دانشجویانی که متقاضی تحصیل در ایتالیا هستند می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا حتما مدرک زبان انگلیسی را دارا باشند و هنگام مراجعه به سفارت داشتن این مدرک زبان الزامیست .دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا می توانند با گذراندن دوره های فشرده آزمون تافل خود را برای این آزمون آماده کنند . این دوره های آمادگی زبان برای آزمون تافل TOEFL توسط اموزشگاه های زبان یا کلاس های خصوصی برگزار می شود . مدارک زبان مورد قبول سفارت عبارتند از TOEFL ، ایلتس ، تولیمو و اف سی ایی که حداقل نمره این آزمون ها که مورد قبول سفارت ایتالیا در تهران است به شرح زیر می باشد :

تافل (TOEFL) : 78                        اف سی ای (FCE) : 169

ایلتس (IELTS) : 6                          تولیمو (TOLIMO)  : 600

در این بخش به شرح آزمون TOEFL برای دوستداران تحصیل در ایتالیا می پردازیم.

آزمون تافل TOEFL

آزمون تافل نیز یکی دیگر از آزمون هایی است که توسط موسسه ETS  برگزار می شود و جزء معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی است که در سراسر جهان برگزار می شود.

مدرک زبان انگلیسی معتبر جزء ضروروی ترین مدارکی  است که دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور باید تهیه کنند و مدرک تافل یکی از بهترین گزینه ها می باشد. علاوه بر متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور، دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری داخل کشور را نیز دارند نیز ملزم به ارائه مدرک زبان هستند که تمامی دانشگاههای داخلی نیز مدرک تافل را معتبر اعلام نموده اند.

مدرک آموزن تافل TOEFL در بیش از 10000 دانشگاه  و موسسه آموزشی و بالغ بر 150 کشور جهان از جمله انگلستان، آمریکا، نیوزیلند و … دارای اعتبار می باشد.

متقاضیان ادامه تحصیل در ایتالیا نیز که برای اخذ ویزا ملزم به ارائه مدرک زبان معتبر به سفارت کشور ایتالیا در ایران هستند می توانند با ارایه مدرک TOEFL با نمره حداقل 78 به همراه دیگر مدارک مورد نیاز سفارت موفق به اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا شوند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را از سفارت ایتالیا دارند می توانند از چند ماه قبل از اینکه به سفارت مراجعه کنند دوره های فشرده زبان را برای آزمون تافل در آموزشگاه های زبان را بگذرانند و از طریق دوره های آمادگی زبان انگلیسی ، خود را برای ازمون تافل آماده کنند.

مدت دوره های فشرده زبان انگلیسی برای آمادگی آزمون تافل بستگی به میزان علاقمندی دانشجو و دانسته های اولیه وی از طبان انگلیسی دارد و ممکن است دوره های امادگی زبان انگلیسی برای هر فرد نسبت به شخص دیگر متفاوت باشد.

تاریخچه برگزاری آزمون تافل

در سال 1962 یک شورای ملی متشکل از نمایندگان 39 سازمان دولتی و خصوصی برای رسیدگی به مشکل، نحوه اطمینان از مهارت کافی متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاههای آمریکا در زبان انگلیسی که زباناول آنها انگلیسی نیست برگزار شد.

این شورا توسعه و اجرای آزمون تافل را برای بازه زمانی بین سال های 1964 تا 1963 تصویب کرد. آزمون تافل در ابتدا در مرکز زبان شناسی کاربردی تحت نظر بخش زبان شناسی کاربردی دانشگاه استنفورد و پروفسور چارلز.آ.فرگوسن بود.

تامین مالی آزمون تافل TOEFL در سال 1964 توسط انجمن مدرن زبان و با کمک های مالی بنیاد فورد و بنیاد دنفورث صورت گرفت .در سال 1965 هیئت کالج و ETS به طور مشترک مسئول برگزاری آزمون تافل شدند ، اما در سال 1973 یک قرارداد همکاری بین موسسه ETS ، هیئت مدیره کالج و هیئت مدیره امتحانات صورت گرفت که مدیریت آزمون تافل با هیئت مدیره امتحانات  باشد.

نحوه برگزاری آزمون تافل TOEFL:

آزمون تافل به شیوه های متفاوتی تا کنون برگزار شده است:

(PBT) paper-based tests   یا آزمون کاغذی

computer-based tests (CBT) یا آزمون کامپیوتری

Internet-based Test (iBT) یا آزمون اینترنتی

از سال 2005 به بعد با گسترش استفاده از اینترنت در سراسر جهان به تدریج نسخه اینترنتی آزمون تافل جایگزین نسخه کامپیوتری شد و در هر حاضرآزمون تافل تنها به صورت کاغذی (PBT) و اینترنتی (iBT)  برگزار می شود.

در حال حاضر در کشور ایران تنها آزمون تافل اینترنتی برگزار می شود و متقاضیان ادامه تحصیل در ایتالیا یا در کشور های دیگر می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

هزینه و زمان برگزاری آزمون تافل TOEFL

در گذشته به علت محدودیت مراکز برگزاری آزمون تافل TOEFL متقاضیان می بایست چندین ماه منتظر فرصت شرکت در آزمون می بودند اما با اضافه کردن مراکز در سطح کشورتقریبا  هر دو هفته یک بار آزمون در تهران برگزار می شود و همچنین در بسیاری از استان های کشور به صورت ماهیانه آزمون تافل برگزار می شود.

متقاضیان شرکت در آزمون تافل می توانند برای اطلاع از زمان و مکان برگزاری آزمون ها می توانند به سایتwww.ets.org مراجعه نمایید.

هزینه آزمون TOEFL (iBT)  در ایران از تاریخ 1 دسامبر سال 2016توسط موسسه ETS  مبلغ 225 دلار در نظر گرفته شده است. برای شرکت در آزمون می بایست با مراجعه به سایت موسسه ETS  یک حساب کاربری ایجاد نمایید سپس با مشخص نمودن تاریخ و مرکز برگزاری آزمون مورد نظر خود و همچنین پرداخت هزینه ثبت نام  خود را نهایی کنید. دانشجویان می توانند پس گذراندن دوره های امادگی زبان انگلیسی یا دوره های فشرده زبان انگلیسی برای آزمون تافل ثبت نام خود را انجام داده و در موعد مقرر ازمون خود را انجام دهند.

متقاضیان ایرانی  شرکت در آزمون تافل می توانند مراکز خارج از کشور را نیز جهت شرکت در آزمون انتخاب نمایند، البته باید توجه داشت که هزینه های آزمون در هر کشور متفاوت است و حتما جهت انتخاب تاریخ های برگزاری آزمون دقت کافی داشته باشند.

ساختار آزمون تافل TOEFL

در آزمون تافل قدیمی بیشتر تاکید بر مهارت های متقاضیان در حوزه گرامر و ساختار های زبانی بود اما آزمون های که هم اکنون برگزار می شود به تمامی مهارت های زبانی توجه دارد. آزمون TOEFL نیز مانند آزمون آیلتس شامل دو بخش آکادمیک و جنرال است که متقاضیان ادامه تحصیل می بایست در بخش آزمون آکادمیک شرکت نمایند.

آزمون تافل جنرال بیشتر مناسب افرادی است که برای مهاجرت به خارج از کشور از طرق دیگر مثلا ویزای کاری اقدام نمایند.

آزمون TOEFL (iBT)  دارای 4 بخش اصلی است که متقاضیان می بایست در مدت زمان چهارساعت به سوالات این بخش ها پاسخ دهند.

در اینجا به معرفی مختصری از  هر بخش خواهیم پرداخت:

Reading Comprehension

در این بخش از آزمون تافل TOEFL مهارت خواندن  و درک مطلب از متون نوشتاری متقاضیان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

بخش Reading Comprehension  شامل چند متن است که به موضاعات علمی و دانشگاهی پرداخته است و متقاضی می بایست به  حدودا  14  سوال که در مورد مطالب عنوان شده در این متون است پاسخ دهد. سوالات مطرح شده می تواند شامل واژه های مترادف، تکمیل جدول با اطلاعات مربوط به متن و یا درک مطلب  باشد.

تعداد سوالات این قسمت مجموعا 36 تا 56 سوال است که مدت زمان پاسخگویی به سوالات بسته به تعداد متن های داده شده بین 60 تا80 دقیقه است.

Listening Comprehension

پس از اتمام زمان بخش Reading  بخش مربوط به Listening که مهارت های شنیداری متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می دهد، شروع می شود. قسمت شنیداری آزمون تافل شامل دو یا سه بخش است که هر کدام شامل یک Conversation در مورد صحبت های روزانه در محیط های آکادمیک است و دو Lecture  که مشابه سخنرانی های علمی اساتید در اانشگاه می باشد. هر بخش مجموعا  17 سوال خواهد داشت که 5 سوال مربوط به Conversation یا همان مکالمه روزمره است و 6 سوال نیز از هر Lecture مطرح  خواهد شد و مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر بخش 10 دقیقه است.

به طور کلی سوالات بخش شنیداری بین 34 تا 51 سوال است و مجموع مدت زمان برای پاسخگویی به سوالات 60 تا 90 دقیقه است.

پس از پایان بخش Listening  مدت زمان 10 دقیقه برای استراحت در نظرگرفته شده است که اجباری است.

Speaking

پس از پایان زمان استراحت به بخش مکالمه از آزمون تافل TOEFL خواهیم رسید که مدت زمان کلی این بخش از آزمون 20 دقیقه است که به طور کلی شامل صحبت و بیان نظرات در مورد یک موضوع و صحبت در مورد مطالبی است که به صورت فایل های صوتی و نوشتاری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. بخش مکالمه شامل 6 قسمت  است که باید در مدت زمان 45 تا 60 ثانیه به هر بخش پاسخ دهند و صدای خود را ضبط نمایند.

در این بخش مهارت های گفتاری همچون تلفط صحیح ، لهجه،تحلیل مناسب اطلاعات و توانایی بیان مناسب نظرات شخص مورد ارزیابی قرار می گیرد.

Writing

آخرین بخش از آزمون تافل بخش نوشتاری است که علاوه بر ارزیابی متقاضیان در مهارت هایی چون  جمله بندی صحیح، رعایت قواعد زبانی، داشتن دامنه لغات گسترده و … ، توانایی های  از جمله قدرت تحلیل و استدلال، نتیجه گیری مناسب و رعایت پیوستگی در نوشتار و مفاهیم مورد بحث را نیز مورد بررسی قرر می دهد. مدت زمان در نظر گرفته شده برای قسمت Writing مجموعا 50 دقیقه می باشد که شامل دو بخش اصلی است.

در بخش ابتدایی یک متن درباره موضعی خاص و فایل صوتی که نظری موافق یا مخالف با آن موضوع را در نظر دارد به متقاضیان ارائه می شود و دانشجویان می بایست مقاله ای بر مبنای این اطلاعات در مدت زمان مشخص شده بنویسند.

در قسمت دیگر متقاضیان می بایست عقیده خود را در مورد یک متن آکادمیک که به آنها ارائه می شود بنویسند.

نتایج آزمون تافل TOEFL

نتیجه آزمون تافل حدودا 10 تا 12 روز پس از تاریخ برگزاری داخل سایت موسسه ETS  مشخص می شود و محدوده ا متیاز کسب شده نمره ای بین 10 تا 120 امتیاز است.

نتیجه آزمون تافل TOEFL تا دوسال اعتبار خواهد داشت و در صورتی که یک روز قبل  از آزمون 4 دانشگاه مورد نظر خود را در سایت مشخص نمایید و  به صورت رایگان مدرک TOEFL شما به دانشگاههای مشخص شده ارسال خواهد شد.

از آنجا که سفارت ایتالیا در تهران برای صدور ویزای تحصیلی ایتالیا قطعا از دانشجویان مدرک زبان را درخواست خواهد کرد به دانشجویان عزیز که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند توصیه می شود از چندین ماه قبل از مراجعه به سفارت اقدام به شرکت در دوره های امادگی زبان انگلیسی یا در صورت دلخواه دوره های فشرده زبان انگلیسی جهت ازمون تافل بنمایند.

موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش برای تمامی دانشجویان عزیز آرزوی موفقیت و سربلندی را داراست.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post