ژنومیک یک  دوره لیسانس  بین المللی در دانشگاه بلونیا است  که به زبان انگلیسی تدریس می شود ، فارغ التحصیلان  این رشته -بیوتکنولوژی و علوم ژنتیکی را آموزش می بینند که به طورتخصصی  از علوم ریاضیات ، آمار و محاسبات برای تجزیه و تحلیل ساختاری و عملکردی ژن ها استفاده میکنند .

فارغ التحصیلان رشته ژنومیک قادر به بررسی ، سازماندهی و تصحیح مجموعه داده های بیولوژیکی و ارائه راهکارها  و نظریه هایی  برای درک داده های سیستم  بیولوژی  از پروکاریوت ها و ارگانیسم ها ، از جمله انسان هستند.

الزامات و مراحل پذیرش در ژنومیک

پذیرش در دوره لیسانس  ژنومیک منوط به داشتن دیپلم دوازده ساله  یا سایر مدارک معادل آن که در خارج از کشور اخذ شده است

پذیرش همچنین منوط به داشتن دانش و توانایی کافی در ریاضیات ، استدلال منطقی و علوم پایه است  که با شرکت در ازمون tolc I  سنجیده میشود  و همچنین تسلط به زبان انگلیسی حداقل سطح B2 یا بالاتر  الزامیست .

طول دوره ژنومیک

3 سال

اهداف آموزشی

دانشجویان رشته ژنومیک ایتالیا  دانش کاملی در ژنتیک و زیست شناسی مولکولی ، از جمله درک عمیق ژنوم و سازمان ژن به دست می آورند. دانشجویان این رشته  توانایی های بالایی در برنامه نویسی رایانه ای ، آمار زیستی ، مدل سازی چند مقیاس و شبیه سازی محاسباتی و همچنین مدل سازی نظری و الگوریتم های قابل استفاده در زیست شناسی کمی به دست می آورند. به طور تخصصی، فارغ التحصیلان  مهارت های پیشرفته زیست رایانه ای برای استخراج داده ها ، و مدیریت داده های بانک ژن و همچنین دانش نظری و مهارت های عملی برای تجزیه و تحلیل جوامع بیولوژیکی ، جمعیت سلول ها و سیستم های پیچیده را دارند. دانشجویان همچنین اصول اخلاق زیستی را برای مدیریت اطلاعات حساس فرا خواهند گرفت.

واحد های درسی

ریاضیات ، فیزیک ، شیمی ، آمار ، علوم داده ؛ برنامه نویسی ، بیوانفورماتیک ؛ زیست شناسی مولکولی سلولی ، ژنتیک ، ژنومیک ، متابولومیکس ، اپی ژنومیک ، متاژنومیکس ، ژنومیک سه بعدی ، شبکه های بیولوژیکی ؛ اخلاق زیستی

فرصت های شغلی

دانشگاهها و  موسسات تحقیقاتی ، مراکز تحقیقات  و تشخیص پیشرفته ، شرکتهایی که در بخشهای بیوتکنولوژی ، پزشکی ، صنعتی ، دارویی ، زیست محیطی و کشاورزی فعالیت می کنند. از دیگر فرصت های شغلی می توان به مشاوره زیست محاسباتی در علوم پزشکی قانونی و آزمایشات اشاره کرد.

فارغ التحصیلان همچنین می توانند دوره تخصصی تر در  مقطع کارشناسی ارشد  که  توسط دانشگاه بولونیا ارائه داده می شود در گرایش های مختلف  از جمله بیوتکنولوژی مولکولی و صنعتی ، بیوتکنولوژی دارویی ، زیست شناسی سلولی مولکولی   ادامه تحصیل دهند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان درخصوص شرایط تحصیل در ایتالیا با کارشناسان موسسه یگانه سفیران دانش تماس حاصل فرمایید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post