دانشگاه جنوا ایتالیا

دانشگاه جنوا ایتالیا

دانشگاه جنوا ایتالیا چگونه دانشگاهی است؟ برای ادامه تحصیل در دانشگاه جنوا چه باید کرد؟ مشخصات دانشگاه جنوا چیست و شرایط ادامه تحصیل در شهر جنوا کدام است؟ موسسه یگانه سفیران دانش برای پاسخ دقیق به تمامی این سوالات این نوشتار را ایجاد کرده تا شما دانشجویان، عزیزان و همراهان گرامی بتوانید به سادگی به پاسخ مد نظرتان برسید.
در مقاله پیش رو در مورد این موضوعات سخن رفته است:


  تاریخچه دانشگاه جنوا ایتالیا university of genova
 دانشگاه جنوا ایتالیا
 رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه جنوا ایتالیا
 آشنایی با شهر جنوا ایتالیا
 جاذبه های تاریخی شهر جنوا
 جاذبه های گردشگری و اوقات فراغت در شهر جنوا

تاریخچه دانشگاه جنوا ایتالیا

در سال 1471 میلادی ایالت جِنُوا بنا به فرمان پاپ شانزدهم امکان اعطای مدارک علمی را پیدا کرد. در سال 1670 دانشگاه یسوعیون تاسیس شد و با نظارت امپراطوری فرانسه با دانشگاه سلطنتی پاریس ادغام شد. پس از سقوط ناپلئون دوباره حکومت ساردنیا روی کار آمد. در سالن ورودی دانشگاه جنوا ایتالیا مجسمه های نیم تنه ای از مازینی، گاریبالدی، مامِلی و بیکسیو ساخته شده است که به همراه اساتید جنووایی همچون چزاره کابِلا و چزاره پارودی شجاعانه در جنبش ریزورجیمِنتو در آن زمان حضور داشتند. دانشگاه جنوا ایتالیا با اعمال اساسنامه جدید 29 دسامبر 2011 ، نقش موثر و تعیین کننده در اصلاح نظام دانشگاهی موجود دارد.

دانشگاه جنوا ایتالیا university of genova

دانشگاه جنوا ایتالیا یک دانشگاه دولتی است که در سال 1471 میلادی در این شهر بنا شده است. این دانشگاه تاریخی بالغ بر 8000 دانشجوی خارجی دارد که بخش قابل توجهی از دانشجویان بین المللی کشور ایتالیا را به خود اختصاص داده است و یکی از دانشگاههای اروپایی است که مقصد متقاضیان ادامه تحصیل در اروپا است. دانشگاه جنوا با رتبه جهانی 700،جزء دانشگاههای رده ممتاز و مورد تایید وزارت علوم ایران است، همین امر سبب علاقه مندی دانشجویان ایرانی جهت ادامه تحصیل در ایتالیا شده است.

به دانشگاه جنوا ایتالیا دانشگاه لگوریا نیز گفته می شود که به علت قرار گیری جنوا در منطقه لگوریا است. دانشگاه جنوا رشته ها و گرایش های مربوط به علوم پایه ، علوم  مهندسی و علوم اجتماعی و … را ارائه می دهد. از رشته هایی که به زبان انگلیسی در دانشگاه جنوا ایتالیا برای مقطع کارشناسی ارشد  ارائه می شود می توان به مهندسی کامپیوتر، مهندسی انرژی، رباتیک ،مهندسی محیط زیست ،علوم  کامپیوتر و … اشاره کرد. یکی از رشته های دانشگاه جنوا به زبان انگلیسی، رشته ” بیوتکنولوژی پزشکی-دارویی” است که جزء رشته های پرطرفدار در میان متقاضیان ادامه تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد است.

دانشگاه جنوا ایتالیا در سال 1481میلادی در شهر تاریخی جنوا که در منطقه شمال غربی کشور ایتالیاقراردارد تاسیس شده است. دانشگاه جنوا یک دانشگاه دولتی و از با سابقه ترین دانشگاههای اروپا می باشد و جز دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم ایران و دارای رتبه ممتاز در بین دانشگاههای اروپایی است. دانشگاه جنوا ایتالیا ” university of genova “یکی از دانشگاهایی است که همواره کیفیت آموزش و پژوهش را جزء اولیت های خود دانسته و به همین دلیل جز دانشگاههای پیشگام در حوزه پژوهش های نوآورانه و معتبر در سطح جهان می باشد. از آنجا که نزدیک به یک دهم از دانشجویان این دانشگاهها را دانشجویان خارجی تشکیل می دهد، می توان نتیجه گرفت که این دانشگاه جزء دانشگاههای مقصد برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در اروپا و به ویژه کشور ایتالیا می باشد.

دانشگاه جنوا ایتالیا به عنوان یکی از 20 دانشگاه برتر کشور ایتالیا شناخته شده است و  دارای رتبه جهانی 700 از میان دانشگاههای جهان است. از بزرگان و مشاهیر دانشگاه جنوا می توان به ” اورنلا باررا” داروساز بنیان گذار و مدیر عامل برندهای دارویی  Pharma،Alliance Healthcare و Boots اشاره نمود. Franco Malerba اولین فضانورد ایتالیایی و “جیاکومو دللا چیسه” که به عنوان پاپ انتخاب شد نیز از دیگر مشاهیر این دانشگاه معتبر اروپایی هستند.

همانطور که گفته شد دانشگاه جنوا ایتالیا یکی از دانشگاههای پیشگام در حوزه تحقیقات است و از زمان تاسیس موسسه” IIT” که موسسه فناوری  ایتالیا می باشد همواره در حال مشارکت و همکاری هستند. دانشگاه جنوا ایتالیا دارای 5 دانشکده اصلی است که در حوزه های تخصصی خود به زبان های ایتالیایی و انگلیسی دانشجو می پذیرد. دانشگاه جنوا از دانشکده های “علوم طبیعی،ریاضی و فیزیک”،دانشکده “علوم پزشکی و داروسازی”، دانشکده “علوم اجتماعی”، دانشکده “علوم انسانی” و دانشکده “فنی و مهندسی” تشکیل شده است.

رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه جنوا ایتالیا

  • Medical-Pharmaceutical Biotechnology
  • Computer Science
  • Engineering for building retrofitting
  • Engineering for Natural Risk Management
  • Safety Engineering for Transport, Logistics, and Production
  • Internet and Multimedia Engineering
  • Energy Engineering
  • Yacht Design
  • Environmental engineering
  • Hydrography and Oceanography

دانشگاه جنوا ایتالیا نیز یکی دیگر از دانشگاههایی است که دوره های زبان ایتالیایی را به صورت رایگان برا ی دانشجویان بین المللی خود برگزار می نماید. این موضوع می تواند برای دانشجویانی که قصد پیداکردن شغل و یا گرفتن اقامت خود در ایتالیا را داشته باشد بسیار سودمند باشد.

آشنایی با شهر جنوا “genova”

شرایط جغرافیایی و پیشینه

شهر جنوا که  مرکز استان جنوا است، درشمال غرب ایتالیا و در نزدیکی مرز فرانسه و ایتالیا  قراردارد. جنوا شهری ساحلی است که در میان دریای لیگوریا و کوههای آپنیه واقع شده است و در تمام سال دارای آب و هوایی معتدل می باشد. قدمت شهر جنوا به عنون یک شهر بندری به قرن چهارم پیش از میلاد مسیح می رسد،زمانی که جنوا بخشی از  امپراتوری  پر قدرت روم  بود. شهر جنوا در گذر زمان بارها مورد هجوم  اقوام و کشورهای مختلف قرار گرفته است و حتی در دوره های زمانی تحت تصرف مسلمانان و فرانسوی ها بوده است.

جاذبه های تاریخی

شهر جنوا که زادگاه ” کریستوف کلمب” کاشف مشهور ایتالیایی است به دلیل قدمت بسیار و وجود آثار تاریخی در سال 2004 از طرف اتحادیه اروپا لقب ” پایتخت فرهنگی اروپا” را دریافت کرد. بخشی از شهر جنوا که قدمت بیشتری دارد، به عنوان منطقه حفاظت شده تاریخی در یونسکو ثبت شده است. از آثار فاخر شهر جنوا می توان به قلعه سانتا ماریا که قدمت آن به قرن دوازدهم برمیگردد و در ابتدا مجموعه ای از کلیساها بوده است که در قرن 17 به یک قلعه تبدیل شده است.

میدان دفراری که از مهم ترین جاذبه های شهر جنوا و محل اتصال مهم ترین خیابان های شهر است دارای فواره های باشکوه است در میان معماری سبک گوتیک ساختمان های اطراف  جلوه بسیاری پیدا کرده است. در بخش جنوبی میدان دفراری خانه ای وجود دارد که به دلیل انتساب آن به  “کریستف کلمب” سبب جذب گردشگران بسیاری به بازدید از این بنای  تاریخی  شده است. از دیگر آثار تاریخی شهر جنوا، این شهر تاریخی کشور ایتالیا می توان به کلیسای سن لورنتزو که شامل گنجینه های گرانبهایی از اشیای تاریخی است اشاره نمود. قصرهای ویرا گریبالدی که از قدیمی ترین آثار شهر جنوا هستند در واقع مجموعه ای از قصر ها به رنگ قرمز هستند که قدمت آنها به قرن دهم بعد از میلاد مسیح می رسد.

جاذبه های گردشگری و اوقات فراغت

شهر جنوا نه تنها شهر پر از شاهکارهای معماری و آثار تاریخی است بلکه مجموعه ها و امکانت تفریحی مدرن نیز دارد. آکواریوم جنوا بزرگترین آکواریوم ایتالیا و همچنین از بزرگترین آکواریوم های اروپا است که برای اهداف آموزشی، علمی و فرهنگی  ساخته شده است و سالانه 1.2 میلیون نفر بازدید کننده داخلی و خارجی دارد.

کشتی نپتون که به منظور استفاده در فیلمبرداری فیلم دزدان دریایی و مشابه کشتی های اسپانیایی قرن هفدهم ساخته شده است  یکی دیگر از جاذبه های این شهر می باشد که در بندر شهر جنوا قرار گرفته است. “گالری آینه ” کاخ سلطنتی جنوا یکی از شاهکارهای معماری جهان است که در سال 1643 میلادی ساخته شد و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

این محل یک یاز پربازدیترین مکان های ایتالیا و شهر جنوا می باشد که در سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. پارک ها و ویلاهای شهر جنوا با مناظر و طراحی های بسیار زیبا نیز می توانند مکان مناسبی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت باشند. پارک Villetta Di Negro که در مرکز شهر قرار دارد ، Villa Durazzo Pallavicini که دادای باغ های بسیار زیبایی است و  Palazzo del Principe تنها نمونه ای از مجموعه باغ ها و ویلاهای شهر جنوا می باشد.

زادگاه کریستف کلمب

شهر جنوا نیز همانندشهرهای دیگر ایتالیا، جاهای دیدنی‌ زیادی دارد. میدان فراری یکی از جاهای تماشایی جنوا می باشد. اطراف این میدان تعدادی بنای تاریخی و ارزشمند دیده می شود که یکی از آنها ساختمان اپرا و دیگری کاخ تاریخی است. همچنین خانه‌ای قدیمی در ضلعی از این میدان به چشم می‌خورد که گفته می شود کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا در آنجا متولد شده است.جنووا یکی از مهم‌ترین بندرهای ایتالیا و دریای مدیترانه می باشد.

عزیزان و همراهان ارجمند لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره رایگان از مشاورین ارشد موسسه یگانه سفیران دانش لطفا با ما تماس حاصل فرمایید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (4 امتیاز)