دانشگاه باری ایتالیا

موسسه یگانه سفیران دانش در مقاله پیش رو در مورد دانشگاه باری ایتالیا  (University of Bari ) اطلاعات جامعی را تهیه کرده تا در اختیار شما همراهان ارجمند قرار دهد. این مقالات به شما دانشجویان گرامی اطلاعات مورد نیاز درباره مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در این کشور را دراختیار شما عزیزان قرار می دهد تا با اطلاعاتی دقیق تر به انتخاب رشته و شهر مورد علاقه خود بپردازید.

نوشتار پیش رو شامل سر فصل های زیر است:


 تاریخچه دانشگاه باری ایتالیا University of Bari
 امکانات دانشگاه باری ایتالیا
 رتبه جهانی دانشگاه باری ایتالیا
 هزینه زندگی در ایتالیا ، شهر باری

تاریخچه دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه باری ایتالیا آلدو مورو (ایتالیایی: Università degli Studi di Bari Aldo Moro) یک موسسه آموزش عالی در باری، در جنوب کشور ایتالیا است. این دانشگاه، به عنوان یکی از 58 دانشگاه دولتی در سال 1925 تاسیس شد.

دانشگاه باری ایتالیا به 12 دانشکده تقسیم شده است. هرکدام از دانشکده ها مجموعه ای از گروه ها را که برپایه علوم، ریاضیات، علوم اجتماعی، ادبیات، پزشکی، قانون، و آموزش و پرورش تمرکز دارند در خود جای داده اند.

این دانشگاه دوره های مختلفی را برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی فارغ التحصیلان ارائه می دهد. دانشگاه باری ایتالیا علاوه بر آموزش، بر روی تحقیقات علمی در سطح دکترا متمرکز است. مراکز تحقیقاتی دانشگاه باری بسیار تعاملی هستند و دارای ارتباط بین بخش های مختلف، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دیگر هستند.

نام دانشگاه باری ایتالیا به افتخار آلدو مورو سیاست مدار ایتالیایی و فارغ التحصیل و استاد این دانشگاه به باری آلدو مورو تغییر یافت. دانشگاه باری آلدو مورو (مخففUBAM) یک دانشگاه دولتی جوان واقع در پایتخت تاریخی باری جنوب ایتالیا، در دریای آدریاتیک است.

مشخصات دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه خرس ها به نام سیاستمدار ایتالیایی (آلدو مورو رومئو لوئیجی) و فارغ التحصیلان UBAM که از رهبران حزب دموکرات مسیحی در این کشور و یک نخست وزیر در دوره پس از جنگ ایتالیا بود.

این دانشگاه باری ایتالیا به برتری در آموزش و پژوهش در میان موسسات عالی در جنوب ایتالیا می باشد و نیز تمرکز خاصی بر تحقیقات انجام شده در سطح دکترا، دارا می باشد که یکی از بزرگترین جوامع دانشجو با60,000 محقق در محوطه دانشگاه وجود دارد.

با داشتن بیش از 12 بخش با تمرکز بر تحقیق چند رشته ای در طیف گسترده ای از افراد از جمله دانش کشاورزی، زبان و ادبیات خارجی، قانون علوم سیاسی، مطالعات ارتباطات و اقتصاد، موسسه آموزش عالی ثابت شده است که یک هدف آموزشی جذاب برای نه تنها دنشجویان ایتالیایی، بلکه دانشجویان بین المللی.

دانشگاه باری ایتالیا بخشی از شبکه های متعدد اروپایی و بین المللی همجون انجمن دانشگاه اروپا و جامعه از دریای مدیترانه برای تشویق همکاری های علمی و پژوهشی پرورش است. این دانشگاه به عنوان یک مدافع آموزش عالی به سادگی در دسترس، سالانه جوایز کمک هزینه تحصیلی و کمک های مالی متعدد به دانش آموزان در شرایط دشوار مالی را بر عهده دارد.

دانشجویان به امکانات ورزشی پیشرفته مثل استخر شنا سرپوشیده و روباز، زمین فوتبال، یخ و زمین تنیس دسترسی دارند. فارغ التحصیلان و اعضای هیئت علمی مشهور دانشگاه باری آلدو مورو شامل شهردار سابق باری میشل امیلیانو، و مورخ ایتالیایی لوچیانو می باشند.

معرفی آلدو مورو

آلدو رومئو لوئیجی مورو (23 سپتامبر 1916 – 9 مه 1978) سیاستمدار ایتالیایی و یکی از نمایندگان برجسته حزب دموکرات مسیحی ایتالیابود. او به عنوان سی و هشتمین نخست وزیر ایتالیا از 1963 تا 1968، و سپس از 1974 تا 1976 خدمت کرد. او یکی از نخست وزیران بلندپایه ایتالیا پس از جنگ بود که دارای قدرت زیادی بود.

مورو به طور گسترده ای به عنوان یکی از برجسته ترین پدران مرکز چپ ایتالیایی و یکی از بزرگترین و محبوب ترین رهبران در تاریخ جمهوری ایتالیا به شمار می رود.مورو در 16 مارس 1978 توسط گروه کمونیستی بریگاد سرخ ربوده شد و پس از 55 روز اسارت کشته شد. مورو دانشجوی دانشگاه باری در سال 1939 و سپس به عنوان استاد عادی فلسفه حقوق و سیاست استعماری (1941) و قانون کیفری (1942) در دانشگاه انجام خدمت می کرد.

امکانات دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه دارای امکانات مختلفی شامل کتابخانه های مرکزی و اداری، تئاتر ها، سالن های سخنرانی، مراکز شغلی، دفتر مطبوعاتی، مراکز مشاوره و کلیسای دانشگاه می باشد. این امکانات برای دانشجویان، استادان و کارکنان باز است و می توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

هر ساله دانشگاه دارای فعالیت های فرهنگی است که باعث ایجاد دوستی بین دانش آموزان محلی و بین المللی می شود.دانشگاه دارای مرکز موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی و تئاتر است. همچنین گروه کر و ارکستر دانشگاه فعالیت های فرهنگی مختلفی را ترویج می کنند. برای کمک به فارغ التحصیلان دانشگاه یک پایگاه داده فارغ التحصیل به نام Almalaurea وجود دارد که دانش آموزان می توانند رزومه خود را به پایگاه داده با وارد شدن به وب سایت و پر کردن پرسشنامه وارد پایگاه کنند.

دانش آموزانی که دچار نگرانی های روان شناختی ( مشکلات روحی ) هستند نیز می توانند به مرکز مشاوره دانشگاهی که مشاوران واجد شرایط و حرفه ای در دسترس هستند مراجعه کرده و مشکلات خود را بازگو کنند

انجمن دانشجویان دانشگاه باری ایتالیا

در دانشگاه باری ایتالیا، تعدادی از انجمن های دانشجویی وجود دارد که به طور دقیق توسط مقررات دانشگاه تشکیل شده اند و نمایندگان هر سه سال یکبار انتخاب می شوند.

انجمن دانشجویان نقش مهمی در تجمع و مشارکت دانشجویان در دانشگاه باری و فعالیت های گروه های انفرادی دارد و هدف آنها دفاع از حق تحصیل دانش آموزان و تضمین خدمات ارائه شده توسط مقامات دولتی دانشگاه و دانشکده ها است.

کتابخانه های دانشگاه باری ایتالیا

این دانشگاه دارای بیش از 8 کتابخانه مرکزی در سراسر دانشگاه است. هشت کتابخانه مرکزی در هر دانشکده مستقر شده اند و شامل موارد زیر می شوند:

  • اقتصاد داورسازی
  • هنر و فلسفه زبان های خارجی و ادبیات
  • پزشکی و جراحی کتابخانه قانون سمینار حقوق
  • کشاورزی دامپزشکی

دانش آموزان همچنین می توانند به کتابخانه های آنلاین دانشگاه و سایر امکانات آنلاین دسترسی پیدا کنند. با استفاده از مراکز آموزشی دانشگاه، دانشجویان می توانند به اطلاعات دیگر دانشکده ها در محوطه دانشگاه دسترسی پیدا کنند .

افراد مشهوری که در دانشگاه باری ایتالیا تحصیل کرده اند

دانشگاه باری ایتالیا بسیاری از افراد مشهور را در سراسر تاریخ 94 ساله اش تربیت کرده است. از جمله دانشجویان معروف دانشگاه عبارتند از آموزگار و معلم زبان ایتالیایی فلیس مسلی، تحلیلگر سرمایه گذاری دکتر جیانفرانکو ویتی و آسیب شناس دکتر اوژنویو مایورانو.

 

رتبه جهانی دانشگاه باری ایتالیا
رتبه دانشگاهعدد
رتبه جهانی بر اساس رتبه بندی موسسه
U.S NEWS WORLD REPORT :
392
رتبه جهانی بر اساس رتبه بندی موسسه
TIMES HIGHER EDUCATION:
401

دانشگاه باری ایتالیا در فهرست CWUR یکی از 48 نهادهای آموزشی ایتالیایی از 1000 دانشگاه برتر جهان در سال 2016 است. علاوه بر این دانشگاه باری رتبه بین 151 تا 200 در جهان برای رشته فیزیک در رتبه بندی دانشگاهی دانشگاه های جهانی (ARWU) را دارا است.

رشته های های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه باری 44000 دانشجو دارد، این دانشگاه تنها دانشگاه ایتالیاست که رشته مارکتینگ را به زبان انگلیسی ارائه می کند و همین امر باعث شده متقاضیان تحصیل در ایتالیا برای تحصیل در این رشته به این شهر سفر کنند. دیگر رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه باری ایتالیا به شرح زیر هستند.

  • فیزیک
  • پزشکی
  • علوم کامپیوتر

هزینه زندگی در ایتالیا ، شهر باری

هزینه زندگی شهر باری نسبت به هزینه زندگی در ایتالیا مقدار کمتری است و دانشجویان هزینه کمتری نسبت به شهر های دیگر ایتالیا پرداخت می کنند. اخذ بورسیه استانی یا بورسیه تحصیلی توسط دانشجویان نیز عامل کمتر شدن هزینه های زندگی تا حد بسیار زیادی است.

برای اطلاع از چگونگی اقدام برای بورسیه استانی ایتالیا با موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش ( گروه اعزامی اپلای ایتالیا) تماس برقرار کنید.

چنانچه قصد مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در این کشور را دارید و نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهرها، رشته های تحصیلی، بورسیه استانی ایتالیا، سفارت ایتالیا، بورسیه تحصیلی ایتالیا، ویزای تحصیلی ایتالیا، هزینه زندگی در ایتالیا و … هستید می توانید با کارشناسان موسسه یگانه سفیران دانش از طریق تلفن، مشاوره آنلاین و مراجعه حضوری ارتباط برقرار کرده و از مشاوره کاملا رایگان ما بهره مند شوید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (4 امتیاز)