زبان تحصیلی در ایتالیا

برای تحصیل در دانشگاههای ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی می توانید اقدام کنید.با توجه به اینکه اکثر متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور علاقه مند به تحصیل در رشته های انگلیسی زبان هستند در این بخش از وب سایت اپلای ایتالی در ارتباط با زبان تحصیل در ایتالیا و البته زبان ایتالیا و روند اقدام برای هر کدام از این دوره ها می پردازیم.

در حاظر دانشگاههای ایتالیا پس از کشور انگلستان بیشترین دوره های دانشگاهی به زبان انگلیسی را ارایه می دهد.خوشبختانه با تغییر رویکرد وزارت علوم ایتالیا جهت جذب دانشجویان و محققین بین المللی و افزایش رنکینگ دانشگاههای ایتالیا در سطح جهانی دوره های متعدد انگلیسی در مقاطع مختلف تحصیلی به زبان انگلیسی ارایه می شود.

به طور مثال دانشگاه پلی تکنیک میلان اکثر دوره های دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی ارایه می کند و طبق اعلام ریاست دانشگاه پلی تکنیک میلان طی یک برنامه میان مدت این دانشگاه تمامی دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی تغییر خواهد.

علاوه بر دانشگاه پلی تکنیک میلان تقریبا در تمامی دانشگاههای معتبر ایتالیا دوره های انگلیسی زبان متعددی جهت علاقه مندان به رشته های مختلف ارایه می گردد.

جهت اطلاع از رشته های انگلیسی زبان در دانشگاههای ایتالیا در مقاطع مختلف به این صفحه مراجعه نمایید.

برای ادامه تحصیل در ایتالیا می توان به زبانهای انگلیسی یا ایتالیایی اقدام کرد که هر کدام از این زبانهای مزیت های خاص خود را دارند.در ادامه مطلب به برخی مزایای هر کدام این موارد می پردازیم.

مزایای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا:

در صورتی که زبان انگلیسی را برای ادامه تحصیل در ایتالیا انتخاب نمایید روند اعزام شما به نسبت دانشجویانی که به زبان ایتالیایی اقدام می کنند دارای سرعت بیشتری خواهد بود و شما مدت زمان کمتری را جهت دریافت مدرک زبان مورد نیاز سفارت و در تبع ان اخذ پذیرش،ویزا و نهایت دریافت بورسیه تحصیلی خود در ایتالیا طی خواهید نمود.

با توجه با تدریس زبان انگلیسی در دوره متوسطه در دبیرستانهای داخل کشور و همچنین دانشگاهها معمولا متقاضیان از پیش زمینه های حداقلی در این زمینه برخوردارند و راه به نسبت ساده تری جهت مدرک زبان انگلیسی پیش رو ی دانشجویان خواهد بود.

علاوه بر روند سریع تر دریافت اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا،با انتخاب زبان انگلیسی امکان اشتغال به کار یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا،امریکا ،استرالیا و سایر نقاط دنیا را خواهید داشت که این موضوع شانس شما را در یافتن کار پس از فراغت از تحصیل و یا دریافت پذیرش و بورس از سایر کشورها افزایش می دهد.

علاوه بر این دانشجویانی که مبادرت به تحصیل به زبان انگلیسی می نمایند جهت ادامه تحصیل یا مهاجرت کاری در کشورهای مهاجرپذیری نظیر کانادا،استرالیا یا امریکا یا کشورهای اروپایی نیاز به ارایه مدرک زبان انگلیسی جهت ادامه تحصیل یا درخواست کار نخواهند داشت.

یکی دیگر از مزایای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا،دسترسی اسان تر به منابع پژوهشی و تحقیقاتی است.از انجا که حجم منابع مطالعاتی و مقالات علمی منتشر شده به زبان انگلیسی در دنیا بسیار بیشتر از منابع منتشر شده به زبان ایتالیایی است،مخصوصا با توجه به نیاز پژوهشی دانشجویان فوق لیسانس و دکترا این موضوع دارای اهمیت می باشد.

تجربه عینی دانشجویان اعزامی موسسه اپلای ایتالیا نشان داده است که دانشجویانی که به زبان انگلیسی در ایتالیا مشغول به تحصیلند معمولا در پاس کردن واحدها و همچنین حفظ حد نصاب های لازم جهت تمدید بورسیه در سالهای اتی تحصیلی موفق تر بوده اند.

مزایای تحصیل به زبان ایتالیایی در ایتالیا:

برای تحصیل به زبان ایتالیایی در دانشگاههای ایتالیا شما نیازمند گذراندن دوره های زبان ایتالیایی می باشید.پس از گذراندن 3ترم کلاس زبان ایتالیایی شما امکان شرکت در ازمون زبان ایتالیایی سفارت ایتالیا(ESTERNI) را خواهید داشت.در صورت قبولی در ازمون سفارت شما می توانید تقریبا در تمامی عناوین رشته های ارایه شده در دانشگاههای ایتالیایی مشغول به تحصیل شوید.

با تحصیل به زبان ایتالیایی رشته هایی مانند دندان پزشکی، فیزیوتراپی،رادیولوزی یا رشته های مربوط به هنرو مو سیقی یا سایر رشته هایی که تحصیل به زبان انگلیسی در رشته ها امکان پذیر نیست نیز جهت ادامه تحصیل انتخاب نمایید.از این جهت دانشجویانی که زبان ایتالیایی را به عنوان زبان تحصیل خود انتخاب می نمایند محدودیتی در انتخاب رشته و شهر تحصیل نخواهند داشت.

با توجه به یادگیری زبان ایتالیایی دانشجویان در یافتن کار حین تحصیل و پس از فراغت از تحصیل در ایتالیا مسیر اسان تری پیش رو خواهند داشت.

این امکان جهت دانشجویانی که در یادگیری زبان انگلیسی دچار مشکل هستند وجود خواهد داشت که با یادگیری زبان ایتالیایی از امتیازات ویژه ادامه تحصیل در ایتالیا و دریافت بورسیه برخوردار شوند.

درنهایت هر دانشجو با توجه به شرایط خاص یا علاقه مندی شخصی، مهارت در یادگیری زبان و البته در نظر گرفتن شرایط رشته ای که قصد ادامه تحصیل در ان را دارد می تواند به تحصیل در رشته انتخاب خود در دانشگاههای ایتالیا بپردازد.

در صورتی که در این زمینه نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین موسسه اپلای ایتالیا در این زمینه کمک بگیرید.

از طریق تکمیل  فرم ارزشیابی رایگان وب سایت اپلای ایتالیا می توانید درخواست خود را برای ما ارسال نمایید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)