به نظر شما دانشگاه های رم ایتالیا چه برتری و مزیتی در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های اروپایی دارند؟ آیا این دانشگاه‌ها می‌توانند انتخابی درست و مناسب برای دانشجویان کشور ما باشند؟ ایتالیا کشوری زیبا با امکانات و خدمات شهری فوق العاده و سطح آموزشی بسیار خوب و بالا می باشد که در قاره اروپا قرار گرفته است. دانشگاه‌های این کشور همه ساله تعداد زیادی از دانشجویان سراسر جهان را به سمت خودشان جذب می‌کنند. در کشور ما نیز بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که دانشگاه های رم ایتالیا از جمله دانشگاه‌های شهر رم را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، چون دارای ویژگی‌های خاص و جذابی می‌باشد که نظر هر دانشجویی را به خودش جلب می‌کند. در این مقاله مزایای ادامه تحصیل در ایتالیا و رم و حتی زندگی در این کشور را بررسی می‌ کنیم.

؛ بهترین انتخاب برای دانشجویان ایرانی

شاید برایتان کمی عجیب و سوال انگیز باشد که چرا بسیاری از دانشجویان کشور ما هنگام مهاجرت تحصیلی ایتالیا را انتخاب می‌کنند و این کشور چه جذابیت‌هایی برای دانشجویان دارد؟ دلایلی که می‌تواند ما را به مهاجرت و ادامه تحصیل در ایتالیا ترغیب کند تفاوت هستند که از مهم‌ترین آنها چهار نمونه زیر است:

  • برخورداری از خدمات اجتماعی و شهری

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های ایتالیا و در راس آن دانشگاه های رم ایتالیا را دارید، بهتر است بدانید اگر دانشجوی این کشور باشید می‌توانید به جای استفاده کردن از تاکسی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید که به صورت نیم بها هزینه آن را پرداخت خواهید کرد. این موضوع می‌تواند جهت مدیریت کردن هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا به شما کمک کند.

  • خدمات بهداشتی و درمانی خوب

سیستم بهداشتی و درمانی هر کشوری جزو نهادهای بسیار حساس است که برای کلیه مردم اهمیت فراوانی دارد، در ایتالیا نیز شما با یک سیستم درمانی کم هزینه و البته کارآمد مواجه خواهید شد که بهترین و بالاترین خدمات را به دانشجویان مختلف از جمله دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند، این موضوع دومین نکته مثبت جهت ادامه تحصیل در ایتالیا محسوب می‌ شود.

  • سفرهای برون مرزی

اگر علاقمند به مسافرت باشید و در عین حال برای تحصیل دانشگاه های رم ایتالیا را انتخاب کرده باشید، این مزیت برایتان فراهم می‌شود که به راحتی هم در داخل کشور و هم خارج کشور سفرهای برون مرزی را داشته باشید، چون این کشور فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی فراوانی دارد و یک خطوط ریلی سراسری نیز در سراسر کشور فعال است، علاوه بر آنکه سیستم جاده‌ای آنجا نیز بسیار قدرتمند است.

  • کیفیت آموزشی بالا

علاوه بر موارد فوق موضوع دیگر این است که دانشگاه‌های کشور ایتالیا از سطح علمی بالایی برخوردار هستند، یعنی شما با ورود به این دانشگاه‌ها می‌توانید از مزیت‌های خوبی مانند حضور اساتید مجرب و کارآزموده برخوردار شوید که پس از فارغ التحصیلی نیز امکان پیدا کردن شغل مورد نظرتان در این کشور و حتی دیگر کشورهای اروپایی فراهم خواهد شد.

مضاف بر اینکه در این کشور شما طیف وسیع و گسترده‌ای از رشته‌های مختلف تحصیلی را خواهید دید که متناسب با سلایق مختلف است، به طوری که گفته می‌شود در حال حاضر حدود ۱۵۰ رشته متفاوت در دانشگاه‌های این کشور تدریس می‌شود و دانشجو می‌تواند مطابق با علاقه خودش از بین این رشته‌ها گزینه مناسب خودش خود را انتخاب کند و به ادامه تحصیل بپردازد. حتی می‌تواند برخی از رشته‌ها را انتخاب کند که تنها در بعضی از دانشگاه‌ های دنیا ارائه می‌ شوند.

دانشگاه‌ های رم ایتالیا

  • شباهت فرهنگی

نکته دیگر در خصوص انتخاب دانشگاه‌ های ایتالیا برای ادامه تحصیل این است که این کشور شباهت فرهنگی بسیار خوب و نزدیکی به کشور ما دارد، مردمان این سرزمین خونگرم هستند و اهمیت زیادی برای خانواده خودشان قائلند، این شباهت فرهنگی به شما کمک می‌ کند دوران دانشجویی خودتان را به بهترین نحو و با خیالی آسوده در این کشور سپری کنید.

  • بورسیه تحصیلی ایتالیا

دانشجویان زیادی در مقاطع مختلف تحصیلی به دنبال استفاده از بورسیه‌ های تحصیلی هستند تا به این ترتیب بتوانند تحصیل رایگان و کم هزینه را تجربه کنند، بنابراین اگر برای تحصیل دانشگاه‌ های ایتالیا را انتخاب کرده‌اید و قصد دارید که از بورسیه ایتالیا بهره‌مند شوید، باید شرایط آن را داشته باشید. در این حالت است که برای شما امکان تحصیل رایگان در ایتالیا فراهم خواهد شد و به این ترتیب بسیاری از هزینه‌ های تحصیل‌ تان رایگان یا به صورت کم بها خواهد بود. بورسیه‌های متعددی توسط مسئولین این کشور برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که یکی از آنها بورسیه استانی ایتالیا می‌ باشد. معیار پرداخت در این نوع از بورسیه در واقع میزان درآمد خانواده دانشجو می‌ باشد که طی سه قسط دانشجو می‌ تواند آن را پرداخت کند.

  • امکان فعالیت‌های دانشجویی

از دغدغه‌ های مهمی که متقاضیان و دانشجویان مهاجرت تحصیلی با آن مواجه هستند، امکان انجام دادن کار دانشجویی می‌ باشد، چون در بسیاری از کشورها این افراد تنها موظف به ادامه تحصیل هستند، یعنی دولت‌ ها ادامه اجازه فعالیت یا کار خاصی را به آنها نمی‌ دهند، اما در ایتالیا چنین مشکلی وجود ندارد، یعنی دانشجویان می‌ توانند حدود ۲۰ ساعت در طول یک هفته را به طور پاره وقت به کار و فعالیت بپردازند و از این طریق کسب درآمد کنند، بنابراین اگر نگران تامین هزینه‌ های تحصیل و زندگی خودتان در این کشور هستید، این موضوع به شما کمک می‌ کند تا حدودی این هزینه‌ ها را با کار دانشجویی جبران کنید. این ویژگی مثبت شامل بسیاری از دانشگاه‌ های ایتالیا از جمله دانشگاه های رم ایتالیا می‌شود و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص برای دانشجویان وجود ندارد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله دانشگاه های رم ایتالیا و ویژگی‌ ها و مزیت‌ های خوبی که برای دانشجویان کشور ما دارند را بررسی کردیم. ایتالیا جز کشورهایی است که همواره مورد توجه دانشجویان کشور ما بوده است، چون از مزیت‌ های خوبی برخوردار است و دانشجو می‌تواند در کنار بهره‌بندی از موقعیت اجتماعی خوب از سطح علمی بالای دانشگاه‌ ها نیز برخوردار شود. نمونه‌ هایی از این مزیت‌ ها در خصوص دانشگاه‌ های ایتالیا را بررسی کردیم، در سایت ما بیش تر دانشگاه‌ های معتبر ایتالیا، نحوه برخورداری از بورسیه تحصیل در ایتالیا و غیره بازگو شده است.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post