دانشگاه اودینه ایتالیا

موسسه یگانه سفیران دانش در یک سلسله مطلب به معرفی دانشگاه های ایتالیا از جهات مختلف پرداخته است، در این قسمت به معرفی دانشگاه اودینه ایتالیا واقع در شهر اودینه در استان فیرولی ونزیا ایتالیا برای علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه می پردازیم :

در سالیان اخیر کشور ایتالیا به قطب جدید تحصیل در اروپا تبدیل شده است. راحتی پذیرش ، عدم سخت گیری برای ویزای تحصیلی ایتالیا، دانشگاه های معتبر و از همه مهمتر وجود بورسیه استانی ایتالیا باعث شده است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا درخواست پذیرش دهند و پس از اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای تحصیل به این کشور تاریخی و زیبا سفر کنند.

افرادی که علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستند و قصد سفر به ایتالیا برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف را دارند نیازمند آن هستند که اطلاعات جامعی درباره کشور ایتالیا، دانشگاه های آن، بورسیه استانی ایتالیا، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و … داشته باشند. موسسه یگانه سفیران دانش در یک سلسله مطلب به معرفی دانشگاه های ایتالیا از جهات مختلف پرداخته است، در این قسمت به معرفی دانشگاه اودینه ایتالیا واقع در شهر اودینه در استان فیرولی ونزیا ایتالیا برای علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه می پردازیم :

دانشگاه اودینه ایتالیا

دانشگاه اودینه ایتالیا (Università Degli Studi di Udine ایتالیا) یک دانشگاه دولتی در شهر اودینه در شمال شرقی ایتالیا است. این دانشگاه در سال ۱۹۷۸ به عنوان بخشی از برنامه بازسازی منطقه فریولی پس از زمین لرزه در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد. هدف آن فراهم نمودن یک مرکز دانشگاهی برای مردم  شهر اودینه برای آموزش پیشرفته در مطالعات فرهنگی و علمی است و مرکز مهمی برای شهر اودینه به حساب می آید.

دانشگاه اودینه ایتالیا به طور فعال در پروژه های مبادله دانشجویان و کارکنان با دانشگاه ها در اتحادیه اروپا، استرالیا و کانادا مشغول به همکاری است و هم اکنون در حال همکاری با چندین دانشگاه اروپای شرقی و کشورهای غیر اروپایی مشغول به فعالیت است. علاوه بر این، دانشگاه اودینه ایتالیا در بسیاری از پروژه های تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی شرکت می کند. دانشگاه در حال حاضر دارای برنامه های تحصیلی در زمینه های کشاورزی، اقتصاد، مهندسی، حقوق، زبان های مدرن، ارتباطات و آموزش، علوم انسانی، پزشکی و جراحی و ریاضی، علوم کامپیوتر و چند رسانه ای است.

 

پس از یک زمین لرزه در  منطقه فیرولی در سال ۱۹۷۶، بازسازی منطقه آغاز شد. این پروژه شامل ساخت یک بنیاد دانشگاهی نیز بود که در سال ۱۹۷۸ ساخته شد و به منظور ارائه خدمات به دانشجویان آماده گشت. هدف از ساخت این دانشگاه این بود که اطمینان حاصل شود جامعه فیرولی در جایی بتواند مطالعات علمی و فرهنگی آموزش ببیند.

تبادلات دانشگاه اودینه

گرچه زبان اصلی دانشگاه اودینه ایتالیا، ایتالیایی است اما دانشگاه اودینه در پروژه های تبادل دانشجویان و پذیرش دانشجویان بین المللی به شدت فعال است. شهر اودینه  و دانشگاه آن یک نقطه مرجع در منطقه است که به لحاظ تاریخی محل ملاقات و تقاطع فرهنگ های مختلف است. دانشگاهی از لحاظ جغرافیایی در مرکز اتحادیه اروپا قرار دارد، دانشگاه اودینه ایتالیا نقش مهمی در شبکه ارتباطی نزدیک دارد و متعهد به اشتراک دانش و ایده های خود است. از زمان تاسیس آن، دانشگاه اودینه سیاست بین المللی سازی را با هدف آماده سازی دانش آموزان و ایجاد روابط و مشارکت با دانشگاه ها و مؤسسات در اروپا و سایر نقاط جهان دنبال کرده است.

معرفی دانشگاه اودینه ایتالیا

نام : university of Udine
نام مخفف : uniud
سال تاسیس : ۱۹۷۸ میلادی
رتبه کشوری : ۳۱
شهریه دانشگاه : ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ یورو در سال
وب سایت : www.unitn.it
نوع دانشگاه : دولتی
رتبه جهانی : ۴۵۰
کتابخانه : دارد
شهر : اودینه
محدودیت جنسی برای پذیرش : ندارد
تعداد دانشجو : حدود ۱۷۰۰۰ نفر
تعداد استاد : حدود ۸۰۰ نفر

گروه های تحصیلی دانشگاه اودینه

دانشگاه اودینه ایتالیا دارای هشت گروه تحصیلی است که تمام رشته هایی که در دانشگاه برای دانشجویان ارائه می شود زیر مجموعه های این گروه های تحصیلی می باشند.


  گروه اقتصاد و آمار (DIES)
  گروه علوم حقوق (DISG)
  گروه ریاضی، علوم رایانه و فیزیک
  گروه پزشکی
  گروه غذا، علوم محیط زیست و حیوانات (DI4A)
  گروه فنی و مهندسی پلی تکنیک (DPIA)
  گروه زبان و ادبیات، ارتباطات، آموزش و جامعه (DILL)
  گروه مطالعات انسانی و میراث فرهنگی – (DIUM)

انواع خدمات دانشگاه اودینه

خدمات کتابخانه دانشگاه :

کتابخانه های دانشکده های مختلف دانشگاه اودینه برای استفاده دانش آموزان و کمک به پژوهش ها و تحقیقات این دانشگاه تاسیس و تجهیز شده است و تمام دانشجویان و اساتید دانشگاه بدون محدودیت قادر هستند از خدمات آن استفاده نمایند.

مرکز شغلی دانشگاه اودینه :

وظیفه این مرکز راهنمایی شغلی برای کمک به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ترنتو در ارتباط با دنیای کار است. این کار برای همه رشته ها و دوره های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه انجام می شود .

امکانات ورزشی دانشگاه اودینه :

ورزش‏های دانشگاهی توسط مرکز ورزشی دانشگاه (Centro Universitario Sportivo) که به اختصار c.u.s نامیده می شود  اداره می شود و فعالیت های زیادی را از کلاس های تناسب اندام گرفته تا بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز و البته فوتبال انجام می شود . دانشجویان می توانند پس از ثبت نام در این مرکز و پرداخت وجهی ناچیز به منظور هزینه ثبت نام از خدمات ورزشی دانشگاه استفاده نمایند .

مرکز زبان دانشگاه اودینه :

این مرکز دوره های رایگان زبان انگلیسی را برای دانشجویان غیر ایتالیایی برگزار میکند.

رشته های انگلیسی زبان در دانشگاه اودینه ایتالیا

دانشگاه اودینه ایتالیا غیر از رشته هایی که به زبان مادری و ایتالیایی ارائه می کند تعدادی رشته را نیز برای متقاضیان بین المللی تحصیل در ایتالیا ارائه می کند :

علوم کامپیوتر ، اقتصاد ، بازاریابی بین المللی

رتبه بندی دانشگاه اودینه

رتبه کشوری :  ۳۱
رتبه جهانی :  ۱۰۰۰ +

شهر اودینه ایتالیا

اودینه یک شهر در شال شرقی ایتالیاست که در منطقه ونزیا فیرولی و جیولیا قرار دارد و جمعیت آن ۱۷۶۰۰۰ نفر است. اودینه دارای  آب و هوای نیمه مرطوب است. در فصل بهار بیشترین بارش ها رخ می دهد. بالاترین دمای ثبت شده آن ۳۸ درجه سانتی گراد و پایین ترین دما منفی ۶ درجه سانتی گراد بوده است.

۹۰ درصد  جمعیت اودینه از  نژاد ایتالیایی هستند. بزرگترین گروه مهاجرین از سایر کشورهای اروپایی (به ویژه از کشورهای اتریش و کرواسی) آمده اند و پس از آن کشورهای آفریقایی بیشترین درصد را دارند.

اقتصاد شهر اودینه توسط چندین مرکز تولیدی و تجاری پشتیبانی می شود. صنایع آهن و مکانیکی این شهر از بزرگترین صنایع شهر اودینه هستند.

ایستگاه راه آهن اودینه  مهمترین ایستگاه در منطقه فیرولی- ونیزیا جولیا است. خدمات قطار حمل و نقل مسافران به مقصد های  ونیز، ترویزو، تریسته، جمونا تره ویزو ، بولونیا، رم، ورونا و میلان را انجام می دهد .  قطارهای بین المللی میز به وین در اتریش و مونیخ در آلمان تردد دارند .

امکانات دانشجویی دانشگاه اودینه

هر دانشجویی که در  دانشگاه اودینه ایتالیا تحصیل می کند، نه تنها از یک مجموعه خدمات اختصاصی (آزمایشگاه ها ، روش های مطالعه و مدیریت اضطراب، آزمایشگاه های روانکاوی ، خدمات مجازی، کتابخانه ها، Wi-Fi، غذا ها و … ) استفاده می کند، بلکه می تواند تجربه ای منحصر به فرد را برای زندگی در این شهر داشته باشند.

دانشگاه اودینه ایتالیا

اگر چه اودینه یک شهر کوچک است، اما همه فرصت هایی را که معمولا برای شهرهای بزرگتر ارائه می شود را ارائه می دهد: غذاهای سنتی، بارها، کافه ها ، رستوران ها، پیتزا فروشی ها، تئاتر ها، سینما ها ، موزه ها ، مراکز خرید مجلل و … . این شهر برای علاقمندان به موسیقی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته است . دوستداران موسیقی می توانند آموزش دانشگاهی خود را در کنسرواتوار محلی (Conservatorio statale di musica Jacopo Tomadini) تکمیل کنند. در طول سال های متعدد، رویدادهای فرهنگی اهمیت ملی و بین المللی وجود دارد:  جشنواره فیلم ، جشنواره غذا و نوشیدنی ، جسنواره های تابستانی ، برنماه های جداب تئاتر و  …  .

اودینه  سومین شهر ایتالیا پس از میلان و لندن بود که به سیستم روشنایی خیابانی دست یافت. این شهر امروزه به طور کامل با شبکه اتصال سریع فیبر نوری مجهز شده است.

شرح بورسیه استانی  ایتالیا :

بورسیه استانی ایتالیا یکی از امکانات منحصر به فردی است که تنها در کشور ایتالیا وجود دارد و متقاضیان تحصیل در ایتالیا می توانند به خوبی از آن استفاده کنند.

بورسیه استانی که توسط استان محل تحصیل دانشجو در دانشگاه اودینه ایتالیا پرداخت می شود به دانشجویانی تعلق می گیرد که در کشور خود دارای درامد بالایی نیستند و توانایی پرداخت شهریه یا زندگی در ایتالیا را ندارند. با استفاده از این بورسیه دانشجویان می توانند تمامی هزینه های تحصیل یا بخشی از آن را پرداخت کنند. این بورسیه فقط بر اساس مدارک مالی ارائه شده توسط دانشجو پرداخت می شود و نیازی به هیچ گونه رزومه تحصیلی یا مقالاتisi  ندارد.

مبلغ بورسیه ۵۲۰۰ یورو وجه نقد به علاوه ۷۰% تخفیف در خدمات خوابگاه و سلف سرویس و کارت تردد است. شهریه دانشجویان در این بورسیه به طور کامل حذف خواهد شد و دانشجویان مبلغی بابت شهریه پرداخت نمی کنند. در برخی شهر ها در صورتی که به دانشجو خوابگاه تعلق بگیرد هزینه خوابگاه به طور خودکار از مبلغ بورسیه کم شده و مبلغ ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ یورو به دانشجو پرداخت می گردد.

 

قدم اول جهت گرفتن بورسیه اخذ پذیرش قطعی از دانشگاه اودینه ایتالیا می باشد. پس از از آن دانشجو می بایست مدارک بورسیه ( درامد سرپرست ، اعضای خانواده ، وضعیت سکونت و … ) را تهیه جهت دریافت بورسیه استانی ارائه دهد. دانشجو با ارائه این مدارک ، شرایط زندگی خود را شرح داده و برای گرفتن بورسیه درخواست می دهد.

 

مدارک مالی مورد نیاز برای درخواست بورسیه استانی ایتالیا

  1. فیش حقوقی یا گواهی حقوقی سرپرست دانشجو
  2. اجاره نامه که به نام سرپرست دانشجو باید باشد
  3. ترجمه شناسنامه دانشجو و سرپرست وی
  4. گواهی معادل یورویی بانک مرکزی

نکته : در صورتی که دانشجو سرپرست خانواده است می بایست فیش حقوقی خود را ترجمه نموده و اجاره نامه را نیز به نام خود بگیرد.

 

گروه اعزامی اپلای دانشگاه اودینه ایتالیا که تحت مجوز وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران و با عنوان موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش به فعالیت می پردازد، با چندین سال تجربه در زمینه اعزام دانشجو به منظور تحصیل در ایتالیا به فعالیت می پردازد هرساله موفق به کسب پذیرش از دانشگاه های ایتالیا برای تعداد زیادی از متقاضیان عزیز در رده های مختلف تحصیلی گشته است.

اقدام برای بورسیه استانی را از لحاظ وسعت کار و پیچیدگی های موجود می توان یک پروژه بسیار سخت و ظریف دانست . اما جای نگرانی نیست زیرا کارشناسان زبده موسسه یگانه سفیران دانش که متخصص انجام خدمات بورسیه استانی هستند با تمامی مراحل و شرایط این روند آشنایی کامل دارند و  طبق جدولی برنامه ریزی شده مرحله به مرحله کار دانشجویان را برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا پیش می برند.

مرحله اول اقدام برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا مشاوره صحیح و موردی برای هر دانشجو است. از آنجا که دانشجویان محترم وضعیت سرپرستی متفاوتی دارند و از طرف دیگر سرپرست دانشجویان نیز در مشاغل مختلفی مشغول به کار هستند،  می بایست برای هر دانشجو به طور جداگانه ایی پرونده تشکیل داده شود تا بر طبق شرایط خاص خودش اقدام به تکمیل مدارک نماید . این امر با تماس های کارشناسان موسسه با دانشجویان انجام می گیرد تا شرایط سرپرستی و درآمدی ایشان مورد ثبت و بررسی دقیق قرار گیرد.

مشاوره تحصیلی

پس از آن که برای هر دانشجو بر اساس اطلاعات و شرایط خاص خودش مشاوره تحصیلی انجام گرفت می بایست برای تهیه مدارک بورسیه استانی اقدام شود. در این مرحله دانشجویان با نظارت کارشناسان موسسه اقدام به تهیه مدارک می کنند. در هر مرحله از تهیه و تکمیل مدارک که دانشجویان نیاز به مشاوره داشته باشند کارشناسان ما وارد عمل شده و سوالات و ابهامات را برای ایشان برطرف می نمایند. در نهایت مدارک تهیه شده توسط دانشجویان پس از تایید کارشناسان ما ترجمه و برای درخواست بورسیه آماده می گردد.

بعد از اینکه مدارک بورسیه استانی دانشگاه اودینه ایتالیا با کمک کارشناسان موسسه یگانه سفیران دانش تهیه شد و ترجمه گردید ، پس از تایید مدارک توسط سفارت ایتالیا به موسسه تحویل داده می شود تا برای درخواست بورسیه در موعد مقرر شده توسط کشور ایتالیا اقدام شود . با توجه به اینکه شهر های مختلف ایتالیا در جزییات مدارک بورسیه استانی با هم تفاوت دارند ممکن است برای برخی شهر ها مدارک اضافی نیز درخواست شود که موسسه به این موارد اشراف کامل داشته و این  موضوع را قبل از تهیه مدارک بورسیه به اطلاع دانشجویان خواهد رساند .

 

موسسه یگانه سفیران دانش ( گروه اعزامی اپلای ایتالیا )  با افتخار اعلام می دارد همه علاقمندان به تحصیل در دانشگاه اودینه ایتالیا می توانند از  مشاوره رایگان ( آنلاین ، تلفنی ، حضوری ) این موسسه برخوردار شوند تا از زبده ترین کارشناسان ما در زمینه های اپلای ، بورسیه استانی ایتالیا ، مشاوره های سفارت ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا و … کسب اطلاعات کنند.

 

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post