دانشگاه پیزا ایتالیا

امروزه کشور ایتالیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که هدف بسیاری از دانشجویان سراسر جهان است. وجود دانشگاه‎های معتبر با رنکینگ بسیار عالی در دنیا و اروپا مقصد ایده عالی برای بسیار از دانشجویان در سراسر دنیاست. دانشگاه پیزا ایتالیا همانند دیگر دانشگاههای معتبر کشور ایتالیا دارای شرایط بسیار بی نظیری است.

موسسۀ اعزام دانشجو یگانه سفیران دانش با مجوز رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فن آوری سعی دارد که برای شما دانشجوبان گرامی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاههای معتبر اروپایی را دارید را شرایط کلی این دانشگاه را شرح دهد.
در مقاله پیش رو در مورد موضوعات متنوعی دانشگاه پیزا ایتالیا که شامل موارد زیر می باشد بحث شده است:


    گروه های تخصصی دانشگاه پیزا ایتالیا
    رشته های دانشگاه پیزا ایتالیا
     امکانات دانشگاه پیزا ایتالیا
    معرفی شهر پیزا و امکانات شهر پیزا

دانشگاه پیزا ایتالیا

شهر پیزا دارای یک دانشگاه دولتی نیز می باشد که علاقمندان به تحصیل در ایتالیا می توانند برای ادامه تحصیل به این شهر سفر کنند. دانشگاه پیزا ایتالیا با رتبه جهانی 422 در سال 2018  یکی از معتبر ترین دانشگاههای ایتالیا است. دانشگاه پیزا ایتالیا در منطقه توسکانی ایتالیا و در شهرتاریخی و تورسیتی پیزا واقع شده است.

این دانشگاه در سال 1343 تاسیس شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاههای ایتالیا و اروپا می باشد. دانشگاه پیزا ایتالیا یک دانشگاه دولتی است و به زبان های انگلیسی و ایتالیایی دوره های خود را ارائه می دهد. قدیمی ترین باغ گیاه شناسی اروپا در دانشگاه پیزا قرارداد که در سال 1544 تاسیس شده است. دانشگاه پیزا جزء 10 دانشگاه برتر کشور ایتالیا می باشد.

رشته های ارائه شده در دانشگاه پیزا ایتالیا

دانشجویان علاقه مند به حوزه های علمی  مختلف ازرشته  عصب شناسی گرفته تا مهندسی کامپیوترو یا بیزینس و اقتصاد می توانند در دوره های مختلف این دانشگاه شرکت کنند و تحصیلات خود را در یکی از معتبرترین دانشگاههای اروپا به انجام رسانند.

با توجه به جمعیت محدود شهر پیزا و تعداد بسیار بالای دانشجویان دانشگاه پیزا ایتالیا، می توان گفت که شهر پیزا به یک شهر دانشجویی تبدیل شده است. از میان فارغ التحصیلان و اساتید این دانشگاه افراد برجسته ای در زمینه های علمی وسیاسی به افتخارات جهانی دست یافته اند.

دانشگاه پیزا ایتالیا با رتبه ممتاز  جزء دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد و یکی از مقاصد دانشجویان ایرانی علاقه مند به ادامه تحصیل در ایتالیا می باشد. دانشگاه پیزا با رتبه جهانی 422 در سال 2018  به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاههای اروپا و به عنوان رتبه 10 در میان برترین دانشگاههای ایتالیا انتخاب شده است. یکی از نکات قابل توجه و مثبت  دانشگاه پیزا فاصله مکانی بسیار کم آن با مرکز شهر پیزا می باشد.

گروه‎های تخصصی دانشگاه پیزا ایتالیا

  • Mathematical, Physical and Natural Sciences
  • Health Sciences
  • Humanities
  • Social Sciences
  • Engineering
  • Agricultural and Veterinary Sciences

رشته‎های دانشگاه پیزا ایتالیا

رشته‎های دانشگاه پیزا ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد
  • Master of Science in Aerospace Engineering
  • Master of Science in Data Science and Business Informatics
  • Master of Science in Computer Engineering
  • Master of Science in Computer Science
  • Master of Science in Computer Science and Networking
  • Master of Science in Economics
  • Master of Science in Embedded Computing Systems
  • Master of Science in Nuclear Engineering
  • Master of Science in Bionics Engineering
  • Master of Science in Materials and Nanotechnology
  • Master of Science in Neuroscience

 

یکی از امکانات دانشگاه پیزا ایتالیا Centro Linguistico Interdipartimentale است که به صورت مخفف CLI نامیده می شود، مرکز آموزش زبان برای دانشجویان بین المللی که در ماه سپتامبر و اکتبر هر سال دوره های زبان ایتالیایی را برای سطوح مختلف برگزار می کند.

علاوه بر زبان ایتالیایی این مرکز به آموزش طیف وسیعی از  زبان های دیگر نیز می پردازد که برای علاقه مندان به یادگیری زبان های دیگر یک شرایط ایده آل است. یکی دیگر از خدمات دانشگاه پیزا ایتالیا سالن غذاخوری است که برای هر سه وعده اصلی غذایی و در 7 روز هفته، غذاهایی به رنج قیمتی بسیار پایین خدمات خود را ارایه می دهد.

افراد سرشناس فارغ التحصیل از دانشگاه پیزا ایتالیا

انریکو فرمی برنده جایزه نوبل
کارلو روبیا و گالیله فیزیکدان
آنتونیو تابوچی نویسنده
آندره بوچلی خواننده و موسیقیدان پنج نفر از افرادی هستند که به عنوان پاپ برگزیده شده اند، تنها تعداد اندکی از بزرگان و فارغ التحصیلان  دانشگاه پیزا می باشد.

معرفی شهر پیزا ” Pisa City “

شهر پیزا، شهری کوچک و از مشهورترین شهرهای ایتالیاست که درمرکز متمایل به شمال آن ودر منطقه توسکانی قراردارد.

آب و هوای شهر پیزا

به علت مجاورت شهر پیزا با دریا لیگورای به طور کلی دارای آب وهوای گرم ومعتدل است و زمستان های آن ملایم و تابستانی گرم دارد.


دانشگاه پیزا ایتالیا | شهر پیزا

گردشگری

شهر پیزا نیزهمچون دیگر شهرهای ایتالیا از تاریخی غنی برخوردار است و به دلیل وجود آثار تاریخی و هنری بسیار مورد توجه گردشگران از سراسر جهان می باشد.

مشهورترین اثر تاریخی شهر پیزا برج کج پیزا می باشد،که شروع ساخت آن به سال 1173 بر می گردد اما به دلیل مشکل کج شدن برج تکمیل آن تا 100 سال بعد طول کشید. طراحی آن الهام گرفته از کلیسای جامع شهراست  که برج نیز در مجارت آن ساخته شده است.

 

از دیگر آثار تاریخی شهر پیزا می توان به کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا اشاره کرد که در سال 1063 در شهر پیزا به سبک سازه های رومی و با مرمر سفید ساخته شده است. کلیسای سانتا ماریا دلا اسپینا که با سبک معماری گوتیک ساخته شده است نیز از دیگر جاذبه های تاریخی شهر پیزا است.

 

کلیسای سن پائولو که قدیمی ترین کلیسای شهر پیزا است و در سال 805 میلادی به سبک معماری رمانسک در نزدیکی رود آرنو ساخته شده است. خیابان های سنگفرش شده اطراف رودخانه آرنو که تاریخ ساختمان های آن به قرون وسطی بر می گردد  یکی از خیابان های توریستی کشور ایتالیا محسوب می شود.

 

موزه ملی پیزا، دیوار پیزا، تعمیدگاه، کمپو سانتو یا همان گورستان قدیمی شهر پیزا و موزه اپرای دومو گوشه ای از  آثار برجسته شهر پیزا هستند.

ورزش

تیم محلی آ.ث پیزا تیم فوتبال محلی شهر پیزا است و ورزشگاه  آن در سال 1919 افتتاح شد. تیراندازی نیز از دیگر رشته های ورزشی پر طرفدار در شهر پیزا می باشد که سابقه تاریخی در این شهر دارد.

اوقات فراغت

یکی از نکات قابل توجه شهر پیزا برگزاری رویدادها و فستیوال هایی است که هر ساله در این شهر برگزار می شود.

“فستیوال نور” شهر پیزا که از جذاب ترین فستیوال های شهر پیزا محسوب می شود،جشنواره کتاب پیزا، رژه های دریایی جمهوری، جشنواره موسیقی راک ، جشنواره موسیقی با عنوان” جشنواره خاموش “،  جشنواره فرهنگی یهودی “نسیه”  از نمونه رویدادهای شهر پیزا است که مخاطبان خود را از سراسر اروپا و کشور ایتالیا به سمت شهر پیزا جذب می کند.

 

دسترسی و حمل و نقل

فلورانس نزدیک ترین شهر به پیزا در فاصله 86 کیلومتری آن قراردارد. فرودگاه بین المللی شهر پیزا، خطوط ریلی فعال، اتوبوس ها و ماشین هایی که در ناوگان حمل و نقل عمومی فعال هستند همگی سبب تسهیل رفت و آمد مسافران و شهروندان و تبدیل شهر پیزا به یک جامعه پویا و فعال شده اند.

 

عزیزان و همراهان ارجمند برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ارشد موسسه یگانه سفیران دانش لطفا با ما تماس حاصل فرمایید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)