دانشگاه اینسوبریا ایتالیا

موسسه یگانه سفیران دانش در یک سلسله مطلب به معرفی دانشگاه های ایتالیا از جهات مختلف پرداخته است، در این قسمت به معرفی دانشگاه اینسوبریا ایتالیا واقع در شهرهای واره سه و کومو در استان لومباردی ایتالیا برای علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه می پردازیم :

در سالیان اخیر کشور ایتالیا به قطب جدید تحصیل در اروپا تبدیل شده است. راحتی پذیرش، عدم سخت گیری برای ویزای تحصیلی ایتالیا، دانشگاه های معتبر و از همه مهمتر وجود بورسیه استانی ایتالیا باعث شده است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا درخواست پذیرش دهند و پس از اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای تحصیل به این کشور تاریخی و زیبا سفر کنند.

افرادی که علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستند و قصد سفر به ایتالیا برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف را دارند نیازمند آن هستند که اطلاعات جامعی درباره کشور ایتالیا، دانشگاه های آن، بورسیه استانی ایتالیا، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و … داشته باشند. موسسه یگانه سفیران دانش در یک سلسله مطلب به معرفی دانشگاه های ایتالیا از جهات مختلف پرداخته است، در این قسمت به معرفی دانشگاه اینسوبریا ایتالیا واقع در شهرهای واره سه و کومو در استان لومباردی ایتالیا برای علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه می پردازیم :

معرفی دانشگاه اینسوبریا ایتالیا

دانشگاه اینسوبریا ایتالیا (ایتالیایی: Università degli Studi dell’Insubria) یک دانشگاه ایتالیایی واقع درشهر های کومو و واره سه  است. دانشگاه اینسوبریا که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد در منطقه تاریخی-جغرافیایی Insubria نامگذاری شده است . دانشگاه اینسوبریا ، که شامل دو سایت اصلی در کومو و واره سه  است. درسال ۱۹۷۲ موسسه ایی به همین نام تاسیس شد و در سال ۱۹۹۸ به دانشگاه اینسوبریا تبدیل گشت. در واقع کومو از سال ۱۹۸۹ مرکز دوره های مدرک کارشناسی مهندسی بوده که از دانشگاه میلان و دانشگاه پلی تکنیک میلان مشتق می شده اند. در چارچوب اصلاحات دولتی که برای حل مشکلات دانشگاه های پرجمعیت در ایتالیا بود، برنامه هایی برای ایجاد دانشگاه های جدید ایجاد شد که تاسیس دانشگاه اینسوبریا در راستای همین برنامه و هدف بوده است.

 

در سالهای ۱۹۹۶-۱۹۹۷ اداره ملی ایتالیا برای ارزیابی سیستم دانشگاه اینسوبریا ایتالیا، از امکانات موجود در سایتهای دانشگاهی در کومو و واره سه  بازدید کرده بود و پیشنهاد کرده بود که یک مرکز جدید دانشگاهی مستقل در این دو شهر افتتاح شود. در ایتالیا، تاسیس دانشگاه اینسوبریا ایتالیا یکی از نخستین پیشنهادات برای ایجاد یک شبکه دانشگاهی بود. دانشگاه جدید اینسوبریا در مرکز بزرگی از جمعیت است و ارتباطات فرهنگی و علمی نزدیک با دانشگاه های میلان و پاویا دارد .سنت های دانشگاه اینسوبریا عمیقا ریشه در سرزمینی که در آن واقع شده است دارد.

تاسیس دانشگاه اینسوبریا 

تاسیس دانشگاه اینسوبریا ایتالیا لزوم  تغییرات در توسعه استان لومباردی را نشان داد که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی گران بود . تاسیس این دانشگاه باعث مهاجرت دانشجویان از میلان به کومو و واره سه و رونق گرفتن این شهر ها شد. نام دانشگاه برگرفته از قومی به نام اینسوبر است که در حدود قرن چهارم میلادی به شهر میلان کوچ کردند و در این منطقه ساکن شدند. این دانشگاه یک  دانشگاه متوسط و کوچک، اما بسیار پویا است و  ریشه در یک سرزمین بسیار صنعتی و کوشا دارد . این دانشگاه یکی از اولین دانشگاه های ایتالیایی بود که یک مدل سازمانی را با سیستم شبکه دو قطبی که شامل دو مرکز اصلی در واره سه و کومو تحت لوگوی دانشگاه اینسوبریا  بودند تجربه کرد.

چرا دانشگاه اینسوبریا؟

  • این دانشگاه یک دانشگاه جوان و پویا با پتانسیل مناسب برای موفقیت های آینده است
  • آموزش و پرورش با کیفیت بالا
  • رویکرد بین المللی، تحقیق سطح بالا، تعامل با جامعه و صنعت

معرفی دانشگاه اینسوبریا

نام :   university of  insubria
نام مخفف :  uninsubria
سال تاسیس :  ۱۹۹۸
رتبه کشوری : ۴۸
تعداد دانشجو : حدود ۱۰۰۰ هزار نفر
درصد دانشجویان خارجی :  ۲ درصد
شهریه دانشگاه : ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ یورو در سال
وب سایت :  www.uninsubria.it
نوع دانشگاه : دولتی
رتبه جهانی :  ۱۰۰۰ +
تعداد استاتید : ۴۰۰ نفر
کارمندان فنی و اداری : ۳۲۰ نفر

 

دانشکده ها و گروه های تحصیلی دانشگاه اینسوبریا

گروه علوم بیوتکنولوژی و علوم زیستی – DBSV
دانشکده  اقتصاد و فرهنگ – DiDEC
گروه پزشکی بالینی و تجربی – DMCS
بخش علمی و فن آوری های عالی – DISAT
گروه علوم جراحی مورفولوژی – DSCM
گروه علوم تئوری و کاربردی – DISTA

 

انواع خدمات دانشگاه اینسوبریا ایتاالیا

۱ . پروژه تبادل دانشجوی دانشگاه اینسوبریا :

دانشگاه اینسوبریا ایتالیا درهای خود را برای دانش آموزان خارج از کشور برای دوره های تبادل برای تحصیل و شرکت در دوره های کارآموزی دانشکده های کومو و واره سه  باز کرده است . حدود ۱۵۰ توافقنامه دو جانبه برای تحرک دانشجویی اراسموس توسط دانشگاه اینسوبریا و دیگر دانشگاه های جهان منعقد شده است.

۲ . خدمات مسکن دانشگاه اینسوبریا : 

دانشگاه اینسوبریا ایتالیا برای دانشجویان و بازدیدکنندگان خدمات اقامتی را در ۳ مجتمع دانشگاهی ارائه می دهد. برای استفاده از خدمات اقامتی، دانشجویان باید معیارهای تعیین شده که توسط اعلامیه (bando) می شود را داشته باشند .توضیحات مفصلی از شرایط و ضوابط تخصیص محل اقامت، با توجه به رتبه بندی یا لیست نتایج در Bando یافت می شود .

۳ . خدمات ICT دانشگاه اینسوبریا :


دانشگاه اینسوبریا ایتالیا

مرکز SIC و مرکز SIBA وظیفه پشتیبانی فنی خدمات ای تی سی دانشگاه را برای دانشجویان به عهده دارد .

۴ . خدمات درمانی دانشگاه اینسوبریا :

افرادی که در کشور ایتالیا زندگی می کنند می توانند از طریق یک سیستم عمومی / خصوصی، کمک های پزشکی خود را دریافت کنند. شهروندان اروپایی نیز که دارای کارت بیمه بهداشت اروپا هستند (EHIC) می توانند از خدمات بهداشتی ملی ایتالیا (SSN) استفاده کنند زیرا آنها تحت پوشش بیمه درمانی خود قرار دارند. همچنین بیمارستان اصلی دانشگاه اینسوبریا در Ospedale di Circolo و Fondazione Macchi در واره سه است.

۵ . امکانات ورزشی دانشگاه اینسوبریا :

دانشگاه اینسوبریا ایتالیا، به عنوان بخشی از تحقق  اهداف نهادی خود، در نظر دارد  دوره های دانشگاهی ورزشکاران شرکت کند و رقابت  فنی و حرفه ای در سطح ملی و بین المللی را تشویق کند. دانشگاه اینسوبریا با حمایت از مشارکت دانشجویان در رقابت های ورزشی دانشگاه قرارداد هایی را با باشگاه های حرفه ایی ورزشی منعقد نموده است مانند قرارداد با انجمن اتلتیکا و ورزش های زمستانی .

پژوهش در دانشگاه اینسوبریا

از زمان تأسیس، دانشگاه اینسوبریا ایتالیا همواره به دنبال توسعه مستمر تحقیقات علمی و کاربردی بوده است تا سطح استاندارد و بالایی از نوآوری، یادگیری، خلاقیت و برنامه ریزی را با توجه به فعالیت های دید گروه های تحقیقاتی ارائه دهد.

محدوده های تحقیق و پژوهش در دانشگاه اینسوبریا

تحقیق در بیوتکنولوژی و علوم زیستی DBSV
تحقیق در حقوق، اقتصاد و فرهنگ DiDEC
تحقیق در اقتصاد DiECO
تحقیق در پزشکی و جراحی DMC
تحقیق در  علوم نظری و کاربردی DiSTA

رشته های ارئه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه اینسوبریا

علوم زیست پزشکی
ریاضی
فیزیک
کار آفرینی ، اقتصاد و مدیریت جهانی
علوم کامپیوتر

رتبه بندی دانشگاه اینسوبریا

رتبه کشوری : ۴۸
رتبه جهانی : ۱۰۰۰ +

شهر واره سه

یک شهر هشتاد هزار نفری در شمال غربی استان لومباردی و کشور ایتالیا که در ۵۵ کیلومتری شمال میلان قرار دارد. شهر واره سه یک منطقه کوهستانی است که هفت تپه معروف و یک دریاچه زیبا را در خود جای داده است .شهر واره سه به طور معمول از دیگر شهر های ایتالیا دمای خنک تری دارد علی الخصوص در زمستان که بارش های سنگین برف رخ می دهد. این شهر یکی از بالاترین میانگین های بارش باران و برف را در کشور ایتالیا داراست.

حمل و نقل

زیرساخت جاده ایی و ریلی که سیستم ارتباطی شهر واره سه  را تشکیل می دهد، توسط بسیاری از خیابان های کوچک و یک شبکه راه اهن دو خطه  طراحی شده است.  این شهر هم از طریق زمینی با خودرو و هم از طریق راه آهن قابل دسترسی است .حمل و نقل عمومی در شهر و حومه آن نیز از طریق سیستم خطوط اتوبوس رانی پشتیبانی می شود .

شهر کومو  ایتالیا

شهر کومو در همسایگی شهر میلان و واره سه واقع شده است و به دریاچه کومو و کوهستان آلپ بسیار نزدیک است. نزدیکی آن به Como دریاچه و به کوه های آلپ ساخته شده است کومو مقصد یک توریستی در ایتالیا است که شامل آثار متعددی از هنر، کلیساها، باغ ها، موزه ها، تئاتر، پارک ها و کاخ ها و … است. این شهر بعد از شهرهای میلان ، برگامو و برشیا چهارمین شهر پربازدید استان لومباردی می باشد.

کومو دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است همراه با زمستان های بسیار سرد و پر بارش. تابستان ها نیز گرم و مرطوب است.

اقتصاد

اقتصاد کمو، تا پایان دهه ۱۹۸۰، به طور سنتی بر صنعت خود استوار  بود، به ویژه، این شهر برای تولید کنندگان ابریشم آن مشهور است اما در سال های اخیر جنس های ارزان قیمت چینی کمی بر اقتصاد این شهر تاثیر گذاشته است. البته از سال ۱۹۹۰ سرمایه گذاری خوبی بر روی صنعت گردشگری صورت گرفت که اقتصاد این شهر را تحت تاثیر قرار داد.

حمل و نقل

خدمات راه آهن منطقه ای، کومو را با قطار به سایر شهرهای مهم لومباردی متصل می کند. این خدمات از طریق دو ایستگاه اصلی : کومو سان جیووانی و کومو نورد لاگو ارائه می شود

کومو سن جیووانی همچنین ایستگاه  اصلی خط اصلی شمال-جنوب بین میلان مرکزی و زوریخ و بازل است. قطارهای بین المللی و یورواستار در این ایستگاه متوقف می شوند، که باعث می شود کومو به شبکه ایی از  قطار های  اروپایی قابل دسترسی باشد.

همچنین برای حمل و نقل داخل شهر و حومه آن شرکت های تاکسیرانی و خطوط حمل و نقل با اتوبوس مشغول فعالیت هستند .

شرح بورسیه استانی  ایتالیا 

بورسیه استانی ایتالیا یکی از امکانات منحصر به فردی است که تنها در کشور ایتالیا وجود دارد و متقاضیان تحصیل در ایتالیا می توانند به خوبی از آن استفاده کنند.

بورسیه استانی که توسط استان محل تحصیل دانشجو در دانشگاه اینسوبریا ایتالیا پرداخت می شود به دانشجویانی تعلق می گیرد که در کشور خود دارای درامد بالایی نیستند و توانایی پرداخت شهریه یا زندگی در ایتالیا را ندارند. با استفاده از این بورسیه دانشجویان می توانند تمامی هزینه های تحصیل یا بخشی از آن را پرداخت کنند.

 

این بورسیه فقط بر اساس مدارک مالی ارائه شده توسط دانشجو پرداخت می شود و نیازی به هیچ گونه رزومه تحصیلی یا مقالاتisi  ندارد. مبلغ بورسیه دانشگاه اینسوبریا ایتالیا ۵۲۰۰ یورو وجه نقد به علاوه ۷۰% تخفیف در خدمات خوابگاه و سلف سرویس و کارت تردد است. شهریه دانشجویان در این بورسیه به طور کامل حذف خواهد شد و دانشجویان مبلغی بابت شهریه پرداخت نمی کنند. در برخی شهر ها در صورتی که به دانشجو خوابگاه تعلق بگیرد هزینه خوابگاه به طور خودکار از مبلغ بورسیه کم شده و مبلغ ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ یورو به دانشجو پرداخت می گردد.

 

قدم اول جهت گرفتن بورسیه اخذ پذیرش قطعی از دانشگاه اینسوبریا ایتالیا می باشد. پس از از آن دانشجو می بایست مدارک بورسیه ( درامد سرپرست ، اعضای خانواده ، وضعیت سکونت و … ) را تهیه جهت دریافت بورسیه استانی ارائه دهد.

دانشجو با ارائه این مدارک ، شرایط زندگی خود را شرح داده و برای گرفتن بورسیه درخواست می دهد.

 

مدارک مالی مورد نیاز برای درخواست بورسیه استانی ایتالیا :

1- فیش حقوقی یا گواهی  حقوقی سرپرست دانشجو
2- اجاره نامه که به نام سرپرست دانشجو باید باشد
3- ترجمه شناسنامه دانشجو و سرپرست وی
4- گواهی معادل یورویی بانک مرکزی

نکته : در صورتی که دانشجو سرپرست خانواده است می بایست فیش حقوقی خود را ترجمه نموده و اجاره نامه را نیز به نام خود بگیرد.

گروه اعزامی اپلای ایتالیا که تحت مجوز وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران و با عنوان موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش به فعالیت می پردازد ، با چندین سال تجربه در زمینه اعزام دانشجو به منظور تحصیل در ایتالیا به فعالیت می پردازد هرساله موفق به کسب پذیرش از دانشگاه های ایتالیا برای تعداد زیادی از متقاضیان عزیز در رده های مختلف تحصیلی گشته است.

موسسه یگانه سفیران دانش ( گروه اعزامی اپلای ایتالیا )  با افتخار اعلام می دارد همه علاقمندان به تحصیل در دانشگاه اینسوبریا ایتالیا می توانند از  مشاوره رایگان ( آنلاین ، تلفنی ، حضوری ) این موسسه برخوردار شوند تا از زبده ترین کارشناسان ما در زمینه های اپلای، بورسیه استانی ایتالیا ، مشاوره های سفارت ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا و … کسب اطلاعات کنند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post