برنامه  داروسازی دانشگاه بلونیا در پردیس ریمینی  (rimini) یک برنامه پنج ساله است که هدف اصلی آن ارائه دانش نظری و عملی در رشته های داروسازی است . این رشته به دانشجویان امکان می دهد که تا به عنوان یک داروساز حرفه ایی وارد بازار شوند و در زمینه مراقبت های بهداشتی به تولیدات دارویی و محصولات بهداشتی فعالیت کنند . (انوع دارو ها ، محصولات آرایشی ، محصولات رژیمی و مکمل های غذایی ، محصولات گیاهی ، دستگاه های پزشکی ، کالاهای بهداشتی و غیره) . این افراد می توانند به عنوان مربیان بهداشت نیز با دولت و دیگر نهاد های ذیربط که متولی سیاست گذاری های بهداشتی و درمانی هستند مشغول به کار گردند . فارغ التحصیلان این رشته می توانند به هنگام توزیع دارو  اطلاعات و دستورالعمل های و همچنین مشاوره های لازم را قبل و بعد از استفاده در اختیار بیمار قرار دهند و نقشی کلیدی را در ارتباط با بیمار و پزشک ایفا کنند . فارغ التحصیلان این رشته مطابق با با دستورالعمل های تعیین شده توسط مقررات کشور ایتالیا و بخشنامه اتحادیه اروپا فعالیت خواهند کرد . فارغ التحصیل این رشته مجاز است فعالیتهای حرفه ای را انجام دهد ، از جمله: تهیه ، ذخیره و توزیع داروها ، کنترل کیفیت ، داروسازی ، ارتقاء سلامت ، آموزش بهداشت ، اطلاع رسانی در مورد داروهای دارویی و وسایل پزشکی ، نظارت بر مصرف دارو و … . در این مطلب قصد داریم به معرفی دوره داروسازی در دانشگاه بولونیا بپردازیم.

معرفی دوره داروسازی در دانشگاه بولونیا :

این رشته که در دانشکده داروسازی و بیوتکنولوژی در پردیس ریمینی دانشگاه بلونیا ارائه می گردد به تازگی کورس زبان انگلیسی خود را نیز افتتاح کرده است و پذیرش این رشته مانند رشته داروسازی دانشگاه تورورگاتا دارای آزمون نیست و پذیرش این رشته در دانشگاه بلونیا بر اساس رزومه متقاضیان انجام می پذیرد .  علاوه بر این ، فارغ التحصیلان داروسازی باید با ثبت نام در برنامه های دکتری یا کارشناسی ارشد سطح 2 ، توانایی یادگیری لازم را برای ادامه آموزش خود در مدارس تخصصی در حوزه داروسازی داشته باشند .

مطالعات این رشته شامل رشته های :

شیمی دارویی ، زیست شناسی ، اپیدمیولوژی ، ژنتیک ، فارماکوژنتیک ، مدیریت داروسازی در بیماران مزمن ( مراقبت های دارویی) ، داروسازی ، فارماکولوژی ، ارتقاء سلامت ، اطلاعات در مورد داروهای دارویی و وسایل پزشکی ، فارماکوپیدمیولوژی ، بیولوژی و … است . در پایان برنامه  و دوره آموزشی ، دانشجوی فارغ التحصیل شده برای دستیابی به اهداف خاص ، دانش لازم را برای یک مدیریت مسئول داروسازی ، بدست می آورد ، که می تواند کیفیت زندگی یک بیمار را بهبود بخشد.

برای دستیابی به نتایج یادگیری که در بالا ذکر شد ، دوره داروسازی به شکلی برنامه ریزی شده است که امکان یادگیری و ترقی مرحله به مرحله دانشجو را فراهم می کند . رشته های پایه در دوسال اول و رشته های تخصصی در سه سال بعدی ارائه خواهند شد که این سه سال شامل یک مرحله کارآموزی حرفه ایی نیز خواهد شد .

در دو سال اول عبارتند از:

1) رشته های فیزیک ، ریاضیات ، آمار و انفورماتیک و حوزه های شیمی .

2) زمینه های اساسی زیست شناسی و فیزیولوژی.

طی سه سال بعد ، دانشجویان دوره های تخصصی خود را با دوره هایی که در گروه های زیر دسته بندی می شوند ادامه می دهند :

1) فیزیوپاتولوژی ، آسیب شناسی عمومی و بالینی.

2) حوزه داروسازی و سم شناسی.

3) حوزه شیمی و دارویی.

4) زمینه های آموزش فنی و قانونی و حرفه ای.

در انتهای دوره دانشجویان از طریق یک کار آموزی حرفه ایی که در داروخانه یا در بیمارستان انجام می گیرد تحت هدایت یک داروساز با تجربه دوره کارآموزی خود را می گذرانند تا به طور رسمی و حرفه ایی وارد رشته خود به عنوان یک شغل شوند . دوره کارآموزی تمام وقت است و برای مدت حداقل شش ماه ادامه دارد .

معرفی مختصر دانشگاه بولونیا :

دانشگاه بولونیا با نزدیک به هزار سال فعالیت یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا محسوب می گردد که همواره در بین سه دانشگاه برتر این کشور اروپایی قرار داشته است . دانشگاه بلونیا که در سال 1088 میلادی تاسیس شده است از معتبر ترین دانشگاه های جهان به شمار می رود که هرساله تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا و این دانشگاه به شهر بلونیا در شمال ایتالیا سفر می کنند . دانشگاه بلونیا غیر از ساختمان اصلی که در شهر بلونیا دارد ، دارای پردیس هایی در شهر های ریمینی ، فورلی ، چزنا و راونا است . یک شعبه دانشگاه بلونیا در کشور آرژانتین نیز در سال 1998 افتتاح گردید .

دانشگاه بلونیا دارای دانشکده های کشاورزی و دامپزشکی،دانشکده اقتصاد، مدیریت و آمار ، دانشکده مهندسی و معماری دانشکده زبانهای خارجی و ادبیات، تفسیر و ترجمه ، دانشکده حقوق ،  دانشکده هنر، علوم انسانی و میراث فرهنگی ، دانشکده پزشکی و جراحی ،  دانشکده داروسازی، بیوتکنولوژی و علوم ورزشی ، دانشکده علوم سیاسی  ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و دانشکده علوم است .

دانشگاه بولونیا همه ساله بورسیه ها ، بورس های تحصیلی و طیف گسترده ای از کمک ها و مزایا را به همه دانشجویان خود ارائه می دهد. دانشگاه بولونیا دانشجویانی را که برای سال اول ثبت نام کرده اند در صورت برآورده کردن شرایط خاص شایستگی ، از پرداخت شهریه معاف می کند .  همچنین دانشجویانی که دارای مشکلات خاص هستند ( مانند معلولیت های جسمی ) تسهیلات ویژه ایی را در نظر می گیرد . دانشجویانی که در طول سال دارای فرزند می گردند از پرداخت شهریه معاف می گردند . دانشجویانی که خواهر یا برادرشان نیز در دانشگاه بلونیا پذیرفته می گردند نیز مزایایی در نظر گرفته است . شهریه برای خانواده هایی که چندین فرزندشان در دانشگاه بولونیا ثبت نام کرده اند کاهش می یابد .

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

3/5 - (2 امتیاز)