل
  • مهندسی عمران
  • مهندسی اتوماسیون
  • مهندسی مخابرات
  • طراحی پیشرفته برق خودرو
  • زبان، جامعه و ارتباطات
  • پزشکی
  • دانش دیجیتال
  • فرهنگ سلامت
  • روانشتاسی شغلی
  • مطالعات اروپای شرقی
  • مدیریت اقتصاد سلامت
  • منابع اقتصادی و توسعه پایدار مدیریت اقتصاد
  • توریسم
  • سیاست بین الملل
  • مدیریت فرهنگ مد نوآوری و سازماندهی فرهنگ و هنر
  • حقوق بشر
  • علوم آماری

افراد مشهوری دانشگاه بولونیا ایتالیا

تاریخ دانشگاه بلونیا آن با نام های بزرگ علم و ادبی در هم تنیده شده است و یک مرجع برای فرهنگ اروپایی است. اسامی تعداد کمی از افرادی را که در دانشگاه بلونیا حضور داشته اند را در زیر مشاهده می کنید :

گوگلیلمو مارکونی : مخترع رادیو
دانته آلیگیری ، نویسنده کتاب کمدی الهی
پاپ الکساندر پنجم
اسقف اعظم کانتربری ، توماس بکت
سنت چارلز بورمئو، اسقف اعظم میلان
آگوستو ریگی، پیشگام در مطالعه الکترومغناطیس
مانوئل اولوینسیا، وکیل و استاد دانشگاه
میکل آنجلو آنتونیونی ، فیلمساز ایتالیایی
لازارو اسپالنزانی ، زیست شناس ، اندام شناس و کشیش کاتولیک ایتالیایی
پائولو پازولینی ، فیلمساز ایتالیایی

لئون باتیستا آلبرتی، معمار و نقاش فلورانسی، نخستین هنرمندی بود که رساله‌هایی در باب طراحی و نقاشی نوشت
کارلو گولدونی ، نمایشنامه‌نویس مشهور ایتالیایی است که امروزه منتقدان هنری او را یکی از بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویسان اروپا می دانند.
جیوانی پیکو دلا میراندولا ، فیلسوف و نویسنده ایتالیایی

 

شهر بولونیا ایتالیا

شهر بولونیا در شمال ایتالیا پایتخت و بزرگترین شهر منطقه امیلیا-رومانیا در شمال ایتالیا است. این شهر هفتمین شهر پرجمعیت در ایتالیا نیز می باشد. بولونیا مهمترین واحد کشاورزی، صنعتی، مالی و حمل و نقل است، که در آن بسیاری از شرکت های بزرگ مکانیکی، الکترونیکی و مواد غذایی دفتر مرکزی خود را در این شهر دایر کرده اند.

همچنین بلونیا میزبان یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجاری دائمی در اروپا است بولونیا نیز یکی از ثروتمندترین شهرهای ایتالیا است که اغلب به عنوان یکی از شهرهای برتر در کیفیت زندگی کشور رتبه بندی شده است .هزینه های زندگی در شهر بلونیا نسبت به شهر های کوچک تر ایتالیا کمی بالاتر است که البته برای دانشجویان جای نگرانی نخواهد بود زیرا پس از گرفتن بورسیه استانی ایتالیا بسیاری از هزینه های دانشجویان که برای تحصیل در ایتالیا به این شهر سفر می کنند کاهش پیدا خواهد کرد.

 

گروه اعزامی اپلای ایتالیا که تحت مجوز وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران و با عنوان موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش به فعالیت می پردازد ، با چندین سال تجربه در زمینه اعزام دانشجو به منظور تحصیل در ایتالیا به فعالیت می پردازد هرساله موفق به کسب پذیرش از دانشگاه های ایتالیا برای تعداد زیادی از متقاضیان عزیز در رده های مختلف تحصیلی گشته است.

موسسه یگانه سفیران دانش ( گروه اعزامی اپلای ایتالیا ) با افتخار اعلام می دارد همه علاقمندان به تحصیل در ایتالیا می توانند از مشاوره رایگان ( آنلاین ، تلفنی ، حضوری ) این موسسه برخوردار شوند تا از زبده ترین کارشناسان ما در زمینه های اپلای ، بورسیه استانی ایتالیا ، مشاوره های سفارت ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا و … کسب اطلاعات کنند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (7 امتیاز)