این دهکده مخفی ایتالیایی جذاب ترین برداشت روغن زیتون را دارد

شب قبل از آنکه بخواهم جمعیت رم را پشت سر بگذارم ، در اتاقی پر از وکلای ایتالیایی هستم که هیچ یک از آنها با وجود اینکه کمتر از یک ساعت با ماشین فاصله داشت ، هرگز نام پیکو – مقصد بعدی من را نشنیده بود. مسلماً ، بسیاری از دهکده های کوچک ایتالیایی که در شبه جزیره چکمه ای شکل قرار دارند وجود دارد که می توانید از شلوغی جمعیت دور شوید و از یک سبک زندگی معتبر و آرام در حومه شهر ، پر از درختان زیتون و انگور لذت ببرید. با وجود نزدیکی به شهرهای بزرگ و جاذبه های گردشگری ، دهکده قرون وسطایی  پیکو  همچون گنجینه ای برای کشف است.این بهترین پیشنهاد برای دانشجویان مشتاق تحصیل در ایتالیا , کشف دهکده مخفی ایتالیایی است.

هنگامی که سرانجام به قله ای که پیکو برای آن نامگذاری شده است ، می رسم ، خورشید از پشت کوههای دور Apennine در شرق در حال ظهور است ، و دره Liri ایتالیا و تپه های اطراف را که با درختان زیتون و انگورپوشیده شده است ، روشن می کند. تا آنجا که چشم می تواند ببیند.

دیوارهای اطراف پیکو مربوط به امپراتوری روم است.

کارلو اسپادا ، صاحب Nenà al Borgo Castello ، محل اقامت من ، می گوید: “هر روز صبح که از خواب بیدار می شوم ، می توانم از این منظره زیبا لذت ببرم.” “این چیزی است که شما نمی توانید آن را احساس کنید مگر اینکه آن را با چشم خود ببینید.”

کشاورزی یکی از صنایع اصلی در منطقه لاتزیو است و به ویژه پیکو دارای سابقه طولانی و عمیق پرورش زیتون است.

برداشت زیتون در حومه ایتالیا

زمان برداشت زیتون معمولاً از اکتبر شروع می شود و تا ژانویه پایان می یابد. در سراسر حومه ، خانواده ها و دوستان در باغ زیتون یکدیگر جمع می شوند تا به آنها کمک کنند تا میوه ها را از درختان قبل از مسابقه به آسیاب ، که به آن frantoio می گویند ، بچرخانند تا در صف خرد کردن و استخراج قرار بگیرند. اسپادا می گوید ، هر خانوار روغن مخصوص خود را برای استفاده در پخت و پز تولید می کند ، اما همچنین بهترین زیتون دسته را برای خیساندن در آب نمک شور تا هشت ماه کنار می گذارد تا به تنهایی یا “در مارتینی من” بخورد.

اسپادا در وعده صبحانه ای که شامل پانزانلا ، یک غذای سنتی ساده است که با نان یک روزه تهیه می شود و روی آن گوجه فرنگی ، ریحان و روغن زیتون پخته می شود ، می گوید: “زیتون بخشی سنتی از سبک زندگی ما است.”   “زیتون اساس رژیم غذایی سالم مدیترانه ای ما است و از قرن 8 قبل از میلاد در اینجا کشت می شود.”

این دهکده مخفی ایتالیایی, ممکن است به زعم زیتون مانند توسکانی مشهور نباشد ، اما به دلیل طعم تند و لطیف آن که از نوع ایترانا ، یک زیتون بومی مورد احترام رومیان باستان است ، بسیار مورد توجه است.

یک توری زیر آخرین درختان پهن می شود تا برای روز پاک شود و دو زن از قبل مشغول مسواک زدن برگ ها و شاخه ها با یک چنگک دستی زرد هستند ، شبیه روشی که من موهای دخترم را از بین می بندم. یکی یکی زیتون ها در تور جمع می شوند. اسپادا ترجیح می دهد از دستان خود استفاده کند و ما از این طریق میوه را از ساقه ها بیرون می کشیم. Spirito برای رسیدن به برخی از شاخه های بالاتر ، سوئیچ را بر روی یک شیکر برقی زیتونی تلسکوپی که از یک ژنراتور تغذیه می کند ، می چرخاند.

اسپادا توضیح می دهد: “به طور معمول ، ما صبح زود شروع می کنیم.” “سپس وقت ناهار ، ما اینجا می نشینیم و نان ، پنیر و نوشیدن یک بطری شراب می خوریم. این یک ناهار معمولی از کشاورزان است و کاری است که دوست داریم با هم انجام دهیم. این بسیار معمولی است و به سنت برمی گردد.”

وقتی کار سرانجام تمام شد ، همه گوشه ای از تور را گرفته و آن را جمع می کنند تا زیتون ها را درون سطل های پلاستیکی سفید رنگی که برای سوار شدن به ماشین زیتون در ماشین Spirito بارگیری می شوند ، قیف بزنند.

پس از برداشت زیتون ، کشاورزان به آسیاب می روند تا زیتون بتواند هرچه سریعتر و تازه استخراج شود .چه چیزی به روغن زیتون بسیار بکر خوب تبدیل می شود

بهترین کیفیت روغن زیتون فوق بکر (EVOO) به عوامل زیادی بستگی دارد ، از جمله بلوغ میوه ، میزان بارندگی و آفتاب در فصل و زمان برداشت. اما مهم است که بلافاصله آن را به آسیاب برسانید زیرا قرار گرفتن طولانی مدت زیتون در هوا می تواند منجر به اکسیداسیون شود ، که نه تنها طعم ، بلکه خواص مفید روغن را تحت تأثیر قرار می دهد.

به طور سنتی ، زیتون با دست خرد می شد ، اما برداشت این زیتون ها  در دهکده مخفی ایتالیایی، تحت نظارت Marco Guglietta ، تولید کننده نسل سوم زیتون ، و از یک سیستم پیشرفته برای خرد کردن و استخراج استفاده می کند که از ابتدا تا انتها حدود یک ساعت طول می کشد و 14 یورو برای هر 100 کیلو زیتون هزینه دارد. امکانات زیاد است ، بنابراین اکثر مشتری ها در ایوان وسیع بیرون از خانه جمع می شوند و منتظر می مانند تا زیتون آنها توزیع ، شسته و خرد شود.

با انتظار زیاد ، درست در حالی که اولین قطره روغن زیتون Spirito از یک شاخه خارج می شود ، به سمت یک غرق فولاد ضد زنگ قدم می گذاریم. من از این نعمت سبز نئونی که از شیر آب بیرون می ریزد متعجب شدم – چیزی شبیه مایع زردرنگی نیست که من آن را EVOO می گویم. اسپادا می گوید: “این طلای سبز است.”

Spirito یک فنجان پلاستیکی را به روغن زیتون فرو می کند و به من می دهد تا آن را امتحان کنم.

رنگ و عطر و طعم آن از هر روغن زیتونی که تاکنون داشته ام بهتر است .

اسپادا به عنوان میهمان می تواند بازدید از فرانتویو و فروشگاه هدایای آن را ترتیب دهد ، البته دیگر از سفرهای آشپزی در این دهکده مخفی ایتالیایی خبری نیست. وی همچنین کلاسهای آشپزی را در خارج از آشپزخانه خود برگزار می کند که در یک طاق رومی باستان با سقف های قوسی ، دیوارهای سنگی و سخت افزار اصلی تنظیم شده است. صرف نظر از اینکه در موارد اضافی شرکت می کنید یا نه ، از وعده های غذایی ساده ایتالیایی که به صورت روزانه و با استفاده از دستورالعمل هایی که در طول سنین مختلف ارائه می شود ، لذت خواهید برد.

 

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post