ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا چگونه ویزایی است و برای اخذ آن چه باید کرد؟ شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا کدامند و بهترین روش اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا چیست؟

تحصیل در اروپا با ویزای شینگن و اخذ کمک هزینه برای ادامه تحصیل رویای بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور است. اغلب کشور های اروپایی یا پذیرش سختی دارند و در زمینه صدور ویزای تحصیلی بسیار سخت گیر هستند یا دارای دانشگاه های معتبری نیستند. در این میان کشور ایتالیا با داشتن دانشگاه های معتبر و سهولت در صدور ویزا مقصدی بسیار عالی برای علاقمندان به تحصیل در خارج کشور و علی الخصوص اروپا است. شما با داشتن ویزای تحصیلی ایتالیا می توانید در تمامی کشورهای حوزه شینگن بدون محدودیت تردد نمایید و از مزایای یک کشور تاریخی و درجه یک اروپایی نهایت استفاده را ببرید.

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در تهران را می توان مهم ترین مرحله در روند اعزام دانشجو به ایتالیا دانست. سفارت ایتالیا در کشور ایران نیز از لحاظ سهولت صدور ویزای تحصیلی از بهترین سفارت ها در ایران است. عدم سخت گیری در مرحله مصاحبه، رزرو وقت در نزدیک ترین تایم (یکماه بعد از اقدام به رزرو) و از همه مهمترین بلوکه نکردن پول برای صدور ویزای تحصیلی را می توان از مهمترین خصوصیات سفارت ایتالیا در ایران به حساب آورد.

دانشجویان هنگامی که وقت سفارت را به صورت اینترنتی اخذ کرده و در روز مقرر به سفارت ایتالیا مراجعه می کنند باید مدارکی را همراه خود داشته باشند. مدارک مورد نیاز هنگام مراجعت به سفارت به شرح زیر می باشد :

مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به سفارت :

1.ترجمه ایتالیایی رسمی سوابق تحصیلی
2.مدرک زبان ، آیلتس 6 یا تافل 78 به بالا
3.نامه پذیرش از دانشگاه
4.مدرک تمکن مالی که 7500 یورو به ازای هر سال تحصیلی در ایتالیا می باشد.

به عنوان مثال دانشجوی کارشناسی ارشد باید 15000 یورو در حساب سرپرست خود ( یا خود دانشجو ) داشته باشد که البته لازم به ذکر است این مبلغ به نرخ یوروی بانک مرکزی ایران محاسبه خواهد شد نه نرخ آزاد بازار.
5.ترجمه ایتالیایی رسمی شناسنامه

مدارک مورد نیاز دانشجویان به تفکیک مقطع و رشته :

متقاضیان کارشناسی ارشد :

برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نامه رسمی پذیرش از دانشگاه، اصل مدرک و ترجمه دیپلم و پیش دانشگاهی و ریزنمرات ، اصل مدرک و ترجمه لیسانس و ریزنمرات ، مدرک زبان، نامه تمکن مالی ، ترجمه شناسنامه

متقاضیان کارشناسی :

نامه رسمی پذیرش یا نامه پذیرش اولیه برای آزمون، اصل مدرک و ترجمه دیپلم و پیش دانشگاهی و ریزنمرات ، مدرک زبان ، مدرک تمکن مالی ، ترجمه شناسنامه

انجام آزمون در کشوری غیر از ایتالیا


ویزای تحصیلی ایتالیا

این دانشجویان ابتدا یکبار قبل از آزمون برای تشکیل پرونده ویزای تحصیلی ایتالیا به سفارت رفته و مدارک زیر را با خود به سفارت می برند :

1- نامه پذیرش اولیه برای آزمون، اصل مدرک و ترجمه دیپلم و پیش دانشگاهی و ریزنمرات ، مدرک زبان، ترجمه شناسنامه
2- دانشجویان پس از انجام آزمون و قبولی در آن باید تمامی مدارک بالا را به انضمام نامه پذیرش قطعی و مدرک تمکن مالی برای گرفتن ویزا به سفارت ایتالیا ببرند.
3- دانشجویانی که قصد انجام آزمون در کشور ایتالیا را دارند باید برای تشکیل پرونده در مرحله اول، مدرک تمکن مالی را نیز با خود به سفارت ببرند.

متقاضیان داروسازی و پرستاری :

این دانشجویان نیز همانند دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی قبل از آزمون Study visa for Italy برای تشکیل پرونده به سفارت رفته و مدارک زیر را با خود می برند:

نامه رسمی پذیرش یا نامه پذیرش اولیه برای آزمون، اصل مدرک و ترجمه دیپلم و پیش دانشگاهی و ریزنمرات، مدرک زبان، مدرک تمکن مالی، ترجمه شناسنامه.
*دانشجویان متقاضی داروسازی یا پرستاری به دلیل اینکه آزمون را انحصارا در کشور ایتالیا می دهند باید مدرک تمکن مالی را نیز برای تشکیل پرونده ویزای تحصیلی ایتالیا خود به سفارت ببرند.

مدارک مورد نیاز بورسیه استانی :

دانشجویانی که برای بورسیه استانی ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا درخواست داده اند نیز نیازمند آن هستند که مدارک بورسیه خود اعم از گواهی حقوقی یا فیش حقوقی سرپرست خانواده، اجاره نامه محضری منزل و اقرار نامه را که قبلا تهیه نموده اند به سفارت ایتالیا در تهران برده و یک تاییدیه برای این مدارک از سفارت ایتالیا دریافت کنند. تمامی مدارکی که برای بورسیه ارائه می شود می بایست همانند مدارک درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا دانشجو به زبان ایتالیایی رسمی ترجمه شده باشد و پس از آن برای گرفتن تاییدیه تحویل سفارت ایتالیا گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های تخصصی ویزای تحصیلی ایتالیا و سفارت ایتالیا می توانید با شماره تلفت های دفتر تماس گرفته یا از طریق تلگرام از خدمات مشاوره ایی ما استفاده نمایید. عزیزانی که مایل به مراجعه حضوری در دفتر هستند نیز می توانند به آدرس دفتر موسسه یگانه سفیران دانش مراجعه نمایند. لازم به ذکر است تمامی مشاوره های موسسه یگانه سفیران دانش اعم از حضوری، تلفنی یا آنلاین برای دانشجویان عزیز کاملا بدون هزینه خواهد بود.

با آرزوی سربلندی برای همه دانش آموزان و دانشجویان عزیز در تمامی مراحل زندگی.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

3.3/5 - (6 امتیاز)