آیا با شرایط تحصیل در رم آشنا هستید؟ به نظر شما جهت ادامه تحصیل در کشور ایتالیا و در رأس آن شهر رم چه شرایطی لازم است؟ کشور ایتالیا یکی از بهترین کشور‌های اروپایی محسوب می‌شود که دانشگاه‌های معتبر بسیار زیادی دارد، تمامی این دانشگاه‌ها از سطح علمی بسیار خوب و بالایی برخوردار هستند، به همین جهت دانشجویان زیادی همواره از سراسر جهان آن جا را برای زندگی و حتی ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. البته برای ادامه تحصیل در رم و ایتالیا لازم است که دانشجو شرایط لازم را دارا بوده و علاوه بر آن بتواند پایبند قوانین و مقررات تحصیل در این کشور باشد. در این مقاله صفر تا صد تحصیل در رم ایتالیا را بررسی می‌کنیم.

تحصیل در رم؛ از صفر تا ۱۰۰ مهاجرت تحصیلی به پایتخت ایتالیا

گفتیم که کشور ایتالیا و در رأس آن شهر رم از جمله مکان‌های بسیار خوب جهت ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف می‌باشد، به همین جهت همواره از سراسر جهان افراد زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند، چون با این انتخاب می‌توانند از مزایای فراوان تحصیل در رم برخوردار شوند.

علاوه بر آنکه این شهر دارای مکان‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و حتی خدمات شهری بسیار فوق‌العاده‌ای می‌باشد، بنابراین بسیاری از دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارند در وهله نخست شهر رم را انتخاب می‌کنند که البته این انتخاب مزیت‌های زیادی برای آن‌ها دارد، چون در کنار برخورداری از درجه علمی بسیار بالای دانشگاه‌های این شهر از هزینه‌های مناسب جهت پرداخت شهریه برخوردار خواهند بود مضاف بر اینکه ایتالیا جزء اتحادیه اروپا می‌باشد.

شرایط پذیرش تحصیلی در رم

اگر برای تحصیل در ایتالیا شهر رم را انتخاب کرده‌اید، در این خصوص در ابتدا باید با دانشگاه‌های مختلف این شهر آشنا شوید، اما به هر حال جهت اخذ پذیرش شما علاوه بر ارائه دادن نسخه اصلی دیپلم برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، باید گواهی اعتبار آن را نیز از سفارت ایتالیا به دست بیاورید. بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا دروس خود را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، اما با این حال گاهی برخی از دانشگاه‌ها به زبان ایتالیایی نیز تدریس می‌کنند که شما باید متناسب با نوع دانشگاه خود آزمون زبان مرتبط با آن را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید، در کنار این موضوع باید مدرک زبان ایتالیایی در سطح بی‌یک را نیز داشته باشید که حداقل نمره مورد نیاز برای درس انگلیسی و حتی آیتلس ۶ یا برای تافل ۷۸ می‌باشد.
برای ارسال درخواست پذیرش نیز باید از اوایل ماه سپتامبر اقدام کنید که معمولاً تا اواسط ماه اکتبر نیز ادامه دارد، گاهی نیز متناسب با دانشگاه مورد نظر ممکن است زمان پذیرش کمی متفاوت باشد، علاوه بر آن برای آنکه احتمال پذیرش شما بالاتر باشد، بهتر است که از طرف اساتید خود توصیه نامه داشته باشید و در کنار آن نیز یک انگیزه نامه تحصیلی جهت رشته مورد نظرتان بنویسید.
در کنار تمام این موارد شما باید شرط سنی زیر را نیز برای ادامه تحصیل در رم داشته باشید:

  • شرایط سنی مناسب که معمولاً بین ۱۸ الی ۴۰ سال است.
  • مدرک تحصیلی معتبر به زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • شرط معدل که باید بالای ۱۴ باشد.
  • شرایط مالی مناسب جهت تأمین کردن هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور
  • مدارک لازم برای تحصیل در رم

شرایط پذیرش تحصیلی در رم

 

شما برای ادامه تحصیل در شهر‌های مختلف ایتالیا از جمله تحصیل در رم نیاز به برخی مدارک خواهید داشت که در بسیاری از مواقع این مدارک به صورت عمومی هستند، اما گاهی نیز برخی از دانشگاه‌ها ممکن است مواردی را به این موارد زیر اضافه یا کم کنند. در کل مهم‌ترین مدارک جهت پذیرش دانشگاه‌های این کشور عبارتند از:

  1. داشتن مدرک دیپلم
  2. داشتن پاسپورت و گذرنامه نامه
  3. اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور
  4. انجام دادن مصاحبه در سفارت ایتالیا
  5. چند قطعه عکس به صورت پشت‌نویسی شده
  6. رزومه مناسب و قوی که مورد تأیید سفارت باشد.
  7. انگیزه نامه مناسب و قوی
  8. گواهی تمکن مالی
  9. گواهی سوابق کاری
  10. بیمه تأمین اجتماعی

مزایای تحصیل در رم

از آنجا که کشور ایتالیا یکی از بهترین کشور‌ها و با شرایط تحصیل عالی در قاره اروپا می‌باشد، بنابراین تحصیل در رم می‌تواند مزیت‌های خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد که مهم‌ترین این مزیت‌ها برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و رم عبارتند از:

  • وجود تعداد بسیار زیاد و قابل توجه مراکز آموزشی و دانشگاه‌های معتبر در این کشور
  • امکان اخذ ویزا از طریق کشور ایران
  • هزینه‌های زندگی و تحصیل بسیار خوب و مناسب
  • امکان دریافت کردن بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در ایتالیا
  • امکان تحصیل به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی
  • امکان انجام دادن کار‌های دانشجویی به مدت ۲۰ ساعت در طول هفته
  • امکان کاریابی در این کشور متناسب با شرایط اقتصادی آن
  • امکان دریافت کردن اقامت دائم کلیه کشور‌های اروپایی
  • امکان تحصیل و یا کار در دیگر کشور‌های اروپایی
  • تشابه فرهنگی بسیار زیاد مردم این کشور با کشور ما

مزایای تحصیل در رم

طول دوره‌های تحصیل در رم

ادامه تحصیل در رم متناسب با نوع دوره متفاوت است و شما باید با توجه به رشته تحصیلی خودتان به طول این دوره‌ها نیز دقت لازم را داشته باشید. برای این منظور شما برای مقطع کارشناسی ۴ سال، برای مقطع کارشناسی ارشد به مدت دو سال و هم چنین برای مقطع دکتری نیز به مدت ۳ سال در این کشور ادامه تحصیل خواهید داد.

جمع‌بندی

در این مقاله تحصیل در رم و کشور ایتالیا را بررسی کردیم. ایتالیا یکی از کشور‌های قابل توجه با آب و هوا و شرایط اقتصادی و سیاسی بسیار خوب در قاره اروپا است که البته دانشگاه‌های معتبر زیادی دارد و به همین جهت بسیاری از دانشجویان این کشور را برای ادامه تحصیل خود در مقاطع مختلف انتخاب می‌کنند.

چون در کنار تحصیل در دانشگاه‌های خوب آنجا می‌توانند از امکانات زندگی بالا و خدمات اجتماعی بهتری نیز برخوردار باشند. برخی از شرایط، مدارک و موارد لازم برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را در این مقاله بازگو کردیم. در سایت ما بیش‌تر با دیگر شرایط و قوانین مهاجرت تحصیلی به رم و همچنین برخورداری از تحصیل رایگان در این کشور آشنا شوید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post