بهترین دانشگاه های ایتالیا

موسسه یگانه سفیران دانش یکی از معتبرترین موسسات اعزام دانشجو است که با مجوز رسمی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری سالهاست که در زمینه اعزام دانشجویان به بهترین دانشگاه های ایتالیا اقدام می نماید. در بخش نخست مقاله بهترین دانشگاههای ایتالیا به توضیح خصوصیات 10 دانشگاه تاپ رنک کشور ایتالیا پرداخته شد. از آنجا که تعداد بهترین دانشگاه های ایتالیا محدود به چند عدد محدود نیست در نتیجه خصوصیات و مشخصات 20 عدد از بهترین دانشگاه های ایتالیا را برایتان آماده کرده ایم که امیداریم کمکی هر چند کوچک به شما عزیزان دانشجو در زمینه انتخاب دانشگاه مورد نظرتان باشد.

در بخش دوم از این مقاله که درباره بهترین دانشگاه های ایتالیا می باشد، می خوانیم :


 بهترین دانشگاه های ایتالیا کدامند؟
 20 دانشگاه برتر ایتالیا از میان بهترین دانشگاه های ایتالیا
 جزئیات دقیق بهترین دانشگاه های ایتالیا
 رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه های ایتالیا

بهترین دانشگاه های ایتالیا کدامند؟

بهترین دانشگاه های ایتالیا به چند دلیل عمده یکی از مقاصد تحصیلی بی نظیر برای دانشجویان است.

  • وجود دانشگاه هایی با اعتبار علمی بالا
  • وجود بورسیه استانی که منحصرا مختص کشور ایتالیاست ( 5200 یورو وجه نقد در سال ، تخفیف 90 درصدی یا معافیت کامل از پرداخت شهریه ، تخفیف خوابگاه و… )
  • سهولت پذیرش از سوی دانشگاههای ایتالیا
  • بورسیه های مختلف تحصیلی تا 14000 یورو در سال
  • عدم سخت گیری سفارت ایتالیا در صدور ویزای تحصیلی ایتالیا
  • هزینه کمتر زندگی نسبت به دیگر کشور های پیشرفته اروپایی

11. دانشگاه پلی تکنیک تورین university polytechnic Turin

دانشگاه پلی تکنیک تورین (ایتالیایی: Politecnico di Torino) یک دانشگاه فنی مهندسی است که در تورین ایتالیا مستقر است و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. تاسیس آن در سال 1859 اتفاق افتاده و قدیمی ترین دانشگاه فنی ایتالیا است. این دانشگاه چندین دوره در زمینه های فنی مهندسی، ارائه می دهد. این دانشگاه بیش از 150 سال است که نهاد برجسته ای برای مطالعه مهندسی و معماری در اروپا است.
. اهداف این دانشگاه شامل آموزش و تحقیقات و خدمات برای جامعه است،در ضمن یکی دیگر از اهداف دانشگاه فنی مهندسی تورین ارائه یک محیط یادگیری چند فرهنگی برای دانش آموزان است. همکاری با شرکت ها در پروژه هایی که به دانش آموزان فرصت کسب تجربه کاری را قبل از فارغ التحصیلی نزدیک می کنند از نقاط قوت این دانشگاه است. از مشهور ترین افراد دانشگاه پلی تکنیک تورین می توان به گالیلئو فراریز ( مهندس برق و از پیشگامان اختراع سیستم های AC ) اشاره کرد.

اطلاعات کلی دانشگاه پلی تکنیک تورین
رتبه کشوری : 11
رتبه جهانی : 412
تعداد دانشجو : حدود 35000 نفر
درصد دانشجویان خارجی : 16 درصد
شهریه دانشگاه : 3 الی 4 هزار یورو در سال
وبسایت : www.polito.it

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه پلی تکنیک تورین
الکرونیک و ارتباطات عمران مهندسی مکاترونیک مهندسی شبکه کامپیوتر و ارتباطات
ICT برای جامعه هوشمند نانو تکنولوژی برای ICT مهندسی خودرو
مهندسی نفت فیزیک سیستم های پیچیده مهندسی کامپیوتر
معماری

12. دانشگاه پاویا university of pavia

دانشگاه پاویا ایتالیا یکی از قدیمی ترین دانشگاههای اروپا و کشور ایتالیا محسوب می شود که جایگاهی در خور برای شهری با قدمت و تاریخچه پاویا دارد و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. دانشگاه پاویا تنها35 کیلومتر با میلان فاصله دارد که یکی از نکات مثبت و مورد توجه دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ایتالیا می باشد. این دانشگاه نیز در لیست دانشگاه هایی است که رشته پزشکی را در کنار رشته های دیگر به زبان انگلیسی ارائه می دهند . آلساندرو ولتا دانشمند برجسته جهان (مخترع باتری) در سال های 1745تا 1827 در این دانشگاه به عنوان استاد مشغول به تدریس بوده است. هم چنین کامیلو گلژی ( کاشف جسم گلژی در زیست شناسی ) که نوبل زیست شناسی را دریافت کرده است از اساتید این دانشگاه بوده است .

اطلاعات کلی دانشگاه پاویا
رتبه در کشور : 12
رتبه جهانی : 504
تعداد دانشجویان : 25000 نفر
درصد دانشجویان خارجی : 5 درصد
شهریه : حدود 3000 یورو در سال
وبسایت : www.unipv.it

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه پاویا
زیست شناسی مولکولی و ژنتیک مهندسی عمران مهندسی اتوماسیون صنعتی
مهندس الکترونیک مهندسی رایانه روانشناسی
علوم اعصاب اقتصاد مالی سیاست جهانی و روابط بین الملل
تجارت بین المللی و کارآفرینی

13. دانشگاه ترنتو university of Trento

دانشگاه ترنتو ایتالیا ( ایتالیایی : Università degli Studi di Trento) یک دانشگاه دولتی در شهر ترنتو واقع در شمال شرقی ایتالیا است و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا می باشد. این دانشگاه در سال 1962 تاسیس شده است و در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد . این دانشگاه در سال های اخیر توانسته است نتایج قابل توجهی در زمینه آموزشی، پژوهشی و روابط بین الملل به دست آورد.

اطلاعات کلی دانشگاه ترنتو
رتبه در کشور : 13
رتبه جهانی : 507
تعداد دانشجو : حدود 16000 نفر
درصد دانشجویات خارجی : 16 درصد
شهریه : 3 الی 4 هزار یورو در سال
وبسایت : www.unitn.it

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه ترنتو
مطالعات حقوقی اروپا و بین الملل زیست شناسی محاسباتی زیست شناسی سلولی مولکولی
فیزیک علوم کامپیوتر مهندسی مواد و تولید
مهندسی اطلاعات و ارتباطات مهندسی انرژی
ریاضیات مطالعات امنیت جهانی علوم شناختی
علوم داده ها هواشناسی اقتصاد
مدیریت نوآوری مدیریت بین الملل مدیریت جامعه شناسی

14. دانشگاه میلانو بیکوکا university of Milano-Bicocca

دانشگاه بیکوکا میلان در سال 1998 دانشگاه میلانو بیکوکا در شمال شرقی شهر میلان تاسیس شد تا برخی از فشارها در دانشگاه پرجمعیت میلان را از بین ببرد و امروزه یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. این دانشگاه در رتبه بندی تحصیلی تایمز 2015، دررتبه بندی بهترین صد دانشگاه با کمتر از 50 سال، دانشگاه در رتبه 24 در جهان، و اول در ایتالیا قرار گرفت . از سال 1998، دانشگاه هدف خود را در ساختن آینده کشور و دانشجویان قرارداده است و دانش آموزان جوان را آموزش می دهد تا برای دنیای واقعی آماده شوند . میلانو بیکوکا یک شبکه وسیع را شامل می شود که شامل همکاری با بسیاری از دانشگاه های مشهور دنیا، مراکز تحقیقاتی و شرکت های بزرگ است. دانشگاه میلانو بیکوکا دارای ساختاری دانشگاهی منحصر به فرد است که دارای 32 ساختمان دانشگاه جدید، کتابخانه ها، 4 کنگره، 195 کلاس ، 46 مرکز فناوری اطلاعات و 226 آزمایشگاه تحقیقاتی می باشد .

اطلاعات کلی ددانشگاه میلانو بیکوکا
دانشگاه میلانو بیکوکا 14
رتبه جهانی : 595
تعداد دانشجو : حدود 35000 نفر
درصد دانشجویان خارجی : 5 درصد
شهریه : 2.5 الی 3.5 هزار یورو در سال
وبسایت : www.unimib.it

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه میلانو بیکوکا
علوم تجربی و روانشناسی پزشکی علوم مواد
اقتصاد جهانی علوم دریاها

15.دانشگاه تریسته university of Trieste

دانشگاه تریسته ( ایتالیایی Università degli Studi di Trieste) یک دانشگاه نسبتا جوان (80 ساله) در مقایسه با سایر دانشگاههای ایتالیاست، که در منطقه فیرولی ونزیا جیولا در شهر تریسته در مرز شمال شرقی ایتالیا قرار دارد که بسیار نزدیک به کشور اسلوونی و کرواسی است و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. این دانشگاه شامل 12 دانشکده است که دارای طیف گسترده و تقریبا کامل از دوره های دانشگاه است و در حال حاضر حدود 24000 دانشجو دارد که 9 درصد این دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. تریسته همچنین دارای چندین موسسه بین المللی علمی است که به خوبی با دانشگاه ارتباط برقرار می کنند، به این ترتیب این دانشگاه دانشجویان فارغ التحصیل و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را با فضای چالش انگیز روبرو می کند. از افراد مشهور این دانشگاه میتوان به روبرتو فیکو (رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا ) و لوکا ویسنتینی (دبیر کل اتحادیه تجارت اتحادیه اروپا ETUC) اشاره کرد.

اطلاعات کلی دانشگاه تریسته
رتبه در کشور : 15
رتبه جهانی : 625
تعداد دانشجو : حدود 18000 نفر
درصد دانشجویان خارجی : 8 درصد
شهریه : 1 الی 2 هزار یورو در سال
وبسایت : www.units.it

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه تریسته
علوم اعصاب مهندسی و مدیریت تولید ریاضیات
علوم اطلاعات

16.دانشگاه جنوا University of Genova :

دانشگاه جنوا ایتالیا در سال 1481میلادی در شهر تاریخی جنوا که در منطقه شمال غربی ایتالیا قراردارد تاسیس شده است و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. دانشگاه جنوا یک دانشگاه دولتی و از با سابقه ترین دانشگاههای اروپا است.

دانشگاه جنوا یکی از دانشگاهی است که همواره کیفیت آموزش و پژوهش را جزء اولیت های خود دانسته و به همین دلیل جز دانشگاههای پیشگام در حوزه پژوهش های نوآورانه و معتبر در سطح جهان می باشد. از مشاهیر این دانشگاه می توان اورنلا باررا (داروساز بنیان گذار و مدیر عامل برندهای دارویی Pharma،Alliance Healthcare و Boots ) و فرانکو مالبرا ( اولین فضانورد ایتالیایی ) را نام برد.

اطلاعات کلی دانشگاه جنوا
رتیه در کشور : 16
رتبه جهانی : 770
تعداد دانشجو : حدود 35000 نفر
درصد دانشجویان خارجی : 7درصد
شهریه : 1 الی 2 هزار یورو در سال
وبسایت : www.unige.it

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه جنوا
بیوتکنولوژی پزشکی داروی علوم کامپیوتر
مهندسی ساخت مهندسی عمران (ریسک) مهندسی امنیت برای حمل و نقل و تولید
مهندسی اینترنت و چند رسانه ایی مهندسی انرژی مهندسی رباتیک
مهندسی محیط زیست آب شناسی و اقیانوس شناسی

17.دانشگاه پروجا university of Perugia

دانشگاه پروجا (Università Degli Studi di Perugia ) یک دانشگاه دولتی واقع در پروجیا است و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. دانشگاه پروجا که در سال 1308 ( به نقل دیگر سال 1276) تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا و یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور است که دوره های متنوع زیادی را در زمینه های مختلف آموزش و پرورش ارائه می دهد. هدف این دانشگاه این است که برای دانش آموزان بهترین برنامه ها و بهترین درجه کیفیت و فرصت های علمی در یک محیط چند فرهنگی ، همراه با فرصت برای لذت بردن از شیوه زندگی عالی و رشد شخصی و تحصیلی بالاترین سطح را فراهم کند. از مشاهیر این دانشگاه می توان به لوکا پاسیولی (پدر حسابداری ایتالیا ) و آبریکوس جنتیلیس ( بنیانگذار علم حقوق بین الملل در ایتالیا ) اشاره کرد .

اطلاعات کلی دانشگاه پروجا
رتبه کشوری : 17
رتبه جهانی : 773
تعداد دانشجو: حدود 35000 نفر
درصد دانشجویان خارجی : 5 درصد
شهریه : 1 الی 2 هزار یورو درسال
وبسایت : www.unipg.it

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه پروجا
مهندسی نفت پزشکی دامپزشکی و بیوتکنولوژی پزشکی

18.دانشگاه پارما University of Parma

دانشگاه پارما ایتالیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که در قرن 10 تاسیس شده است و یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. این دانشگاه در سال 926 میلادی توسط امپراطور اتو به عنوان موسسه آموزشی تاسیس شد.
این دانشگاه دارای 25000 دانشجو ، بیش از 5000 فارغ التحصیل در سال و 1700 کارمند و هیئت علمی می باشد. کیفیت زندگی در پارما همواره دانشجویان زیادی را از سراسر ایتالیا و علاقمندان به تحصیل در ایتالیا از خارج کشور جذب کرده است. بیش از دو سوم دانش آموزان ثبت نام شده در این دانشگاه از خارج از پارما و استان آن هستند به همین دلیل دانشگاه دارای بالاترین رتبه ها برای جذب دانشجویان غیر ساکن در سراسر کشور است. از افراد مشهور دانشگاه پارما می توان به برناردینو رامازینی( استاد پزشکی و پدر پزشکی شغلی ایتالیا ) و سزار زاواتینی ( فیلمنامه نویس ) اشاره کرد .

اطلاعات کلی دانشگاه پارما
رتبه در کشور : 18
رتبه جهانی : 867
تعداد دانشجو : حدود 35000 نفر
درصد دانشجویان خارجی : 4 درصد

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه پارما
مهندسی ارتباطات تجارت و توسعه بین المللی

19.دانشگاه روماتره University of Roma tre

دانشگاه رم تره، جوانترین دانشگاه در رم است که امروز تقریبا 40000 دانشجو و حدود 1000 دانشجوی بین المللی دارد و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. ایده ایجاد سومین دانشگاه در رم در اواسط دهه 1980 میلادی مورد بحث قرار گرفت ، زمانی که وزارت آموزش عمومی ، وظیفه تشکیل کمیته تحقیق در مورد آموزش عالی را به عهده داشت. پس از بحث زیاد، نیاز به یک دانشگاه اعلام شد. دانشگاه روما تره ، به طور رسمی در سال 1992 تحت نام سومین دانشگاه رم (roma tre) تاسیس شد.
این دانشگاه طیف بسیار گسترده ای از زمینه های مطالعاتی از قبیل معماری، اقتصاد، آموزش و پرورش، مهندسی، حقوق، نامه ها و فلسفه، علوم سیاسی، علوم طبیعی، ریاضیات، فیزیک، زیست شناسی و زمین شناسی و … را ارئه می دهد .

اطلاعات کلی دانشگاه رم تره
رتبه در کشور : 19
رتبه جهانی : 893
تعداد دانشجو : حدود 40000 نفر
درصد دانشجویان خارجی : 3 درصد
شهریه : 1 الی 2 هزار یورو در سال
وبسایت : www.unitoma3.it

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه روما تره
Biomedical Engineering International Studies مهندسی پزشکی مطالعات بین الملل

20.دانشگاه کاتانیا university of Catania

دانشگاه کاتانیا (ایتالیایی: Università degli Studi di Catania) واقع در جزیره زیبای سیسیل در 1434 میلادی تاسیس شد و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. امروز دانشگاه کاتانیا یک موسسه دولتی است که جهت گیری و جامعه بین المللی قوی و در حال رشد دارد. . دانشجویانی که مایل به گرفتن مدرک دانشگاهی معتبر هستند، دانشگاه کاتانیا را به عنوان یک موسسه آموزشی با کیفیت بالا پیدا خواهند کرد. دانش آموزان در شهر کاتانیا همچنین می توانند یک محیط پویای فرهنگی مناسب برای رشد به عنوان دانش آموزان و افراد نیز داشته باشند. این دانشگاه با 60000 هزار دانشجو سیزدهمین دانشگاه قدیمی ایتالیا و بیست و نهمین دانشگاه قدیمی دنیاست.

اطلاعات کلی دانشگاه کاتانیا
رتبه در کشور : 20
رتبه جهانی : 896
تعداد دانشجو : حدود 45000 نفر
درصد دانشجویان خارجی : 6 درصد

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه کاتانیا
فیزیک مهندسی برق قدرت مهندسی شیمی صنعتی
سیاست جهانی و روابط اروپا و مدیترانه مهندسی اتوماسیون و کنترل

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

4/5 - (4 امتیاز)