منابع آزمون پزشکی IMAT

رشته های گروه علوم پزشکی را می توان جزو سه رشته پرطرفدار برای تحصیل در ایتالیا و تحصیل در اروپا دانست. کشور ایتالیا با داشتن ( Medical Exam Resourcesمنابع آزمون پزشکی IMAT نسبتا آسان و دانشگاه هایی با رنکینگ مناسب در رتبه بندی های جهانی مقصدی بسیار عالی برای تحصیل در رشته پزشکی می باشد.

 

مورد تایید بودن مدارک صادر شده از دانشگاههای ایتالیا برای وزارت علوم و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز دلیل دیگری برای تحصیل در ایتالیا برای رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی می باشد. همچنین خدمات بورسیه استانی ایتالیا باعث گردیده است که دانشجویان محترم بابت تحصیل در ایتالیا هزینه ایی پرداخت نکنند و با خیالی آسوده به ادامه تحصیل بپردازند.

در این بخش قصد داریم به معرفی منابع آزمون پزشکی IMAT یعنی منابع آزمون پزشکی ایتالیا  بپردازیم. در ادامه مطلب می خوانیم:


 معرفی آزمون و منابع آزمون پزشکی IMAT 
 مباحث و منابع آزمون پزشکی IMAT
 معرفی منابع آزمون پزشکی IMAT
 آزمون BMAT و منابع آزمون پزشکی IMAT

 

همه دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا برای رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی را دارند نیازمند آن هستند که منابع آزمون پزشکی IMAT و نمونه سوالات آزمون پزشکی ایتالیا را در اختیار داشته باشند و خود را برای این آزمون آماده سازند.

 

موسسه یگانه سفیران دانش با داشتن سالها تجربه در زمینه اعزام دانشجو به ایتالیا علی الخصوص تحصیل پزشکی در ایتالیا از طرق آزمون آی مت (IMAT) ، بهترین منابع آزمون پزشکی IMAT و همچنین نمونه سوالات آی مت (IMAT) را برای دانشجویان عزیزی که متقاضی تحصیل در ایتالیا برای رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی هستند تهیه نموده که معرفی این منابع را در این بخش ملاحظه خواهید نمود.

در دو سال گذشته 50 درصد دانشجویان موسسه یگانه سفیران دانش در آزمون آیمت (IMAT) قبول شده اند که دلایل اصلی آن مشاوره های تخصصی و استفاده از منابع آزمون پزشکی IMAT تهیه شده توسط این موسسه بوده است.

معرفی آزمون و منابع آزمون پزشکی IMAT

منابع آزمون پزشکی IMAT برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی به منظور تحصیل در ایتالیا و در دانشگاه هایی است که این دو رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. 11 دانشگاه دولتی در ایتالیا رشته پزشکی را به زبان انگلیسی برای دوستدارن تحصیل در ایتالیا ارائه می دهند که اسامی این دانشگاه ها را در لیست زیر به همراه ظرفیت پذیرش هرکدام می بینید :

دانشگاه دولتی در ایتالیا رشته پزشکی
نام دانشگاه ظرفیت
دانشگاه باری 8
دانشگاه تورین 30
دانشگاه ساپینزا 10
دانشگاه پاویا 40
دانشگاه ناپل – لوییجی وان ویتلی 52
دانشگاه ناپل- فدریکو سکوندو 10
دانشگاه میلان – بیکوکا 5
دانشگاه بلونیا 10
دانشگاه میلان 16
دانشگاه تور ورگاتا 10
دانشگاه مسینا 25
دانشگاه پادوا متعاقبا اعلام خواهد شد

دانشگاه سیه نا ایتالیا در استان توسکانی نیز تنها دانشگاهی است که رشته دندان پزشکی را برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می کند. لازم به ذکر است دانشگاه تورورگاتا رم نیز تنها دانشگاهی است که برای رشته دارو سازی دوره ایی به زبان انگلیسی را داراست.

 

آزمون پزشکی IMAT هر ساله در 13 سپتامبر برگزار می گردد.  آزمون آیمت (IMAT) به غیر از ایتالیا در 16 کشور دیگر برگزار می شود که از کشور های نزدیک به ایران می توان به ترکیه، امارات، قطر، قبرس و عربستان سعودی اشاره کرد.

دیگر کشور ها که میزبان برگزاری آزمون آی مت هستند عبارتند از :

فرانسه ، هند، لهستان ، پرتغال ،آمریکا ، یونان ، برزیل ، انگلیس ، چین ، آلمان و فلسطین اشغالی

 

مباحث و منابع آزمون پزشکی IMAT

این آزمون دارای 60 سوال است و وقت آزمون نیز 100 دقیقه می باشد. برای هر پاسخ صحیح 1.5 نمره مثبت و هر پاسخ غلط 0.4 نمره منفی محاسبه خواهد شد. از این رو حداکثر نمره کسب شده توسط یک متقاضی برابر 90 خواهد بود.

 

مباحث آزمون عبارتند از : ریاضی ، فیزیک ، شیمی ، زیست ، منطق و استدلال و اطلاعات عمومی. بودجه بندی سوالات به تفکیک هرمبحث زیر به شرح زیر می باشد :

مباحث آزمون
نام درس تعداد سوال
ریاضیات 4
فیزیک 4
شیمی 12
زیست شناسی 18
منطق و استدلال 20
اطلاعات عمومی 2

معرفی منابع آزمون پزشکی IMAT

1. کتاب  IMAT  Alpha test Medicina in inglese

این کتاب که تالیف کشور ایتالیا و از منابع آیمت  می باشد ، توسط دانشگاه های ایتالیا که پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند ( میلان ، دانشگاه های رم ، پاویا ، باری و … ) مورد تایید قرار گرفته اند.

کتاب فوق را می توان از اصلی ترین منابع آیمت نامید. کتاب های زیادی برای آزمون آیمت (IMAT) وجود دارد ولی این کتاب بهترین منبع در میان منابع پزشکی ایتالیا می باشد.

مطالب آموزشی در مورد موضوعات علمی مختلف  (زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک) در این کتاب به شما اجازه می دهد تا با منابع آزمون و سوالات آزمون آیمت (IMAT)  بیشتر آشنا شوند .بخش اول این کتاب حاوی درسنامه های دروست زیست شناسی ، شیمی ، ریاضیات و فیزیک است. بخش دوم نیز حاوی نمونه سوالات این دروس است.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

نویسنده کتاب :
این کتاب توسط استفانو برتوچی ، مدیر ملی کارکنان آموزش آلفا تدوین شده است .

2. کتاب editest ESERCIZI commentate

این کتاب که برای انتشارات کمبریج می باشد مکمل کتاب آلفا تست بوده و شامل نمونه سوالات دروس ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست می باشد . این کتاب نیز از بهترین منابع آزمون پزشکی IMAT می باشد.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

3. کتاب editest manuale di teoria

این کتاب از انتشارات کمبریج است و شامل مفاهیم اصلی نظری مورد نیاز برای آماده سازی برای آزمون آیمت می باشد. علاوه بر اطلاعات کلی در مورد آزمون، و روش های صحیح برای مقابله با آزمون های چند گزینه ای.

 

این کتاب تنها راهنمای تئوری است که به طور کامل به زبان انگلیسی نوشته شده است. این کتاب برای آشنایی با اصطلاحات علمی به زبان انگلیسی بسیار مفید است. کتاب فوق نیز مانند دو کتاب بالایی جزو بهترین منابع آزمون پزشکی ایتالیا می باشد.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

4. کتاب thinking skills critical thinking and problem solving

مجموعه کتاب های thinking skills نیز از منابع آیمت هستند و یک مجموعه قوی برای سوالات منطق و استدلال می باشند . این کتاب حاوی نمونه سوال های آیمت است و سطح مهارت های تفکر و ذهنی شما را افزایش داده تا برای 20 سوال منطق و استدلال در آزمون آیمت آماده شوید.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

5. کتاب How to master BMAT

آزمون BMAT برای پذیرش در رشته های پزشکی در بریتانیا برگزار می شود. این کتاب حاوی 200 نمونه سوال از آزمون BMAT می باشد و خواندن آن برای متقاضیان آیمت توصیه می گردد.

 

خواندن ای کتاب مهارت های ریاضی افراد را تقویت می کند. این کتاب  متشکل از سوالات  ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شتاسی  با یادداشت های اضافی برای حل مسئله است. نمونه سوال های این کتاب مشابه نمونه سوال های imat بوده و به دانشجویان برای شناخت بیشتر آزمون کمک می کند.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

6. کتاب  1200 سوال آلفا تست

این کتاب که جزو منابع آزمون پزشکی IMAT می باشد شامل 1200 سوال چند گزینه ای مخصوص ( نمونه سوالات آیمت ) برای پذیرش در رشته پزشکی در زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه های دولتی پذیرفته شده است.

 

سوالات متعددی که همراه تمامی راه حل ها ارائه می شوند، بر اساس موضوع (ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، منطق و فرهنگ عمومی) گروه بندی می شوند و یک آرشیو غنی برای  آماده سازی برای آزمون آیمت می باشند. کتاب 1200 سوال از انتشارات آلفا تست است و نویسنده های آن رناتو سیرونی، مارکو پینافو، مورو کلا و ماسیمیلانو بیانچینی هستند.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

7. کتاب 400 سوال BMAT

کتاب 400 سوال بی مت مربوط به آزمون پزشکی بریتانیا و از منابع آزمون پزشکی IMAT است و به دانشجویان کمک می کند تا با انواع مختلفی از سوالات که ممکن است با آنها روبرو شوند آشنا شوند . این کتاب برای تمامی کسانی که ایده آل شان گرفتن نمره بالا در آزمون آیمت است توصیه میگردد.

نمونه سوال های این کتاب مشابه نمونه سوال های imat بوده و به دانشجویان برای شناخت بیشتر آزمون کمک می کند.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

8. کتاب A Level Biology

کتاب فوق از انتشارات دانشگاه کمبریج انگلستان است و توسط متخصصان برجسته در آموزش زیست شناسی نوشته شده است. فهم کتاب آسان است و طبق استاندارد های دانشگاه کمبریج انگلستان تدوین شده است.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

9. کتاب A level chemistry

این کتاب که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج انگلستان تالیف شده است شامل مفاهیم اصلی نظری درس شیمی است.  تاکید کتاب بر درک مفاهیم و استفاده از ایده های شیمی در زمینه های جدید و همچنین در کسب دانش است.

این کتاب، تفکر خلاق و مهارتهای حل مسئله را تقویت می کند. مطالعه این کتاب به دانشجویان کمک می کند تا با طیف وسیعی از موضوعات مختلف در رشته شیمی آشنا گردند.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

10. کتاب Molecular biology of the cell

کتاب بیولوژی مولکولی از انتشارات دانشگاه کمبریج انگلستان است و مطالعه آن به تقویت درس زیست شناسی که در منابع آزمون پزشکی IMAT 18 سوال را به خود اختصاص می دهد کمک می کند.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

11. کتاب Human Molecular Genetics

این کتاب نیز از منابع آزمون پزشکی IMAT  است و برای تقویت درس زیست شناسی مفید است. این کتاب به مبحث ژنتیک مولکولی انسانی می پردازد.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

12. کتاب Admissions Testing Service

این کتاب از منابع آزمون پزشکی IMAT است و به تشریح و توصیف کلی ساختار آزمون آی مت برای متقاضیان پزشکی ایتالیا پرداخته است.


منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

13. مجموعه جزوات A LEVEL :

این جزوات نیز از منابع آزمون پزشکی IMAT می باشد. جزوات A LEVEL با اینکه مخصوص کشور انگلستان هستند ولی خواندن شان به شدت به متقاضیان تحصیل در ایتالیا توصیه می شود.

 

14. شرح سرفصل دروس امتحان آیمت (imat) :

موسسه یگانه سفیران دانش برای دانشجویان عزیز متقاضی آزمون آیمت، شرح سرفصل دروس مختلف را نیز به فارسی ترجمه نموده تا دانشجویان عزیز شرح سر فصل هر درس را دانسته و برنامه ریزی خود را برای این آزمون بر اساس آن انجام دهند.

15. نمونه سوال های آیمت ، نمونه سوال های imat :

داشتن نمونه سوال استاندارد مانند نمونه سوال های آیمت سال های گذشته ،  قبل از آزمون یکی از مواردی است که دانشجویان به شدت به آن نیاز دارند.

بر همین اساس موسسه یگانه سفیران دانش برای آشنایی بیشتر دانشجویان با نمونه سوالات آیمت ، اقدام به جمع آوری سوالات چندین دوره قبل آیمت نموده تا دانشجویان عزیز به طور دقیق با سطح آزمون آشنا شده و برنامه ریزی مطالعه خود را بر اساس این نمونه سوال های آزمون آیمت انجام دهند.

 

موسسه یگانه سفیران دانش برای تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی را دارند آرزوی موفقیت و بهروزی را داراست.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

4.4/5 - (14 امتیاز)