درباره ایتالیا

اگر قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارید به شما تبریک می گوییم چون نه تنها امکان تحصیل در دانشگاههای ایتالیا که رده معتبر ترین دانشگاههای دنیا قرار دارند برای شما میسر است بلکه شما این شانس را دارید که از فرهنگ غنی،معماری ممتاز و جاذبه  های طبیعی این کشور در حین تحصیل لذت ببرید.

کشوری با بیشینه تاریخی بسیار کهن و مردمی مهمان نواز در اروپای مدرن امروز.دارای فرهنگی کهن که همواره در طول تاریخ تاثیر بسزایی در پیشرفت بسیاری از حوزه های بشری داشته است.ایتالیا نه تنها به عنوان میراث دار امپراطوری روم باستان د رجهان شناخته شده است،بلکه در دنیای علم نیز به دلیل تاسیس اولین دانشگاه دنیا یعنی بلونیا شهرت بسیاری دارد.دانشگاهی که به جرات می توان ان را به جواهری در میان مراکز علمی دنیا در طول تاریخ تشبیه نمود.

در ادامه مطلب نگاهی گذرا و کلی به ایتالیا خواهیم داشت و سعی می کنیم برخی از ویژگی های ایتالیا را برای شما علاقه مندان ادامه تحصیل در ایتالیا را معرفی نماییم.

ایتالیا پنجمین کشور پر جمعیت اروپا و سومین اقتصاد بزرگ اروپا و از بنانگذاران اصلی اتحادیه اروپاست.

ایتالیا در جنوب اروپا قراردارد و بالغ بر 60میلیون نفر جمعیت دارد که تقریبا 91%مردم ان مسیحی هستند.

ایتالیا یکی از غنی ترین کشورها به لحاظ فرهنگی و تاریخی است.این کشور به عنوان پایتخت روم باستان و اقامتگاه پاپ به عنوان رهبر مسیحیان جهان، دارای اهمیت ویژه ای از دیرباز تا کنون بوده است.شهر رم به عنوان پایتخت ایتالیا دارای قدمتی کهن و مرکز تمدن های بسیاری در طول تاریخ بوده است.

ایتالیا به لحاظ جغرافیایی 73مین کشور دنیا به لحاظ وسعت سرزمینی است و مساحت ان تقریبا یک پنجم ایران است.ایتالیا دارای بنادر بسیار متعدد و دارای یکی از طولانی ترین مرزهای دریایی است.نقشه این کشور که شبیه به چکمه است عملا بین دریای ادریاتیک و دریای مدیترانه واقع شده است.

ایتالیا دارای اب و هوایی مدیترانه ای است.در شمال ایتالیا به دلیل وجود رشته کوههای الپ هوا به نسبت سرد و در جنوب خشک و گرم ودر کل دارای اقلیمی به نسبت گرم می باشد.ایتالیا به لحاظ تاثیر اب و هوای مدیترانه ای یکی از سرسبزترین کشورهای اروپایی و دارای مناظر طبیعی کم نظیری است که همه ساله پذیرای تعداد زیادی توریست از سرتاسر دنیاست.

شما با تحصیل در ایتالیا این شانس را خواهید داشت با توجه به تنوع اب و هوایی کشور ایتالیا،با صرف چند یورو و پس از چندساعت مسافرت از طریق قطار یا اتوبوس از شهری مانند میلان در همسایگی رشته کوه الپ با اب و هوای نسبتا سرد به یکی از زیباترین سواحل دنیا برسانید.

در حال حاظر ایتالیا یکی از کشورهای پیشرفته از لحاظ صنعتی محسوب میشود که در بخش های تولیدات تکنولوژیک،صنایع فولاد،تولیدات شیمیایی،کاشی و سرامیک،صنایع خودروسازی و تولیدات صنایع غذایی و…..از کشورهای پیشرو در دنیا محسوب میشود.همچنین ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا از استانداردهای بالای سطح زندگی در زمینه خدمات رفاهی و اجتماعی،درمانی و ثروت عمومی برخوردار است.

ایتالیا دومین کشور تولید کننده کلان اروپا پس از المان می باشد که به ویژه در صنایع خودروسازی،طراحی صنعتی،کشتی سازی،پوشاک و مد،کالاهای لوکس،طراحی جواهرات و……دارای طراحی های نواورانه ، خلاقانه و منحصربه فرد می باشد.روند صنعتی شدن ایتالیا پس از پایان جنگ جهانی دوم  اغاز و پس از ان اقتصاد ایتالیا از یک اقتصاد متکی بر کشاورزی به اقتصادی برپایه صنعت تغییر رویه داد هم اکنون یکی از 8کشور صنعتی دنیا محسوب میشود.

رم  به عنوان یکی از مهم ترین پایتخت های مد جهان است . رم چهارمین مرکز مهم فشن در جهان پس از میلان ، نیویورک و پاریس است و با لندن رقابت می کند.اکثر خانه های لوکس مد و برندهای زنجیره ه ای طلا و جواهر مانند بولگاری ، فندی ، لائورا بیاجوتی و بریونی دفاتر مرکزیشان در این شهر مستقر است. همچنین دیگر برند های مهم مانند شنل ، پرادا ، دولچه و گابانا ، آرمانی و ورساچه بوتیک های لوکسی در رم دارند .

 

ایتالیا با داشتن دانشمندانی همچون گالیله،داوینچی و هنرمندانی چون میکلانژو اسطوره هایی همچون مارکو پولو، دانته، بزرگان دوره معاصر این کشور چون انزو فراری، جورجو آرمانی، گوچی و آندره آ بوچلی همواره به عنوان کشوری با مردمان خلاق و مبتکر در جهان مشهور بوده است. این موضوع به ویژه در عرصه هنر و شاخه های آن نمود قابل توجهی در ایتالیا دارد.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (4 امتیاز)