بورسیه تحصیلی در ایتالیا یکی از راه های کاهش هزینه های تحصیل در ایتالیا است. دانشجویان بین المللی می توانند با اطلاع از انواع بورسیه های تحصیلی در ایتالیا و شرایط دریافت آنها، شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهند.

کشور ایتالیا با آب و هوای خوب و مردم خون گرم یکی از بهترین مقاصد دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. عده زیادی برای ادامه تحصیل به ایتالیا سفر می کنند و از امکانات فوق العاده این کشور برای زندگی و تحصیل استفاده می کنند.

دانشگاه های این کشور در میان دانشگاه های کشورهای اروپایی از رتبه های بالایی در رنکینگ های جهانی برخوردار هستند. آنها شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان خود فراهم می کنند. در کنار شرایط خوب تحصیلی، سطح زندگی باکیفیتی را برای آن ها به ارمغان می آورد.

دانشجویان بین المللی پس از گذراندن یک دوره تحصیلی در این کشور می توانند با ورود به بازار کار در این کشور زندگی کنند. یکی از علل محبوبیت کشور ایتالیا برای تحصیل، ارائه کمک هزینه های تحصیلی متنوعی است که هزینه های دانشجویان را به خوبی پوشش می دهد. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره بورسیه تحصیلی در ایتالیا صحبت کنیم.

انواع بورسیه تحصیلی در ایتالیا

یکی از ویژگی های اصلی و مهم تحصیل در این کشور وجود انواع بورسیه تحصیلی در ایتالیا است. این بورسیه های سطح بالا امکان تحصیل در دانشگاه های باکیفیت ایتالیایی را برای افراد فراهم می کند. سیاست آنها بر اساس حمایت از کشورهای ضعیف سازمان ملل است. بر طبق آن باید امکانات کافی برای تحصیل در شرایط خوب برای همه افراد در سراسر دنیا فراهم شود. به همین علت انواع مختلفی از بورسیه های درجه یک در این کشور در حال اجرا است و درباره آن ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بورسیه تحصیلی در ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا که به بورسیه های DSU شهرت دارند، دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا به سمت ایتالیا جذب می کنند. این بورسیه اختصاصا برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است و از طرف اداره بورسیه ایتالیا برای دانشجویان بین المللی می باشد.

این بورسیه علاوه بر پوشش کامل تمام هزینه های تحصیل شما، هزینه زندگیتان را نیز تا حدودی پوشش می دهد. شما همراه با کار کردن می توانید شرایط زندگی بسیار خوبی را فراهم کنید. برای دریافت این بورسیه بهتر است معدل مقطع قبلی شما بالای 14 باشد و حداقل نمره آیلتس 6 را داشته باشید.

پس از دریافت آن مبلغی حدود 5200 الی 6000 یورو هر ساله به شما تعلق می گیرد که به وسیله آن هزینه های زندگی و تحصیل خود را پرداخت خواهید کرد. علاوه بر این همراه با ویزای تحصیلی هر دانشجو حق 20 ساعت کار در هفته  را دارد و به این وسیله به بهبود کیفیت زندگی خود می پردازد.

بورسیه دانشگاهی ایتالیا

یکی از اصلی ترین بورسیه تحصیلی در ایتالیا، بورسیه دانشگاهی است. بر اساس رزومه قوی، معدل، مقالات بین المللی و مدرک زبان به افراد تعلق می گیرد. این نوع از بورسیه ها توسط مراکز علمی و موسسات به افراد اعطا می گردد و عموما متعلق به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

اگر قصد دریافت این بورسیه را دارید بهتر است بدانید که احتمال برخورداری از آن برای مقاطع دکترا بیشتر است و کمک هزینه آن نیز در دانشگاه های مختلف مبلغ متفاوتی دارد.

بورسیه دولتی ایتالیا

بورسیه دولتی ایتالیا توسط آموزش و پرورش این کشور به دانشجویان اعطا می شود و عموما مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را پوشش می دهد. به همین دلیل احتمال دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم بسیار پایین است.

مبلغ این کمک هزینه حدود 900 یورو می باشد و دانشجویان با انجام کار پاره وقت در کنار این کمک هزینه می توانند شرایط مطلوبی را برای زندگی فراهم کنند. همچنین بورسیه های دولتی شامل بیمه درمانی هستند که یکی از نکات مثبت آن ها تلقی می شود.

جمع بندی

کشور ایتالیا با ایجاد شرایط ساده و بی دردسر نسبت به سایر کشورهای اروپایی توجه دانشجویان را برای تحصیل و زندگی در این کشور جلب می کند. بورسیه ها برای اکثر رشته های دانشگاهی به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی وجود دارند.

به عنوان مثال بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی توسط دانشگاه های پزشکی این کشور، و بورسیه تحصیلی ایتالیا هنر از طرف دانشکده های مخصوص این رشته ها به دانشجویان بومی و غیر بومی ایتالیا تعلق می گیرد.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post