دانشگاه دل مارکه یک دانشگاه عمومی در شهر آنکونا (Ancona)  ایتالیا است. این دانشگاه  دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه های مختلف برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا ارائه می کند . شروع به کار دانشگاه دل مارکه در شهر آنکونا در نوامبر سال 1959 آغاز شد .

دانشگاه در سال 1969 با تصویب یک  منشور که باعث استقلال بیشتر دانشگاه ها می شد تعدادی مقررات برای ادامه کار خود وضع کرد که اثرات این مقررات ایجاد یک دوره دوساله برای دانشکده مهندسی و یک دوره سه ساله برای دانشکده مهندسی پزشکی و جراحی بود . شورای عالی در امر آموزش عمومی دانشکده فنی دانشگاه دل مارکه  را در سال تحصیلی 1969 -1970  و دانشکده پزشکی و جراحی را برای سال بعد به رسمیت شناخت. همچنین دانشگاه آنکونا در 18 ژانویه سال 1971 به عنوان دانشگاه دولتی به رسمیت شناخته شد. دانشکده های کشاورزی و علوم در دو دهه آینده اضافه شدند و در ژانویه 2003 دانشگاه به دانشگاه Università Politecnica delle Marche تغییر نام داد. دانشگاه دل مارکه یک  شرایط مطلوب برای مطالعه و تحقیق در محیطی پویا و راحت ارائه می دهد و یک مرکز و موسسه مرجع در منطقه خود برای دانشجویان ایتالیایی و خارجی است. این دانشگاه ،  یک دانشگاه “دانشجو گرا” است و بهترین خدمات و امکاناتی را که ممکن است دانش آموزان نیاز داشته باشند، با توجه خاص به نیاز دانشجویان بین المللی فراهم می کند. در زمینه بین المللی نیز دانشگاه‌دل‌مارکه  هرگونه همکاری را با هدف دستیابی به دانش، غنی سازی متقابل فرهنگ ها، گسترش دانش و تبادل همه جانبه با جامعه دانشگاهی ترویج می کند

در حال حاضر حدود 1500 استاد و پزوهشگر و 560 پرسنل فنی و اداری در دانشگاه دل مارکه مشغول به فعالیت هستند . این  دانشگاه در 5 رشته کلی  ( دانشکده کشاورزی ،  دانشکده اقتصاد ، دانشکده فنی ، دانشکده پزشکی و جراحی ، دانشکده علوم ) دسته بندی شده است که تمام رشته ها زیر شاخه های این 5 رشته هستند .

معرفی مختصر دانشگاه دل مارکه :

نام :                         university of politecnica delle marche   نام مخفف :   univpm

سال تاسیس :                                                                            1959 رتبه کشوری : 39

تعداد دانشجو : حدود 20000   نفر                                                      درصد دانشجویان خارجی :   5 درصد

شهریه دانشگاه : 2500 الی 3000 یورو در سال                                        وب سایت :  www. univpm.it

نوع دانشگاه : دولتی                                                                          رتبه جهانی :  1000 +

تعداد استاد : حدود 1500 نفر                                                              کتابخانه : دارد

محدودیت جنسی برای پذیرش  : ندارد                                               شهر : آنکونا ، مرکز ایتالیا

 

گروه های تحصیلی دانشگاه دل مارکه:

گروه های تحصیلی دانشگاه‌دل‌مارکه به شرح زیر می باشد :

ساخت و ساز، مهندسی عمران و معماری                                             مهندسی اطلاعات

مهندسی صنایع و علوم ریاضی                                                           مدیریت

پزشکی تجربی و بالینی                                                                    علوم کشاورزی، غذا و محیط زیست

علوم زیستی و بهداشت عمومی                                                        علوم مولکولی

زندگی و علوم زیست محیطی                                                          اقتصاد و علوم اجتماعی

علوم مواد، علوم محیطی و برنامه ریزی شهری

انواع خدمات دانشگاه دل مارکه :

1 . مرکز ورزش دانشگاه دل مارکه (c.u.s) :

این مرکز تمامی اقدامات ، مسابقه ها و فعالیت های ورزشی دانشگاه‌دل‌مارکه را ساماندهی و مدیریت می کند . امکانات ورزشی دانشگاه دل مارکه  شامل مجموعه ورزشی مجهز  است که در منطقه ی گسترده ای در پاساتورا ، محل سابق دانشکده پزشکی و جراحی قرار گرفته است .

2 . باغ گیاه شناسی دانشگاه دل مارکه :

این باغ که در منطقه پاساتورا واقع شده است امکانات علمی و آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه‌دل‌مارکه را در خود جای داده است .

3 . محل اقامتی و اسکان دانشگاه دل مارکه :

این مرکز که از بازسازی یه پادگان قدیمی ساخته شده است به عنوان مرکز اسکان دانشجویان و دانش پژوهان دیگر دانشگاه های ایتالیا و افراد خارجی که اغلب در دوره ها حضور دارند و در مراکز مختلف در زمینه پروژه های ملی و بین المللی فعالیت می کنند اختصاص داده شده است .

4 . مرکز کتابخانه های دانشگاه دل مارکه :

دانشگاه‌دل‌مارکه  دارای کتابخانه های مختلفی است که در دانشکده های مختلف قرار دارند مانند کتابخانه دانشکده فنی ، کتابخانه دانشکده علوم پزشکی ، کتابخانه دانشکده اقتصاد ، کتابخانه دانشکده کشاورزی و … .

استفاده از خدمات کتابخانه برای تمامی دانشجویان بین المللی و داخلی پس از ثبت نام در سیستم کتابخانه دانشگاه دل مارکه و دریافت کارت عضویت امکان پذیر است .

پژوهش در دانشگاه مارکه :

در زمان گذشته فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی در مکان هایی قرار داشتند که غالبا برای این امور نامناسب بودند.  فعالیت های پژوهشی و آموزشی در حال حاضر با هم گروه بندی شده و در میان سه مجموعه اصلی تقسیم شده اند. مجتمع علمی-فن آوری در مونته د اگو، در ساختمان هایی طراحی شده توسط پیترو بلوچی( معمار ایتالیایی-آمریکایی) واقع شده است. این مجموعه شامل دانشکده مهندسی، دانشکده کشاورزی و دانشکده ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی است. در حال حاضر ساخت و ساز در این سایت تکمیل شده است تا نیازهای آموزشی و آزمایشگاهی مدرسه جدید زیست شناسی را برآورده سازد.

دومین مجموعه تحقیقاتی و آموزشی در توره ته  برای پشتیبانی  رشته های زیست شناختی، دانشکده پزشکی و جراحی واقع شده است. سومین مجموعه برای مطالعه اقتصاد و علوم انسانی در مرکز شهر در یک ساختمان تاریخی(Caserma Villarey ) واقع شده است که دارای مدرسه اقتصاد است.

مراکز تحقیقاتی دانشگاه آنکونا :

  • مرکز خدمات تحقیقاتی
  • مرکز شبکه، سیستم ها و خدمات اطلاعاتی (CRESSI)
  • مرکز خدمات ارتباطات (CSC)
  • مرکز مطالعاتی CESIR در زمینه مشارکت منطقه ای
  • مرکز تحقيقات داروسازي
  • مرکز تحقیقاتی CRECS در اقتصاد انسانی و تجربی
  • مرکز تحقیقات محیط زیست حفاظت و توسعه (CE.R.TU.S. TERR.AE)
  • مرکز نظارت بر محیط زیست اروپا (COSME)

رشته های ارئه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه دل مارکه :

دانشگاه‌دل مارکه شهر آنکونا مانند دیگر دانشگاه های کشور ایتالیا تعدادی رشته را برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا که به شهر آنکونا سفر می کنند ارائه داده است که این رشته ها را در لیست زیر مشاهده میفرمایید :

مهندسی پزشکی                                        مهندسی محیط زیست

اقتصاد بین المللی

رتبه بندی دانشگاه دل مارکه:

رتبه کشوری :  44

رتبه جهانی :  1000 +

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)