آزمون GRE

برای تحصیل در ایتالیا علی الخصوص مقطع کارشناسی ارشد و دکتری داشتن یک رزومه قوی و کار آمد بسیار تعیین کننده است. درست است که در کشور ایتالیا گذراندن هیچ کدام از دوره ها یا آزمون ها مانند آزمون های GRE، TOFEL، IELTS برای پذیرش دانشگاه ها الزامی نیستند ( The GRE Tests ) اما نمی توان از تاثیر آنها برای گرفتن پذیرش برای دانشجویان صرف نظر کرد. دانشجویانی که دارای این مدارک باشند برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا در اولویت خواهند بود.

در این بخش برای علاقمندان به ادامه تحصیل در ایتالیا به معرفی The GRE Tests پرداخته شده است.

در این نوشتار می خوانیم :


 معرفی آزمون GRE 
 اعتبار آزمون های GRE
 انواع آزمون های GRE
 نکات مهم در آزمون GRE

معرفی آزمون GRE

آزمون جی آر ایی ( The GRE Tests ) یک آزمون استاندارد است که توسط موسسه ETS دربیش از 1000 مرکز برگزاری آزمون و 160 کشور جهان برگزار می شود. در حقیقت GRE که مخفف Graduate Records Examination است ، آزمونی است به زبان انگلیسی و برای سنجش توانایی های علمی دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و یا تحصیل در رشته های مرتبط با بیزینس و مدیریت می باشد این آزمون در کشور ایران نیز برگزار شده و متقاضیان می توانند برای تقویت رزومه خود اقدام به دادن آزمون GRE و اخذ مدرک آن بنمایند.

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور با شرکت در آزمون GRE می توانند رزومه خود را تقویت نمایند. یکی از نکات مورد اهمیت در رزومه دانشجویان ، معدل آنان برای درخواست پذیرش می باشد که بسیاری از دانشجویان به دلایل متفاوت نتوانسته اند معدل خوبی کسب کنند.
آزمون GRE وکسب نمره بالا در این آزمون یکی از بهترین روش ها برای جبران این نقطه ضعف است و می تواند تاثیر بسیار مثبتی در پذیرش دانشگاهها داشته باشد.

اعتبار آزمون GRE

تقریبا تمامی دانشگاههای ایالت متحده آمریکا و بسیاری از دانشگاههای سایر کشورها بدست آوردن حدنصابی از نمره آزمون GRE را به عنوان شرط لازم جهت پذیرش دانشجویان خود عنوان نموده اند.

انواع آزمون GRE

بسته به امکانات کشور و مرکز آزمون که GRE در آن برگزار می شود این آزمون به دو صورت کاغذی و اینترنتی برگزار می شود.
آزمون GRE دارای دو بخش عمومی (GRE General) و بخش تخصصی (GRE Subject) می باشد که هر بخش را به صورت مجزا معرفی خواهیم کرد.

1. آزمون GRE General

این آزمون برای تمامی دانشجویان و متقاضیان پذیرش در دانشگاههای خارج از کشور قابل استفاده است و در واقع توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات، قدرت حل مسئله و استنتاج شما را می سنجد و تقریبا هر ماه در مراکز متعدد برگزار می شود.

آزمون GRE General دارای سه بخش اصلی می باشد که در اینجا برای هر قسمت توضیح مختصری ارائه می شود:

Verbal Reasoning :

بخش استدلال کلامی که شامل سوالات مربوط به درک مطلب و واژه ها می شود. نتیجه این بخش نشان دهنده میزان توانایی استدلال و تحلیل شما و دریافتن ارتباط بین اطلاعاتی است که در متون این بخش به شما ارائه شده است. همینطور میزان آشنایی شما با واژگان و دایره لغات شما مورد سنجش قرار می گیرد.

مدت زمان پاسخگویی به سوالات بخش Verbal Reasoning به طور کلی 30 دقیقه می باشد.
با پاسخگویی به سوالات این بخش که تعداد آن 20 سوال است می توان نمره ای از 130 تا 170 نمره کسب نمود.

Quantitative Reasoning :

بخش استدلال کمی که شامل سوالات مربوط مهارت های ریاضی و محاسباتی اولیه است. تعداد سوالات این بخش نیز همانند استدلال کلامی 20 سوال است اما مدت زمان پاسخگویی آن 35 دقیقه می باشد.
میزان امتیازکسب شده در این بخش نیز بین 130 تا 170 نمره است . برای پاسخگویی به سوالات این بخش کافی است که اطلاعات ریاضی و مهارتهای حل مسئله شما در سطح دروس ریاضی دوران دبیرستان باشد.

Analytical Writing :

بخش نوشتار تحلیلی ، مهارتهای نوشتاری و استنتاجی شما را مورد ارزیابی قرار می دهد.
در این قسمت از آزمون GRE General شما باید در دو بخش Issue Task و Argument Task متونی را بنویسید. در Issue Task یک موضوع عنوان شده و دانشجو موظف است متنی مرتبط با آن بنویسد. در بخش Argument Task یک متن به دانشجو ارائه می شود که با استنتاج از متن داده شده دانشجو می بایست تحلیلی در باره آن موضوع بنویسد.
رنج نمره این بخش از آزمون بین 0 تا 6 متغیر است و مدت زمان پاسخگویی به هر بخش به صورت مجزا و 30 دقیقه است که برای کسب نمره بالامتن ها باید حدود 500 کلمه باشد.

2. آزمون GRE Subject

این آزمون در 6 رشته تخصصی برگزار می شود و در واقع تسلط دانشجویان بر این حوزه های علمی را مورد ارزیابی قرار می دهد.
آزمون GRE Subject فقط به صورت کاغذی و برای رشته های تخصصی زیر برگزار می شود:

* ریاضی
* فیزیک
* زیست شناسی
* شیمی
* روانشناسی
* ادبیات انگلیسی

متقاضیان شرکت در آزمون GRE Subject از رشته های فوق تنها می توانند مراکزی را جهت شرکت در آزمون انتخاب نمایند که paper-delivered test centers باشند.

آزمون GRE Subject به دلیل مخاطبان محدودتر تنها در سه ماه سپتامبر، اکتبر و آپریل برگزار می شود.
نمره این آزمون بین 200 تا 990 می باشد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 2 ساعت و 50 دقیقه است که برای همه رشته ها یکسان می باشد.

آزمون GRE Subject جزء مدارک درخواستی بسیاری از دانشگاهها جهت پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری می باشد، اما تمامی دانشجویان رشته های فوق الذکر می توانند با ارائه نمره بالا در این آزمون رزومه خود را پربارتر کنند.
همچنین شانس گرفتن فاند با مبالغ بیشتر در مقطع دکتری را افزایش می دهد.

نکات مهم در آزمون GRE

  • محدودیتی برای تعداد دفعات شرکت در این آزمون وجود ندارد و شما می توانید برای گرفتن نتیجه بهتر به مجددا در این آزمون شرکت نمایید.
  • مدت زمان اعلام نتیجه نهایی و رسمی 10 تا 15 روز پس از برگزاری آزمونGRE می باشد.
  • نتیجه ای که دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور در آزمون GREکسب می کنند تا 5 سال اعتبار دارد.
  • در آزمون GRE امکان تغییر تاریخ و مرکز برگزاری آزمون وجود دارد، البته این مساله مستلزم پرداخت هزینه می باشد بنابراین به متقاضیان عزیز توصیه می شود در انتخاب زمان و محل برگزاری آزمون دقت نمایند.
  • نتیجه آزمون GRE را می توانید به صورت رایگان برا ی4 دانشگاه ارسال نمایید، توجه داشته باشید که جهت ارسال نتیجه به دانشگاههای بیشتر باید به ازای هر دانشگاه یک هزینه مجزا پرداخت نمایید.
  • هنگام شرکت در آزمون تلفن همراه یا ماشین حساب یا خود را همرا خود نبرید، برای بخش محاسبات ریاضی یک ماشین حساب کوچک روی سیستم در نظر گرفته شده است.

موسسه یگانه سفیران دانش ( گروه اعزامی اپلای ایتالیا ) با افتخار اعلام می دارد همه علاقمندان به تحصیل در ایتالیا می توانند از مشاوره رایگان ( آنلاین ، تلفنی ، حضوری ) این موسسه برخوردار شوند تا از زبده ترین کارشناسان ما در زمینه های اپلای ، بورسیه استانی ایتالیا ، مشاوره های سفارت ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا و … کسب اطلاعات کنند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)