کشور ایتالیا در چند سال اخیر به یکی از مقاصد پرطرفدار دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. علت محبوبیت زیاد این کشور، فراهم کردن شرایط مناسب برای دانشجویان بین‌المللی است که لذت زندگی مستقل و موفقیت‌آمیز را به این دانشجویان هدیه می‌دهد. کارشناسی ارشد یکی از مقاطعی است که عموماً افراد تمایل بیشتری برای تحصیل در این سطح دارند و همچنین می‌توان گفت شرایط برای تحصیل در این مقطع ساده‌تر از مقاطع کارشناسی و دکترا است. کارشناسی ارشد در ایتالیا حدود 2 سال است و دانشجویان می‌توانند در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف به زبان انگلیسی و ایتالیایی به تحصیل بپردازند. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره شرایط اپلای ارشد ایتالیا بیشتر صحبت کنیم.

دانشگاه‌های ایتالیا بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها می‌توانند به صورت کمک هزینه تحصیلی، بورسیه کامل یا تخفیف در شهریه ارائه شوند.

مدارک مورد نیاز اپلای کارشناسی ارشد در ایتالیا

اولین موردی که شما در میان تمامی شرایط اپلای ارشد ایتالیا به آن نیاز دارید، مدرک کارشناسی شما است. مدرک دیپلم، کارشناسی و ریزنمرات اولین مواردی هستند که باید داشتن آن‌ها را در نظر داشته باشید. سعی کنید رزومه کامل خود را هر چه زودتر و تا زمان رسیدن ددلاین ارشد ایتالیا برای دانشگاه‌های مختلف آماده کنید. مدرک زبان، داشتن معدل بالای 14 و داشتن تمکن مالی حدود 8000 یورو مواردی هستند که باید برای اپلای در مقطع کارشناسی ارشد به همراه داشته باشید. درباره مدرک زبان می‌توان گفت که اگر برای تحصیل به زبان انگلیسی درخواست داده‌اید، بهتر است حداقل نمره آیلتس 6.5 و اگر برای تحصیل به زبان ایتالیایی درخواست داده‌اید، حداقل سطح B2 را دارا باشید.

کارشناسی ارشد در ایتالیا
کارشناسی ارشد در ایتالیا

انواع بورسیه و شرایط اپلای ارشد ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهای بسیار خوبی است که عموماً شرایط را برای حضور دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. یکی از این امکانات فوق‌العاده بورسیه‌های متنوعی است که به دانشجویان بومی و غیر بومی این کشور تعلق می‌گیرد. در اصل هدف دولت ایتالیا از این کار، ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل تعداد زیادی از افراد دنیا در دانشگاه‌های سطح بالای جهان است. دانشگاه‌های کشور ایتالیا در رنکینگ‌های جهانی رتبه بالایی دارند و اکثر رشته‌ها را در خود جای داده‌اند. به‌طور کلی دو نوع بورسیه و کمک هزینه معروف در جهان به متقاضیان تحصیل در ایتالیا تعلق می‌گیرد که بورسیه استانی و بورسیه تحصیلی نام دارند. درباره آن‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بورسیه استانی

بورسیه استانی که به بورسیه DSU شهرت دارد، از طرف دولت ایتالیا برای دانشجویان محروم در نظر گرفته شده است. با دریافت این بورسیه شما سالانه 5 هزار یورو به عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنید که به وسیله این مبلغ هزینه تحصیل و زندگی شما پوشش داده خواهد شد. علاوه بر این شما با دریافت ویزای تحصیلی از این کشور، فرصت کار کردن تا 20 ساعت در هفته را دارید که عموماً دانشجویان برای تقویت مهارت اجتماعی و زبان خود و همچنین برای بهبود کیفیت زندگی و سطح مالی خود به انجام کار می‌پردازند. برای دریافت بورسیه استانی تنها ارائه گواهی مالی کافی است. این گواهی باید نشان‌دهنده عدم توانایی دانشجو در پرداخت هزینه‌های تحصیل باشد تا بتواند این کمک هزینه را دریافت کند.

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی بر اساس سطح علمی و توانایی دانشجو به فرد تعلق می‌گیرد. در فرآیند انتخاب دانشجویان معمولاً ریزنمرات، معدل، مدرک زبان و رزومه قوی تأثیر زیادی دارد. برای دریافت این کمک هزینه ارائه مدرک زبان معتبر و قدرتمند می‌تواند مؤثر باشد و همچنین بهتر است بدانید که در صورت داشتن گپ تحصیلی، تنها با توجیه منطقی آن می‌توانید از این بورسیه برخوردار شوید.

اپلای کارشناسی ارشد ایتالیا

هزینه اپلای ارشد ایتالیا

هزینه انجام فرآیند اپلای به عوامل زیادی بستگی دارد. اولین مورد موثر در این موضع داشتن یا نداشتن تمکن مالی است که می‌تواند در گرفتن بورسیه به شما کمک کند. در صورت داشتن بورسیه تحصیلی یا استانی هزینه‌های شما به شدت کاهش خواهد یافت.

جمع بندی

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا یکی از انتخاب‌های رایج در میان دانشجویان در چندین سال اخیر محسوب می‌شود. ایتالیا با فراهم کردن شرایط مطلوب سالانه دانشجویان زیادی را برای تحصیل، زندگی و کار به خود جذب می‌کند. شرایط اپلای ارشد ایتالیا نسبت به سایر مقاطع و سایر کشورها نقاط مثبت بیشتری دارد که بهتر است به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

موضوعات مرتبط: مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post