یکی از ملاک هایی که در هنگام انتخاب شهر و یا کشوری برای تحصیل باید در نظر گرفته شود، زندگی دانشجویی در آن می باشد. برای این که دانشجویان بدون دغدغه و با فکری آزاد بتوانند تحصیل کنند باید از نظر مالی تامین شوند و مشکلی در پرداخت هزینه های تحصیل و یا زندگی نداشته باشند. زندگی در این کشور برای دانشجویان در مقایسه با سایر دانشگاه ها مطلوب تر بوده و هزینه های زندگی در آن به نسبت پایین تر می باشد به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای ورود به دانشگاه های ایتالیا با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مزایای زندگی دانشجویی در ایتالیا

مزایای زندگی دانشجویی در ایتالیا

امروزه تعداد بسیار بالایی از مهاجران در حال تدریس در دانشگاه های ایتالیا هستند و درصد رضایت این دانشجوها از شرایط و کیفیت آموزش بسیار بالا بوده و این کشور را برای تحصیل گزینه مناسبی می دانند و مطابق با آمارهای بدست آمده زندگی دانشجویی در این کشور دارای لذت های بسیاری است. از جمله این مزایا عبارت است از:

  • زیبایی و فرهنگ غنی کشور ایتالیا
  • آثار باستانی و قدمت بالا و اعتبار بی نهایت دانشگاه های ایتالیا
  • جشن های باستانی و شور و نشاط حاکم بر این کشور
  • معاشرت با شهروندان این کشور و پیدا کردن دوستان جدید
  • تجربه زندگی در شهری زیبا و دیدنی
  • تجربه تحصیل در دانشگاه های معتبر ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا

یکی از دلایلی که دانشجویان تمایل به تحصیل در ایتالیا را دارند، وجود بورسیه استانی ایتالیا می باشد که ضمن پرداخت هزینه شهریه دانشگاه، خوابگاه را نیز به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار داده و بخشی از هزینه های زندگی آن ها را نیز پرداخت می کنند.

هزینه مسکن دانشجویی در ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا معمولا دارای مکان های مخصوصی برای اسکان دانشجویان می باشند که این مکان ها به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. همچنین برخی از سازمان ها نیز در زمینه اسکان دانشجویان در حال فعالیت هستند که برخی دولتی و برخی خصوصی می باشند و خوابگاه و مسکن را با هزینه ای کمتر در اختیار دانشجویان قرار می دهند. esu از جمله این سازمان ها بوده که خوابگاه هایی را برای اسکان دانشجویان غیر بومی در نظر گرفته است. این خوابگاه ها دارای قیمت مناسبی هستند و امکانات رفاهی و تعداد اتقا های آن با دیگری تفاوت دارد.

هزینه خوراک دانشجویان در ایتالیا

هزینه خوراک برای دانشجویان ایتالیایی حداقل 200 یورو می باشد که این میزان با توجه به میزان خوراک هر فرد و نوع خوراک آن متغیر می باشد. رستوران های ایتالیا دارای تنوع غذایی بالایی بوده و هر وعده غذایی برای هر فرد دارای هزینه های مختلفی است.

بهترین شهر ایتالیا برای زندگی

هر شهری برای هدف خاصی در نظر گرفته می شود. افرادی که به قصد تحصیل به ایتالیا سفر می کنند معمولا شهرهایی مانند میلان را برای زندگی دانشجویی انتخاب می کنند. ولی بدون اغراق باید بگوییم که تمامی شهرهای ایتالیا دارای زیبایی های خاص و منحصر به فرد بوده و زندگی در آن پر از چالش های هیجان انگیز و خاطره ساز می باشد.

هزینه تردد دانشجویان در ایتالیا

هزینه تردد دانشجویان در ایتالیا

سیستم تردد ایتالیا بسیار وسیع بوده و افراد به راحتی می توانند در سطح شهر جابجا شوند. برخی از شهرهای ایتالیا برای دانشجویان خود تخفیفاتی را در نظر گرفته اند تا هزینه تردد آن ها کاهش یابد به همین دلیل برخی از وسایل نقلیه در ایتالیا با استفاده از کارت دانشجویی دارای تخفیفاتی می باشد.

ارزان ترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل کدامند؟

برخی از افراد در هنگام مهاجرت به دنبال شهرهایی هستند که هزینه زندگی در آن پایین باشد تا بتوانند با پرداخت هزینه کمتری در آن زندگی کنند. به طور کلی هزینه زندگی در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورها ارزان تر است ولی برخی از شهرها به دلیل کوچک بودن و یا امکانات رفاهی کمتر ارزان تر هستند.

هزینه های مهم زندگی دانشجویی در سال 2020

مهم ترین بخش هزینه های زندگی دانشجویی در ایتالیا به شهریه دانشگاه، هزینه مسکن و خورد و خوراک مربوط می باشد. این هزینه ها در هر شهر و کشوری یکسان بوده و شما در هر کشوری به تحصیل بپردازید باید این هزینه ها را پرداخت نمایید ولی در این میان چیزی که باعث محبوبیت ایتالیا برای تحصیل شده و آن را از سایر کشورها جدا کرده، امکان دریافت بورسیه تحصیلی می باشد. در ایتالیا دانشجویانی که با استفاده از بورسیه وارد دانشگاه می شوند نیازی به پرداخت هزینه ندارند و به آن ها خوابگاه هایی به صورت رایگان تعلق می گیرد تا دانشجویان دغدغه ای برای تحصیل نداشته و تنها بر روی درس تمرکز کنند.

بورسیه تحصیلی ایتالیا در سال 2021

در حال حاضر مهاجرت برای تحصیل یکی از بهترین روش برای دریافت اقامت در ایتالیا می باشد. دانشگاه های ایتالیا از نظر اعتبار و بار علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و هر فردی می تواند به صورت آزاد در این دانشگاه ها تحصیل کند ولی هزینه های سنگین دانشگاه را نیز باید شخصا پرداخت نماید. ولی متقاضیانی که شرایط پرداخت هزینه های تحصیلی را ندارند می توانند از طریق بورسیه تحصیلی با هزینه ای کم در این کشور به تحصیل بپردازند.

شرایط تحصیل در ایتالیا

ایتالیا دارای دانشگاه هایی قدیمی است که اغلب آن ها زیر نظر دولت در حال فعالیت هستند. نظام آموزشی در این کشور بسیار جدی بوده و دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه ها دارای تخصص و تجربه های بسیار ارزشمندی می باشند. در این کشور میزان واحدها در هر مقطع مشخص شده بوده و دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید حتما تمامی دروس و واحدها را پاس کنند. در اغلب دانشگاه های ایتالیا دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود به همین دلیل دانشجویان باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند و در طی تحصیل خود زبان ایتالیایی را نیز به صورت رایگان در دانشگاه فرا گیرند تا زندگی در کشور راحت تر شود.

هزینه شهریه دانشگاه در ایتالیا

هر دانشگاه و هر رشته ای شهریه خاص خود را دارد. افرادی که به صورت آزاد در این دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند باید هزینه های شهریه را شخصا پرداخت کنند ولی افرادی که دارای بورسیه تحصیلی هستند، با پرداخت مبلغ کمی در حال تحصیل می باشند. همچنین افرادی که موفق به دریافت بورسیه شده اند نه تنها شهریه آن ها کاهش می یابد، بلکه هزینه درصد قابل توجهی از هزینه مسکن نیز به آن ها تعلق می گیرد.

شرایط کار در حین تحصیل در ایتالیا

کار کردن در حین تحصیل یکی از روش هایی است که تخصص و تجربه دانشجویان را افزایش می دهد و دولت ایتالیا نیز این زمینه را برای دانشجویان خود فراهم کرده است و دانشجویانی که در حال تحصیل هستند می توانند در حین تحصل به فعالیتی نیز مشغول شوند و از این طریق نه تنها بخشی از هزینه های زندگی را جبران کنند، بلکه تجربیات موثری را نیز به دست بیاورند.

عوامل موثر در هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا

شهری که دانشجو در آن زندگی می کند

ایتالیا نیز مانند هر کشور دیگری دارای بخش ها و مناطق مختلفی است و میزان هزینه شهرهای آن به وسعت شهر و امکانات رفاهی آن بستگی دارد. به عنوان مثال شهر تورین و یا میلان از جمله شهرهایی است که دارای امکانات رفاهی بالاتری بوده و از این رو هزینه زندگی در این شهرها بیشتر می باشد.

بورسیه استانی

همان طور که می دانید ایتالیا امکان دریافت بورسیه استانی را برای برخی از دانشجویان فراهم کرده است و افرادی که این بورسیه را دریافت کننده می توانند با هزینه ای پایین تر در این کشور زندگی کرده و به تحصیل بپردازند.

سبک زندگی دانشجویی در ایتالیا

سبک زندگی نیز از دیگر عوامل موثر بر روی هزینه های دانشجویان می باشد و میزان توقع هر فرد و نیازهای آن با دیگری متفاوت است. نوع خوراک دانشجو و توقعات وی از زندگی تعیین کننده میزان هزینه وی می باشد.

آیا امکان تحصیل رایگان در ایتالیا وجود دارد؟

بله با دریافت بورسیه تحصیلی می توانید به صورت رایگان در دانشکاه های ایتالیا تحصیل خود را آغاز کنید. برای این کار باید به سفارت ایتالیا مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید تا صلاحیت شما برای دریافت بورسیه تایید گردد. برای دریافت بورسیه باید میزان درآمد خانوار شما استاندارد و مورد تایید سفارت ایتالیا باشد. همچنین مدارک تحصیلی شما باید اعتبار بالایی داشته باشد تا اهمیت شما را به تحصیل نشان دهد.

ارزان ترین شهر ایتالیا برای تحصیل

دولت ایتالیا سعی کرده از دانشجویان خود نهایت کمترین هزینه ها را دریافت کند ولی با این وجود برخی از شهرهای ایتالیا دارای سیستم آموزشی بسیار قوی با هزینه های زندگی کمتر هستند که در این میان شهر تورین در صدر جدول قرار گرفته است. این شهر بسیار زیبا بوده و تمامی امکانات رفاهی در آن وجود دارد.

دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه تورین در منطقه پیمونت ایتالیا قرار دارد و تعداد دانشجویان این دانشگاه بسیار بالا بوده و رشته های مختلفی در آن تدریس می شود. این دانشگاه دولتی بوده و نه تنها از نظر سطح علمی و اعتبار در سطح بالایی قرار دارد، بلکه هزینه شهریه این دانشگاه نیز در مقایسه با سایر دانشگاه ها پایین تر می باشد.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

2/5 - (1 امتیاز)