یکی از روش‌‌ های مهاجرت به کشورهای پیشرفته از طریق سرمایه‌ گذاری است. راهی بی دردسر که هر چقدر سرمایه و پول بیشتری داشته باشید، شانستان برای پذیرش هم بالاتر است اما به هر حال باید از قبل در مورد آن اطلاعات داشته باشید تا بدانید که مثلاً برای مهاجرت به ایتالیا با سرمایه‌ گذاری دقیقاً باید چه شرایطی را دارا باشید. شرایطی که در سال ۲۰۲۴ ارائه شده را در این مقاله برایتان شرح می‌ دهیم تا بتوانید با اطلاعات کافی اقدام به مهاجرت کنید.

توضیحات کلی در مورد سرمایه‌ گذاری در کشور ایتالیا

افرادی که مقیم کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند، می‌ توانند روش سرمایه‌ گذاری را برای مهاجرت به ایتالیا انتخاب کنند. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که به کشور ایتالیا اثبات کنید که تمکن مالی کافی را دارید. رزومه کاردی شما هم باید مورد تایید کشور ایتالیا قرار بگیرد.

ویزایی که برای سرمایه‌ گذاری ایتالیا به شما ارائه می‌ دهند؛ ۲ سال اعتبار دارد. البته همه انواع سرمایه‌ گذاری‌ ها با یکدیگر یکسان نیستند. مثلاً شما می‌ توانید روش خرید اوراق قرضه و سهام کارآفرینی، خرید املاک و مستغلات، ثبت شرکت و خود حمایتی را انتخاب کنید که هر کدام شروط متفاوت و جداگانه ای دارند.

شرایط اولیه سرمایه‌ گذاری در کشور ایتالیا در سال ۲۰۲۴

برای مهاجرت به ایتالیا با سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۴ یک سری شرایط اعلام شده است که اگر همه آنها را دارا باشید، می‌ توانید در این کشور سرمایه‌ گذاری کنید. مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، حتماً باید توسط کشور ایتالیا به تایید برسد تا بتوانید شانس پذیرش ویزای سرمایه‌ گذاری را بالا ببرید:

مهاجرت به ایتالیا با سرمایه‌ گذاری

  • حتماً باید منابع مالی شما توسط کشور ایتالیا به اثبات برسد. یعنی آنها باید مطمئن شوند که شما تمکن مالی کافی را دارید.
  • باید یک بیزینس پلن کاملاً قوی و متفاوت ارائه دهید تا جزو اولویت‌ ها قرار بگیرید‌.
  • باید اثبات کنید که به اندازه کافی برای زندگی در کشور ایتالیا تمکن مالی دارید و نیازی به دولت پیدا نمی‌ کنید.
  • سابقه کاری شما با نوع سرمایه‌ گذاری و فعالیت شغلی تان در این کشور باید کاملاً مرتبط باشد.
  • رزومه کاری تان باید کاملاً درخشان باشد.
  • هیچ گونه سوء پیشینه‌ ای نباید در مدارک شما پیدا شود.

سرمایه‌ گذاری در ایتالیا از طریق خرید ملکی

مهاجرت به ایتالیا با سرمایه‌ گذاری از طریق خرید ملک جز رایج‌ ترین انواع سرمایه‌ گذاری در ایتالیا است. زمانی که شما ملکی را در این کشور خریداری می‌ کنید، اول از همه اقامت موقت می‌ گیرید.

بعد از مدتی می‌ توانید آن را تبدیل به اقامت دائم کنید. پس اگر قصد خرید ملک در کشورهای مختلف مثل ایتالیا را دارید‌، باید به بازار ملک در ایتالیا نگاه کنید و ببینید که آیا برای سرمایه‌ گذاری شرایط مناسبی دارند یا نه.

جالب است بدانید؛ بسیاری از املاکی که در کشور ایتالیا وجود دارند، نسبت به دیگر کشورهای اروپایی از لحاظ قیمت به صرفه‌ تر هستند.

از طرفی استانداردهای زندگی در ایتالیا نسبت به خیلی از کشورها هم بالاتر است و این خودش یک مزیت بسیار بزرگ برای سرمایه‌ گذاری از این طریق به حساب می‌ آید.

بازار املاک و مستغلات در این کشور هم به عنوان یک بازار پرتحرک و پر جنب و جوش به حساب می‌ آید و شما می‌ توانید با توجه به بودجه مالی که دارید، ملک خود را خریداری کنید.

نکته مثبت و مهم‌ تر اینجاست که اگر ارزش ملکی که خریداری کرده‌ اید، از یک میلیون یورو کمتر باشد، الزامی برای پرداخت مالیات بر ارث برای شما وجود نخواهد داشت. در نتیجه اگر می‌ خواهید برای خودتان و فرزندانتان یک زندگی مرفه و بدون دغدغه در ایتالیا بسازید، سرمایه‌ گذاری از طریق خرید ملک گزینه پیشنهادی بسیار عالی است.

جمع‌ بندی

مهاجرت به ایتالیا به روش های مختلفی از جمله تحصیل در ایتالیا، سرمایه گذاری و اخذ جاب آفر انجام می شود. سرمایه‌ گذاری می‌ تواند یک راه عالی برای افرادی باشد که ثروتمند هستند و می‌ خواهند از این طریق در کشورهای اروپایی پیشرفته زندگی کنند. خوشبختانه روش‌ های سرمایه‌ گذاری هم متنوع است و می‌ توانید با توجه به شرایطی که دارید، بهترین روش را انتخاب کنید. اگر قصد انجام این کار را دارید و تصمیم خود را گرفته‌ اید، سایت اپلای ایتالی می‌ تواند شرایط  لازم را برایتان توضیح دهد و مرحله به مرحله در کنارتان باشد تا ویزای سرمایه‌ گذاری را اخذ کنید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post