تحصیل داروسازی در ایتالیا و دانشگاه تورورگاتا دوره ایی پنج ساله است . این دوره که در کنار دوره داروسازی دانشگاه بلونیا تنها دوره های رشته داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا هستند هر ساله توسط توسط دانشمندان با تجربه در زمینه علوم دارو، سم شناسی، شیمی دارویی، فناوری نانو، سلول های بنیادی ، ژن درمانی ، درمان های پیشرفته و … تقویت می شود تا دانشجویان با تمامی علوم روز آشنا گردند .

این رشته ی پرطرفدار در دانشگاه تورورگاتا در شهر رم ارائه می گردد که پس از دانشگاه ساپینزا ، معتبر ترین و بزرگ ترین دانشگاه دولتی در کشور ایتالیا است . هر ساله دانشجویان زیادی از کشور عزیزمان ایران جهت تحصیل در دانشگاه تورورگاتا پس از اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا به این شهر باستانی سفر می کنند .

دانستن این نکته ضروری است که برای سال تحصیلی 2020-2021  علاوه بر این که آزمون ورودی دانشگاه به صورت آنلاین برگزار می شود، برخلاف سالهای گذشته ، به ازای هر پاسخ اشتباه در این آزمون آنلاین نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

ظرفیت پذیرش نیز برای دانشجویان خارج اتحادیه اروپا ۳۰ نفر است که هرساله قسمت اعظمی از این ظرفیت مربوط به قبولی های دانشجویان مستعد کشور ایران است .

مباحث آزمون عبارتند از ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، منطق و اطلاعات عمومی که تعداد سوالات و مدت زمان هر بخش به صورت زیر می باشد:

 

عنوان درستعداد سوالاتمدت زمان
زیست شناسی15 سوال20 دقیقه
شیمی15 سوال20 دقیقه
ریاضیات7 سوال12 دقیقه
فیزیک7 سوال12 دقیقه
هوش   و منطق6 سوال8 دقیقه

 

سطح علمی سوالات در آزمون داروسازی دانشگاه تورورگاتا در حد مباحث مطرح شده در کتب دوره دبیرستان در ایران است و با توجه به اینکه آزمون استاندارد و چند گزینه ای می باشد شانس بالایی برا ی پذیرش در رشته داروسازی و تحصیل در ایتالیا وجود دارد.

شایان ذکر است که رشته داروسازی در دانشگاه تورورگاتا مورد تایید وزارت علوم وهمچنین مورد تایید وزارت بهداشت ایران  نیز هست.

هر ساله دانشجویان موسسه یگانه سفیران دانش با مطالعه پکیج ویژه که شامل سه کتاب و یک dvd  که شامل کتب منبع و نمونه سوالات سال قبل است موفق به اخذ نتایج چشمگیر در این آزمون شده اند. برای تهیه این پکیج  و مشاوره رایگان  جهت توضیحات تکمیلی می توانید با همکاران ما در موسسه تماس بگیرید.

علاقه مندان به ادامه تحصیل در ایتالیا و رشته داروسازی به زبان انگلیسی می توانند برای دانلود نمونه سوالات سال های قبل ، جهت آمادگی بیشتر برای انجام آزمون  از طریق لینک زیر به این  سوالات دسترسی  پیدا کنند .

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post