دانشگاه پیه مونته  با نام کامل دانشگاه آمادئو آووگادرو پیه مونته شرقی  (ایتالیایی: Università degli Studi del Piemonte Orientale “Amedeo Avogadro”)  که به طور مخفف UNIPMN یا UPO نامیده می شود یک دانشگاه تحقیقاتی است که در سال 1998 تاسیس شده است و در شهر های نوارا و ورچلی واقع شده است . قبل از سال 1998 که تاریخ تاسیس دانشگاه پیه مونته است این دانشگاه بخشی از دانشگاه تورین بود .

دانشگاه‌پیه‌مونته از هفت دانشکده به نام های دانشکده اقتصاد ، دانشکده حقوق ، دانشکده فلسفه ، دانشکده ریاضی فیزیک و علوم طبیعی ، دانشکده پزشکی و جراحی ، دانشکده داروسازی و دانشکده علوم سیاسی تشکیل شده است . دانشجویان عزیزی که قصد دارند برای مقطع کارشناسی ارشد به ایتالیا بروند می توانند در یکی از رشته های این هفت دانشکده پذیرش تحصیلی گرفته و بعد از گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا از سفارت ایتالیا در تهران راهی این دانشگاه شمالی کشور ایتالیا شوند .

دوره های دانشگاه که کاملاً به زبان انگلیسی تحویل می شوند عبارتند از:

دوره کارشناسی ارشددر بیوتکنولوژی پزشکی

دوره کارشناسی ارشد در مواد غذایی ، بهداشت و محیط زیست

دکتری در علوم پزشکی و بیوتکنولوژی

حقوق و اقتصاد

بانکداری و بیمه

آمار اقتصادی و ارزیابی برنامه

تاریخچه موسسات و حقوق اروپا

نهادهای سیاسی اروپا

قانون محیط زیست اروپا و تنظیم انرژی

تحلیل تطبیقی ​​حقوق ، اقتصاد و نهادها

تحقیقات جنایی و قوانین اروپا

تحصیل در ایتالیا ، معرفی مختصر دانشگاه پیه مونته  university of piemonte orientale :

نام :                                                             university of piemonte orientale

نام ایتالیایی :  Università degli Studi del Piemonte Orientale Amedeo Avogadro (UNIPMN)

سال تاسیس :   1998  میلادی

وب سایت :  www.unipmn.it

نوع دانشگاه : دولتی

کتابخانه : دارد                                                                                  شهر :  وارچلی

محدودیت جنسی برای پذیرش  : ندارد                                                تعداد دانشجو  : حدود نفر

 

تحصیل در ایتالیا ، گروه های تحصیلی دانشگاه پیه مونته  university of piemonte orientale :

دانشگاه پیه مونته دارای هفت دانشکده است که هرکدام از این دانشکده ها به یک سری ادارات آموزشی و موسسات پژوهشی تقسیم می گردند .

دانشکده اقتصاد دانشگاه پیه مونته .

دانشکده حقوق دانشگاه پیه مونته .

دانشکده فلسفه دانشگاه پیه مونته .

دانشکده ریاضی ، فیزیک و علوم طبیعی دانشگاه پیه مونته .

دانشکده پزشکی و جراحی دانشگاه پیه مونته :

آموزش در دانشکده پزشکی نوارا  به منظور آماده سازی افرادی که مایل به حرکت به سمت و سویی حرفه ای در بهداشت و یا تحقیقات زیست پزشکی هستند ، برنامه ریزی  شده است . دوره های اصلی در شهر نوارا برگزار می شود ، جایی که فعالیت ها با همکاری بیمارستان دانشگاه “Maggiore della Carità” انجام می شود .

در گروه علوم بهداشت ، آزمایشگاههای بی شماری در زمینه های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی  فعال هستند که به شرح زیر هستند : آناتومی انسان ، آناتومی پاتولوژیک ، زیست شناسی کاربردی ، زیست شناسی مولکولی ، جراحی عمومی  ، داروسازی ، فیزیک ، پاتوفیزیولوژی ، ژنتیک پزشکی

 

دانشکده داروسازی دانشگاه پیه مونته .

دانشکده علوم سیاسی دانشگاه پیه مونته .

تحصیل در ایتالیا ، انواع خدمات دانشگاه‌پیه‌مونته  university of piemonte orientale :

خدمات دانشجویی دانشگاه پیه مونته :

در صورت نیاز به راهنمایی در هنگام ثبت نام ، برای رفع مشکلات شخصی و اقامتی و … مرکز خدمات دانشجویی دانشگاه پیه مونته به کمک دانشجویان خواهد آمد .

خدمات کتابخانه دانشگاه پیه مونته :

مجموعه کتابخانه های دانشگاه پیه مونته در خدمت آموزش و تحقیقات این دانشگاه هستند و برای دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشگاه در دسترس اند .

تحصیل در ایتالیا ، معرفی مختصر شهر نوارا و ورچلی ایتالیا :

شهر ورچلی :

هرشخصی که در فکر مهاجرت به منطقه یا کشوری دیگر است میبایست اطلاعات کافی درباره شهری که قصد سفر به آن را دارد داشته باشد . موسسه یگانه سفیران دانش در این قسمت به معرفی مختصر شهر های ورچلی و نوارا برای دوستداران تحصیل در ایتالیا و مخصوصا در دانشگاه پیه مونته پرداخته است .

شهر ورچلی یک شهر 46 هزار نفری در منطقه پیه مونته ایتالیاست . این شهر شمالی ایتالیا یکی از قدیمی ترین اماکن شهری در ایتالیاست که به گفته مورخان حدود سال 600 قبل از میلاد مسیح تاسیس شده است . شهر ورچلی به طور مشترک با شهر نوارا میزبان دانشگاه پیه مونته هستند که از دانشگاه های دولتی برای تحصیل در ایتالیا به حساب می آید . این شهر در دشت رودخانه پو مابین میلان و تورین ساخته شده است . ورچلی این مرکز مهم برای پرورش برنج است و زمین های اطراف آن از برنج های برنج احاطه شده است که در تابستان با سیلاب ها تغذیه می شوند .

در شهر ورچلی آب و هوا معتدل رو سرد با بارش های فراوان است . حتی در خشک ترین ماه ها هم بارش باران بسیار قابل توجه است .میانگین سالانه دما 12.1در ورچلی سانتی گراد است . میانگین بارندگی نیز در این شهر  به 923 میلی متر میرسد .کم بارش ترین ماه دسامبر است که میزان بارش در آن 50 میلی متر است و بیشترین میزان بارش با میانگین 106 میلی متر در اکتبر رخ می دهد .

گرم ترین ماه سال جولای است که متوسط ​​میانگین دمای آن 22.4 درجه سانتی گراد است و ژانویه سردترین ماه است که میانگین دمای آن 1.6 درجه سانتی گراد است .

ورچلی خانه بسیاری از آثار تاریخی روم است . هفت برج قابل توجه در این شهر وجود دارد که مهمترین آنها Torre dellAngelo است . کلیسای جامع ورچلی ، که قبلاً با ستون های گرانبها و موزائیک ها آراسته شده بود ، توسط سنت یوسبیوس ساخته شده است . این کلیسیا  از قرن نهم بازسازی شد و در قرن هجدهم توسط Count Alfieri تغییر یافت .

کتابخانه کلیسای جامع شامل نسخه های خطی با ارزش است . متون مذهبی شامل یک انجیل خطی بسیار قدیمی است .

Basilica di Sant’Andrea یا کلیسای سنت آندره آ در سال 1219 ساخته شد و یکی از زیبا ترین ساختمان های سبک رومانسک است .

 

شهر نوارا :

نوارا یک شهر در منطقه پیه مونته و تقریبا در غرب شهر میلان است . با 284 هزار نفر جمعیت این شهر دومین شهر پرجمعیت در پیه مونته پس از شهر تورین است . شهر نوارا این یک چهارراه مهم برای ترافیک تجاری در طول مسیرها از میلان به تورین و از جنوا به کشور سوئیس است. نوارا در بین رودخانه های Agogna و Terdoppio در شمال شرقی پیمونت ، 50 کیلومتری (31 مایل) از میلان و 95 کیلومتری (59 مایل) از تورین قرار دارد.

آب و هوای نوارا در طبقه بندی آب و هوای گرم و معتدل و بسیار مرطوب قرار می گیرد. میزان بارندگی در نوارا حتی در خشک ترین ماه سال نیز زیاد است . میانگین دما در در نوارا برابر است با 11.8 سانتی گراد ومیانگین میزان بارش سالانه نیز 1011 میلی متر است . کمترین میزان بارش در دسامبر رخ می دهد که میزان متوسط ​​در این ماه 55 میلی متر است و بیشترین میزان بارش در اکتبر رخ می دهد که میانگین آن 116 میلی متر است . دما در ماه جولای در حدود 22درجه سانتی گراد است که بالاترین میزان در سال است و کمترین میانگین دما در سال در ژانویه است که در حدود 1.3 درجه سانتی گراد است .

نوارا یک مرکز تجاری مهم دشت Padan است و از نظر اقتصادی متاثر از فاصله کم با میلان است که قطب تجاری و اقتصادی کشور ایتالیا به حساب می آید . دانشجویانی که برای تحصیل در ایتالیا دانشگاه پیه مونته را انتخاب می کنند می توانند از مزایایی نزدیکی به شهر میلان و تورین نیز استفاده کنند .

محصولات و خدمات اصلی اقتصادی شهر نوارا عبارتند از:

کشاورزی : ​​برنج و ذرت (انگلیسی انگلیسی: ذرت)

تولید متالورژی

مواد شیمیایی و پتروشیمی

داروسازی

محصولات غذایی

تجارت و تدارکات بین المللی

خدمات بانکی و بیمه ای

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

1/5 - (1 امتیاز)