مدارس بین المللی ایتالیا با بهره‌گیری از برنامه‌های تحصیلی بین‌المللی و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های آموزشی، به دانش‌آموزان فرصتی ارائه می‌دهند تا مهارت‌های لازم برای تمامی جوانب زندگی را از جمله مهارت‌های زبانی، علمی و فرهنگی، توسعه دهند.

تحصیل در ایتالیا با برنامه‌های تحصیلی در تمامی سطوح تحصیلی، از دوره مهدکودک تا دانشگاه، فرصتی منحصر به فرد به دانش‌آموزان می‌دهند تا به استقلال فکری، خلاقیت و تفکر منطقی دست یابند و همچنین در محیطی چند فرهنگی بزرگ شوند و روابط دوستانه با همکلاسی‌هایی از اقوام و فرهنگ‌های مختلف برقرار کنند.

مدارس بین المللی ایتالیا

ایتالیا یکی از بهترین کشورهای اروپا به‌جهت تحصیل و زندگی است. بسیاری از افراد در سنین مختلف تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و برای ادامه تحصیل و زندگی، این کشور می‌تواند انتخاب درستی باشد. کشور ایتالیا از کیفیت بالای علمی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی مختلف برخوردار است و در سطح جهانی رتبه‌های بسیار خوبی را از آن خود کرده است.

در سال‌های اخیر مدارس ایتالیا هدف تعداد زیادی از دانش آموزان در خارج از این کشور شده‌اند و به دلیل داشتن امکانات خوب برای دانش آموزان، امکان تحصیل رایگان و هزینه‌های مناسب برای کار و زندگی توجه خانواده‌ها را به خود جلب می‌کند. اگر می‌خواهید درباره مدارس بین‌المللی ایتالیا اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید.

 شرایط کلی تحصیل در مدارس ایتالیا

مدارس در ایتالیا به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند که می‌توان گفت از نظر کیفیت آموزش و عملکرد تفاوتی در میان آن‌ها وجود ندارد. علاوه‌بر مدارس خصوصی و دولتی، دو نوع مدارس کاتولیک و بین‌المللی نیز در این کشور وجود دارند.

مدارس بین‌المللی برای تحصیل دانش آموزان خارجی و مهاجر در نظر گرفته شده‌اند. کتاب‌ها و دروس در این مدارس به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و غیره تدریس می‌شوند.

مدارس بین المللی ایتالیا شرایط خاصی را برای پذیرش دانش آموزان در نظر گرفته‌اند که با بررسی آن‌ها می‌تواند شرایط خود را بهتر و دقیق‌تر فراهم کنید. به صورت جزئی نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

شرایط سنی

مدارس بین المللی ایتالیا شرایط سنی محدودی برای دانش آموزان در نظر گرفته‌اند و فقط دانش آموزانی در بازه سنی 14 تا 19 سالگی را می‌پذیرند.

تمکن مالی

مدارس ایتالیایی هر یک با توجه به امکانات خود هزینه‌های مختلفی دارند. برای مدارس بین‌المللی اثبات تمکن مالی خانواده برای پرداخت تمامی هزینه‌ها اهمیت زیادی دارد.

مدرک زبان

برخلاف سایر مقاطع تحصیلی، ارائه مدرک زبان برای گرفتن پذیرش در مدارس بین‌المللی این کشور اجباری نیست. در این مدارس دروس به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند و بهتر است دانش آموز با این زبان آشنایی داشته باشد.

مدارس بین المللی کشور ایتالیا

نظام آموزشی ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا از سن 6 سالگی تا 19 سالگی ادامه دارد. دوره‌های تحصیلی در این کشور به پیش دبستان، دبستان، دوره اول دبیرستان و دوره دوم دبیرستان تقسیم می‌شود و این روند در تمامی مدارس ایتالیا برقرار است.

دوره اول دبیرستان پس از دبستان آغاز می‌شود و دروس آن بجز زبان، شبیه به دوره دبستان می‎‌باشد. در این دوره زبان به صورت جدی‌تری آموزش داده و پیگیری می‌شود. دوره دوم دبیرستان در این مدارس بر اساس رشته انتخابی دانش آموز تعیین می‌گردد.

پس از پایان دوره اول آن‌ها اقدام به انتخاب رشته می‌کنند و در یکی از شاخه‌های مهندسی، کشاورزی، برنامه نویسی و غیره فعالیت خود را ادامه می‌دهند. پس از اتمام دوره دوم دبیرستان افراد می‌توانند وارد بازار کار شوند و همچنین می‌توانند ادامه تحصیل در دانشگاه را انتخاب کنند.

ویژگی‌های مدارس بین‌المللی ایتالیا

همانطور که می‌دانید تحصیل در مدارس دولتی ایتالیا رایگان است اما برای مدارس بین‌المللی این کشور باید هزینه پرداخت شود. به همین علت داشتن مدرک زبان قوی برای پذیرش در این مدارس اهمیتی ندارد و مهمترین ملاک برای تحصیل در آن‌ها تمکن مالی است. در مدارس دولتی این کشور دروس به زبان ایتالیایی ارائه می‌شوند.

اگر شما به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشید می‌توانید به تحصیل در این مدارس رایگان بپردازید. کشور ایتالیا بورسیه‌های زیادی را برای افراد خارج از این کشور فراهم می‌کند اما این کمک هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان می‌باشد و دانش آموزان نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

یکی از مشکلاتی که برای تحصیل دانش آموزان در کشور ایتالیا وجود دارد، عدم امکان ویزای همراه برای دانش آموزان است. دانش آموزانی که در سنین پایین‌تر از 19 سال هستند، می‌توانند در مدارس شبانه‌روزی این کشور مشغول به تحصیل باشند و والدین آن‌ها تنها از طریق ویزای توریستی می‌توانند به آن‌ها بپیوندند. در اصل در این کشور چیزی به‌‌نام ویزای همراه برای دانش آموزان وجود ندارد.

جمع بندی

بطور کلی می‌توان نتیجه گرفت مدارس بین المللی ایتالیا دارای امکانات و شرایط بسیار خوب و ویژه‌ای هستند و شما با ارائه مدارک تمکن مالی می‌توانید پذیرش فرزند خود را برای این مدارس داشته باشید. یکی از ویژگی‌های مثبت این موضوع شرایط خوب زندگی در کشور ایتالیا است.

با وجود بالا بودن هزینه‌ها این کشور امکان زندگی با کیفیت بالا را برای افراد فراهم می‌کند و این مهمترین دلیلی است که افراد را از گوشه و کنار دنیا به ایتالیا می‌رساند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post