شهر رم ایتالیا | city rome

شهر رم ایتالیا یکی دیگر از شهرهای کشور ایتالیا است که دارای ویژگی ها و جاذبه های بی نظیری است. در مورد شهر رم ایتالیا مطالب بسیاری وجود دارد که موسسه یگانه سفیران دانش سعی کرده در این نوشتار توضیح مناسبی در مورد این شهر باستانی خدمت شما همراهان گرامی عرضه نماید. امیدواریم تا پایان این نوشتار ما را همراهی فرمایید.

در این مقاله می خوانید :


 درباره شهر رم ایتالیا
 تجربه زندگی در شهر رم ایتالیا
 دانشگاههای شهر رم ایتالیا
 ارتباط با دیگر شهرهای ایتالیا و اروپا
 شهر رم یتالیا مقصدی برای طرفدارن مد و فشن
 کاوش در سنت و فرهنگ غنی شهر رم ایتالیا

با توجه به اینکه سال های تحصیل در دانشگاه یکی از مهمترین دوره های زندگی شماست، انتخاب کشور و شهری مناسب می تواند به شما کمک کند که علاوه بر افزایش سطح علمی و آموزشی خود فرصتی برای تجارب و اکتشافات جدید داشته باشید.
انتخاب شهر رم ایتالیا، برای ادامه تحصیل در ایتالیا به شما فرصت منحصر به فرد برای تبدیل شدن به بخشی از یک شهر خواهد داد که نه تنها یکی از مدرن ترین شهرها در اروپا بر پایه سنت های فرهنگی غنیست، بلکه یک موزه زنده باور نکردنی با هزاران سال تاریخ برای کشف است.
شهر رم پایتخت کشور ایتالیا می باشد. این شهر بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایتالیا و مرکز استان لاتزیو است.
به شهر رم ایتالیا که زمانی مرکز امپراتوری بزرگ روم بوده است به دلیل آثار باستانی و هنری بسیار زیاد و منحصر به فرد آن، لقب شهر ابدی را داده اند.
یکی از نکات جالب و منحصر به فرد شهر رم ایتالیا این است که کوچکترین کشور جهان یعنی واتیکان در این شهر واقع شده است.
آب و هوای این شهر مدیترانه ای است که سبب شده در هر فصل زیبایی ها و جاذبه های طبیعی خاص خود را داشته باشد.

کاوش در سنت و فرهنگ غنی شهر رم ایتالیا

شهر رم ایتالیا مانند هیچ شهر دیگری نیست. این شهر دارای بیش از 50 موزه و 900 کلیسا ،خانه های معروف در جهان، نقاشی و مجسمه می باشد.
خیابان های سنگفرش شده و شاهکارهای معماری جادویی سبب شده که این شهر دارای بیش از12 منطقه ی ثبت شده میراث جهانی در یونسکو باشد.
شکوه آمفی تئاتر کلوسئوم رم یکی از بهترین نمونه های معماری و مهندسی رومی است، در حالی که معبد پانتئون با بیش از 2000 سال قدمت یکی از بزرگترین دستاوردهای معماران قدیمی است.
کلیسای سنت پیتر که نه تنها بزرگترین کلیسای جهان بلکه یکی از شاهکار های میکل آنژ است در شهر رم ایتالیا واقع شده است.
از دیگر دیدنی های شهر رم می توان به فواره تروی، موزه بورگر، پله های اسپانیایی که پهن ترین و طولانی ترین پله های اروپا هستند و قلعه سن آنجلو، ورزشگاه المپیک رم، پارک های عمومی و ویلای اشرافی همچون ویلای شیلا یا ویلا دوریا پامفلی اشاره نمود.

تجربه زندگی در یک پایتخت اروپایی پویا

فراتر از اهمیت تاریخی و هنری، شهر رم ایتالیا امروزه یک پایتخت اروپایی بزرگ با صدها سفارتخانه، سازمان بین المللی، سازمان دولتی و شرکت چند ملیتی است و به عنوان یک مرکز شلوغ برای کسب و کار، سیاست و تحقیقات علمی خدمت می کند. این شهر به طور مرتب از استادان خارجی، مشاهیر بین المللی، دانشمندان، پیشگامان و تجار مشهور جهان استقبال می کند.
تمامی این موارد سبب ایجاد یک فضای الهام بخش برای دانشجویان شده است که برای موفقیت و پیشرفت در آینده خود آماده می شوند.

توانایی انتخاب از میان دانشگاههای برتر جهان

شهر رم ایتالیا دارای دانشگاههای متعددی است که دارای اعتبار و شهرت جهانی هستند. از میان این دانشگاهها می توان به دانشگاه ساپینزا اشاره نمود که بزرگترین دانشگاه اروپا و قدیمی ترین دانشگاه شهر رم می باشد.
همچنین بر اساس رتبه بندی معتبر QS این دانشگاه جزء 200 دانشگاه برتر جهان می باشد.
با توجه به اینکه دانشگاه ساپینزا جزء دانشگاههای رده ممتاز وزارت علوم است، این دانشگاه یکی از مهمترین مقاصد دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در ایتالیا می باشد.
از دیگر دانشگاههای شهر شهر رم ایتالیا، می توان به دانشگاه تورورگاتا اشاره نمود که از دانشگاههای دولتی ایتالیا بوده و دارای تجهیزات و امکانات مدرن و گسترده ای است.
به دلیل فعالیت و برنامه ریزی های مناسب بخش بین الملل دانشگاه تورورگاتا این دانشگاه دارای رشته های متعددی است که به زبان انگلیسی ارائه می شود.
از رشته های انگلیسی زبان در دانشگاه تورورگاتا می توان به رشته داروسازی، بیوتکنولوژی، مهندسی نانو، مکاترونیک، بیزینس و تاریخ هنر اشاره نمود.

ارتباط با دیگر شهرهای ایتالیا و اروپا

موقعیت جغرافیایی شهر رم ایتالیا در مرکز کشور ایتالیا، دلیل استراتژیک بودن این شهر برای قرن ها بوده است. این شهر دروازه ای مهم بین اروپا، آسیا و آفریقا می باشد. با توجه به خطوط ریلی گسترده و توسعه یافته ایتالیا، امکان سفر به دیگر شهرهای ایتالیا و کشورهای اروپایی برای دانشجویان فراهم است.
این امر سبب می شود که همایش ها، سمینارها، نمایشگاهها و دیگر رویدادهای علمی که در کشور ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی برگزار می شود به سادگی در دسترس باشند و دانشجویان با شرکت در این رویدادها علاوه بر بالابردن سطح علمی خود، رزومه ای ارزشمند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر فراهم کنند.

رم مقصدی برای طرفدارن مد و فشن

یکی دیگر از جنبه های شهر رم ایتالیا، اهمیت آن در دنیای مد و فشن می باشد. رم یکی از پنج شهر مهم جهان در صنعت مد می باشد و دفاتر مرکزی و خانه های مد همچون بولگاری ، فندی ، لائورا بیاجوتی و بریونی در آن واقع شده است و تمامی برندهای مطرح مانند ورساچه ، شنل ، پرادا ، دولچه و گابانا در رم شعبه و بوتیک دارند.
دانشجویان علاقه مند می توانند علاوه بر تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های مرتبط با مد و طراحی در شهر رم، به دلیل جایگاه این شهر و کشور ایتالیا در صنعت مد و دسترسی به بازار کار واقعی ،دوره های کار آموزی و کارگاههای آموزشی فشرده به پیشرفت های شگرفی در این زمینه دست یابند.

رم شهری برای فوتبال دوستان

ورزشگاه المپیکو که متعلق به باشگاه فوتبال آ.س.رم است در رم قراردارد. این تیم یکی از پر افتخارترین تیم های ایتالیا و اروپا است.
با توجه به برگزاری همه ساله بازی های مربوط به لیگ و جام های ایتالیایی و اروپایی همچون لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام ایتالیا، جام حذفی ایتالیا و… این شهر می تواند جذابیت خاصی برای دانشجویان فوتبال دوست داشته باشد.

عزیزان و همراهان ارجمند جهت دریافت مشاوره از مشاورین ارشد موسسه یگانه سفیران دانش لطفا با ما تماس حاصل فرمایید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (7 امتیاز)