معرفی بورسیه های علمی دانشگاههای ایتالیا در مقطع فوق لیسانس

دانشگاههای مختلف ایتالیا برای مقطع فوق لیسانس بورسیه های متنوعی را ارایه می کنند.مبالغ پرداختی و شرایط پرداخت هر یک از این بورسیه ها بر اساس دانشگاه محل تحصیل،دانشکده انتخابی جهت اخذ پذیرش،رشته تحصیلی و…متفاوت است.

دانشجویان علاوه بر دارا بودن معدل بالا در مقطع لیسانس و مدارک معتبری همچون GREویا GAMTو ارایه رزومه علمی مناسب و یا ارایه نمونه کارهای طراحی(برای متقاضیان رشته های معماری و طراحی)امکان بهره مندی از این بورسیه ها را خواهند داشت.

در ادامه مطلب به صورت مختصر به معرفی چند نوع بورسیه مختلف علمی دانشگاههای ایتالیا می پردازیم.

بورسیه پلاتنیوم (PLATINUM) دانشگاه پلی تکنیک میلان:

مبلغ بورسیه 10000یورو در سال+پوشش کامل شهریه دانشگاه

با دریافت این بورسیه دانشجو از پرداخت شهریه معاف می گردد.در صورت تقاضای استفاده از خوابگاه یا اقامتگاههای طرف قرارداد با دانشگاه پلی تکنیک میلان،مبلغ ان از بورسیه کسر و مابقی وجه به صورت نقد به دانشجوو پرداخت می گردد.

بورسیه طلایی(GOLD)دانشگاه پلی تکنیک میلان:

مبلغ بورسیه 5000یورو در سال+پوشش کامل شهریه دانشگاه

با دریافت این بورسیه دانشجو از پرداخت شهریه معاف می گردد.در صورت تقاضای استفاده از خوابگاه یا اقامتگاههای طرف قرارداد با دانشگاه پلی تکنیک میلان،مبلغ ان از بورسیه کسر و مابقی وجه به صورت نقد به دانشجو پرداخت می گردد.

بورسیه نقره ای(SILVER) دانشگاه پلی تکنیک میلان:

با اعطای این نوع بورسیه دانشجو صرفا از پرداخت شهریه دانشگاهپلی تکنیک میلان معاف می گردد.

تعداد بورسیه های پلاتنیوم،طلایی و نقره ای دانشگاه پلی تکنیک میلان هرساله ممکن متفاوت باشد.هرساله تعداد محدودی بورسیه پلاتنیوم و تعداد به نسبت بیشتری بورسیه طلایی و نقره ای در دسترس علاقه مندان به دریافت بورسیه های تحصیلی قرار می گیرد.

بورسیه علمی دانشگاه تورین ایتالیاجهت دانشجویان بین المللی:

مبلغ بورسیه 9000یورو درسال+پوشش کامل شهریه

این بورسیه از جانب دانشگاه تورین به دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در این دانشگاه در مقطع فوق لیسانس در رشته های مختلف اعطا می گردد.هرساله تعداد13 بورسیه 9000یورویی به دانشجویانی که مدرک لیسانس خود را خارج از ایتالیا دریافت کرده باشند تعلق می گیرد.اقساط پرداخت این بورسیه به صورت ماهانه طی 12 قسط 750یورویی می باشد.

برای دریافت این بورسیه داشتن گواهی نامه  GRE الزامی می باشد.

بورسیه دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیاجهت متقاضیان فوق لیسانس رشته نفت:

مبلغ بورسیه 10000یورو در سال+استفاده از خوابگاه و کارت غذای رایگان

این بورسیه از جانب شرکت نفتی معتبر ENI به متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته نفت دانشگاه پلی تکنیک تورین اعطا می گردد.در صورت اعطای این بورسیه دانشجویان بورسیه شده، امکان استخدام شدن به صورت تمام وقت،پاره وقت یا کار اموزی در شرکت نفتی ENIایتالیا  راخواهند داشت.علاوه بر مبلغ بورسیه فوق دانشجو امکان استفاده از خوابگاه و سلف سرویس دانشگاه به صورت رایگان و البته با ارایه مدارک لازم جداگانه خواهد داشت.

ارزشیابی دانشجویان جهت اعطای این بورس بر اساس سوابق تحصیلی و رزومه تحصیلی-کاری انجام می شود.

بورسیه های بالا به عنوان نمونه هایی از بورسیه علمی معرفی گردید.علاوه بر بورسیه های ذکر شده در بالا هرساله تعداد متنابهی بورسیه های مختلف علمی از جانب دانشگاههای مختلف ایتالیا برای دانشجویان بین المللی در دسترس علاقه مندان به تحصیل در دانشگاههای ایتالیا قرار می گیرد.

  • بورسیه جذب دانشجوی محقق دانشگاه ساپینزای رم
  • بورسیه علمی دانشگاه بلونیا برای دانشجویان بین المللی دارنده گواهینامه GRE
  • بورسیه مشترک دانشگاه پلی تکنیک میلان دانشگاه پلی تکنیک تورین(Alta Scoula Politecnica)

تعداد بورسیه های علمی بسیار متنوع تری نیز پس از پذیرش دانشجو و ورود دانشجو به ایتالیا و اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه پذیرفته شده در دسترس خواهد بود. بورسیه هایی که تحت عنوان یادواره های شخصیت های معروف علمی-هنری ایتالیا،رقابت های طراحی،طرح های خلاقانه ، ایده های جدید در موضوعات خاص و یا اعطای کمک هزینه به دانشجویان ممتاز هرسال و….. در دسترس علاقه مندان دریافت بورسیه می باشد.

در صورتی که علاقه مند به دریافت مشاوره بورسیه علمی دانشگاههای ایتالیا می باشید از طریق تکمیل فرم ارزشیابی تحصیلی درخواست خود را جهت ارزشیابی توسط مشاورین موسسه اپلای ایتالیا ارسال نمایید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

4.2/5 - (4 امتیاز)