دانشگاه تورین ایتالیا

موسسه یگانه سفیران دانش در مقاله پیش رو در مورد مشخصات و جزییات دانشگاه تورین ایتالیا و همچنین امکانات دانشگاه تورین ایتالیا ، اطلاعات جامعی را تهیه و در اختیار شما همراهان ارجمند قرار داده است. در این مقاله در مورد موضوعات متنوع صحبت شده است که مهمترین آنها عبارتند از :


 معرفی دانشگاه تورین ایتالیا
 دانشکده های دانشگاه تورین ایتالیا
 انواع خدمات دانشگاه تورین ایتالیا
 فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه تورین ایتالیا
 شهر تورین ایتالیا

در سالیان اخیر کشور ایتالیا به قطب جدید تحصیل در اروپا تبدیل شده است. راحتی پذیرش، عدم سخت گیری برای ویزای تحصیلی ایتالیا، دانشگاه های معتبر و از همه مهمتر وجود بورسیه استانی ایتالیا باعث شده است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا درخواست پذیرش دهند و پس از اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای تحصیل به این کشور تاریخی و زیبا سفر کنند.

افرادی که علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستند و قصد سفر و مهاجرت به ایتالیا برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف را دارند نیازمند آن هستند که اطلاعات جامعی درباره کشور ایتالیا ، دانشگاه های آن، بورسیه استانی ایتالیا ، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و … داشته باشند. موسسه یگانه سفیران دانش در یک سلسله مطلب به معرفی دانشگاههای ایتالیا از جهات مختلف پرداخته است، در این قسمت به معرفی دانشگاه تورین ایتالیا ( university of turin ) در شهر تورین واقع در شمالی غربی ایتالیا برای علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه پرداخته شده است. لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی بفرمایید.

معرفی دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا (ایتالیایی: Università degli Studi di Torino یا اغلب به اختصار UNITO) یک دانشگاه در شهر تورین در منطقه پیمونت شمال غرب ایتالیا است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است و نقش مهمی در تحقیق و آموزش دارد. دانشگاه تورین با تنوع زیادی از موضوعات خود، همیشه دارای یک اثر فرهنگی خاص است که از استحکام و استقلال در تدریس و روح خدمات و باز بودن به فرهنگ اروپایی برخوردار است. دانشگاه موضعی فعال در زمینه مسائل اجتماعی مانند محیط زیست، مواد مخدر، فرصت های برابر و حقوق افراد با نیازهای ویژه دارد. همچنین از طریق همکاری با هند، چین، کشورهای در حال توسعه در آسیا، آمریکای لاتین، اروپای شرقی، منطقه مدیترانه و تعدادی از سازمان های بین المللی در منطقه فعالیت می کند.

در قرن نونزدهم میلادی دانشگاه تورین ایتالیا تبدیل به یکی از معتبر ترین دانشگاه های ایتالیا شد این دانشگاه واقع در شهرستان تورین در شمال غربی ایتالیا ونزدیک به مرز فرانسه و در منطقه پیمونت می باشد سال تاسیس این دانشگاه 1404میلادی می باشد ولی در سال 1536 بسته شد و سی سال بعد توسط دوک امانوئل فلیبرت بازسازی شد و با الگوبرداری از دانشگاه بولونیا ساختار مدرن و امروزی را به خود گرفت.

تعداد دانشجو و هزینه های دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا دارای حدود شصت و هفت هزار دانشجو می باشد که 6 درصد آنها را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. هزینه شهریه دانشگاه تورین نیز برای دانشجویان خارجی بین 1000 الی 2000 یورو در سال می باشد.

دلایل اصلی برای تحصیل در دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا یکی از 3 دانشگاه برتر ایتالیایی است که جایگاه خوبی در علوم بیولوژیکی، فیزیک، شیمی، تاریخ، فلسفه دارد.

قابلیت اطمینان : دانشگاه تورین شریکی قابل اعتماد برای برنامه های آموزش و پژوهش بین المللی است.
سنت : دانشگاه تورین یکی از قدیمی ترین، بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه های ایتالیاست که فارغ التحصیلان بسیار معروفی را در 600 سال گذشته داشته است

دانشکده های دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا به پنجاه و پنج بخش تقسیم می شود که در 13 دانشکده قرار دارند:

دانشکده های دانشگاه تورین ایتالیا
1. دانشکده کشاورزی 2. دانشکده آموزش و پرورش 3. دانشکده حقوق
4. دانشکده ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی 5. دانشکده داروسازی 6. دانشکده روانشناسی
7 . دانشکده اقتصاد 8 . دانشکده زبان های خارجی و ادبیات 9 . دانشکده فلسفه
10 . دانشکده پزشکی و جراحی 11 . دانشکده علوم سیاسی 12 . دانشکده دامپزشکی
13 . دانشکده سنت لوئیجی گونزگا

انواع خدمات دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا (unito) دارای خدمات مختلف و فراوانی برای دانشجویان خود اعم از داخلی و خارجی می باشد . تعدادی از این خدمات دانشگاه تورین به شرح زیر است.

1. خدمات دانشگاه تورین ایتالیا برای پیدا کردن شغل

دانشگاه تورین ایتالیا برای کمک به دانشجویان و فارغ التحصیلان جدید (که مدرک تحصیلی خود را ظرف 12 ماه) برای ورود به بازار کار ایجاد کرده اند خدماتی ارائه می دهد. این سرویس در دو سطح فعالیت می کند:

1- از طریق دفاتر شغل در مدارس و ادارات

2- از طریق دفتر مرکزی استخدام شغلی در دفتر حقوق دانشجویان.

به طور کلی، خدمات شغلی خدماتی است که در یک زمان به دانشجویان در انتخاب شغل خود کمک می کند. این امر با کمک برای برقراری تماس اولیه با شرکت ها ، موسسات دولتی و موسسات بین المللی برای پیدا کردن و انتخاب دانش آموزان و فارغ التحصیلان انجام می پذیرد.

2. خدمات دانشجویی دانشگاه تورین ایتالیا

دفاتر دانشجویان خارجی و دفاتر بین المللی تحویل، خدمات گسترده ای را برای دانشجویان بین المللی و مبادله ای( اراسموس ) ارائه می دهند، مانند راهنمایی و کمک به مراحل ثبت نام، شناخت مدارک تحصیلی، روند درخواست ویزا، اجازه اقامت، پشتیبانی در پیدا کردن محل اقامت و … .

3. خدمات مسکن دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا طیف وسیعی از گزینه ها را برای کمک به دانش آموزان و مهمانان تبادل بین المللی ( پروژه اراسموس ) خود فراهم می کند. آنها می توانند برای اقامت در EDISU Residences دانشگاه درخواست دهند یا می توانند از خدمات Cercoalloggio و پلت فرم اینترنتی HousingAnywhere برای پیدا کردن محل اقامت در منزل شخصی یا آپارتمان با دیگر دانش آموزان استفاده کنند.
مجتمع های دانشگاهی خصوصی موجود در شهر
کمپلو لنگوتو
کمپلو مادام کریستینا

4. خدمات کتابخانه دانشگاه تورین ایتالیا

دانشجویان و کارکنان دانشگاهی می توانند از 34 کتابخانه با بیش از 2 میلیون کتاب استفاده کنند: 100 هزار جلد از این کتابها جزو کتب آنتیک هستند. کتابخانه های دانشگاه برای تمامی دانشجویان اعم از دانشجویان داخل اتحادیه اروپا و خارج اتحادیه اروپا در دسترس خواهد بود.

5. خدمات ICT دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا آزمایشگاه های کامپیوتری خود را با سخت افزار و نرم افزار پیشرفته و دسترسی به اینترنت، آزمایشگاه های چندرسانه ای، Wi-Fi رایگان و نامحدود و مجموعه ای از ابزارهای بهره وری مبتنی بر فضای ابری ارائه می دهد. سیستم های یادگیری الکترونیکی و دیگر ابزار و خدمات برای آموزش و پرورش برای اطمینان از دسترسی به سخنرانی ها، سمینارها، جلسات و مواد آموزشی مفید برای مطالعه در دسترس هستند.

6. امکانات ورزشی دانشگاه تورین ایتالیا

مرکز ورزش دانشگاه (CUS تورینو) با هدف ترویج ورزش های رقابتی و غیر رقابتی بین دانشجویان، معلمان و کارکنان دانشگاه تورین تاسیس شده است . این مرکز بیش از 100 رشته مختلف ورزشی را در در تمام سطوح ارائه می دهد. امکانات ورزشی دانشگاه تورینو در تعدادی سایت در شهر و مناطق اطراف شهر تورین قرار دارد.

CUS CARD برای دانشجویان دانشگاه تورین، دانشجویان، معلمان و کارکنان اراسموس رایگان است. علاوه بر این، به لطف CUS Progetto Disabili، دانش آموزان معلول می توانند از تمام فعالیت های ارائه شده به صورت رایگان، با استفاده از تجهیزات مخصوصا انعطاف پذیر، تحت حضور یک مربی واجد شرایط لذت ببرند .

فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا دارای سابقه تحقیق قابل توجه در زمینه های سنتی مانند تاریخ، فلسفه، حقوق، اقتصاد و پزشکی است، اما در حال حاضر در بخش های مهم مدرن مانند علوم غذایی، سیاست های اجتماعی، فناوری اطلاعات، هنرهای نمایشی و علوم ارتباطات نیز گسترش پیدا کرده و پژوهش های بسیار خوبی انجام شده است .

فارغ التحصیلان و استادان مشهور دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا به عنوان یک مرکز یادگیری در منطقه پیمونت و یکی از قدیمی ترین دانشگاههای ایتالیا، دارای لیست طولانی فارغ التحصیلان برجسته، از جمله نخست وزیران، برندگان جایزه نوبل و وکلای برجسته، فیلسوفان و نویسندگان است.
دانشگاه تورین در دهه 1930، جوزپه لووی، السالوادور لواریا، رناتو دوبلکو و ریتا لووی مونتالکینی را آموزش داد،که هرکدام از آنها پس از مهاجرت به ایالات متحده جایزه نوبل پزشکی یا فیزیولوژی را دریافت کردند . بسیاری از قهرمانان زندگی سیاسی و اجتماعی ایتالیا در قرن بیست و یکم، مانند آنتونیو گرامشی و پیرو گوبتی، پالمیرو تلیاتتی و ماسیمو بونمپلی، از دانشگاه تورین فارغ التحصیل شدند.

افراد مشهور در دانشگاه تورین ایتالیا

جیانی آنیلی : رییس سابق شرکت خودرو سازی فیات
فرانکو برنابه : بانکدار و مدیر عامل شرکت Telecom Italia
ناتالیا گینزبورگ : نویسنده، فعال ضد فاشیست و سیاستمدار
لوئیجی انیادی : رئيس جمهور دوم جمهوری ایتالیا
جیووانی جیولیتی : نخست وزیر سابق ایتالیا
لوئیجی فدریکو : نخست وزیر سابق ایتالیا
جوزپه سارگات : رئیس جمهور پنجم ایتالیا
سزار پولس : منتقد ادبی، شاعر، رمان نویس، مترجم

رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه تورین ایتالیا

حدود 150 رشته در این دانشگاه تدریس میشود که به زبان انگلیسی و ایتالیایی هستند از جمله رشته هایی که به زبان انگلیسی برگزار میشود عبارتند از :

مطالعات حقوقی بین المللی تجارت و مدیریت بیولوژی سلولی و ملکولی
پزشکی علوم مواد اقتصاد
MBA مطالعات بین الملل مطالعات حقوقی اروپا

رتبه کشوری و جهانی دانشگاه تورین ایتالیا
رتبه دانشگاه عدد
رتبه در کشور ایتالیا 8
رتبه جهانی 328
رتبه جهانی در هنر و علوم انسانی 261
رتبه جهانی در علوم زیستی و پزشکی 199
رتبه جهانی در علوم اجتماعی و مدیریت 399
رتبه جهانی در علوم طبیعی 221

شهر تورین ایتالیا

شهر تورین ایتالیا مرکز مهم اداری تجاری در شمال کشور ایتالیا است و در سال در ١۸۶١تا ١۸۶٥پایتخت ایتالیا بوده است. این شهر دارای فرهنگ و تاریخ غنی است و به خاطر گالری های متعدد هنری، رستوران ها، کلیساها، کاخ ها، خانه های اپرا، پارک ها، باغ ها، تئاتر ها، کتابخانه ها، موزه ها و دیگر مکان ها شناخته شده است.

بخشی از مرکز تاریخی تورین در فهرست میراث جهانی تحت عنوان Residences of the Royal House of Savoy ثبت شد. صنعت خودرو سازی شهر نقش مهمی در معجزه اقتصادی ایتالیا در دهه های ١۹٥٠و ١۹۶٠ داشت و باعث جذب صدها هزار مهاجر به شهر تورین شد، به ویژه از مناطق روستایی جنوب ایتالیا. سود حاصل از رشد استثنایی باعث شد که شهر نام مستعار پایتخت ایتالیا و دیترویت ایتالیا (دیترویت ، پایتخت خودرو سازی آمریکا ) را بدست آورد این شهر به دلیل دانشگاه های برتر موجب جذب دانشجویان جهت تحصیل در کشور ایتالیاست.

بسیاری از دانشجویان جهت تحصیل در بهترین دانشگاههای ایتالیا این شهر را انتخاب می کنند. این شهر در حال حاضر میزبان بعضی از بهترین دانشگاه های ایتالیا مانند دانشگاه تورین و پلی تکنیک تورین، کالج ها، آکادمی ها است وبستر مناسبی را جهت تحصیل در کشور ایتالیا فراهم نموده است.

هزینه های زندگی در شهر تورین با وجود پیشرفته بودن ، از شهرهایی مانند میلان و رم کمتر است و بسیاری از هزینه ها نیز پس از گرفتن بورسیه استانی ایتالیا پوشش داده می شود.

عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ مشاوره های تخصصی در زمینه تحصیل در ایتالیا لطفا با ما تماس حاصل فرمایید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

3/5 - (8 امتیاز)