کشور های اروپایی و تحصیل در اروپا همیشه یکی از اهداف بزرگ دانش آموزان و دانشجویان نه تنها در کشور ایران بلکه در در تمامی دنیا بوده است . ویزای تحصیلی اروپا به دلیل کیفیت بالای زندگی کشور های اروپایی و دانشگاه های متعددی که در این قاره وجود دارد بسیار پرمخاطب است . در کشور ایران نیز بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در اروپا هستند و برای گرفتن ویزای تحصیلی اروپا اقدام می کنند .

بسیاری از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های جهان در قاره اروپا یافت می شوند. به عنوان مثال، دانشگاه بولونیا که در سال 1088 تأسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه دنیاست که به عنوان اولین دانشگاه در جهان برای صدور گواهینامه های تحصیلی شناخته می شود. دانشگاه های کالج آکسفورد و کمبریج در انگلستان نیز به طور معمول توسط رتبه بندی دانشگاه ها به عنوان متعلق به ده دانشگاه برتر موسسات آموزش عالی در جهان مورد توجه قرار می گیرند.

تحصیل در اروپا : تحصیلات مدرسه ایی

مدارس اروپایی، موسسات رسمی آموزشی هستند که توسط دولت های عضو اتحادیه اروپا اداره می شوند. در همه این کشورها مدارس به صورت قانونی به عنوان نهادهای عمومی در نظر گرفته می شوند. مأموریت مدارس اروپایی، ارائه یک آموزش چند زبانه و چند فرهنگی برای دانش آموزان مهد کودک، ابتدایی و متوسطه است.

تحصیل در اروپا ( دوران قبلا از دانشگاه ) و سیستم مدرسه ی اروپا شامل دو سال تحصیل در ابتدای دوره ی ابتدایی (پیش دبستانی)، پنج ساله ابتدایی و هفت سال تحصیلی متوسطه می باشد. دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی در ماه سپتامبر که در آن کودک به سن چهار سالگی می رسد به پیش دبستانی رفته  و در ابتدای سال تحصیلی در ماه سپتامبر که به شش یا هفت سالگی می رسد به سال اول ابتدایی می رسد.

اکثر دانش آموزان اروپایی در مدرسه حداقل 9 یا 10 ساله را صرف تحصیل می کنند. طول دوره آموزش تحصیلات مدرسه ایی در یک کشور با کشوردیگر در اروپا  متفاوت است ، سن زمانی که کودکان شروع به تحصیل می کنند معمولا از سن شش یا هفت سالگی کودکان است.

سیستم های تحصیل در  اروپا به طور گسترده و مبتنی بر هدف، به دانش آموزان دانش و مهارت های اساسی ایی که در آینده به آن نیاز خواهند داشت را آموزش می دهد. اگر چه هر کشور اتحادیه اروپا سیستم آموزشی مجزایی  را دارد و هر کشور مجری سیستم آموزشی خود است .سیستم تحصیل در اروپا و آنچه که در مدارس آموزش داده می شود،  برای بهبود کیفیت توسط کمیسیون اروپا پشتیبانی و ارزیابی می شود.

تحصیل در اروپا ، تحصیلات دانشگاهی :

اروپا دارای حدود 4000 مؤسسه آموزش عالی است که دارای بیش از 19 میلیون دانش آموز و 1.5 میلیون کارمند است. سال هاست که دانشگاه های اروپایی به طور برجسته در میان 100 دانشگاه برتر دنیا حضور دارند. با این حال هزینه های تحصیلات معمولا بسیار منطقی است . معمولا دانشجویان از همه نقاط جهان و از تمامی قاره ها برای ویزای تحصیلی اروپا اقدام می کنند و مجوز تحصیل در اروپا را کسب کرده و به این قاره سبز سفر می کنند.

8 دلیل برای تحصیل در اروپا :

چرا باید برای تحصیل در اروپا اقدام کنیم ؟

بیش از 1.4 میلیون دانش آموز از سراسر جهان در سال 2012 برای تحصیلات عالی خود به اروپا آمدند و این تعداد هر ساله رشد می کنند.اروپا منطقه ایی  با بسیاری از دانشگاه برتر جهان، مراکز تحقیقاتی و مؤسسات آموزش عالی .

در اینجا 8 دلیل خوب برای تحصیل در اروپا  و اخذ ویزای تحصیلی اروپا وجود دارد:

  1. تضمین شغل و آینده بهتر با تحصیل در اروپا

آیا می خواهید در زندگی حرفه ای خود پیشرفت کنید؟ بسیاری از کارفرمایان در سراسر جهان به طور مستمر در هنگام استخدام، تجربه بین المللی را مد نظر دارند می کنند. با تحصیل در اروپا، دانشجویان  مهارت ها، دانش و تجربه ایی را که برای کارفرمایان مهم هستند و ارزش دارندرا  به دست خواهند آورد. با کسب و کار قوی بین المللی، بخش های خلاق و تحقیق، اروپا محل خوبی برای پیدا کردن شغل برای دانشجویان است.

  1. آموزش در سطح جهانی با تحصیل در اروپا

دانشگاه های برجسته جهان، امکانات عالی و آموزش های با کفیتی  در اروپا وجود دارد. شما در اروپا ، مرکز جامعه بین المللی هستید که علاقمند به یادگیری است. دانشگاه های اروپایی چنان قوی هستند که تاکید شان بر خلاقیت ، نوآوری و حمایت است.تحصیل در اروپا در کنار این موارد این موارد به شما کمک میکند تا به پتانسیل واقعی خود دست پیدا کنید .

  1. زبان انگلیسی برای تحصیل در اروپا

24 زبان رسمی در اتحادیه اروپا وجود دارد، اما اکثر کشورهای سراسر اروپا برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. دانشجویان علاقمند به اخذ ویزای تحصیلی اروپا همچنین می توانند برنامه های دیگری را در سایر زبان های اروپا  مانند اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، عربی و غیره برای تحصیل در اروپا انتخاب کنند.

  1. محیط دوستانه و دلگرم کننده

اروپا یک مکان و مقصد دوستانه برای دانشجویان سراسر جهان است. دانشگاه ها و کالج های اروپا خدمات و فعالیت های اجتماعی را برای کمک به شما و پیشرفت تحصیلی تان فراهم می کنند. اروپا همچنین یک مکان عالی برای زندگی است. هفتاد درصد کشورهایی که مردم شادتری را دارا هستند در قاره اروپا هستند. اگر برای تحصیل در اروپا و اخذ ویزای تحصیلی اروپا تصمیم به رفتن گرفته اید ، اروپا می تواند مقصدی ایده آل برای شما باشد .

  1. تحصیل در اروپا فرصتی مناسب برای ماجراجویی :

تحصیل در اروپا صرفا در مورد سخنرانی ها ، کتابخانه ها و کلاس درس نیست، بلکه فرصتی تازه در  زندگی برای کشف کشورهای جدید و نیز کشف کردن خود است! از شمال برفی اروپا تا جنوب آفتابی و گرم ، در سراسر اروپا، مناظر زیبا و جذاب، شهرها و فرهنگ های پر جنب و جوش در انتظار شما خواهد بود.

  1. تحصیل در اروپا به همراه انواع بورسیه های تحصیلی

کشورهای اروپایی در سیستم های تحصیلات عالی خود سرمایه گذاری می کنند تا آموزش را برای دانش آموزان مقرون به صرفه تر کنند و در عین حال استانداردهای آموزش خود را با کیفیت بالا حفظ کنند. در سراسر اروپا، هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی به خوبی با سایر مقصد تحصیل مقایسه می شود. در واقع، در برخی از کشورهای اروپایی،دارای برنامه های تحصیلی رایگان هستند مانند کشور ایتالیا که با داشتن بورسیه استانی (5200 یورو وجه نقد ، تخفیف 90 درصدی یا معافیت کامل از پرداخت شهریه و … ) هزینه های تحصیل در ایتالیا را به طور کامل پوشش می دهد . در بسیاری از کشورها تعداد زیادی از بورس های تحصیلی و گزینه های پشتیبانی مالی نیز موجود است.

  1. تنوع: تحصیل در اروپا با تنوع رشته بسیار زیاد

خوبی تحصیل در اروپا این است که دانشجویان انتخاب های بسیار زیادی دارند. با دانشگاه های سطح جهانی، موسسات آموزشی عالی و موسسات تحقیقاتی، ارائه مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین فرصت های تحصیلی کوتاه مدت، می توانید رشته ای را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

  1.  تحصیل در اروپا فرصتی برای پژوهش های علمی

اگر علاقمند به پژوهش های علمی و تحقیقاتی هستید. اروپا به شما فرصت های عالی ارائه می دهد .در سال 2009 یک و نیم میلیون پروژه تحقیقاتی در 27 کشور اتحادیه اروپا وجود داشت. در دهه آینده، اتحادیه اروپا به طور فعال به دنبال جذب 1 میلیون محقق خواهد بود. با تحصیل در اروپا می توانید شانس این را داشته باشید که یکی از اعضای تیم های تحقیقاتی اتحادیه اروپا باشید.

 تحصیل در اروپا ، پروژه اراسموس ( تبادل دانشجو )

تحصیل در اروپا، چه از طریق سیستم تبادل اراسموس و چه ازطریق یکی از گزینه های دیگر، می تواند تصمیم بسیار منطقی برای دانش آموزان در این روزها باشد، به ویژه اگر آنها برای آینده نیز برنامه هایی برای پیدا کردن شغل مناسب داشته باشند.

برنامه( پروژه)  اراسموس یک برنامه ارزشیابی دانشجویان در اتحادیه اروپا است که از اواخر دهه 80 میلادی  وجود داشته است. هدف آن ارائه گزینه های خارجیبرای تحصیل ، برای دانش آموزان اتحادیه اروپا است و شامل بسیاری از بهترین دانشگاه ها و کرسی های یادگیری دراین  قاره است.در پروژه اراسموس دانشجویان قادر خواهند بود مدتی از تحصیل خود را در کشور و دانشگاهی دیگر بگذرانند.

این برنامه به منظور همکاری میان کشورها برای کمک به رشد مطالعات بین المللی و با بیش از 4000 دانش آموز درگیر در این برنامه ، در هر زمانی فرصتی عالی برای تجربه تحصیل در خارج از کشور را ارائه می دهد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا طیف گسترده ای از دانشگاه ها را پوشش می دهند که دوره های زیادی را برای دانشجویان خارجی ارائه می دهند و با چنین انتخابی آسان است که مسیری درست را در شهری مناسب پیدا کنید. بسیاری از شهرهای اروپایی خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهند و تحصیل در خارج از کشور می توانند تجربه ای روشنگرانه ای باشند.

دانش آموزان در برنامه اراسموس می توانند برای مدت 3 تا 12 ماه (از جمله دوره کارآموزی مکمل) برنامه ریزی کنند. یک دانش آموز(دانشجو)  ممکن است برای تحصیل یا آموزش در خارج از کشور حداکثر 12 ماه حداکثر برای هر دوره تحصیلی مجوز  دریافت کند.

اراسموس موندوس(Erasmus Mundus) :

برنامه Erasmus Mundus اتحادیه اروپا با هدف ارتقاء کیفیت در آموزش عالی از طریق بورس تحصیلی و همکاری علمی بین اتحادیه اروپا و سایر نقاط جهان است . برنامه Erasmus Mundus یکی دیگر از برنامه های موازی پروژه اراسموس است که بر آموزش جهانی اروپا تمرکز دارد. در حالی که برنامه اراسموس متمرکز بر دانشجویان  اروپایی است ،برنامه اراسموس موندوس برای غیر اروپایی ها ارائه می شود . در این پروژه دانشجویانی که در خارج اروپا هستند نیز فرصتی طلایی پیدا  می کنند که ویزای تحصیلی اروپا را کسب کرده و برای تحصیل در اروپا راهای این قاره بشوند.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه های برتر :

دانشجویانی که قصد تحصیل در اروپا را دارند و برای ویزای تحصیلی اروپا اقدام می کنند انتخاب های زیادی برای دانشگاه و رشته های تحصیلی خواهند داشت ، در این قسمت تعدادی از بهترین دانشگاه ها را برای تحصیل در اروپا به اختصار معرفی می کنیم :

تحصیل در  اروپا ، دانشگاه آکسفورد  University of Oxford

دانشگاه آکسفورد که در سال 1096 تاسیس شد، موسسه عالی آموزشی است که در شهر آکسفورد در جنوب شرقی انگلستان واقع شده است. موسسه آموزش عالی آکسفورد دارای  دوره ها و برنامه های به رسمیت شناخته در مقاطع مختلف تحصیلات عالی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد، درجه دکتری در رشته های مختلف است.. این موسسه آموزش عالی 922 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی است که بر اساس آزمون های ورودی و رکورد و نمرات تحصیلی گذشته دانش آموزان است. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در اروپا را دارند نیز می توانند در این دانشگاه درخواست ثبت نام کنند .

تحصیل در اروپا ، دانشگاه کمبریج  University of Cambridge

دانشگاه کمبریج که در سال 1209 تاسیس شده است، یک دانشگاه عمومی است که در شهر کمبریج در شرق انگلستان واقع شد است . این دانشگاه از بهترین دانشگاه های دنیا می باشد .دانشگاه کمبریج به طور رسمی معتبر و یا توسط شورای حقوق خصوصی شناخته شده است . موسسه آموزش عالی دانشگاه کمبریج دوره های آموزشی و برنامه های مختلفی را جهت رسیدن به درجه های تحصیلات عالی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی، مدرک دکتری در زمینه های مختلف ارائه می دهد. این موسسه آموزش عالی 809 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی است که بر اساس آزمون های ورودی و رکورد و نمرات تحصیلی گذشته دانش آموزان است. محدوده نرخ پذیرش 10-20٪ است که این امر تحت نظر سازمان آموزش عالی انگلیس است. دانشگاه کمبریج نیز یکی از بهترین مقاصد دانشجویان متقاضی تحصیل در اروپاست . با گرفتن ویزای تحصیلی اروپا و ورود به کشور انگلستان هم از خدمات و امکانات کشوری پیشرفته سود خواهید برد هم از دانشگاه های عالی آن نهایت استفاده را خواهید کرد.

تحصیل در اروپا ، کالج لندن   university college London

یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در لندن، واقع در کشور انگلستان است. این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ در انگلیس است. UCL اولین موسسه دانشگاهی بود که در لندن شروع به کار کرد  و در سال 1826 به عنوان دانشگاه لندن توسط بنیانگذاران آن با الهام از ایده های رادیکال جرمی بنتام تاسیس شد. این دانشگاه  اولین بار در انگلستان به طور کامل  پذیرش دانشجویان را بدون توجه به دین آنها انجام داد . همچنین ادعا شده که  اولین دانشگاهی است که  برای پذیرش زنان اقدام کرد. دانشگاه کالج لندن هدف بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در اروپا است. این دانشگاه نیز هدف بسیاری از دانشجویان علاقمند به تحصیل در اروپا می باشد.

دانشگاه ادینبورگ  The University of Edinburgh

دانشگاه ادینبورگ که در سال 1582 تأسیس شد، ششمین دانشگاه قدیمی در جهان و یکی از دانشگاههای باستانی اسکاتلند است. این دانشگاه در محوطه ادینبورگ  قراردارد با بسیاری از ساختمان های قدیمی شهر که متعلق به دانشگاه است. دانشگاه نقش مهمی را در ادینبورگ به عنوان مرکز اصلی روشنفکران در دوره عصر روشنگری ایفا کرد و این شهر به نام آتن شمالی مشهور شد .

دانشگاه ادینبورگ در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2019 در رتبه 18 در جهان قرار دارد. چارچوب تعالی تحقیقاتی، یک رتبه بندی تحقیقاتی که توسط دولت انگلیس برای تعیین بودجه تحقیقاتی در آینده مورد استفاده قرار می گیرد، رتبه 4 را در انگلستان برای این دانشگاه  رتبه بندی کرده است. این دانشگاه سومین دانشگاه برتر در انگلستان است که بعد از دانشگاه های کمبریج و آکسفورد است. فارغ التحصیلان دانشگاه شامل تعدادی از چهره های اصلی تاریخ مدرن، از جمله 3 نفر از اعضای استقلال آمریکا، 9 رئیس دولت (از جمله 3 نخست وزیر انگلیس)، 23 برنده جایزه نوبل، 2 برنده جایزه تورینگ، 1 برنده جایزه آبل، برنده 1 مدال فیلد، 2 برنده جایزه پولیتزر، 2 روزنامه قاضی دیوان عالی بریتانیا و چندین مدال المپیک طلایی است. با توجه به رزومه عالی این دانشگاه متقاضیان تحصیل در اروپا می توانند برای این دانشگاه درخواست پذیرش داده و پس از اخذ ویزای تحصیلی اروپا از سفارت مربوطه در کشور خود راهی بریتانیا شوند.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه منچستر The University of Manchester

دانشگاه منچستر یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در منچستر انگلستان است که در سال 2004 توسط ادغام موسسه علم و فناوری دانشگاه منچستر و دانشگاه ویکتوریا منچستر تشکیل شد.

محوطه اصلی دانشگاه منچستر در جنوب مرکز شهر منچستر است. در سال 2016، این دانشگاه 49000 دانش آموز و 400 کارمند داشت. این دانشگاه دارای درآمد 1 میلیارد پوند در سال 2017-2018  بود که از این مبلغ 298  میلیون پوند آن از کمک های تحقیقاتی و قراردادها (6 جایگاه ملی در پشت آکسفورد، UCL، کمبریج، امپریال و ادینبورگ) بود. این دانشگاه سومین دانشگاه برتر در انگلستان است، پس از دانشگاه های کمبریج و آکسفورد. دانشگاه منچستر توسط رتبه جهانی دانشگاه QS در رتبه 29 در جهان و 6 در انگلستان قرار گرفت. این دانشگاه دارای دارایی های فرهنگی عمده مانند موزه منچستر، گالری هنری ویتورث، کتابخانه جان ریلندز و رصدخانه بانک جودرل و رده ی اول تلسکوپ لولل آن است. دانشگاه منچستر دارای 25 برنده جایزه نوبل در میان دانش آموزان و کارکنان گذشته و حال خود است .

تحصیل در اروپا ، دانشگاه لوون Katholieke Universiteit Leuven

این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی در شهر هلندی زبان لوون در فلاندری بلژیک است. دانشگاه قدیمی لوون در مرکز شهر لوون در سال 1425 تاسیس شد و اولین دانشگاه بلژیک بود. دانشگاه لوون در طول دوره ناپلئون در سال 1797 به پایان رسید. دانشگاه کاتولیک لووان در سال 1834 دوباره ساخته  شد. از لحاظ تاریخی، دانشگاه کاتولیک لووان دارای اهمیت زیادی در توسعه الهیات کاتولیک شده است. این قدیمی ترین دانشگاه کاتولیک موجود است ،اگر چه دانشگاه لوون  مستقل از کلیسا عمل می کند و برای دانشجویان مختلف از مذاهب مختلف باز است.

دانشگاه لوون  بزرگترین دانشگاه در بلژیک و کشورهای همسایه استو به طور مداوم در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. در سال 2017، بیش از 58000 دانشجودر این دانشگاه  ثبت نام کردند.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه وین Universität Wien

دانشگاه وین (آلمانی: Universität Wien) یک دانشگاه عمومی واقع در وین،در کشور اتریش است. این دانشگاه در سال 1365 میلادی توسط دوک رودولف تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمانی زبان جهان  است. دانشگاه وین با تاریخ طولانی و غنی خود، به یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا تبدیل شده است و همچنین یکی از مشهورترین آنها نیز به خصوص در علوم انسانی است.  دانشگاه وین با 20 برنده جایزه نوبل همراه است و دانشگاه تعداد زیادی از محققان تاریخی است . کشور اتریش برای دوستدارن موسیقی نیز همیشه مورد توجه بوده است و خیلی از دوستداران موسیقی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی اروپا نموده و برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی به این کشور سفر می کنند.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه ناتینگهام The University of Nottingham

مقصد بعدی دانشجویان علاقمند به تحصیل در اروپا دانشگاه ناتینگهام در کشور انگلستان است.دانشگاه ناتینگهام یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در ناتینگهام انگلستان است. این در سال 1881 به عنوان کالج دانشگاهی ناتینگهام تاسیس شد و در سال 1948 منشور سلطنتی به آن اعطا شد.

پردیس اصلی ناتینگهام (دانشگاه پارک) با دانشگاه کمبریج و بیمارستان آموزشی (مرکز پزشکی کوئین) در شهر ناتینگهام واقع اند و تعدادی از دانشگاه های کوچک و سایت های دیگر در ناتینگهامشایر و دربیشایر قرار دارد. در خارج از انگلستان، این دانشگاه در سمینوی مالزی و نینگبوی چین است. ناتینگهام به پنج دانشکده های تشکیل دهنده سازماندهی شده است که در آنها بیش از 50 مدرسه، اداره، موسسه و مراکز تحقیقاتی وجود دارد. ناتینگهام حدود 45000 دانش آموز و700 کارمند دارد و در سال 2017 دارای 659 میلیون پوند درآمد برخوردار بوده است که از این مبلغ  120 میلیون پوند از کمک های تحقیقاتی و قراردادها به دست آمده است.

ناتینگهام در رتبه بندی رتبه بندی کارآموزی فارغ التحصیلان سال 2018 در بریتانیا به طور کلی در انگلیس رتبه 8 را کسب کرده است. رتبه بندی شغلی کارآموزی فارغ التحصیل  را موسسه QS  اندازه گیری می کند که چگونه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، یک شغل عالی را کسب می کنند.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه گلاسگو University of Glasgow

دانشگاه گلاسکو یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در گلاسکو، اسکاتلند است. این دانشگاه که در سال 1451 توسط پاپ ساخته شده است، چهارمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان در جهان و یکی از چهار دانشگاه باستانی اسکاتلند است( در کنار دانشگاه های ادینبورگ، ابردین و سنت اندروز)  داین انشگاه در قرن 18 میلادی بخشی از عوامل روشنگری در اسکاتلند بود.

به طور مشترک با دانشگاه های دوران پیش مدرن، گلاسکو در ابتدا دانش آموزان ثروتمند را برای تحصیل ثبت نام می کرد ،اما در قرن نوزدهم، به عنوان یک پیشگام در آموزش عالی بریتانیا تمامی اقشار جامعه مجاز به ثبت نام در دانشگاه شدند. دانشگاه گلاسگو تمام این دانش آموزان را با آماده سازی آنها برای حرفه ها ، قانون، پزشکی، خدمات عمومی، آموزش، و … توانمند می کند. درآمد سالانه موسسه برای سال های 2017 معادل 622 . میلیون پوند است که 180 میلیون پوند آن از کمک های تحقیق و قرارداد  بوده است.

فارغ التحصیلان یا کارکنان مشهور دانشگاه گلاسگو  عبارتند از : شامل جیمز ویلسون (پدر بنیانگذار ایالات متحده)، فرانسیس هاچشن فیلسوف ، مهندس جیمز وات، آدم اسمیت فیلسوف و اقتصاددان ، لرد کلوین فیزیکدان ، جوزف لیستر جراح ، هفت برنده جایزه نوبل و سه نخست وزیر ایتالیا.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه مونیخ  Universität München

برای تحصیل در اروپا کشور آلمان نیز دارای دانشگاه های خوبی است . علاقمندان می توانند پس از اخذ ویزای تحصیلی اروپا و کشور آلمان به این کشور سفر کنند.دانشگاه مونیخ در سال 1800 میلادی تاسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در مونیخ آلمان است.

دانشگاه مونیخ، به ویژه از قرن نوزدهم، به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاههای اروپا شناخته شده است. با 42 برنده جایزه نوبل (تا سال 2017) از معتبر ترین دانشگاه های اروپا است. در میان دانشجویان و اساتید مشهور این دانشگاه، ویلهلم رنتنگ، ماکس پلانک، ورنر هاسنبرگ، اتو هان و توماس مان به چشم میخورند. پاپ بندیکت شانزدهم که مدتی رهبر کاتولیک های جهان بود نیز همچنین دانشجوی و استاد این دانشگاه بوده است. LMU به تازگی عنوان “دانشگاه نخبگان” را تحت عنوان ابتکار تعلیم و تربیت دانشگاه های آلمان به خود اختصاص داده است.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه بارسلونا Universitat de Barcelona

متقاضیان تحصیل در اروپا کشور اسپانیا را نیز می توانند برای تحصیلات دانشگاهی خود در نظر بگیرند.دانشگاه بارسلونا ( اسپانیایی: Universidad de Barcelona) یک دانشگاه عمومی واقع در شهر بارسلونا، در ایالت کاتالونیا در اسپانیا است. با 73 برنامه کارشناسی، 273 برنامه فارغ التحصیلی و 48 برنامه دکترا و بیش از 63000 دانش آموز، دانشگاه بارسلونا به عنوان بهترین دانشگاه در اسپانیا در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 محسوب می شود . همچنین طبق رتبه بندی سالانه توسط US News،  این دانشگاه در رتبه 81 بهترین دانشگاه های جهان و بهترین دانشگاه اسپانیا است.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه بلونیا Università degli Studi di Bologna

ایتالیا نیز یکی از کشورهایی است که در سالیان اخیر به شدت مورد توجه علاقمندان به تحصیل در اروپا قرار گرفته است.

یکی از مهمترین و قدیمی ترین دانشگاه ها درکشور ایتالیا دانشگاه بولونیا میباشد.شهر بولونیا مرکز بزرگ آموزش و فرهنگ در دوره میانه و اوایل رنسانس بود که مقصد بسیاری از دانشجویان جهت تحصیل در ایتالیا می باشد، قدمت این دانشگاه نزدیک به  هزار سال اشت و دارای ١١ دانشکده، که حدود ۸٥٠0٠ دانشجو دارد و دوره های گسترده ای را در زمینه های فرهنگی، هنری و علمی ارائه می نماید که در آینده موجب به اشتغال موفقیت آمیزدانشجویان خواهد بود. سی دانشگاه در ایتالیا وجود دارد که در رنکینگ کیو اس هستند و دانشگاه بولونیا با رتبه ٢٠٤ جزو معتبرین آنها جهت تحصیل در ایتالیاست این دانشگاه  حدود ٢٠٠رشته را در مقاطع تحصیلی متفاوت پوشش میدهد که بسیاری از آنها به زبان انگلیسی ارائه میگردد . . وجود بورسیه استانی ایتالیا دلیل دیگری است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا و این دانشگاه اقدام می کنند.

تحصیل در اروپا ،کالج پادشاهی لندن King’s College London

کالج پادشاهی لندن  یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در لندن، انگلستان است.

کینز کالج  دارای پنج محوطه دانشگاهی است: پردیس تاریخی آن در مرکز لندن، سه مجتمع دیگر در محوطه تامز (گای، سنت توماس و واترلو) و یکی در دانمارک هیل در جنوب لندن. در سال 2017، مجموع درآمد کینگز کالج  841 میلیون پوند بود، که  194 میلیون پوندآن  از کمک های تحقیقاتی و قرارداد ها بوده است. فعالیت های علمی آن در نه دانشکده تقسیم شده است که به بخش های مختلف، مراکز و بخش های تحقیق تقسیم می شوند.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه پلی تکنیک میلان Politecnico di Milano

دانشگاه فنی مهندسی میلان در حال حاضر به عنوان یکی از برجسته ترین دانشگاه های دنیا  در رشته های فنی مهندسی (مهندسی، معماری و طراحی صنعتی و …) رتبه بندی شده است و در بسیاری از رشته ها به عنوان یک موسسه پژوهشی برجسته در سراسر جهان در نظر گرفته می شود. دانشکده های معماری این دانشگاه از شهرت جهانی برخوردار بود و هرساله تعداد زیادی از دانشجویان از تمامی اقصی نقاط دنیا برای تحصیل در این دانشگاه به ایتالیا سفر می کنند ، این دانشگاه از محبوب ترین مقاصد دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا  و اخذ ویزای تحصیلی اروپا می باشد .
همچنین این دانشگاه عضو اتحادیه IDEA ( یک اتحاد استراتژیک در میان پنج فناوری برتر اروپا )  است که هدف آن آموزش نسل جدیدی از مهندسین با فعالیت های فوق برنامه برای دانشجویان برتر و بسیار با استعداد است.

پلی تکنیک میلان  با استفاده از یک سیاست بین المللی قوی  بسیاری از رشته هارا به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می کند و هرساله بسیاری  از دانش آموزان خارجی را جذب می کند که اکنون یک جامعه متنوع بیش از 100 کشور مختلف را تشکیل می دهند. از نزدیک به 40000 هزار دانشجوی این دانشگاه بیش از 4000 نفر آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند . وجود این دانشگاه در کنار دانشگاه های معتبر دیگری چون بلونیا ، ساپینزا ، تورورگاتا ،دانشگاه میلان  ، پاویا و …باعث شده است که تحصیل در ایتالیا در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج کشور قرار گیرد . سطح علمی عالی دانشگاه ها و هزینه های تحصیل و زندگیِ کمتر نسبت دیگر کشورهای اروپایی از دلایل اقبال مردم برای تحصیل در این کشور زیباست. هزینه زندگی در ایتالیا با وجود داشتن دانشگاه های معتبر و شهر های مدرن به مراتب کمتر از دیگر نقاط اروپا می باشد .
از دیگر مزایای تحصیل در ایتالیا و دانشگاه فنی مهندسی میلان توجه شرکت های بزرگ به دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه است. سطح علمی و اعتبار بالای این دانشگاه در رشته های مختلف باعث شده است که شرکت ها و کمپانی های  بزرگ دنیا دائما  دانشجویان فعال این دانشگاه را تحت نظر داشته باشند .بدین ترتیب که بیش از نیمی از دانشجویان این دانشگاه در همان حین تحصیل با پیشنهاد های کاری مواجه شده و پس از فراغت از تحصیل مستقیما وارد بازار کار می شوند. این دانشگاه  بر طبق استاندارد های وبسایت جهانی topuniversities.com   از لحاظ  استخدام فارغ التحصیلان، که از صد نمره درجه بندی شده است نمره کامل 100 را دریافت نموده که این نشانگر اعتبار علمی و کاربردی این دانشگاه می باشد. همچنین نمره همکاری با کارفرمایان ( شرکت ها و کمپانی ها )  99 از 100 در نظر گرفته شده است. . وجود بورسیه استانی ایتالیا دلیل دیگری است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا و این دانشگاه اقدام می کنند.

تحصیل در اروپا ، امپریال کالج لندن Imperial College London

دانشگاه های انگستان دارای دانشگاه های بسیار معتبری از نظر رده بندی های جهانی برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در اروپا است.کالج امپریال لندن (کالج علمی، فناوری و پزشکی رسمی امپریال) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در لندن، انگلستان است. بنیانگذار آن، پرنس آلبرت است. همسرش، در سال 1988، دانشکده پزشکی کالج امپریال از طریق ادغام با دانشکده پزشکی بیمارستان سنت مری شکل گرفت. در سال 2004، ملکه الیزابت دوم، مدرسه بازرگانی کالج امپریالیست را باز کرد. . تاکید امپریال بر کاربرد عملی علم و تکنولوژی است و از طریق دانشکده های علوم طبیعی، مهندسی، پزشکی و کسب و کار است. این کالج  در میان برترین دانشگاه های بین المللی جهان است که 59 درصد دانشجویان آن خارج از انگلستان و بیش از 140 کشور هستند.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه اوترخت  Universiteit Utrecht

علاوه بر دانشگاه های گفته شده ، دانشگاه اوترخت در کشور هلند نیز مقصد خوبی برای متقاضیان ویزای تحصیلی اروپا است.دانشگاه اوترخت ، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های هلند در سال 1636 تاسیس شد. در سال 2016، 29،425 دانش آموز ثبت نام کرده و5568 نفر از اعضای هیئت علمی و کارکنان مشغول به کار بودند

این دانشگاه در رتبه بندی شانگهای دانشگاه های جهان در سال 2013 به عنوان بهترین دانشگاه در هلند رتبه بندی شده و به عنوان 13 بهترین دانشگاه در اروپا و 52 بهترین دانشگاه جهان رتبه بندی شده است

شعار دانشگاه “Sol Iustitiae Illustra Nos” است که به معنی “خورشید عدالت، بر ما روشن است.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه نیوکاسل Newcastle University

دانشگاه نیوکاسل یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در نیوکاسل در شمال شرقی انگلستان است.

دانشگاه نیوکاسل عضو گروه راسل است که . انجمن دانشگاه های معتبر تحقیقاتی در انگلستان است. این دانشگاه یکی از بزرگترین مراکز پژوهشی اتحادیه اروپا در انگلستان است. درآمد سالانه موسسه برای سال های 2017 معادل  495 میلیون پوند بود که109 میلیون پوند از آن  از کمک های تحقیق و قراردادهای تحقیقاتی بوده است. این دانشگاه حدود 175 دوره کارشناسی تمام وقت را در طیف وسیعی از موضوعات تحت پوشش هنر، علوم، مهندسی و پزشکی، و همچنین حدود 340 برنامه تدریس و تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی در سراسر رشته های مختلف ارائه می دهد.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه ساپینزا  Sapienza Università di Roma

دوستداران تحصیل در ایتالیا دانشگاه ساپینزای شهر رم را به عنوان یکی از اولین انتخاب های خود برای تحصیل در اروپا انتخاب می کنند. دانشگاه ساپینزا رم با بیش از 700 سال سابقه قدیم ترین دانشگاه در شهر رم و یکی از قدیمی ترین دانشگاههای اروپا است. این دانشگاه با 111000دانشجو و 4000استاد و 4000کارمند بزرگترین دانشگاه اروپا می باشد.

دانشگاه ساپینزا با رتبه 217 در میان دانشگاههای جهان همواره جزء برترین  دانشگاههای اروپا و جهان جای داشته است و بسیاری از فارغ التحصیلان واساتید این دانشگاه در عرصه های علمی،اقتصادی، سیاسی و … به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند.

“انریکو فرمی” برنده جایزه نوبل فیزیک، “امیلیو گینو سگر” برنده جایزه نوبل فیزیک و از چهره های موثر در ساخت بمب اتمی، “دنیل باوت” برنده نوبل  فیزیولوژی و پزشکی و محقق در زمینه آنتی‌هیستامین ها، “اومبرتو گیدونی” فضانورد و کارمند سابق ناسا، “لوکا دی مونتدزمولو” کار آفرین و رییس اسبق هیئت مدیره شرکت فراری و  فیات اتومبیلز تنها  تعدادی از افراد لیست مشاهیر دانشگاه ساپینزا هستند.

بر اساس رتبه بندی دانشگاههای پیشرو جهان دانشگاه ساپینزا رتبه نخست دانشگاههای ایتالیا را برای کیفیت تحقیقات و آموزش به دست آورد. . وجود بورسیه استانی ایتالیا دلیل دیگری است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا و این دانشگاه اقدام می کنند.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه پادوا Università degli Studi di Padova

دانشگه پادوا واقع در شمال ایتالیا ، از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در اروپا و ایتالیاست. به خصوص در رشته های بیولوژی ،ژنتیک و بیوتکنولوژی .این دانشگاه بیش از 60000 دانشجو دارد که بیش از 4000 نفر آنها را دانشجویان خارجی تشکیل میدهند. دانشجویان بین المللی که علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستند می توانند به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی در این دانشگاه ممتاز ایتالیایی تحصیل کنند و همچنین از بورسیه استانی و بورسیه های تحصیلی آن بهره مند گردند . دانشجویان خارجی همانند دانشجویان داخلی از تمامی امکانت دانشگاه بهره مند خواهند بود . از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه ممتاز پادوا میتوان به نزدیک بود این شهر به شهرهای میلان و بلونیا اشاره کرد. وجود بورسیه استانی ایتالیا دلیل دیگری است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا و این دانشگاه اقدام می کنند.

تحصیل در اروپا ، دانشگاه میلان Università degli Studi di Milano

دانشگاه میلان بزرگترین دانشگاه در منطقه است و یک نهاد  مهم برای جامعه ایی است که آن را احاطه کرده است. میلان در واقع پایتخت لمباردی، یکی از پویا ترین و بین المللی مناطق  در اتحادیه اروپا و یک رهبر در اقتصاد ملی است که در خط مقدم سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه و تعهد به نوآوری های تکنولوژیکی قرار دارد.

در حال حاضر دانشگاه دارای 8 دانشکده و 2 مدرسه، 138 برنامه تحصیلی (بین دوره های کارشناسی و فارغ التحصیل)، 31 مدرسه دکتری (scuole di dottorato) و 76 مدرسه تخصصی (scuole di specializzazione) است.

تقریبا 64000 دانشجو در دانشگاه ثبت نام کرده اند. اساتید حدود 200 نفر و 500 نفر هم به عنوان استاد مهمان در دانشگاه میلان حضور دارند و بیش از 1947 نفر در بخش فنی و اداری کار می کنند. دانشگاه میلان یکی از موسسات بود که به LERU، لیگ دانشگاه های  اروپایی کمک کرد، و تنها دانشگاه ایتالیایی است که عضو این سازمان است.

دانشگاه میلان همچنین دارای میراث هنری و فرهنگی قابل توجه است که شامل ساختمان های مهم تاریخی، مجموعه های قدیمی، آرشیو مقالات ، باغ گیاه شناسی و رصدخانه قدیمی شهر است که توسط ماریا تریزا از اتریش ساخته شده است. ادارات این دانشگاه در  مرکز میلان و در ساختمان های مدرن منطقه واقع شده به عنوان CittàStudi (شهر مطالعات) قرار دارد. . وجود بورسیه استانی ایتالیا دلیل دیگری است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا و این دانشگاه اقدام می کنند.

تحصیل در اروپا ، کشور ایتالیا :

در میان تمام کشور های هایی که مقصد تحصیل و ویزای تحصیلی اروپا هستند کشور ایتالیا به دلیل هزینه کم تر زندگی ، وجود بورسیه استانی ، داشتن دانشگاه های رده بالا  و …گزینه بسیار مناسبی است. در مطلب زیر شرایط تحصیل در ایتالیا به اختصار توضیح داده شده است :

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل را میتوان راحت ترین ، کم هزینه ترین و بی دردسر ترین راه برای مهاجرت به ایتالیا نام برد. ایتالیا در دهه اخیر با رشد چند برابری ورود دانشجویان خارجی مواجه شده است . دانشجویان به علاوه زندگی در یک کشور اروپایی می توانند از مزایای منحصر به فرد تحصیل در ایتالیا ( بورسیه استانی ) نهایت بهره را ببرند .از جمله دلایل توجه و علاقه دانشجویان به تحصیل در ایتالیا را در زیر مشاهده می کنید :

1.اعتبار علمی و بالای دانشگاه های ایتالیا :  ایتالیا دارای دانشگاه هایی با رتبه علمی بالا و پژوهش های تحقیقاتی فراوان است که در تمامی دنیا معتبر هستند . برخی دانشگاه های ایتالیا شهرت جهانی دارند مانند دانشگاه پلی تکنیک میلان در رشه معماری و علوم فنی و مهندسی ، دانشگاه پادوا در رشته های پزشکی بیوتکنولوژی و بیولوژی ، دانشگاه میلان و بلونیا در پزشکی ، دانشگاه ساپینزا در مرمت آثار تاریخی ، دانشگاه پلی تکنیک تورین در رشته طراحی خودرو و مکانیک و …

2.بورسیه استانی ایتالیا :

بورسیه استانی که بورسیه جهان سوم یا DSU هم نامیده می شود وجه تمایز ایتالیا با دیگر کشور های اروپا و حتی جهان است . این بورسیه منحصرا توسط کشور ایتالیا پرداخت شده و دارای مزایای زیر است :

  1. 5200 یورو وجه نقد که به دانشجو پرداخت می شود
  2. تخیفیف 90 درصدی یا معافیت کامل دانشجو از پرداخت شهریه
  3. تخفیف خوابگاه تا 70 درصد
  4. تخفیف سلف سرویس و کارت تردد تا 70 درصد

بورسیه استانی ایتالیا فقط بر اساس مدارک مالی اعطا شده و رزومه تحصیلی و کاری( مقاله ISI ، سابقه کار ، گذراندن دوره و… )  هیچ گونه تاثیری بر گرفتن این بورسیه نخواهد داشت .بدین صورت که طبق قانون ایتالیا هر دانشجویی که درآمد خانواده اش زیر 10 هزار یورو در سال باشد می تواند از مزایای این بورسیه استفاد کند . فقط کافیست دانشجو باارائه  مدرک اثبات کند که از نظر مالی در وضعیت مطلوبی نیست و برای تحصیل در ایتالیا نیاز به کمک هزینه دارد . مدارک کلی برای گرفتن بورسیه استانی عبارت است از ترجمه فیش حقوقی سرپرست دانشجو ، یک اجاره نامه منزل و یک برگه شرح حال زندگی .

بورسیه استانی هیچ گونه تعهد خدمت و پژوهشی برای دانشجو ایجاد نمی کند و همچنین به تمامی رشته ها در دانشگاه های دولتی ایتالیا تعلق میگیرد .

اغلب دانشجویان ایرانی با توجه به درآمد های معمول در ایران شامل گرفتن بورسیه استانی شده و از مزایای متعدد این بورسیه نهایت استفاده را می برند . دانشجویانی که درآمد سرپرست شان از حداقل درآمد اعلام شده (10هزار یور در سال ) نیز بیشتر است هم قادر خواهند بود با مشاوره های تخصصی موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش و آماده کردن یک سری مدارک درخواست بورسیه استانی را بدهند و پس از پذیرش تحصیلی شامل بورسیه گردند و هزینه های تحصیلی خود را به شدت کاهش دهند .(برای کسب اطلاعات بیشتر باشماره تلفن های  موسسه یگانه سفیران دانش تماس برقرار نمایید )

3.هزینه های کم زندگی : هزینه های زندگی و تحصیل در ایتالیا نسبت به دیگر کشور های اروپا مبلغ کمتری است . دانشگاه های ایتالیا دارای شهریه های زیادی نیستند و همین شهریه ها نیز با توجه به وجود بورسیه استانی در کشور ایتالیا تقریبا به یک دهم کاهش پیدا می کنند . شهر های ایتالیا نیز غالبا جزو شهر های گران اروپا محسوب نمی شوند و دانشجو قادر خواهد بودبا توجه به شرایط اش ، خود را با هزینه های زندگی در ایتالیا وفق دهد .

4.بورسیه های تحصیلی : علاوه بر بورسیه استانی، کشور و دانشگاه های ایتالیا بورسیه های تحصیلی متعددی را نیز برای دانشجویان در نظر گرفته اند ، که این بورسیه ها نیز حداقل از  مبلغ پایه 6000 یورو در سال هستند .

5.عدم نیاز مدرک زبان هنگام پذیرش : اکثر دانشگاه های ایتالیا ( به جز رشته خاص و محدود ) برای دادن پذیرش به متقاضیان تحصیل در ایتالیا نیازی به مدرک زبان ندارند و مدرک زبان فقط برای ارائه به سفارت الزامی است که خوشبختانه دانشجویان وقت کافی برای گرفتن مدرک زبان و ارائه به سفارت دارند.

6.عدم سخت گیری در سفارت : سفارت ایتالیا در تهران یکی از بهترین سفارت ها در ایران برای صدور ویزای تحصیلی است .عدم سخت گیری درمرحله  مصاحبه را می توان مهم ترین ویژگی سفارت ایتالیا برای صدور ویزای تحصیلی این کشور دانست. مهم ترین مدارک برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا عبارتند از ترجمه سوابق تحصیلی ، مدرک زبان و مدرک تمکن مالی که در مورد تمکن مالی صرفا ارائه پرینت حساب به سفارت کافی است و پولی برای تضمین پرداخت هزینه های دانشجو در ایتالیا نزد سفارت یا دولت ایتالیا نگه داشته نمی شود (بلوکه نمی شود ).

  1. طولانی نبودن وقت سفارت : سفارت ایتالیا در تهران بر خلاف سفارت دیگر کشور های ایتالیایی که دارای وقت دهی طولانی (بعضا بیش از یک سال و نیم ) هستند ، دارای سیستم وقت دهی مناسبی بوده و افراد متقاضی می توانند برای یک ماه بعد از تاریخ اقدام وقت خود را رزرو کنند.

از دیگر مزایای تحصیل در ایتالیا به این موارد مهم نیز می توان اشاره کرد :

  • عضویت در اتحادیه اروپا
  • روابط خوب سیاسی و تجاری با ایران
  • اقلیم جذاب و متنوع
  • اقامت قانوتی
  • سهولت اخذ ویزای تحصیلی
  • تردد در تمامی کشورهای عضو شینگن با ویزای ایتالیا

گروه اعزامی اپلای ایتالیا که تحت مجوز وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران و با عنوان موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش به فعالیت می پردازد ، با چندین سال تجربه در زمینه اعزام دانشجو به منظور تحصیل در ایتالیا به فعالیت می پردازد هرساله موفق به کسب پذیرش از دانشگاه های ایتالیا برای تعداد زیادی از متقاضیان عزیز در رده های مختلف تحصیلی گشته است .

موسسه یگانه سفیران دانش ( گروه اعزامی اپلای ایتالیا )  با افتخار اعلام می دارد همه علاقمندان به تحصیل در ایتالیا می توانند از  مشاوره رایگان ( آنلاین ، تلفنی ، حضوری ) این موسسه برخوردار شوند تا از زبده ترین کارشناسان ما در زمینه های اپلای ، بورسیه استانی ایتالیا ، مشاوره های سفارت ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا و … کسب اطلاعات کنند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)