همه چیز در مورد ایتالیا

ایتالیا کشوری است که بین دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است به همین دلیل آن را اوراسیا می نامند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد موضوع ” بخور، بنوش، اکتشاف کن: ایتالیا ” صحبت کنیم. ایتالیا کشوری است که بر پایه فرهنگ و آداب و رسوم خاص شکل گرفته و زندگی در آن با چالش های هیجان انگیز بسیاری همراه است. گردشگری و یا مهاجرت به کشور ایتالیا همواره مورد توجه تمامی جهان قرار گرفته و افراد نهایت سعی خود را می کنند تا در این کشور زندگی کرده و از زیبایی های آن لذت ببرند.

بخور، بنوش، اکتشاف کن: ایتالیانوشینی های سنتی ایتالیایی

کافه های ایتالیا انواع نوشیدنی های سرد و گرم را در اختیار مشتریان قرار می دهند. از جمله نوشیدنی های گرم ایتالیا به شرح ذیل می باشد:

نوشیدنی قهوه شاکره

قهوه در تمامی فصول طرفداران بسیاری دارد. قهوه شاکره از جمله نوشیدنی اصلی ایتالیایی است که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. این قهوه فاقد الکل بوده و معمولا این قهوه در لیوان های شیشه ای شامپاینی میل می شود. قهوه شاکره از ترکیب اسپرسو شیرین، شیر و شکر تهیه می گردد.

نوشیدنی بیچرین

بیچرین یکی از نوشیدنی های لذیذ ایتالیایی است که در قرن 17 میلادی تهیه شد و تاکنون به عنوان یکی از نوشیدنی های مخصوص ایتالیایی در کافه های این کشور در اختیار طرفدارانش قرار داده می شود. این نوشیدنی گرم از شکلات داغ تهیه شده و شیر و خانه نیز در آن به کار می رود.

کاپوچینو

کاپوچینو یکی از نوشیدنی های گرم بسیار پر طرفدار است که از جمله نوشیدنی های اصیل کشور ایتالیا به شمار می رود. برای تهیه این نوشیدنی نصف اسپرسو همراه با شیر فوم دار مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از افراد این نوشیدنی را به صورت تلخ و برخی دیگر نیز شیرین میل می کنند.

قهوه لاته

لاته نیز از یگر نوشیدنی های اصیل ایتالیایی است که در سرتاسر کشور طرفدار دارد. این نوشیدنی همانند کاپوچینو بوده ولی سبک تر از اسپرسو است. لاته یکی از قهوه های دوست داشتنی در صبحانه بوده که معمولا به همراه کیک سرو می شود. قهوه لاته را با استفاده از متریال و روش های مختلف تزئین می کنند.

قهوه موکا

موکا از دیگر نوشیدنی های اصیل ایتالیایی است که بر پایه اسپرسو می باشد و شیرین تر از سایر قهوه ها بوده و برای افرادی که علاقه مند به شکلات هستند بسیار مناسب است. موکا از ترکیب شیر و شکلات داغ تهیه شده و معمولا در ماگ سرو می شود. این قهوه را اغلب با استفاده از پودر کاکائو و یا خانه تزئین می کنند.

ماکیاتو

ماکیاتو قهوه ای بسیار شیک و زیبا بوده که کیفیت بسیار بالایی دارد. برای تهیه این قهوه از اسپرسو غلیظ همراه با شیر فوم دار استفاده می شود. برای تهیه این قهوه ابتدا شیر را داخل فنجان ریخته و با استفاده از قهوه بر روی آن طرح ایجاد می کنند. ماکیاتو بسیار خوش طعم و دوست داشتنی بوده و طرفداران بسیاری دارد.

غذای سنتی ایتالیایی

ایتالیا دارای غذاهای سنتی بسیاری است که هر کدام به روش های خاصی تهیه می شود. این منوی غذایی بسیار متنوع بوده و شما نمی توانید تمامی غذاهای این کشور را تجربه کنید. از جمله خوشمزه ترین غذای سنتی ایتالیایی به شرح ذیل می باشد:

پیتزا

کشور ایتالیا با پیتزاهایش شهرت دارد. پیتزاهای ایتالیایی تنوع بسیاری داشته و در تهیه آن انواع متریال و مواد مورد استفاده قرار می گیرد. پیتزا مارگریتا یکی از معروف ترین پیتزاهای ایتالیایی است و هنگامی که ملکه مارگریتا به کشور ایتالیا سفر کرد، یک کارآفرین به عنوان غذای محلی ریحان، پنیر موزارلا و گوجه فرنگی را با یکدیگر ترکیب کرده و از آن پس این پیتزا با نام پیتزا مارگریتا نام گرفته است.

لازانیا

لازانیا از دیگر غذاهای محلی محبوب کشور ایتالیا است که در فر و با استفاده از ورق های نازک لازانیا تهیه می شود. این غذای خوشمزه امروزه در اغلب کشورهای جهان سرو می شود و طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه لازانیا از گوشت مرغوب و به شیوه خاص استفاده می شود.

استیک فیورنتینا

استیک فیورنتینا یکی از محبوب ترین غذاهای ایتالیا بوده که در اکثر منوهای غذایی رستوران های این کشور یافت می شود. این استیک از مرغوب ترین گوشت گاو تهیه شده و نوع پخت آن بر روی طعم این استیک تاثیر بسیاری دارد.

اوسوبوکو

اوسوبوکو از دیگر غذای معروف ایتالیایی است که تهیه شده از گوشت گوساله می باشد. این غذا باید بر روی شعله ملایم گاز قرار گرفته و به آرامی پخته می شود. این غذای ایتالیایی بسیار نرم بوده و با قرارگیری در دهان به راحتی آب می شود. با توجه به استفاده از بهترین گوشت در تهیه این غذا و زمان پخت بالا، هزینه بالاتری را نیز به دنبال دارد.

سالاد کاپرزه با سس پستو

سالاد کاپرزه با سس پستو یکی از غذاهای رژیمی ایتالیایی بوده که بسیار خوشمزه و محبوب است. این سالاد پیش غذایی بسیار عالی به شمار می رود که از پنیر موزارلو به همراه سس مخصوص تهیه می شود.

سوپ ریبولیتا

ریبولیتا نوعی سوپ ایتالیایی است که مواد اصلی تشکیل دهنده این سوپ سبزیجات خوشمزه نان لفوور، برگ چغندر، کلم، لوبیا قرمز، پیاز و سیب زمینی می باشد. این غذا را هم می توان بر روی شعله اجاق پخت و هم می توان درون فر قرار داد. سوپ ریبولیتا خواص بسیاری داشته و در منوی غذایی برخی از رستوران های سنتی ایتالیا قرار دارد.

آرانچینی

یکی از غذاهای جذاب ایتالیایی، آرانچینی بوده که برای تهیه آن برنج پخته مورد استفاده قرار می گیرد. این غذا پس از پخت به رنگ نارجی درآمده و شبیه به پرتقال می شود.

ریزی آی بیسی

ریزی آی بیسی یکی از قدیمی ترین غذای شهر ونیز ایتالیا است که اصلی ترین متریال آن برنج می باشد. در کنار این غذا موادی همچون لوبیا، ماهی و یا صدف سرو می شود. شما می توانید این غذای خوشمزه را در رستوران های سنتی شه ونیز میل کنید.

مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا کشوری جذاب است که بر روی نقشه طرحی شبیه به چکمه دارد. اقامت در این کشور طرفداران بسیاری داشته و سالانه افراد بسیاری از روش های مختلف وارد این کشور می شوند. مهاجرین به روش های مختلف می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. از جمله روش های رایج مهاجرت به ایتالیا به شرح ذیل می باشد:

اخذ ویزای تحصیلی

کشور ایتالیا یکی از معتبرترین دانشگاه های دولتی را به خود اختصاص داده است. کیفیت آموزش در این دانشگاه ها بسیار بالا بوده و مدرک ارائه شده در این دانشگاه ها اعتبار بسیاری دارد. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را دارند باید ابتدا درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه ارسال کرده و با در دست داشتن تاییدیه به سفارت ایتالیا مراجعه کنند. ویزای تحصیلی موقتی بوده و مهاجرین پس از پایان تحصیل باید به وطن خود بازگردند.

اخذ ویزای کاری

افرادی که موفق به پیدا کردن کار در کشور ایتالیا شوند این امکان را دارند که از طریق عقد قرارداد ویزای کاری کشور ایتالیا را دریافت کنند. افرادی که قصد کار در کشور ایتالیا را دارند می توانند ابتدا ویزای موقت سه ماهه بگیرند تا در این فرصت برای خود کاری را پیدا نمایند.

اقامت از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت ایتالیا، ازدواج با یک شهروند ایتالیایی است. این ازدواج باید به صورت دائم صورت گرفته و واقعی باشد. در صورتی که پنج سال از ازدواج فرد گذشته باشد و در طی این سال ها ثابت شود که ازدواج وی واقعی بوده و همچنان با یکدیگر در یک خانه زندگی می کنند می توانند اقامت کشور ایتالیا را دریافت نمایند.

اقامت از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های رایج اخذ اقامت دائم کشور ایتالیا، سرمایه گذاری در این کشور می باشد. سرمایه گذاری در کشور ایتالیا نرخ خاصی داشته و افراد باید بودجه خاصی را در کشور ایتالیا سرمایه گذاری کنند تا بتوانند از اقامت این کشور را اخذ نمایند. یکی از روش های آسان سرمایه گذاری در کشور ایتالیا خرید ملک می باشد.

هزینه زندگی در کشور ایتالیا

زندگی در کشور ایتالیا همانند زندگی در ایران بوده و هزینه های این کشور با ایران یکسان است. یکی از مهم ترین هزینه زندگی در ایتالیا به اسکان فرد بستگی دارد. دانشجویانی که در کشور ایتالیا در حال تحصیل هستند می توانند با اسکان در خوابگاه های دانشجویی این کشور هزینه های زندگی خود را کاهش دهند. از جمله اصلی ترین هزینه های زندگی در کشور ایتالیا عبارت است از: هزینه خرید مواد غذایی، هزینه پوشاک، پرداخت قبوض، هزینه تفریح و گردش و … .

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یکی از برترین نظام آموزشی را در خود جای داده و کیفیت آموزشی این دانشگاه ها بسیار بالا می باشد. افرادی که در این کشور در حال تحصل هستند می توانند از سایر امکانات و خدمات آن بهره مند شده و سطح علمی خود را ارتقاء دهند. تحصیل در ایتالیا در سه مقطه تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر بوده و رشته های این مقاطع گسترده می باشد. از جمله معروف ترین و معتبرترین دانشگاه های ایتالیا می توان به دانشگاه تورین، دانشگاه میلان، دانشگاه رم، دانشگاه بولونیا، دانشگاه باری و … اشاره کرد.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post