دانشگاه Mesina (ایتالیایی: Università degli Studi di Messina، UNIME) یک دانشگاه دولتی است که در مسینا ایتالیا واقع شده است . این دانشگاه در سال 1548 در جزیره سیسیل تاسیس شده است .

دانشگاه مسینا یک سنت فرهنگی و آموزشی قدیمی دارد که به اواخر قرن سیزدهم برمی گردد ، هنگامی که یک مدرسه حقوق در شهر مسینا  تأسیس شد .

در قرن هفدهم افرادی مانند Giovanni Alfonso Borelli ، Pietro Castelli ، Giovan Battista Cortesi ، Carlo Fracassati ، Giacomo Gallo ، Mario Giurba ، Marcello Malpighi و Francesco Maurolico در دانشگاه بودند اما در سال 1678 به دلیل انقلاب علیه اسپانیایی ها این دانشگاه بسته شد .

این دانشگاه در سال 1847 میلادی دوباره سال با محدودیت هایی برای دانشجویان مناطقی غیر از سیسیل ، دوباره بسته و مجدداً افتتاح شد .

زمین لرزه در سال 1908 بخش بزرگی از ساختمانهای دانشگاه از جمله کتابخانه معروف و تجهیزات علمی آن را ویران کرد .

اما تنها یک سال بعد در سال 1909 دانشکده حقوق مجدداً بازگشایی شد. دانشکده های علوم ، داروسازی و پزشکی در سالهای 1914 و 1915 دوباره بازگشایی شدند .

دانشگاه مسینا  به یازده دانشکده ، اقتصاد ، آموزش ، مهندسی ، علوم انسانی ، حقوق ، علوم ، پزشکی و جراحی ، داروسازی ، علوم سیاسی ، آمار و دامپزشکی تقسیم شده است و برای علاقمندان تحصیل در ایتالیا رشته هایی را به زبان انگلیسی و ایتالیایی رشته هایی را ارائه می کند .

این دانشگاه در چهار منطقه اصلی در مسینا قراردارد . ساختمانهای مرکزی مدیریت آن و چهار دانشکده (اقتصاد ، علوم سیاسی ، حقوق ، آموزش و پرورش) در مرکز مسینا قرار دارند .

Campus Policlinico واقع در جنوب مسینا ، دانشکده پزشکی را در خود جای داده است ، در حالی که دانشکده های علوم و مهندسی در پردیس پاپاردو (منطقه شمالی) مشرف به تنگه معروف مسینا قرار دارند .

یکی دیگر از مکان های دانشگاه شمالی در ساختمان های دانشگاهی Annunziata است که دانشکده های دامپزشکی ، داروسازی و علوم انسانی در آن قرار دارند .

دانشگاه مسینا در مواجهه با چالش های یک دنیای در حال تغییر ، در حال انجام یک استراتژی منسجم برای توسعه مشارکت های بین المللی با هدف تقویت تحقیقات و فعالیت های آموزشی و همچنین تبادل دانشجویان ، دانشگاهیان و کارمندان اداری است .

نتایج به دست آمده ، چنین تلاشی را تایید می کند ، که نشان دهنده افزایش مداوم در فعالیت های بین المللی تبادل – به ویژه در چارچوب اراسموس پلاس – و همکاری های علمی و didactic در حوزه بین المللی اروپا و مخصوصا  مدیترانه است .

معرفی مختصر دانشگاه مسینا   university of messina

نام :                                        university of messina

نام ایتالیایی : Università degli Studi di Messina

نام مخفف :   UNIME

سال تاسیس :   1548   میلادی                                                            رتبه کشوری : 38

وب سایت :  www.unime.it

نوع دانشگاه : دولتی                                                                         رتبه جهانی :  1169

کتابخانه : دارد                                                                                  شهر :  مسینا ( جزیره سیسل )

محدودیت جنسی برای پذیرش  : ندارد                                                تعداد دانشجو  : حدود 45000 نفر

گروه های تحصیلی دانشگاه مسینا   university of messina

دانشکده های دانشگاه مسینا که تمامی رشته های ارائه شده در این دانشگاه زیر مجموعه این دانشگاه هستند به تعداد 11 عدد هستند . عزیزانی که علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستند می توانند پس از اخذ پذیرش به زبان انگلیسی و ایتالیایی و گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا برای ادامه تحصیل به جزیره سیسیل و شهر مسینا سفر کنند . 11 دانشکده دانشگاه مسینا به شرح زیر می باشند :

دانشکده اقتصاد

دانشکده آموزش دانشگاه مسینا .

دانشکده مهندسی دانشگاه مسینا .

دانشکده علوم انسانی دانشگاه مسینا .

دانشکده حقوق  دانشگاه مسینا .

دانشکده علوم دانشگاه مسینا .

دانشکده پزشکی و جراحی دانشگاه مسینا .

دانشکده داروسازی دانشگاه مسینا .

دانشکده علوم سیاسی دانشگاه مسینا .

دانشکده آمار دانشگاه مسینا .

دانشکده دامپزشکی دانشگاه مسینا .

 لیست برنامه های کارشناسی در دانشگاه مسینا

آنالیز و مدیریت خطرات طبیعی و انسانی ، بیوتکنولوژی ، شیمی ، خدمات مشاوره ای و خدمات حقوقی ، اقتصاد تجاری ، اقتصاد بانک و دارایی ، فلسفه ، فیزیک ، فيزيوتراپي ، پرستاری  ، پرستاري كودك ، مهندسی و سیستم های ساختمانی ، مهندسی و اطلاعات الکترونیکی ، مهندسی صنعتی ، زبان ها ، ادبيات خارجي و تكنولوژي هاي رسانه هاي زبان ، مدیریت تجارت ، ریاضیات ، کمکهای  ، علوم بیولوژیکی ، علوم خدمات اجتماعی ، علوم محیطی و طبیعت ، علوم اطلاعات: ارتباطات عمومي و تكنيك هاي ژورناليستي ، علوم آموزش و ارتباطات ، علوم روانشناسی و فنون ، علوم و روانشناسی بالینی و پیشگیرانه ، علوم و فناوری های ناوبری ، علوم اقتصادی ، علوم گاسترونوميك ، علوم ورزش و سلامت ، علوم تغدیه ، علوم سیاسی و روابط بین الملل ، تكنيك هاي پيشگيري در محيط زيست و كار  ، تکنیک های آزمایشگاهی بیولوژیکی  ، تکنیک های عصب شناسی ،  تکنیک های رادیولوژی پزشکی ، تصویرها و رادیوتراپی توریسم فرهنگی .

لیست دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه مسینا

روانشناسی کلینیکی و بهداشتی  ، علوم اقتصادی و مالی ، زیست شناسی ، زیست شناسی و بوم شناسی محیط زیست دریایی ، بیوتکنولوژی پزشکی ، شیمی ، مشاوره و مدیریت تجارت ، اقتصاد ، مهندسی و علوم کامپیوتر ، فلسفه  ، علوم ژئوفيزيك  ، مهندسی عمران  ، مهندسی ساخت و ساز برای بازیابی ، مهندسی مکانیک ، زبان و فرهنگ ایتالیایی  ، زبانهای مدرن: ادبیات و ترجمه، مدیریت گردشگری و محیط زیست ، ریاضیات ، روش ها و زبان هاي ژورناليسم ، فیزیک ، روابط بین الملل ، علوم بهداشتی  ، علوم مدیریت عمومی ، علوم اقتصادی و تجاری ، علوم پرستاري و علوم پزشكي ، علوم توانبخشی ، گردشگری و سرمایه گذاری .

انواع خدمات دانشگاه مسینا   university of messina

مرکز زبان دانشگاه مسینا

تحصیل در ایتالیا یک انتخاب هوشمندانه  دانشجویانی است که مایل به تحصیل در اروپا هستند . دانشجویانی که برای تحصیل به کشور ایتالیا سفر می کنند برای سهولت در امورات خود بهتر است زبان ایتالیایی را نیز فرا بگیرند . مرکز زبان دانشگاه مسینا در ابتدای هر ترم دوره های زبان ایتالیایی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد .

خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه مسینا

هر دانشجویی که در دانشگاه مسینا ثبت نام کرده است می تواند به لطف سیستم تأیید هویت یکپارچه (SSO) به طیف وسیعی از خدمات آنلاین دسترسی پیدا کند . این خدمات شامل دسترسی به شبکه WIFI دانشگاه ، مجموعه Google Apps شامل یک حساب ایمیل ، دسترسی به بستر یادگیری الکترونیکی دانشگاه و خدمات منشی آنلاین است .

خدمات دانشجویان دارای معلولیت جسمی

دانشگاه های ایتالیا علی رغم مشکلات ایجاد شده توسط موانع متعدد معماری و فرهنگی ، از دیرباز مشارکت زیادی برای تحصیل دانشجویانی که دارای معلولیت جسمی بوده اند داشته است .

رتبه بندی دانشگاه مسینا   university of messina

رتبه کشوری :  38

رتبه جهانی :  1000 +

همچنین بخوانید:

دانشگاه بلونیا

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post