دانشگاه ونیز ایتالیا

در مقاله پیش رو موسسه یگانه سفیران دانش به تشریح و توضیح مفصل دانشگاه ونیز ایتالیا و همچنین شهر ونیز ایتالیا پرداخته است. در این نوشتار می خوانید:


 معرفی دانشگاه ونیز ایتالیا
 رتبه بندی دانشگاه ونیز ایتالیا
 انواع خدمات ارائه شده در دانشگاه ونیز ایتالیا
 معرفی شهر ونیز ایتالیا
 شرح بورسیه استانی شهر ونیز ایتالیا

در سالیان اخیر کشور ایتالیا به قطب جدید تحصیل در اروپا تبدیل شده است. راحتی پذیرش ، عدم سخت گیری برای ویزای تحصیلی ایتالیا ، دانشگاه های معتبر و از همه مهمتر وجود بورسیه استانی ایتالیا باعث شده است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا درخواست پذیرش دهند و پس از اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای تحصیل به این کشور تاریخی و زیبا سفر کنند.

افرادی که علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستند و قصد سفر به ایتالیا و شهر ونیز ایتالیا برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف را دارند نیازمند آن هستند که اطلاعات جامعی درباره کشور ایتالیا، دانشگاه های آن ، بورسیه استانی ایتالیا، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و … داشته باشند.

موسسه یگانه سفیران دانش در یک سلسله مطلب به معرفی دانشگاههای ایتالیا از جهات مختلف پرداخته است، در این قسمت به معرفی دانشگاه کا فوسکاری واقع در شهر ونیز ایتالیا برای علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه می پردازیم :

معرفی دانشگاه ونیز ایتالیا

دانشگاه Ca ‘Foscari ونیز (ایتالیایی: Università Ca’ Foscari Venezia) یک دانشگاه دولتی در شهر ونیز ایتالیا است. دانشگاه کافوسکاری ونیز در سال 1868 در کاخ گوتیک تاسیس شد که از نام این دانشگاه از روی نام کاخ الهام گرفته شده است و در مرکز ونیز در کنار کانال گراند واقع شده است.این دانشگاه یک مرکز منحصر به فرد شهری واقع در یک تالاب در ساحل شمال شرقی ایتالیا است که به طور مستقیم به دریای آدریاتیک متصل است.

 

دانشگاه کافوسکاری از ابتدا به عنوان Regia Scuola Superiore di Commercio (دبیرستان تجارت سلطنتی ) توسط یک حکم سلطنتی در تاریخ 6 اوت 1868 تاسیس شد و آموزش در دسامبر همان سال آغاز شد. ایده ایجاد چنین مدرسه ای پس از ضمیمه ونیز به پادشاهی جدید ایتالیا در سال 1866 به وجود آمد و توسط سه نفر ارتقا یافت: لوئیجی لووزاتتی( اقتصاددان سیاسی یهودی، بعدا نخست وزیر ایتالیا) ادواردو دوداتی (سناتور پادشاهی ایتالیا و معاون رئیس جمهور ) و فرانسیسکو فرارا ( اقتصاددان سیسیلی مدیر مدرسه ).

 

دانشگاه ونیز ایتالیا اولین موسسه آموزش عالی در تجارت در ایتالیا بود و از همان ابتدا به عنوان ملی (نه یک موسسه منطقه ای ) در نظر گرفته شد. دانشگاه کافوسکاری همچنین یک کالج آموزشی برای معلمان متوسطه در زمینه موضوعات تجاری بود که درآن زبان های خارجی از ابتدا آموزش داده شدند. این دانشگاه بر اساس یک موسسه آموزشی که در سال 1853 در آنتورپ، بلژیک تاسیس شد، مدل سازی شد.

سخنرانی برنده جایزه نوبل

در سال 2018 شش گیرنده جایزه نوبل در دانشگاه سخنرانی کردند: رابرت فرگل انگل، مارتین کارپلوس، ماریو وارگاس للاست، رابرت سی مرتون، امارتیا سن، وول سایینکا و محمد یونس.

شهر ونیز ایتالیا برای کسانی که علاقمند به تاریخ هستند نیز مکانی بسیار رویایی است. شهری که آوازه شهرت اش در تمام دنیا پیچیده و کمتر کسی است که این شهر شناور افسانه ایی را نشناسد. هرسال متقاضیان زیادی برای تحصیل در ایتالیا پس از دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به این شهر سفر می کنند و از خدمات بورسیه استانی این شهر نیز نهایت استفاده را می کنند.

دانشگاه ونیز ایتالیا ( کافوسکاری ) از لحاظ تحصیلی به هشت بخش تقسیم می شود :

بخش های مختلف دانشگاه ونیز ایتالیا عبارتند از :

  • اقتصاد
  • فلسفه و میراث فرهنگی
  • مدیریت علم محیط زیست
  • علوم رایانه و آمار
  • علم مولکولی و نانو سیستمها
  • مطالعات فرهنگی زبانی و تطبیقی
  • علوم انسانی
  • مطالعات آسیایی و مدیترانه ای آفریقا

رتبه بندی دانشگاه ونیز ایتالیا

رتبه بندی دانشگاه جهانی QS بر اساس موضوع، ونیز را در بین 150 دانشگاه برتر جهان برای “هنر و علوم انسانی” و “زبان” قرار داده است و در لیست 200 دانشگاه برتر برای “تاریخ” است. در رشته اقتصاد نیز در لیست 250 دانشگاه برتر دنیاست .

دانشگاه ونیز ایتالیا همچنین دانشگاه ایالتی سوم در ایتالیا برای کیفیت پژوهش با توجه به رتبه بندی ANVUR ( آژانس ملی ارزیابی سیستم های تحقیقاتی دانشگاه ) است. در سال 2017، بخش اقتصاد دانشگاه کافوسکاری ونیز به عنوان رتبه سوم ایتالیا رتبه بندی شده است، که از دانشگاه بولونیا و دانشگاه پادوا بالاتر است. این دانشگاه برای دوستداران هنر و دوستدارن تحصیل در ایتالیا مقصدی ایده عالی می باشد.

انواع خدمات ارائه شده در دانشگاه ونیز ایتالیا

1- خدمات شغلی دانشگاه ونیز ایتالیا

این دانشگاه خدمات هدفمند برای حمایت، راهنمایی و هدایت شما از طریق دنیای کار را به شما می دهد و به شما فرصت می دهد تا با شرکت های بین المللی تماس مستقیم برقرار کنید، مهارت های خود را از طریق کارگاه های خاص خود در زمینه کارآفرینی و مهارت های متقاطع توسعه دهید. شما می توانید در رویدادهای استخدام و گرایش کاری مشارکت کنید و در مورد نوشتن و ایجاد رزومه ویدئوی خود، کمک و راهنمایی بگیرید.

این دفتر دوره های کارآموزی و کار در ایتالیا و خارج از کشور، همچنین نمایشگاه های حرفه ای، فرصت های استخدام و کارگاه های آموزشی را برای کمک به دانش آموزان کنونی و فارغ التحصیلان برای دست آوردن مهارت های حرفه ای که نیاز به رقابت در بازار کار دارند، برگزار می کند. افرادی که برای تحصیل در ایتالیا به ونیز سفر می کنند می توانند برای دوران پس از تحصیل خود از این خدمات استفاده کنند.

2- خدمات مسکن دانشگاه ونیز ایتالیا

این دفتر می تواند به شما در جستجوی مسکن مناسب و مناسب در خوابگاه ها، آپارتمان ها و هتل های دانشجویی که دارای توافق با دانشگاه ونیز است، کمک کند. دفتر مسکن مطابق نیازهای و ترجیحات متقاضیان مورد های متناسب را به آنان ارائه می دهد . همچنین ممکن است به شما کمک کند که برای اقامت موقت جستجو کنید و اطلاعات مفیدی در مورد محل اقامت ونیز بدست آورید.

3- خدمات کتابخانه دانشگاه ونیز ایتالیا

سیستم کتابخانه دانشگاه (SBA) شامل 4 کتابخانه اصلی (هنر و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت، زبان ها و فرهنگ ها، علم و فناوری) با حدود 1 میلیون کتاب و 400 هزار نشریه و دسترسی به طیف وسیعی از منابع الکترونیکی است.

گرایشات اصلی کتابخانه دانشگاه ونیز ایتالیا

هنر و علوم انسانی
اقتصاد و مدیریت
زبان ها و فرهنگ ها
علم و فناوری
کتابخانه های دیگر دانشگاه3
کتابخانه دیجیتالی
کتابخانه منطقه جریان فرهنگی
مرکز مستندسازی اروپا
مجموعه های تاریخی
پایان نامه ها

خدمات کتابخانه برای همه دانش آموزان با کارت دانشجویی در دسترس است.

4- مرکز ورزش دانشگاه ونیز (CUS)

مرکز ورزش دانشگاه به دانشجویان فرصتی می دهد تا با امکانات متنوع خود در مرکز تاریخی ونیز، در زمینه های مختلف ورزشی شرکت کنند.

5- مرکز زبان

این مرکز دوره های زبان های انگلیسی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی و آلمانی را در سطوح مختلف فراهم می کند .

6- خدمات اقامتی دانشگاه ونیز ایتالیا

دفتر مسکن دانشگاه دارای خدماتی است برای دانشجویان، محققان، استادان و کارکنان اداری ایتالیایی و بین المللی که برای تحصیل یا کار در ونیز هستند. این اطلاعات مخاطبین را برای یافتن راه حل های مناسب برای یافتن محل اقامت در ونیز و منطقه مجاور یاری می کند .

7- رادیو کافوسکاری

این ایستگاه رادیویی توسط دانش آموزان دانشگاه کافوسکاری ایجاد شده است و اخبار دانشگاه را پوشش می دهد

8- ارکستر دانشگاه ونیز ایتالیا

برای بیش از بیست و پنج ساله گروه کر و ارکستر کافوسکاری به دانش آموزان فرصت داده است تا عشق خود را برای موسیقی کشف و تقویت کنند.

9- مرکز تئاتر دانشگاه شیلوک (CUT)

شیلوک یک انجمن فرهنگی است که با هدف ارتقای نوآوری فنی و هنری در زمینه نمایش تئاتر است. این سازمان کارگاه های آموزشی و تجربی را برگزار می کند . متقاضیان تحصیل در ایتالیا که علاقمند به تئاتر هستند می توانند از این امکانات به خوبی استفاده کنند .

طرح استراتژیک دانشگاه ونیز ایتالیا (2016-2020 )

دانشگاه ونیز به عنوان یک مرکز پیشرو در زمینه پیشرفت تحصیلی، تلاش می کند تا محققان با استعداد در سراسر جهان را جذب و پرورش دهد. این دانشگاه برنامه آموزشی قابل توجهی را ارائه می دهد و تحقیقات پیشرفته ای را آغاز می کند.

اهداف دانشگاه ونیز ایتالیا

• پیشرفت های علمی با انجام تحقیقات با کیفیت بالا، رسیدگی به مسائل جهانی در رشته های مختلف؛
• ترویج یک تجربه یادگیری بر اساس آموزش اختصاصی تحصیلی، یک برنامه آموزشی الهام گرفته از تحقیقات، برنامه درسی مبتنی بر تقاضا و زندگی دانشجویی جذاب .
• جذب یک جامعه متنوع و بین المللی از دانشمندان و دانش آموزان در قلب یکی از مکان های خیره کننده جهان.
• سرمایه گذاری بر فرهنگ و برتری تحصیلی برای ترویج نوآوری مدنی و رشد اقتصادی.

چشم انداز بین المللی دانشگاه ونیز ایتالیا

گسترش تنوع جغرافیایی و فرهنگی یک عامل کلیدی برای تقویت آگاهی بین المللی و یک ذهنیت جهانی در جامعه خواهد بود. دانشگاه ونیز برنامه تحقیق و برنامه درسی جدید را برای جذب دانش آموزان، محققین با کیفیت بالا و کارمندان اداری در سراسر جهان به بازار عرضه خواهد کرد. ونیز همچنان یک برند قدرتمند برای همکاری بین المللی خواهد است . تقویت همکاری با شبکه محلی ،موسسات فرهنگی و علمی با ساختار کارآفرینی، موجب ایجاد مجموعه های ضروری مورد نیاز برای مشارکت گسترده تر بین المللی در برنامه های توسعه ایی این دانشگاه خواهد بود.

خدمات پروژه اراسموس

شبکه دانشجویی اراسموس (ESN) با بیش از 12000 عضو از 36 کشور، فرصت های تبادل دانشجویی را پشتیبانی می کند تا دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در ایتالیا و گرفتن بورسیه استانی هستند به راحتی بتوانند به هدف خود دست پیدا بکنند .

تحقیقات و پژوهش در دانشگاه ونیز ایتالیا

حضور دانشگاه های تحقیقاتی در حال حاضر به طور گسترده ای به عنوان یک شرط لازم برای ایجاد توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری به رسمیت شناخته شده است. در واقع، یک عامل کلیدی در افزایش اقتصادی کشورهای و مناطق، همکاری نزدیک و مکرر میان نهادهای دولتی، شرکت ها و شبکه ای از دانشگاه های درجه اول است. فعال سازی و حمایت از این همکاری ها صرفا به نفع مناطق، موسسات و شرکت ها، بلکه دانشگاه ها نیست. این امر همچنین برای افزایش پتانسیل بودجه صنعت برای توسعه حرفه ای فارغ التحصیلان آنها مفید است.

مراکز پژوهشی دانشگاه ونیز ایتالیا

مرکز زبان دانشگاه – CLA مرکز مهارت های فکری
مرکز رنسانس و اندیشه های مدرن مدرن مرکز تحقیقات تجربی مدیریت و اقتصاد (CERME)
مرکز آموزش زبان مرکز خدمات بین المللی برای رشته های تجربی
مرکز بین المللی مطالعات اقتصاد گردشگری مرکز تحقیقات حقوق بشر وزارت امور خارجه
مرکز مطالعات هنرهای روسی مرکز بین المللی علوم انسانی و اجتماعی
مؤسسه کنفوسیوس ونیز موسسه دینامیک فرایندهای محیطی – CNR
مرکز مطالعات آب و هوا ونیز (VICCS) مراکز بین دانشگاهی
مرکز اروپایی فناوری زندگی مرکز بین الملل اخلاق
مرکز بین دانشگاه مطالعات فرهنگ ونوتو

فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه کافوسکاری ونیز ایتالیا

جوزپه دلونگی ، بازرگان انریکو دلالکیا، بازرگان
روبرتو منگوسو، بانکدار و سرمایه گذار رنزو روسو ، بازرگان، بنیانگذار نام تجاری لباس دیزل
میشل بولدرین، اقتصاددان پائولو کاستا، اقتصاددان و سیاستمدار
کارلو کارارو، اقتصاددان اوگو لا ملفا، سیاستمدار
فلامینیو پیکولی، سیاستمدار لیلی گربر، سیاستمدار، نویسنده، روزنامه نگار
باربارا فری، مورخ پل واتزلاویک، فیلسوف و روانشناس
ماسیمیلیانو فرانی ، پیانیست

شهر ونیز ایتالیا

شهر ونیز ایتالیا، یک شهر در شمال شرقی کشور ایتالیا می باشد. این شهر در واقع از یک مجمع الجزایر تشکیل شده است که در منطقه ایی کم عمق است. این منطقه شامل بیش از 100 جزیره است. از آنجا که کانالها جای جاده ها را می گیرند، مردم از راه پیاده روی در حاشیه کانال ها و قایق در اطراف شهر حرکت می کنند. در واقع، ونیز بزرگترین شهر مدرن شهری بدون ماشین است.
این شهر توسط معماری و هنر تاریخی خیره کننده شناخته شده است، زیرا جمهوری تاریخی ونیز یک بندر تجاری پربار و قدرت عمده دریایی در قرون وسطی و رنسانس است، بنابراین برخی از سایت های شهر ونیز ایتالیا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.


شهر ونیز ایتالیا

با این حال، علاوه بر گذشته های رنگارنگ، ونیز به همان اندازه پر جنب و جوش موجود است، زیرا همچنان یک مرکز هنری و فرهنگ معاصر است. با توجه به موقعیت آن در مرکز تاریخی هیجان انگیز ونیز، دانشگاه فرصت منحصر به فرد و ارزشمند برای مطالعه و انجام تحقیقات در یکی از زیباترین شهرهای جهان را فراهم می کند که نشان دهنده زمینه ای است که در آن سنت فرهنگی و نو آوری فکری با یکدیگر روبرو می شوند.
شهر ونیز ایتالیا جزو شهر های نسبتا گران ایتالیا می باشد اما اکثر هزینه ها پس از دریافت بورسیه استانی قابل پوشش خواهد بود .

شرح بورسیه استانی شهر ونیز ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا یکی از امکانات منحصر به فردی است که تنها در کشور ایتالیا وجود دارد و متقاضیان تحصیل در ایتالیا می توانند به خوبی از آن استفاده کنند.
بورسیه استانی که توسط استان محل تحصیل دانشجو در ایتالیا پرداخت می شود به دانشجویانی تعلق می گیرد که در کشور خود دارای درامد بالایی نیستند و توانایی پرداخت شهریه یا زندگی در ایتالیا را ندارند. با استفاده از این بورسیه دانشجویان می توانند تمامی هزینه های تحصیل یا بخشی از آن را پرداخت کنند.
این بورسیه فقط بر اساس مدارک مالی ارائه شده توسط دانشجو پرداخت می شود و نیازی به هیچ گونه رزومه تحصیلی یا مقالاتisi ندارد. مبلغ بورسیه 5200 یورو وجه نقد به علاوه 70% تخفیف در خدمات خوابگاه و سلف سرویس و کارت تردد است . شهریه دانشجویان در این بورسیه به طور کامل حذف خواهد شد و دانشجویان مبلغی بابت شهریه پرداخت نمی کنند . در برخی شهر ها در صورتی که به دانشجو خوابگاه تعلق بگیرد هزینه خوابگاه به طور خودکار از مبلغ بورسیه کم شده و مبلغ 2500 الی 3000 یورو به دانشجو پرداخت می گردد.
قدم اول جهت گرفتن بورسیه اخذ پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه های دولتی ایتالیا می باشد. پس از از آن دانشجو می بایست مدارک بورسیه ( درامد سرپرست ، اعضای خانواده ، وضعیت سکونت و … ) را تهیه جهت دریافت بورسیه استانی ارائه دهد.
دانشجو با ارائه این مدارک ، شرایط زندگی خود را شرح داده و برای گرفتن بورسیه درخواست می دهد

مدارک مالی مورد نیاز برای درخواست بورسیه استانی دانشگاه ونیز ایتالیا

1- فیش حقوقی یا گواهی حقوقی سرپرست دانشجو
2- اجاره نامه که به نام سرپرست دانشجو باید باشد
3- ترجمه شناسنامه دانشجو و سرپرست وی
4- گواهی معادل یورویی بانک مرکزی

نکته : در صورتی که دانشجو سرپرست خانواده است می بایست فیش حقوقی خود را ترجمه نموده و اجاره نامه را نیز به نام خود بگیرد.
گروه اعزامی اپلای ایتالیا که تحت مجوز وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران و با عنوان موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش به فعالیت می پردازد، با چندین سال تجربه در زمینه اعزام دانشجو به منظور تحصیل در ایتالیا به فعالیت می پردازد هرساله موفق به کسب پذیرش از بهترین دانشگاههای ایتالیا برای تعداد زیادی از متقاضیان عزیز در رده های مختلف تحصیلی گشته است.

موسسه یگانه سفیران دانش ( گروه اعزامی اپلای ایتالیا ) با افتخار اعلام می دارد همه علاقمندان به تحصیل در ایتالیا می توانند از مشاوره رایگان ( آنلاین ، تلفنی ، حضوری ) این موسسه برخوردار شوند تا از زبده ترین کارشناسان ما در زمینه های اپلای، بورسیه استانی ایتالیا، مشاوره های سفارت ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا و … کسب اطلاعات نمایند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

4.5/5 - (4 امتیاز)