شرایط اقتصادی برای تحصیل در ایتالیا چگونه است؟

چگونه می‌ توان شرایط اقتصادی برای تحصیل در ایتالیا را مدیریت کرد؟

آیا شما با شرایط اقتصادی برای تحصیل در ایتالیا آشنایی دارید؟

شرایط اقتصادی برای تحصیل در ایتالیا موارد زیادی از جمله سبک زندگی، هزینه‌ های تحصیل، هزینه‌ های روزمرگی و غیره را شامل می‌ شود.

یعنی فردی که این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌ کند، باید بتواند شرایط اقتصادی آن جا را نیز مدیریت کند.

در این مقاله شرایط اقتصادی برای تحصیل در ایتالیا را بررسی می‌ کنیم.

شرایط اقتصادی برای تحصیل در ایتالیا

جهت آشنایی با شرایط اقتصادی برای تحصیل در ایتالیا باید بدانید که از دو جنبه می توان هزینه‌ ها و شرایط اقتصادی برای تحصیل در اروپا را مورد بررسی قرار داد:

  1. هزینه‌ های تحصیل در اروپا

این کشور شرایط و مقررات خاص خودش را جهت ادامه تحصیل برای اتباع خارجی دارد.

بیش تر دانشگاه‌ هایی که در این کشور وجود دارند دولتی هستند، به همین دلیل است که تحصیل در کلیه مقاطع پیش از دانشگاه‌ ها و در دانشگاه‌ های آن برای مردم این کشور کاملاً رایگان می‌ باشد، اما تحصیل برای دانشجویان خارجی و بین المللی رایگان نیست، چون دانشجویان جهت ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های کشور ایتالیا موظف به پرداخت هزینه‌ های آن هستند، اما از طرف دیگر تحصیل در این دانشگاه‌ ها ارزان است و معمولا شهریه‌ های آن در هر سال از حدود ۹۰۰ یورو شروع می‌ شود که ممکن است تا حدود ۴۰۰۰ یورو نیز متغیر باشد.

اما به طور میانگین این هزینه ها حدود ۳۰۰۰ یورو می‌ باشد.

البته برخی از دانشگاه‌ ها که به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستند هزینه‌ های بالایی را دریافت می‌ کنند که شهریه در دانشگاه‌ ها از ۶۰۰۰ تا ۲۰ هزار یورو متغیر است.

بنابراین فردی که این کشور را جهت ادامه تحصیل انتخاب می‌ کند در کنار هزینه‌ های زندگی باید هزینه‌ های دانشگاه را نیز متحمل شود.

  1. هزینه‌ های زندگی در ایتالیا

پس از آن که فرد موفق به دریافت پذیرش در دانشگاه‌ های کشور ایتالیا می‌ شود، حال باید از هزینه‌ های زندگی در این کشور نیز اطلاع کافی داشته باشد و این هزینه‌ ها را با شرایط مالی خودش بسنجد.

چون بعد از ورود به این کشور باید آگاهی‌ های لازم در این خصوص را داشته باشد.

به طور میانگین می‌ توان شرایط اقتصادی و هزینه‌ های زندگی را به صورت ماهانه در این کشور برای هر فرد به غیر از هزینه‌ های تحصیل از ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ یورو دانست که البته این هزینه‌ ها به شهر محل اقامت فرد نیز بستگی دارد.

واضح است که در صورت اقامت در شهرهایی مانند رم هزینه‌ ها نیز بیش تر خواهد بود.

اما به طور معمول بیش ترین هزینه‌ ای که یک فرد دانشجو باید به پرداخت کرایه اختصاص دهد در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو در هر ماه می‌ باشد که البته محل اقامت دانشجویان کمی کم تر از این مبلغ یعنی بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو نیز متغیر است.

شرایط اجاره کردن نیز بر روی قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت.

مثلاً اگر یک خانه با چندین نفر اجاره شود، باید هزینه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو برای اجاره بهای آن پرداخت کنید.

به این مبلغ‌ ها یعنی هزینه‌ های تحصیل و هزینه‌ های اجاره منزل در ایتالیا باید هزینه‌ های هر وعده غذایی را نیز اضافه کنید.

علاوه بر آن برخی هزینه‌ ها مانند استفاده از سیستم‌ های حمل و نقل عمومی، پرداخت هزینه‌ های قبوض مختلف مانند قبض موبایل و غیره نیز به این هزینه‌ ها اضافه می‌ شود.

سخن پایانی

در این مقاله شرایط اقتصادی برای تحصیل در ایتالیا را بررسی کردیم.

گفتیم که از دو جنبه می‌ توان شرایط اقتصادی در این کشور را بررسی کرد که یکی از آن ها هزینه‌ های تحصیل و دیگری هزینه‌ های زندگی در ایتالیا می‌ باشد.

بنابراین فردی که این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌ کند، باید بداند که علاوه بر هزینه‌ های زندگی باید هزینه‌ های تحصیل را نیز به دانشگاه‌ های این کشور پرداخت کند.

جهت آشنایی بیش تر با شرایط اقتصادی برای تحصیل در اروپا به سایت https://applyitaly.com مراجعه کنید.

 

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post