متقاضیان ادامه تحصیل در ایتالیا در رشته معماری مقطع لیسانس این امکان را دارند که علاوه بر زبان ایتالیایی در دانشگاههای ایتالیا به زبان انگلیسی نیز ادامه تحصیل دهند.جهت ادامه تحصیل در رشته معماری مقطع لیسانس در دانشگاههای ایتالیا گذراندن 12 سال تحصیلی در سوابق تحصیلی متقاضی الزامی است.تمامی متقاضیان در صورت قبولی امکان دریافت بورسیه استانی ایتالیا  را خواهند داشت.

جهت اطلاع از شرایط بورسیه استانی ایتالیا(جهان سوم) به این صفحه مراجعه نمایید.

در حاظر دانشگاه های پلی تکنیک میلان و پلی تکنیک تورین که از دانشگاههای معتبر معماری در دنیا محسوب می شوند به زبان انگلیسی دانشجو می پذیرند.دوره لیسانس در دانشگاههای ایتالیا 3ساله می باشد و کاملا موردتایید وزارت علوم ایران و سایر کشورهای جهان است.

دانشجویان پس از ثبت نام در موسسه اپلای ایتالیا و تکمیل مدارک موردنیاز جهت پذیرش از موسسه پذیرش اولیه خود را دریافت می کنند.پس از دریافت پذیرش اولیه و تکمیل مدارک مورد نیاز جهت ویزای تحصیلی ویزای خود را از سفارت ایتالیا دریافت می نمایند.سپس متقاضیان می بایست در ازمون ورودی این رشته که در شهریورماه در ایتالیا برگزار می شود شرکت نمایند.پس از تقریبا2هفته نتیاج ازمون منتشر گردیده که دانشجویان می توانند در صورت قبولی در ازمون ورودی در دانشگاه نام نویسی نمایند.

ساختار ازمون معماری:

تعداد سوالات:60 سوال (5گزینه ای)        مدت زمان ازمون: 100دقیقه             حداکثر نمره ازمون:90 امتیاز

حداقل امتیاز برای قرار گرفتن در رنکینگ قبولی: 20 امتیاز

برای هر پاسخ صحیح 1.5 امتیاز مثبت و هرپاسخ منفی 0.4امتیاز منفی در محاسبه نمره کل دواطلبین اعمال می گردد.

 

 

بخش های مختلف ازمونتعداد سوالات
هوش و درک مطلب22 سوال
تاریخ معماری و هنر16 سوال
طراحی10 سوال
ریاضی و فیزیک12 سوال

در صورت تمایل به دریافت رایگان نمونه سوالات سال های گذشته معماری به زبان انگلیسی می توانید به بخش دانلود فایل و فروشگاه سایت مراجعه نمایید.

سوالات متداول:

ایا بورسیه استانی(استانی) ایتالیا به این رشته تعلق می گیرد؟

بله.و برای دریافت این بورسیه نمره قبولی شما در ازمون در میزان بورسیه دریافتی تاثیری نخواهد داشت.تمامی دانشجویان با ارایه مدارک مالی مربوط سرپرست خانواده ،امکان دریافت این بورسیه را خواهند داشت.

بنده دارای دیپلم انسانی یا تجربی یا دیپلم غیر مرتبط هستم.ایا می توانم در رشته معماری ثبت نام کنم؟

بله. برای ادامه تحصیل در ایتالیا در رشته های مختلف لیسانس کافی است 12 سال تحصیلی را گذرانده باشید و علاوه براین بتوانید در ازمون ورودی نمره مناسب قبولی را کسب نمایید.

بنده مدرک زبان ندارم ایا می توانم ثبت نام کنم؟

بله. برای اخذ پذیرش اولیه این رشته نیازی به ارایه مدرک زبان انگلیسی نیست ولی تا اخر خردادماه جهت ویزای تحصیلی ایتالیا شما باید یکی از مدرک های زبان مورد نیاز را به سفارت تحویل دهید.

در صورت تمایل می توانید درخواست خود جهت دریافت مشاوره تحصیلی را از طریق تکمیل فرم ارزشیابی رایگان برای ما ارسال نمایید.

 

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)