دانشگاه مودنا رجیو امیلیا

دانشگاه مودنا رجیو امیلیا

دانشگاه مودنا رجیو امیلیا (ایتالیایی :  Università degli Studi di Modena e Reggio Emilia) واقع در مدنا و رجیو امیلیا در استان  امیلیا-رومانیا ، یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های ایتالیا است که در سال 1175 تاسیس شد و حدود 20000 دانشجو در آن تحصیل می کنند. این شهر هم از لحاظ کیفیت زندگی هم کیفیت علمی و دانشگاهی از بهترین دانشگاه ها برای دوستداران تحصیل در ایتالیا و تحصیل در اروپا می باشد.

دانشگاه مودنا رجیو امیلیا در قلب یکی از ثروتمندترین و پویاترین مناطق اروپا قرار دارد که در تولید قطعات مکانیکی، موتورها، اتومبیلهای ورزشی (به عنوان مثال فراری و مازراتی) و همچنین بخش کشاورزی و غذا، کاشی های سرامیکی مشهور است. این دو شهر با بالاترین کیفیت زندگی در ایتالیا قرار دارند. هر دو شهر مودنا  و رجیو امیلیا شهرهای مهم هنر و فرهنگ محسوب می شوند و کلیسای جامع در میدان اصلی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

دانشگاه مودنا رجیو امیلیا قدمتی بسیار دیرینه دارد (تاسیس شده در سال 1175) و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای آموزش و پژوهش و تحصیل در ایتالیا می باشد است. دانشگاه در حال حاضر دارای 14 بخش است که طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را در رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در بیشتر زمینه های  تحصیلی ارائه می دهد.

ایجاد دانشگاه مودنا رجیو امیلیا نه تنها سنت های باستانی دو شهر را به یک نهاد متصل می کند، بلکه موجب پیشرفت و قدرت در جهت توسعه دانشگاه می شود که موجب رشد قابل ملاحظه فعالیت های علمی و آموزشی می شود.

 

دلایل مهم برای ادامه تحصیل در دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا

  • دانشگاه مودنا رجیو امیلیا در قلب یکی از ثروتمندترین و پویاترین مناطق اروپا قرار دارد که در تولید قطعات مکانیکی و خودرو مشهور است.
  • این دانشگاه از یک رابطه طولانی مدت با شرکت ها و شرکت های منطقه ای بهره مند است که فرصت منحصر به فردی را برای آموزش های کاری فراهم می کند.
  • آمارها نشان می دهند که فارغ التحصیلان دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا دارای چشم انداز شغلی عالی هستند، که بالاتر از متوسط ملی است.

 

همه گروه های دانشگاه مودنا رجیو امیلیا سیستم ترمیک را در نظر گرفته اند. درسهای ترم اول معمولا از اواخر سپتامبر تا اواسط دسامبر اجرا می شود؛ درسهای دوم ترم از پایان ماه فوریه تا اواسط ماه می باشد. دوره های آزمون تقریبا از ابتدای ژانویه تا پایان فوریه (ترم اول) و از ابتدای ماه ژوئن تا پایان جولای (دوره دوم) است. دوره هایی که در ترم نیستند کریسمس، عید پاک و تعطیلات تابستانی هستند. سخنرانی ها از دوشنبه تا جمعه، صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.

پژوهش در دانشگاه مودنا :

دانشگاه مودنا رجیو امیلیا بخشی از شبکه منطقه ای High Technology است و امکانات پیشرفته ای را برای انتقال فناوری در بخش های مهندسی مکانیک، مکاترونیک، مواد پیشرفته، ICT در برنامه های کاربردی تجاری و پزشکی احیا کننده ارائه می دهد. این دانشگاه در بسیاری از پروژه های تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی شرکت می کند. این دانشگاه دارای تعهد برای ترویج تحقیق در حوزه های زیر می باشد: محیط زیست، غذا و سلامت سلول های بنیادی، داروهای تجدید پذیر ، داروهای مولکولی ،  ژنومیک ،   ابزارهای تجزیه و تحلیل اقتصادی ، رشد چرخه اقتصادی، ثبات مالی، سیاست عمومی ، نوآوری نانو مواد و ICT. متقاضیان تحصیل در ایتالیا می توانند به خوبی از پژوهشگاه های معتبر دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا بهره مند شوند.

خدمات دانشگاه مودنا :

دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا به اندازه کافی بزرگ است تا بتواند تمام امکانات مورد انتظار یکی از دانشگاه های بزرگ (کتابخانه های با کیفیت خوب، اتاق های کامپیوتر، خدمات اینترنت رایگان و خدمات پشتیبانی مطالعه) داشته باشد. تعدادی از امکانات و خدمات دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا لیست شده است :

1.خدمات حرفه ایی و شغلی دانشگاه :

دفتر خدمات شغلی دانشگاه مودنا رجیو امیلیا که Ufficio orientamento نامیده می شود، به کسانی که برای تحصیل در ایتالیا به دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا سفر می کنند کمک می کند که در طول تحصیل و در چند سال اول پس از فارغ التحصیلی به پتانسیل واقعی خود برسید. به طور خاص، این دفتر در این موارد به شما کمک خواهد کرد  :

پیدا کردن محل های کار، کارآموزی و کار در ایتالیا و خارج از کشور؛ چگونگی ارائه  مهارت های خود در CV و مصاحبه؛ برنامه ریزی حرفه ای و جمع آوری اطلاعات در مورد مشاغل و کارفرمایان و …

هدف از این خدمات ارائه فرصت های عملی برای دانش آموزان برای استفاده از  دانش در مطالعات خود و فعالیت های آزمایشگاهی و درک عمیق آنها از طریق تجربه زندگی واقعی است.

خدمات کتابخانه دانشگاه مودنا :

سیستم کتابخانه دانشگاه مودنا رجیو امیلیا با 10  زیر مجموعه در مودنا و رجیو امیلیا مجموعه ای از نشریات چاپی و الکترونیکی را به طور مداوم برای کسانی که به منظور تحصیل در ایتالیا به این دانشگاه می روند ارائه می کند. این خدمات نیازهای همه دانشکده ها و بخش های دانشگاه را بر طرف می کند و شامل بیش از یک میلیون سند چاپی، برنامه های گسترده ای از نشریات مجله و مجلات الکترونیکی، طیف گسترده ای از منابع الکترونیکی و مجموعه معتبر از کتاب های نادر است.

خدمات ICT دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا :

دسترسی بی سیم به شبکه دانشگاه مودنا رجیو امیلیا در سراسر دانشگاه مهیا است که دانشجویان می توانند با رایانه و دستگاه های قابل حمل خود به شبکه بی سیم متصل شوند. علاوه بر این، انواع مختلفی از امکانات رایانه ای برای دانش آموزان در بخش های مختلف و کتابخانه های دانشگاه رایانه ها عمدتا برای اهداف تحصیلی طراحی شده اند.

خدمات درمانی دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا :

پس از ثبت نام در دانشگاه مودنا رجیو امیلیا ، اگر دانشجویی از یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید که برای اولین بار اقامت داشته اید و برای تحصیل در ایتالیا به این شهر سفر کرده ایید، می توانید با پرداخت هزینه ای در حدود 150  یورو برای  خدمات بهداشتی ملی ثبت نام کنید. این هزینه یک بار در سال پرداخت می شود و از تاریخ 1 ژانویه تا 31 دسامبر معتبر است.

امکانات ورزشی دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا :

مرکز ورزشی دانشگاه مودنا رجیو امیلیا (Centro Universitario Sportivo) در مودنا ، فعالیت های ورزشی مختلفی را برای دانشجویان سازماندهی می کند. در شهر مودنا بیش از 500 مورد امکانات برای طیف گسترده ای از ورزش ها وجود دارد، از شنا گرفته تا  فوتبال. به تازگی، یک استادیوم جدید برای ورزش راگبی در شهر افتتاح شد و همچنان این دانشگاه  به تحسین علاقه مندان به ورزش های مختلف در ایتالیا ادامه می دهد. شهر رجیو امیلیا میز دارای امکانات متعددی برای انواع ورزش، مانند شنا، تنیس و راگبی است که چندین ورزشگاه دارد. برای اطلاعات در مورد تمام امکانات ورزشی موجود در هر دو شهر، می توانید بانک اطلاعاتی منطقه امیلیا رومانا را جستجو کنید.این امکانات مورد علاقه ی دوستداران ورزش که برای تحصیل در ایتالیا از این دانشگاه پذیرش گرفته اند و پس از اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به این شهر سفر کرده اند است.

تخفیف خدمات حمل و نقل برای دانشجویان :

همه دانش آموزانی که در دانشگاه مودنا رجیو امیلیا ثبت نام کرده اند و برای تحصیل در ایتالیا به این دانشگاه قدیمی رفته اند، گذرنامه های ویژه ماهانه برای کاهش هزینه های حمل و نقل شهری بدون محدودیت زمانی و یا مسیری دریافت می کنند.

موزه های دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا :

موزه آناتومی ، تئاتر تشریحی

موزه قومشناسی و انسان شناسی

موزه آناتومی موزه

باغ گیاهشناسی

آزمایشگاه ماشین های ریاضی

رصدخانه نجوم مریخ شناسی و هواشناسی

موزه کانی شناسی و زمین شناسی

موزه زیست شناسی

موزه داروسازی

موزه پالئونتولوژی

آمار و ارقام دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا :

1 دانشگاه

2 شهر: مودنا ،  رجیو امیلیا

5 گروه تحصیلی : علوم اجتماعی و علوم انسانی، بهداشت، علوم، زندگی، فناوری

38 برنامه کارشناسی

33 برنامه کارشناسی ارشد

4 برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی به زبان انگلیسی تدریس می شود

45 دانشکده تخصص انفرادی

13 برنامه تحقیقاتی دکترای دکترا

هزینه های زندگی در شهر مودنا و رجیو امیلیا :

مودنا یک شهر دوست داشتنی است که دارای تاریخ جالب  و فراوان از آثارتاریخی و مدرن است که بازدیدکنندگان می توانند تمام این آثار باستانی رادر شهر بیابند. مودنا از اواخر قرن شانزدهم تا 1859 به عنوان پایتخت دولتی تبدیل شد. Palazzo Ducale نماد تمام این شکوه و تاریخ قدیمی مودنااست  که  طراحی شده توسط معمار آوانزینی است این شهر .امروزه، به غذا، کیفیت زندگی ، کارخانه خودروسازی  فراری و موزه های مرتبط با ان ، و همچنین برای محل تولد لوچیانو پاواروتی معروف است.

شهر رجیو امیلیا نیز که تنها 19 کیلومتر با شهر مودنا فاصله دارد نیز دارای نکات جالبی است از جمله : تصویب پرچم ایتالیا در این شهر ، وجود قلعه های تاریخی ، کیفیت زندگی ، وجود مهدکودک های مشهور ، کلیساهای قدیمی و رشته های هنری.

 

مودنا و رجیو امیلیا واقع در قلب منطقه امیلیا رومانا یک پیوند مهم بین شمال و جنوب ایتالیا و بین ایتالیا و بقیه اروپا است. شهرها تنها 19 کیلومتر فاصله دارند و حرکت قطار ها تقریبا هر نیم ساعت اجرا می شوند.

دانشجویانی که برای تحصیل در ایتالیا پس از گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا به شهر مودنا و رجیو امیلیا سفر می کنند نیازمند این هستند که اطلاعاتی را از هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا و دانشگاه مودنا رجیو امیلیا داشته باشند.

هزینه زندگی ایتالیا :

هزینه زندگی  در مودنا یا رجیو امیلیا با سایر شهرها در شمال ایتالیا قابل مقایسه است.

به عنوان یک راهنمایی کلی تخمین می زنیم که شما باید تقریبا 7000 تا 8000 یورو را در سال به هزینه های زندگی خود بپردازید (یعنی هزینه اقامت خود و قبوض برق، غذا، لباس، حمل و نقل، هزینه تحصیل، سرگرمی و بیمه و… ). با این حال، هزینه واقعی بستگی به شیوه زندگی شما دارد.

هزینه متوسط ​​برای یک اتاق خصوصی: حدود 300 یورو در ماه

بلیط اتوبوس شهر:  1.50 یورو  (1 سفر = 75 دقیقه)

غذا در یک پیتزا فروشی: حدود 15 یورو

صبحانه در یک کافه محلی (کاپوچینو و کریسانت): حدود 2.50 یورو

غذا در یک کافه (ساندویچ و نوشیدنی): حدود 5 یورو

بلیط سینما:  7.50 یورو(برخی از تخفیف در روزهای هفته ارائه می شود).

هزینه های تحصیل در ایتالیا و دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا پس از دریافت بوسیه استانی ایتالیا به شدت کاهش پیدا می کنند.

 

موسسه یگانه سفیران دانش ( گروه اعزامی اپلای ایتالیا )  با افتخار اعلام می دارد همه علاقمندان به تحصیل در ایتالیا می توانند از  مشاوره رایگان ( آنلاین ، تلفنی ، حضوری ) این موسسه برخوردار شوند تا از زبده ترین کارشناسان ما در زمینه های اپلای ، بورسیه استانی ایتالیا ، مشاوره های سفارت ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا و … کسب اطلاعات کنند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)