کار در حین تحصیل در ایتالیا، فرصتی منحصر به فرد برای دانشجویان بین‌المللی است تا ضمن کسب تجربه و مهارت‌های ارزشمند، بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را نیز تامین کنند.

تحصیل در ایتالیا آرزوی خیلی از افراد است. به خاطر همین خیلی از شما انتخاب می‌ کنید تا هر طور که شده مهاجرت به ایتالیا را تجربه کنید و در آنجا تحصیلات خود را ادامه دهید. حتی خیلی از شما به این فکر هستید که تحصیل رایگان در ایتالیا داشته باشید اما مسئله تحصیل یک طرف ماجراست.

شاید شما در تامین هزینه‌ هایتان در ایتالیا دغدغه داشته باشید. در نتیجه بخواهید کار دانشجویی بگیرید. ما در این مبحث به طور کامل برایتان توضیح می‌ دهیم که اگر قصد کار در حین تحصیل در ایتالیا دارید، چه شرایطی برای انجام این کار وجود دارد.

شغل دانشجویی در کشور ایتالیا

اگر قصد دارید که تحصیل در ایتالیا پزشکی یا رشته‌ های دیگر را انجام دهید، قطعاً تا حد زیادی ذهنتان درگیر هزینه‌ ها است. دانشجویان زیادی هستند که در رشته‌ ها و مقاطع مختلف به کشور ایتالیا سفر می‌ کنند و تعداد آنها هم روز به روز افزایش پیدا می‌ کند.

زیرا کشور ایتالیا از لحاظ دانشگاهی کشور کاملاً غنی است و جاذبه‌ های گردشگری و زیبایی بسیار زیادی در آن وجود دارد. حتی شما این امکان را دارید که بورسیه ایتالیا بگیرید و در آنجا تحصیل کنید اما به هر حال باید به فکر هزینه‌ ها هم باشید.

درست است که با بورسیه بخش زیادی از هزینه‌ هایتان تامین می‌ شود اما خیلی از شما برای اینکه زندگی بهتری را تجربه کنید و رفاه بالاتری داشته باشید، به سراغ کار دانشجویی می‌ روید. دانشگاه‌ های ایتالیا این اجازه را به شما می‌ دهند. شما حتماً باید به این نکته دقت کنید که برای کار در کشور ایتالیا یک سری قوانین مهاجرتی و محدودیت‌ هایی وجود دارد.

ایتالیا هر سال تعیین می‌ کند که چند ساعت به دانشجویانش اجازه کار می‌ دهد. طبق قوانینی که در کشور ایتالیا وجود دارد، یک دانشجوی خارجی این اجازه را دارد که به صورت پاره وقت حداکثر ۲۰ ساعت در هفته و ۴۰ ساعت در تعطیلات کار کند.

کار در حین تحصیل در ایتالیا

قوانین کار دانشجویی در ایتالیا

البته که این قانون می‌ تواند برای دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا هستند، شرایط را کمی متفاوت کند. آنها هیچ محدودیتی از لحاظ ساعت ندارند اما دانشجویانی که مربوط به کشورهای دیگر هستند، حتماً باید در این محدوده که گفتیم کار کنند.

حال کار دانشجویی می‌ تواند به صورت شرکت در تحقیقات کارآموزی با حقوق یا بدون حقوق باشد یا اینکه شما برای اینکه راحت‌ تر باشید و در رفت و آمد زیادی نباشید، تصمیم بگیرید که در محیط دانشگاه فعالیت کرده و در آنجا مشغول به کار شوید.

معمولاً یکی از محبوب‌ ترین شغل‌ های دانشجویی که در کشور ایتالیا دانشجویان به دنبال آن هستند، کارآموزی با حقوق است. زیرا شما نه تنها می‌ توانید درآمد داشته باشید، بلکه به تجربه‌ تان هم اضافه می‌ شود.

در نتیجه شما به عنوان یک دانشجوی بین‌ المللی این امکان را دارید که ۲۰ ساعت در هفته کار کنید. معمولا مجوز کار دانشجویی بر اساس ویزای تحصیلی اخذ می‌ شود که دانشگاه‌ های ایتالیا آن را در اختیار شما قرار می‌ دهند.

درآمد حین تحصیل در کشور ایتالیا

اگر شما تصمیم خود را گرفته‌ اید و می‌ خواهید تحصیل پزشکی در ایتالیا یا رشته‌ های دیگر را انجام دهید، باید بدانید که متوسط درآمد شما حین کار دانشجویی چقدر است و آیا با هزینه‌ های زندگی تان همخوانی دارد یا نه.

میانگین و متوسط درآمدی که برای کار دانشجویی در این کشور در نظر می‌ گیرند، برای دانشجویان بین‌ المللی در ساعت ۷ یورو است. یعنی شما در هفته حداکثر ۱۴۰ یورو و در ماه حداکثر ۵۴۰ یورو می‌ توانید دریافت کنید. در نتیجه می‌ تواند تا حد زیادی به بهبود زندگی‌ تان کمک کند و باعث شود که هزینه تحصیل در ایتالیا را راحت‌ تر پرداخت کنید.

کسب درآمد دانشجو در حین تحصیل

البته بر اساس نوع شغلی که دارید، درآمدها ممکن است خیلی تفاوت داشته باشند. بعضی از افراد هم تاکید دارند که به جای حقوق ماهانه حقوق ساعتی دریافت کنند. همین باعث افزایش انگیزه آنها می‌ شود.

اگر به دنبال یک شغل پردرآمد در این کشور هستید که به عنوان کار دانشجویی هم پردرآمد باشد، تدریس زبان انگلیسی است که یکی از بهترین گزینه‌ ها است و شما به طور میانگین در هفته می‌ توانید ۳۰ یورو و در ماه ۳۵۰ یورو درآمد داشته باشید. دیگر شغل‌ های پردرآمدی که حین تحصیل در کشور ایتالیا می‌ توانید آنها را اخذ کنید، شامل موارد زیر است:

شغل دانشجویی در کشور ایتالیا

  • یک مشاور فروش در ماه ۱۱۰۰ یورو درآمد دارد.
  • یک صندوقدار در هر ساعت ۱ تا ۲ یورو دریافت می‌ کند.
  • پیک ارسال بسته مختص دانشجویان در ماه ۶۱۴ تا ۶۱۹ یورو درآمد دارد.
  • شغل پذیرش در ساعت ۱۳ تا ۱۴ یورو درآمد دارد.
  • مشاغل مربوط به خدمات مشتریان در ماه ۷۸۰ تا ۸۷۳ یورو درآمد دارد.
  • خیلی از برندها و کمپانی‌ های معروف در ایتالیا مانند نایک، مک دونالد، اچ اند ام، پیتزا ایتالیا و مواردی از این قبیل هم امکان کار دانشجویی به صورت پاره وقت را در نظر می‌ گیرند که قطعاً درآمدشان بالاتر است.

درخواست برای شغل دانشجویی در کشور ایتالیا

اگر می‌ خواهید شرایط تحصیل در ایتالیا و کار حین تحصیل را بدانید، باید گفت که اولین کار شما باید درخواست برای شغل دانشجویی باشد. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌ المللی که به کشور ایتالیا مهاجرت کرده‌ اید و می‌ خواهید در آنجا تحصیلات خود را ادامه دهید، اگر تمایل داشتید که کار کنید، روش‌ های مختلفی وجود دارد که بتوانید شغل مد نظر را پیدا کنید و درخواست خود را اعلام کنید.

  • اولین کار این است که ببینید به چه حوزه‌ ای علاقه‌ مند هستید. اگر قصد دارید که در محیط داخل دانشگاه کار کنید، می‌ توانید با مسئولین تماس بگیرید و درخواستتان را برای شغل مورد نظر ارسال کنید.
  • اگر هم که می‌ خواهید بیرون از فضای دانشگاه کار کنید، می‌ توانید وارد شغل‌ های کاریابی شوید و به صورت آنلاین شغل مورد نظر و علاقه خود را پیدا کنید تا بتوانید از پس هزینه زندگی در ایتالیا راحت‌ تر بربیایید. سایت‌ هایی که می‌توانید برای پیدا کردن کار به آنجا مراجعه کنید، شامل موارد زیر هستند:
    • Indeed
    • Glassdoor
    • Linkdln
    • AIESEC UK
    • GoAbroad.com
    • IAEST

پرطرفدارترین شغل‌ های دانشجویی در کشور ایتالیا

اگر شما به تحصیل دندان پزشکی در ایتالیا یا رشته‌ های دیگر مشغول هستید؛ باید بدانید که چه شغل‌ هایی در این کشور بیش از همه پرطرفدار هستند و به عنوان یک شغل پاره وقت می‌ توانند راه خوبی برای کسب درآمد باشند. خیلی از شغل‌ ها می‌ توانند برای شما مناسب باشند اما در این قسمت چند مورد از بهترین و محبوب‌ ترین‌ ها را به شما معرفی می‌ کنیم.

تدریس زبان انگلیسی

اگر شما در تدریس زبان انگلیسی تجربه دارید، این فرصت را از دست ندهید. زیرا می‌ توانید یک معلم زبان انگلیسی خصوصی برای کودکان ایتالیایی باشید که یکی از بهترین شغل‌ های پاره وقت است و درآمد خوبی هم برایتان خواهد داشت. در واقع تدریس زبان انگلیسی برای کسانی که مهاجرت تحصیلی به ایتالیا داشته‌ اند؛ یکی از بهترین مشاغل است‌.

طراحی و گرافیک

گزینه‌ های دیگری که می‌ توانید در آنها فعال باشید، هم طراح وب، گرافیک، نویسنده محتوا و مشاغلی از این قبیل است که به شدت برایتان مفید خواهد بود.

شغل  در حوزه درمانی

از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد؛ درخواست نیرو برای کادر درمان هم تا حد زیادی بالا رفت. در نتیجه اگر شما بتوانید در مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها به صورت پاره وقت مشغول به کار شوید، مطمئن باشید که شغل خوبی برایتان خواهد بود.

شغل در حوزه گردشگری

اگر هم در زمینه مناطق تفریحی و گردشگری در کشور ایتالیا به اندازه کافی اطلاعات دارید، می‌ توانید یک راهنمای گردشگر بسیار عالی در کشور ایتالیا باشید که هم درآمد نسبتاً خوبی دارد و هم اینکه یک شغل هیجان انگیز به حساب می‌ آید و پرداخت هزینه‌ های زندگی در ایتالیا را برایتان خیلی راحت‌ تر می‌ کند.

یکسری از مشاغل هم هستند که در ایتالیا برایشان کمبود نیرو وجود دارد. البته این موضوع برای خیلی از کشور های دنیا وجود دارد‌. اگر در مشاغل و حوزه‌ های زیر مهارت، تجربه و تحصیلات دارید، حتماً به دنبال شغل دانشجویی در این حوزه‌ ها باشید که درآمد خوبی برایتان خواهد داشت:

  • تدریس
  • بهداشت و درمان
  • حوزه مهندسی
  • ریاضی و آمار
  • تکنولوژی
  • علوم اجتماعی و ورزشی
  • حوزه اطلاعات و تحقیقات
  • طراحی و خلاقیت در حوزه کسب و کار
  • بازاریابی

درآمد کار حین تحصیل در کشور ایتالیا

جمع‌ بندی

ایتالیا یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل است. در نتیجه اگر شما علاقمند هستید که تحصیل در ایتالیا کارشناسی را پشت سر بگذارید یا بورسیه تحصیلی در ایتالیا بگیرید، بدانید که انتخاب درستی داشته‌ اید اما مبحث هزینه‌ ها همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

ما در این مبحث به طور کامل برایتان توضیح دادیم که اجازه دارید در هفته یا در ماه چند ساعت مشغول به کار پاره وقت باشید و هزینه‌ های زندگیتان را راحت‌ تر تامین کنید. همچنین راجع به پرطرفدارترین و بهترین مشاغلی که می‌ توانید در دوران دانشجویی در ایتالیا مشغول به کار در آنها شوید را هم برایتان توضیح دادیم. برای مشورت با مشاورین متخصص در این زمینه می‌ توانید به سایت ما یعنی اپلای ایتالی مراجعه کنید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post