دوره پسا دکترا در ایتالیا برای افراد علاقمند به ادامه تحصیل در ایتالیا که در زمینه پژوهش هستند، مناسب است. بسیاری از فارق‌التحصیلان مقطع دکترا برای ادامه فعالیت خود به عنوان یک محقق گذراندن دوره پسا دکترا را انتخاب می ‌کنند.

بسیاری از افراد در داخل و خارج از ایران برای تحصیل در مقطع پسا دکترا در ایتالیا اقدام می‌ کنند. ایتالیا یکی از کشورهای خوب اروپا است که با داشتن دانشگاه‌ ها و مراکز علمی سطح بالا در جهان، امروزه توجه افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند را به خود جلب کرده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره دوره پسا دکترا در ایتالیا صحبت کنیم.

مزایای تحصیل دوره پسا دکترا در ایتالیا

پسا دکترا در اصل یک موقعیت تحقیقاتی است که در آن فرد به عنوان یک محقق در دانشگاه‌های ایتالیا شروع به فعالیت می‌‌کند. این دوره که در این کشور بین 1 تا 2 سال است، می‌تواند برای شما سابقه کاری فوق‌العاده‌ای را فراهم کند. ایتالیا با ارائه شرایط مناسب و هزینه کم، مقصد بسیار خوبی برای دانشجویان ایرانی محسوب می‌شود.

دوره پسا دکترا تاثیر زیادی در رزومه تحصیلی و کاری شما می‌گذارد و در این دوره افراد می‌توانند با تلاش مضاعف مقالات علمی خود را به ثبت برسانند. پسا دکترا در ایتالیا با دریافت حقوق از دانشگاه همراه می‌باشد و هزینه تحقیقات علمی در این دوره توسط دانشگاه پرداخت خواهد شد.

شما با گذراندن این دوره می‌توانید با برترین اساتید کشور ایتالیا همکاری داشته باشید و این موضوع تاثیر مثبتی در سطح علمی شما خواهد داشت.

پسا دکترا در ایتالیا

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل پسا دکترا

گذراندن دوره پسا دکترا در ایتالیا نیاز به شرایط خاصی دارد. مهمترین نکته این است که شما باید دوره دکترای خود را تکمیل کرده و مدرک آن را گرفته باشید. دانشگاه‌های این کشور توجه زیادی به رزومه ارائه شده دارند و داشتن یک رزومه علمی قوی اهمیت زیادی دارد.

علاوه‌ بر این موارد معدل بالا و داشتن مقالات چاپ شده نیز کمک زیادی به بهبود وضعیت می‌کند. برای برنامه‌ریزی جهت تحصیل در دوره پسا دکترا در ایتالیا، به پذیرش  دانشگاه یا موسسه علمی احتیاج دارید تا در این حالت هزینه‌های سفر و بیمه درمانی شما پرداخت شود. در قبال این امکانات، شما پروژه علمی را تقبل می‌کنید تا در این دوره بر روی آن فعالیت کنید.

کامل بودن مدارک شما از مهمترین اقدامات پیش از شروع روند گرفتن پذیرش است. ممکن است دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف مدارک متفاوتی را از شما درخواست کنند، اما تعدادی از آن‌ها برای تمامی مراحل مشترک هستند. داشتن انگیزه‌نامه، رزومه تحصیلی، کپی تمام مدارک تحصیلی،  توصیه‌نامه، لیست مقالات چاپ شده از مهمترین اقدامات جهت گذراندن پسا دکترا در ایتالیا است.

بهترین دانشگاه‌های ایتالیا برای پسا دکترا

برای داشتن امکانات خوب و شرایط مناسب در ایتالیا، بهتر است توجه ویژه‌ای به انتخاب دانشگاه در روند گرفتن پذیرش داشته باشید. دانشگاه‌های ایتالیا از سطح علمی بالایی در رده‌های جهانی برخوردار هستند. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌های این کشور دوره پسا دکترا را ارائه می‌کنند.

این موضوع کمک می‌کند تا شما با انتخاب‌های زیادی روبرو باشید و بتوانید از میان گزینه‌ها بهترین مورد را پیدا کنید. دانشگاه‌های پلی تکنیک میلان، بولونیا، ساپینزای رم، پادوا، پیزا، پلی تکنیک تورین و دانشگاه میلان رتبه‌های جهانی بالایی دارند و توجه دانشجویان را به خود جلب می‌کنند.

بورسیه‌ها دوره پسا دکترا

بورسیه‌های کشور ایتالیا برای پسا دکترا بصورت کمک هزینه تحقیقاتی به افراد داده می‌شوند. داشتن معدل بالا و مقاله‌های خوب در این روند کمک زیادی به شما می‌کنند. معروف‌ترین بورسیه‌های این کشور طرح بورسیه ماکس‌وبر و بورسیه ژان مونه است.

در بورسیه ماکس وبر مبلغی بالغ‌بر 2000 یورو در ماه به فرد پرداخت می‌شود و بورسیه ژان مونه نیز حدود 2500 یورو را برای هر ماه به افراد اختصاص می‌دهد. جایزه دکتر ادوارد دلاکروا یکی از جوایز معروف است که افراد موفق به دریافت آن به عنوان هدیه 25 هزار یورو در طول تحصیل خود در دوره پسا دکترا دریافت می‌کنند.

جمع بندی

بطور کلی می‌توان گفت پسا دکترا یک موقعیت پژوهشی و تحقیقاتی بسیار خوب برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل دارند و در طول این دوره به شما هزینه پرداخت خواهد شد. بهتر است بدانید که پسا دکترا یک دوره تحصیلی رسمی نیست و شما برای ورود به این کشور به ویزای تحقیقاتی احتیاج خواهید داشت.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post