زمانی که  برای زندگی در ایتالیا مهاجرت می‌‌کنید قبل از گرفتن گواهینامه رانندگی ایتالیایی یا خرید وسیله نقلیه  نیاز به حمل و نقل عمومی در ایتالیا دارید. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در ایتالیا اغلب بهترین راه برای سفر است، به خصوص که شهر‌های ایتالیا با اتصالات حمل و نقل به خوبی به هم متصل هستند.

برنامه و وب سایت‌های حمل و نقل عمومی در ایتالیا

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای برنامه‌ریزی رفت‌وآمد یا سفر در ایتالیا این است که یک برنامه تلفن هوشمند را روی تلفن همراه خود دانلود کنید. برخی از مفیدترین آن‌ها عبارتند از:

برنامه‌های برنامه‌ریزی کلی سفر:

مانند بسیاری از کشور‌ها، خواهید دید که Google Maps پیشنهاد‌های مسیری را با گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی در سراسر ایتالیا ارائه می‌دهد. CityMapper همچنین هشت شهر ایتالیا از جمله رم ( رم )، میلان ( میلانو ) و ناپل ( ناپولی ) را پوشش می‌دهد، بنابراین می‌توانید مسیر خود را برنامه‌ریزی کنید و وضعیت خط مورد نیاز خود را بررسی کنید. اگر به دنبال یک برنامه حمل و نقل عمومی در ایتالیا به صورت ویژه هستید، myCicero را برای برنامه‌ریزی سفر، رزرو بلیط و پارکینگ امتحان کنید.

قطار:

برای سفر به سراسر کشور، بهترین راه حل این است که اپلیکیشن Trenitalia را از اپراتور رسمی قطار ایتالیا دانلود کنید. این برنامه شامل برنامه ریزان مسیر، رزرو بلیط، به روز‌رسانی خدمات و افسران ویژه است. Italotreno یکی دیگر از برنامه‌های مفید برای یافتن تخفیف در بلیط قطار و پیشنهادات ویژه است.

حمل و نقل با قطار در ایتالیا

برنامه‌ها برای شهر‌های خاص:

اکثر برنامه‌های ذکر شده در بالا به شما کمک می‌کنند تا در شهرتان بگردید. با این حال، دانستن برنامه‌های محلی نیز ارزش دارد، زیرا این برنامه‌ها می‌توانند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کنند. به عنوان مثال، اگر در میلان زندگی می‌کنید، ATM Milano به شما امکان می‌دهد بلیط‌های خود را به صورت آنلاین و از طریق پیامک خریداری کنید. TicketAppy برنامه حمل و نقل و بلیط محلی رم است، و اگر به دنبال گردش در کانال‌های ونیز هستید، CheBateo را دانلود کنید.

سفر‌های طولانی مدت:

برای سفر‌های طولانی‌تر به یک گزینه حمل و نقل نیاز دارید که متناسب با بودجه و جدول زمانی شما باشد. Omio به شما امکان کاوش و رزرو اتوبوس، قطار و پرواز را می‌دهد، در حالی که Rome۲Rio می‌تواند به شما کمک کند حالت‌ها را ترکیب کنید تا ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها را برای رسیدن به مقاصد در سراسر جهان پیدا کنید.

قطار در ایتالیا

یک شرکت خصوصی دیگر،  (NTV) خدمات پرسرعت را در سراسر کشور انجام می‌دهد. بیش از ۱۶۷۰۰ کیلومتر خط قطار در ایتالیا وجود دارد که بیش از ۲۰۰۰‌ایستگاه را به هم متصل می‌کند.
خدمات قطار سریع السیر ایتالیا ( Le Frecce – The Arrows) جایگزینی عالی برای پرواز یا رانندگی است، زیرا این شبکه بسیاری از شهر‌های بزرگ این کشور را به هم متصل می‌کند. قطار‌ها با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و در کل راحت، مقرون به صرفه، مکرر و وقت‌شناس هستند.

اگر بخواهید با کمی تجمل بیشتر سفر کنید، تا چهار کلاس را نیز در قطار خواهید یافت. آن‌ها همچنین یک ماشین رستوران یا یک چرخ دستی نوشیدنی و وای فای دارند. معمولاً فضایی برای چمدان شما وجود خواهد داشت، و اگرچه هزینه‌ای برای چمدان دریافت نمی‌شود، فقط باید وسایلی را که می‌توانید در هواپیما حمل کنید، بسته‌بندی کنید. با این حال، برخی از‌ایستگاه‌ها خدمات باربری را ارائه می‌دهند و همچنین می‌توانید برای ارسال چمدان خود به مقصد هزینه کنید.
اگرچه سرعت کمتری نسبت به قطار‌های سریع‌السیر دارد، اما ایتالیا قطار‌های InterCity را نیز ارائه می‌کند که مسیر‌های مسافت متوسط ​​تا طولانی بین بسیاری از شهر‌های بزرگ را طی می‌کنند. این قطار‌ها نیز راحت هستند، با دو کلاس صندلی در دسترس، نوشیدنی‌های داخل هواپیما و پریز برق. اگر می‌خواهید مسیری خوش‌منظره‌تر را انتخاب کنید، قطار‌های منطقه‌ای در بسیاری از‌ایستگاه‌های مسیر توقف می‌کنند.

اتوبوس‌های ایتالیایی

گرفتن اتوبوس یک گزینه عالی برای سفر‌های کوتاه در اطراف شهر یا منطقه شما است. اکثر شهر‌ها خدمات اتوبوس منظمی دارند، اما هیچ شرکت اتوبوسرانی به تنهایی بر کل کشور نظارت ندارد.

نقطه ضعف اتوبوس‌های شهری در ایتالیا کند بودن آنهاست. این به این دلیل است که ترافیک در مراکز شهری می‌تواند دردناک باشد. با این حال، آن‌ها می‌توانند یک راه مقرون به صرفه و راحت برای سفر بین مناطق باشند. آن‌ها توقف‌های کمتری دارند و از جاده‌های باریک و ترافیک رایج در شهر‌های بزرگ اجتناب می‌کنند.

سفر و جابجایی با اتوبوس می‌تواند برای دانشجویانی ک از تحصیل رایگان در ایتالیا برخوردار هستند مقرون به صرفه‌تر باشد.

حمل و نقل با اتوبوس در ایتالیا
حمل و نقل با اتوبوس در ایتالیا

بلیط اتوبوس و هزینه‌ها

اگر قصد دارید مکرراً از اتوبوس استفاده کنید، می‌توانید یک abbonamento (گذرنامه اتوبوس) بگیرید. این می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی زیادی کند. معمولاً می‌توانید یک گزینه ماهانه یا سالانه را انتخاب کنید و آن را از طریق شرکت حمل و نقل عمومی محلی خود سفارش دهید. اکثر خدمات اتوبوسرانی به جوانان و افراد مسن تخفیف می‌دهند.

می‌توانید بلیط اتوبوس معمولی را از tabaccheria محلی (فروشگاه‌های رفاهی) خریداری کنید. از قبل بررسی کنید که آیا می‌توانید بلیط را در اتوبوس بخرید یا خیر، و به یاد داشته باشید که بلیط خود را تأیید کنید. همچنین، اکثر شرکت‌های اتوبوسرانی دارای برنامه‌هایی هستند، بنابراین گاهی اوقات می‌توانید بلیط خود را مستقیماً با استفاده از تلفن خود خریداری کنید.

همچنین اگر دیگر مخارج و هزینه زندگی در ایتالیا برایتان حائز اهمیت است یک مطلب جامع برایتان آماده کرده‌ایم.

جدول زمانی اتوبوس ایتالیایی و نقشه‌ها

معمولاً می‌توانید نقشه‌ها، مسیر‌ها و جدول‌های زمانی را در وب‌سایت سازمان مسافرتی محلی خود پیدا کنید. به عنوان مثال:

  • رم:  ATAC
  • میلان:  دستگاه خودپرداز
  • ناپل:  ANM
  • تورینو:  GTT

اتوبوس‌ها در شهر‌های بزرگ معمولاً از ساعت 06:00  شروع می‌شوند و بین ساعت 23:00 نیمه شب به پایان می‌رسند. چندین شهر اتوبوس‌های شبانه را به خصوص در تعطیلات آخر هفته اجرا می‌کنند.

تاکسی، و سایر خدمات خودرو در ایتالیا

اگر نمی‌توانید از حمل‌ونقل عمومی در ایتالیا برای رسیدن به جایی استفاده کنید، تاکسی‌هایی را خواهید یافت که به راحتی در سراسر شهرهای بزرگ در دسترس هستند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفت و آمد در شهرهای بزرگ، دانلود یک برنامه تاکسی مانند FREE NOW است که در سراسر جهان استفاده می‌شود، بنابراین ممکن است از قبل با آن آشنایی داشته باشید. گزینه دیگر itTaxi ایتالیایی است . می‌توانید روی قیمت توافق کنید و از طریق برنامه پرداخت کنید، بنابراین لازم نیست نگران حمل پول نقد یا از بین رفتن آن باشید.

بسیاری از شهرهای ایتالیا نیز دارای تاکسی‌های خطی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید، آنها باید نشان رسمی شورای شهر را همراه خود داشته باشند. هیچ تضمینی وجود ندارد که راننده شما انگلیسی صحبت کند، بنابراین اگر مقداری ایتالیایی یاد نگرفته باشید، بهتر است که مقصد خود را یادداشت کنید.

 

حمل و نقل با تاکسی در ایتالیا
حمل و نقل با تاکسی در ایتالیا

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)