در صورتیکه علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی به زبان ایتالیایی هستید ابتدا باید مدرک زبان ایتالیایی (ESTERNI) خود را دریافت نمایید.برای این منظورپس از ثبت نام در موسسه اپلای ایتالیا باید دوره اموزش زبان ایتالیایی موسسه که شامل 3 ترم کلاس زبان ایتالیایی می باشد را طی مدت زمانی مجموعا 9ماه در موسسه گذرانده و سپس در ازمون زبان ایتالیایی سفارت ایتالیا که هرساله در اذر ماه برگزار می شود شرکت نمایید.پس از قبولی در ازمون زبان ایتالیایی سفارت ایتالیا،  مدرک زبان ایتالیایی (ESTERNI)  را از سفارت ایتالیا دریافت می کنید.

پس از دریافت مدرک زبان ایتالیایی صادره از سفارت ایتالیا  (ESTERNI) و دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا تمامی متقاضیان پزشکی باید در محل دانشگاه انتخابی خود در خاک ایتالیا،در ازمون وروردی پزشکی به زبان ایتالیایی شرکت نمایند.

توجه نمایید که شرکت در ازمون پزشکی به زبان ایتالیایی برخلاف ازمون پزشکی به زبان انگلیسی  (IMAT)   که در کشورهای دیگر نیز برگزار میشود تنها در خاک ایتالیا و دانشگاه محل تحصیل شما امکان پذیر می باشد.

ساختار ازمون پزشکی به زبان ایتالیایی:

تعداد سوالات:60 سوال (5گزینه ای)        مدت زمان ازمون: 100دقیقه             حداکثر نمره ازمون:90 امتیاز

حداقل امتیاز برای قرار گرفتن در رنکینگ قبولی: 20 امتیاز

برای هر پاسخ صحیح 1.5 امتیاز مثبت و هرپاسخ منفی 0.4امتیاز منفی در محاسبه نمره کل دواطلبین اعمال می گردد.

 

 

بخش های مختلف ازمون تعداد سوالات
اطلاعات عمومی 2سوال
هوش 20 سوال
زیست شناسی 18 سوال
شیمی 12 سوال
ریاضی و فیزیک 8 سوال

 

لازم به ذکر است پزشکی به زبان ایتالیایی در 40دانشگاه مختلف ایتالیا ارایه می شود.ظرفیت پذیرش دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در این دانشگاهها متفاوت بوده و سالانه توسط وزارت علوم ایتالیا منتشر می گردد.

برای دریافت رایگان مجموعه سوالات ازمون پزشکی به زبان ایتالیایی سال های گذشته می توانید به بخش دانلود فایل و فروشگاه وب سایت اپلای ایتالی مراجعه نمایید.

سوالات متداول:

ایا بورسیه استانی ایتالیا(جهان سوم)برای رشته پزشکی تعلق می گیرد؟

بله.دانشجویان در صورت قبولی در ازمون ورودی پزشکی امکان برخورداری از بورسیه استانی ایتالیا(جهان سوم) را خواهند داشت.با دریافت این بورسیه دانشجویان علاوه بر دانشگاه،خوابگاه و غذای رایگان و دریافت سالیانه 3000یورو به عنوان کمک هزینه زندگی نیز دریافت خواند نمود.جهت اطلاعات بیشتر این بخش را مطالعه نمایید.

ایا برای تحصیل در رشته داروسازی دانشگاههای ایتالیا شرط سنی یا شرط معدل یا پیش نیازخاص دیگری وجود دارد؟

خیر،هیچ گونه شرط سنی یا شرط معدل جهت ادامه تحصیل در رشته داروسازی دانشگاههای ایتالیا وجود ندارد.علاوه بر این شما در صورتیکه دارای مدرک نامرتبط تحصیلی مانند دیپلم ریاضی یا انسانی باشید نیز این امکان میسر است که با شرکت در ازمون و کسب نمره حداقل در این رشته مشغول به تحصیل شوید.

ایا مدارک پزشکی صادره از کشور ایتالیا در ایران مورد تایید است؟

بله،خوشبختانه با توجه به کیفیت بالای اموزش پزشکی در دانشگاههای ایتالیا تمامی مدارک پزشکی صادره از دانشگاههای ایتالیا مورد تایید قطعی  وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران است.

شانس قبولی در ازمون پزشکی به زبان ایتالیایی چقدر است؟

این موضوع واقعا بستگی به مطالعه شما و سطح علمی شما و البته میزان تسلط شما به زبان ایتالیایی دارد.علاوه بر این موضوع دانشگاهی که جهت ادامه تحصیل انتخاب کرده اید و میزان ظرفیت پذیرش و در نظر گرفتن حداقل نمره قبولی در سالهای گذشته ان دانشگاه دارد.

به طور کلی طبق تجربه سالیان متمادی اعزام دانشجو توسط موسسه اپلای ایتالیا و دانشجویان پذیرفته شده سالهای قبل در صورتیکه بتوانید حتی حدود20% درصد تلاش،زمان و برنامه ریزی که برای قبولی در کنکور سراسری جهت رشته پزشکی نیاز است را برای قبولی در این ازمون صرف نمایید با مشاوره صحیح و انتخاب دانشگاه مناسب احتمال قبولی شما بسیار بالا خواهد بود و قطعا شانس شما بسیار بسیار بالاتر از شرکت در کنکور سراسری ایران می باشد.

منابع این ازمون چیست؟

جهت امادگی در ازمون پزشکی به زبان ایتالیایی مطالعه منابع این ازمون که مجموعه کتب الفاتست (Alpha Test) شامل مباحث تشریحی و پاسخ و پرسش می باشد به دانشجویان این رشته پیشنهاد می شود.

تمامی مفاهیم اصلی اموزشی این کتابها مانند شیمی، زیست شناسی، ریاضیات و فیزیک، سرفصل هایی که دانش اموزان در دبیرستان و دوره متوسطه ایران گذرانده اند و متقاضیان با تسلط نسبی به زبان ایتالیایی می توانند با مطالعه منابع به سطح امادگی لازم برسند.

درصورت نیاز به تهیه این منابع که به صورت جزوات چاپی در اختیار شما قرار می گیرد می توانید درخواست خرید خود را در بخش فروشگاه و دانلود وب سایت اپلای ایتالی را برای ما ارسال و پکیج اموزش را از طریق پست یا مراجعه حضوری به موسسه دریافت نمایید.

در صورت عدم قبولی در این ازمون چه شرایطی پیش روی متقاضی خواهد بود؟

در صورت عدم قبولی در ازمون معمولا متقاضی باید صبر کند تا دانشجویان قبول شده ثبت نام قطعی در دانشگاه مورد نظر را انجام دهند.در صورتی که سایر دانشجویان از ثبت نام منصرف گردد بر اساس نمره ازمون ورودی این ظرفیت به سایر شرکت کنندگان در ازمون پیشنهاد میشود و این شانس وجود دارد که دانشجو در تکمیل ظرفیت بتواند ثبت نام کند.در غیر این صورت از بین دیگر رشته های موجود دانشگاه که ظرفیت خالی دارند می توانید یک رشته را ثبت نام نمایید.

درصورت تمایل به ثبت نام در رشته پزشکی به زبان ایتالیایی دانشگاه های ایتالیا می توانید درخواست ثبت نام خود را جهت ثبت نام و شرکت در دوره های زبان ایتالیایی از طریق تکمیل این فرم برای ما ارسال نمایید.

 

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

3.7/5 - (7 امتیاز)