دانشگاه پاویا ایتالیا

دانشگاه پاویا ایتالیا (university of pavia) یکی دیگر از دانشگاههای کشور ایتالیا است که دارای ویژگی های منحصر به فرد برای دانشجویان و متقاضیان ادامه تحصیل در کشور ایتالیا ست. در همین رابطه سعی شده تا تمامی مطالب مرتبط و مورد نیاز شما دانشجویان ارجمند را به بهترین شکل ممکن در اختیارتان قرار دهیم تا به شکلی کارآمد بتوانید برای ادامه تحصیلتان در کشور ایتالیا و همچنین شهر پاویا ایتالیا اقدام فرمایید. موسسه یگانه سفیران دانش با تجربه چندین ساله خود و با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول خدمت به شما دانشجویان گرانقدر است.
در این مقاله می خوانیم :


     خصوصیات بنیادین دانشگاه پاویا ایتالیا
     دانشکده های دانشگاه پاویا ایتالیا
     افراد سرشناس فارغ التحصیل از دانشگاه پاویا ایتالیا
  درباره شهر پاویا ایتالیا

دانشگاه پاویا ایتالیا از قدیمی ترین دانشگاههای اروپا محسوب می شود. این دانشگاه که در اصل بنای آن توسط پادشاه لوتار یکم در سال 825  میلادی نهاده شده است، در سال 1361 میلادی در شهر پاویا ایتالیا رسما تأسیس گردید. علی رغم آنکه بنای اصلی دانشگاه پاویا در سال 825 میلادی ساخته شد، اما تاسیس رسمی آن در سال 1361 میلادی صورت گرفته است. دانشگاه پاویا ایتالیا یکی از قدیمی ترین دانشگاههای اروپا و کشور ایتالیا محسوب می شود که جایگاهی در خور برای شهری با قدمت و تاریخچه پاویا دارد.
دانشگاه پاویا تنها 35 کیلومتر با میلان فاصله دارد که یکی از نکات مثبت و مورد توجه دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ایتالیا می باشد. “آلساندرو ولتا” دانشمند برجسته جهان ،مخترع باتری، در سال های 1745 تا 1827 در این دانشگاه به عنوان استاد مشغول به تدریس بوده است.
از دیگر اساتید برجسته و مشاهیر دانشگاه پاویا می توان به “گوریالامو کاردانو” فیزیک دان و ریاضی دان، “آنتونیو اسکارپا” پزشک مطرح ایتالیایی و برنده جایزه نوبل زیست شناسی ” کامیلو گلژی” اشاره کرد.
دانشگاه پاویا ایتالیا امروزه بالغ بر 23000 دانشجوی داخلی و بین المللی دارد و یکی از پرطرفدارترین دانشگاههای اروپا و ایتالیا می باشد.

دانشکده های دانشگاه پاویا ایتالیا

دانشگاه پاویا University of Pavia دارای دو پردیس اصلی “پاویا” و “کرمونا” است. در حقیقت دانشکده های اصلی دانشگاه پاویا ایتالیا به شرح زیر می باشد:

  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده تکنولوژی و مهندسی
  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده تجارت و اقتصاد

دانشگاه پاویا ایتالیا یکی از دانشگاههای ایتالیاست که رشته پزشکی را به زبان انگلیسی ارایه می دهد.
هرساله متقاضیان ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاویا ایتالیا برای قبولی در آزمون پزشکی کشور ایتالیا که آزمون IMAT نام دارد به رقابت می پردازند.

دانشگاه پاویا در رشته های انگلیسی زبان زیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد:

  • Molecular Biology and Genetics
  • Civil Engineering for Mitigation of Risk from Natural Hazards
  • Industrial Automation Engineering
  • Electronic Engineering
  • Computer Engineering
  • Psychology, Neuroscience and Human Sciences
  • Economics, Finance and International Integration
  • World Politics and International Relations
  • International business and entrepreneurship

رتبه جهانی دانشگاه پاویا بر اساس آخرین رتبه بندی موسسه معتبر QS، در سال 2018 میلادی، 581 است. مؤسسه مطالعات پیشرفته پاویا ( IUSS) که حوزه تحقیات آن در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی و تکنولوژی علوم پزشکی می باشد، توسط دانشگاه پاویا تاسیس شد و درسال 2013 University of Pavia به عنوان یکی از برترین موسسات از نظر رضایت دانشجویان شناخته شد.
شهر پاویا به عنوان “شهر ورزشی اروپایی سال 2014” انتخاب شد که از دلایل انتخاب آن می توان به وجود امکانات ورزشی بسیار زیاد همچون 2 ورزشگاه چند منظوره، 8 ورزشگاه دانشگاهی، 26 مدرسه ورزش، 20 زمین بازی و … اشاره نمود.
دانشجویان دانشگاه پاویا نیز به دلیل امکانات گسترده ورزشی دانشگاه و شهر پاویا در حوزه های ورزشی بسیار فعال هستند.

افراد سرشناس فارغ التحصیل از دانشگاه پاویا ایتالیا

آلِساندرو وُلتا (مخترع باتری)،
اوگو فوسکولو (شاعر)،
کامیلو گولگی (برنده جایزه نوبل)،

جولیو ناتا و کارلو روبیا در این دانشگاه به تدریس پرداخته اند. اکنون دانشگاه پاویا ایتالیا “university of pavia” از جمله دانشگاه های چند رشته ای و بین المللی با 16 خوابگاه دانشجویی می باشد که قدمت برخی از این خوابگاه ها به 16 قرن قبل باز می گردد. هر سال هزاران جوان فرصت زندگی، تحصیل (در برخی رشته ها به زبان انگلیسی)، انجام تحقیقات و شرکت در فعالیت های ورزشی و پیوستن به  جامعه بین المللی را در دانشگاه پاویا ایتالیا به دست می آورند.

شهر پاویا ایتالیا ” Pavia City “

شهر پاویا ایتالیا در منطقۀ شمالی کشور ایتالیا، در جنوب غربی لامباردی و در 20 مایلی جنوب میلان واقع شده است. یکی از دلایل شهرت شهر پاویا ایتالیا محصولات کشاورزی خود همچون برنج و غلات می باشد. با وجود تعداد بسیار زیاد کارخانه ها در شهر پاویا Pavia City، این موضوع نه تنها حال و هوای آرام پاویا را برهم نزده است بلکه سبب بالا بودن نرخ استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه پاویا ایتالیا شده است.
در شهر پاویا ایتالیا، دانشگاه تاریخی پاویا (تأسیس در 1361 میلادی) قرار دارد که از معتبر ترین دانشگاههای اروپا می باشد. موسسات IUSS ( موسسه ی مطالعات پیشرفته ی پاویا )، کالج گیسلییری، کالج برومئو، کالج سانتا کاترینا و بسیاری موسسات آموزشی معتبر دیگر، استان پاویا را به مقصدی قابل تامل برای دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در سراسر دنیا که علاقه مند به تحصیل در ایتالیا هستند، ساخته است.
در شهر پاویا ایتالیا غنائم هنری وفرهنگی بسیاری از تاریخ اروپا قرار دارد که سبب جذب توریست های بسیاری به این منطقه از ایتالیا شده است .
بسیاری از کلیساها و موزه های مهم کشور ایتالیا همچون موزه ی سرتوسا دی پاویا در این شهر جای گرفته اند که می تواند علاقه مندان به آثار تاریخی را به سمت خود جذب کند.

حمل و نقل در شهر پاویا ایتالیا

ایستگاه ریلی شهر پاویا ایتالیا در سال 1862 ساخته شده است. این ایستگاه بخشی از خطوط زمینی میلان-جنووا را تشکیل می دهد و پاویا را به الساندرا، مانتوا، ورسلی و استرادلا وصل می کند.
قطار هایی که هر 30 دقیقه از مقصد پاویا به میلان حرکت می کنند، سبب دسترسی بالای دانشجویان به امکانات گسترده میلان شده است.

دانشگاه ها، کالج و موسسات معتبر در شهر پاویا ایتالیا

شهر پاویا ایتالیا بزرگترین شهر کالجی کشور ایتالیا است. در اینجا سعی می کنیم بخشی از لیست بلند بالای موسسات و دانشگاه های معتبر پاویا را نام ببریم:
– “دانشگاه پاویا ایتالیا” یکی از تاریخی ترین دانشگاههای اروپا، در سال 1361 میلادی بنیان نهاده شده است، این در حالیست که مدرسۀ شعر و ادبیات این مجموعه که در سال 825 میلادی ایجاد شده، این مرکز را به قدیمی ترین شبه دانشگاه در اروپا تبدیل کند. ساختمان مرکزی این دانشگاه از 12 سالن طویل تشکیل شده که ساخت آن به قرن 15 میلادی بازمی گردد.
ساختمان کورتیل میزبان مجسمه ی چندین تن از بزرگان و اساتید برجسته ی دنیاست و دانشکده بوتانیکوی پاویا، باغ گیاه شناسی دانشگاه پاویا ایتالیا است. در این دانشگاه همچنین دانشکدۀ موزۀ تاریخی و موزۀ تاریخ طبیعی شهر پاویا ایتالیا نیز قرار دارد.
در این دانشگاه رشته های بسیاری برای دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می شود از جمله پزشکی، روانشناسی، اقتصاد، مهندسی کامپیوتر،عمران و …..
کالج بورومئو که در سال 1561 توسط کارلو بورومئو بنیان نهاده شد، قدیمی ترین کالج در شمال ایتالیاست.
کالج گیسلییری که در سال 1567 توسط پاپ پیوس پنجم تاسیس شد، پس از کالج بورومئو، مقام دوم در میان کالج های قدیمی در کشور ایتالیا را به خود اختصاص داده است. کالج 450 ساله ی گیسلییری دروس دانشگاهی مناسبی را برای دانش پژوهان برمبنای شایستگی آنها ارائه داده است. در این کالج سالانه بیش از 200 دانش آموز که در همه ی دانشکده های دانشگاه پاویا توانایی شرکت دارند، تحصیل می کنند. این مجموعه، موقعیت های استثنایی همچون اسکالرشیپ، بورسیه، شرکت در کنفرانس های معتبر، کتابخانه ای با بیش از 100.000 قطعه کتاب (سومین کتابخانه ی خصوصی بزرگ در شمال ایتالیا) و دوره های زبان های خارجی را در اختیار دانش آموزان خود می گذارد.
– موسسه ی IUSS پاویا، یک موسسۀ مطالعات پیشرفته در کشور ایتالیا است. این موسسه در سال 1997 توسط بنیان گذاران دانشگاه پاویا ایتالیا تاسیس شد و توسط وزارت آموزش و پرورش ایتالیا پشتیبانی می شود. در ساخت این موسسه از برج معروف پیزا الهام گرفته شده است. این موسسه از مهم ترین و جامع ترین موسسات آموزش عالی کشور ایتالیا در شهر پاویا ایتالیا می باشد.

عزیزان و همراهان ارجمند، جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه مشاوره تحصیلی و اطلاع از شرایط تحصیل در ایتالیا لطفا با مشاورین ارشد موسسه یگانه سفیران دانش تماس حاصل فرمایید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

4.8/5 - (17 امتیاز)