بهترین کشورهای جهان در MBA می توانند شما را برای ارتقای حرفه ای در زمینه مدیریت و کسب و کار آماده کنند. آمریکا با دانشگاه های معتبری همچون هاروارد و استنفورد، به عنوان یکی از بهترین کشورها در زمینه MBA شناخته شده است.

همچنین کانادا با سیستم آموزشی قوی و امکانات پژوهشی برتر، فرصت های بسیار مناسبی را در اختیار دانشجویان MBA قرار می دهد. علاوه بر این، کشورهای اروپایی نظیر انگلستان، آلمان، فرانسه و ایتالیا نیز با دانشگاه هایی معتبر و برتر و بازار کار پویا، بهترین مقصد ها برای تحصیل MBA هستند. تحصیل در ایتالیا را می توانید از طریق اپلای ایتالی دنبال کنید.

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یا MBA یکی از پرطرفدار ترین رشته ‌های مدیریتی برای دانشجویان است. این رشته در اصل یک رشته عمومی است که با بدست آوردن آن می‌توانید مهارت ‌های فنی، رهبری و مدیریتی را یاد بگیرید و به عنوان یک مدیر عامل فعالیت کنید.

بهترین کشور دنیا در رشته MBA

مدرک MBA می‌ تواند در رشته های حسابداری، امور مالی و بازاریابی تمرکز دارد. مدرک MBA در اصل معادل کارشناسی ارشد محسوب می شود. تحصیل در رشته MBA بصورت آنلاین یا حضوری برگزار می شود و در زمان های یک ساله، دو ساله، تمام وقت و نیمه وقت قابل گذراندن است. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین کشورهای جهان در MBA را دارید، می توانید در سایت ما این محتوا را مطالعه کنید.

تحصیل رشته MBA در آلمان

رشته MBA در گرایش های تجارت بین الملل، فناوری اطلاعات، امور مالی، بازاریابی، مدیریت پروژه و استراتژی قابل تحصیل است. این رشته در آلمان برای افرادی مناسب است که می خواهند با هزینه کم به تحصیل بپردازند و پس از آن وارد بازار کار شوند. بطور کلی تحصیل در رشته های مدیریتی در آلمان طرفداران زیادی دارد و دانشجویان بین المللی زیادی درخواست تحصیل در این رشته ها را دارند.

دانشجویان این رشته پس از اتمام دوره تحصیل خود از مهارت های اقتصادی، تجارتی و مدیریتی زیادی برخوردار هستند که به آن ها کمک می کند به سادگی وارد بازار کار شوند. برای مطالعه این رشته در کشور آلمان باید به یکی از دو زبان آلمانی یا انگلیسی کاملا مسلط باشید و سن شما حداقل 18 سال باشد. بهترین کشورهای جهان در MBA در آلمان مشروط به قبولی در آزمون ورودی و یا گذراندن دوره کالج است.

بهترین کشورهای جهان در رشته MBA

تحصیل رشته MBA در سنگاپور

سنگاپور یک کشور کوچک در جنوب شرقی آسیا است که دانشگاه های آن میان 15 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. سنگاپور یکی از بهترین کشورهای جهان در MBA محسوب می شود. این رشته در اصل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است که برای دوره دکترا نیز دارای گرایش های مختلفی می باشد.

در این مقطع از رشته MBA به دانشجویان علومی درباره مدیریت پروژه، تولید و برنامه ریزی و تصمیم گیری آموزش داده می شود. طول این رشته در سنگاپور 1 تا 2 سال است و هزینه تحصیل آن کم نیست.

تحصیل رشته MBA در آمریکا

جالب است بدانید ایالات متحده آمریکا به عنوان اولین خاستگاه رشته MBA شناخته می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی فقط برای افرادی که در رشته مدیریت تحصیل کرده اند اختصاص ندارد و افراد از هر رشته ای می توانند این دوره 2 ساله را بگذرانند.

قوی ترین و مشهور ترین مراکز علمی مرتبط با بیزینس و مدیریت ها در آمریکا قرار دارد. دانشجویان بین المللی برای ورود به این مقطع برای نمره آیلتس حداقل 6.5 را ارائه دهند و اگر از رشته های دیگر برای این مقطع از تحصیل خود شاخه MBA را انتخاب کرده باشند، باید مدارکی درباره داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری ارائه بدهند.

تحصیل رشته MBA در کانادا

دوره MBA در کشور کانادا یک دوره یک الی دو ساله است. این کشور بدلیل داشتن دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر، دوره های باکیفیتی برای این رشته ارائه می کند که در جهان سطح قابل قبولی دارد. فارغ التحصیلان این رشته در کانادا به سرعت وارد بازار کار می شوند و درآمد خوبی دارند.

بطور کلی آینده تحصیل رشته MBA در کانادا مثبت است و این موضوع باعث می شود افراد زیادی به مطالعه درباره آن ترغیب شوند. هدف از رشته MBA تربیت مدیران کارآمد و ماهر است. این دوره بصورت پاره وقت و تمام وقت ارائه می شود.

بهترین کشورهای جهان برای MBA

دوره تمام وقت آن امتیازات بیشتری را به دانشجو اختصاص می دهد و دوره پاره وقت این رشته برای افرادی مناسب است که در کنار کار و فعالیت خود، به کسب اطلاعات و دانش عمیق تری پرداخته اند و می خواهند کسب و کار خود را رونق تازه ای ببخشند.

جمع بندی

تحصیل در رشته MBA به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کشورهای مختلف هزینه های زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان به دنبال دریافت بورسیه از دانشگاه ها هستند تا با پرداخت هزینه کمتر و شرایط بهتری به تحصیل در این رشته بپردازند.

داشتن مدرک مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی می تواند به شما کمک کند تا در بازار کار و تجارت به موفقیت برسید. برای اطلاع از لیست بهترین کشورهای جهان در MBA از کارشناسان اپلای ایتالی مشاوره بگیرید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post