بهترین مکان ها برای زندگی در ایتالیا، به نیازها و بوجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک شهر بزرگ و بین المللی هستید، با اقتصاد پر رونق، میلان انتخاب خوبی است. اگر به دنبال شهری تاریخی و فرهنگی با هزینه زندگی مقرون به صرفه هستید، رم یا فلورانس انتخاب خوبی هستند.

بسیاری از شما ممکن این قصد مهاجرت به کشور ایتالیا داشته باشید ولی از روند مهاجرت تحصیلی اطلاعی نداشته باشید. درواقع ایتالیا با داشتن تکنولوژی  بالا و فرهنگ غنی، همواره یکی از مقاصد مورد توجه برای دانشجویان بوده است و در این مطلب قصد داریم به زوایای آن بپردازیم.

توجه کنید که تحصیل در ایتالیا یکی از گزینه های ایده ال برای هر دانشجو است و این کشور با توجه به امکانات بالای دانشگاهی سالانه پذیرای بسیاری از دانشجوها در رشته های مختلف است.

ازجمله بهترین مکان ها برای زندگی در ایتالیا برای دانشجویان شهرهایی مانند رم، میلان، فلورانس و بولونیا  می باشد که علاوه بر شرایط مطلوب  دارای مراکز آموزش عالی برتر نیز هستند.

هزینه زندگی در این شهر ها برای دانشجویان بسیار مناسب است و یکی از مزیت های آن اشتغال همزمان با تحصیل است و این سبب می شود که بخشی از هزینه ها با آن جبران شود.

هزینه اقامت در ایتالیا چگونه است؟

هزینه زندگی در ایتالیا به پارامتر های مختلفی بستگی دارد ازجمله اینکه شما در کدام شهر به تحصیل بپردازید و چه رشته تحصلی داشته باشید ولی بطورکلی میلان و فلورانس معمولا نسبت به سایر شهر ها از امکانات تحصیلی بهتری برخوردارند.

شهر هایی که در آن امکانات دانشگاهی و رفتاهی مورد توجه است نسبت به سایر شهر ها هزینه بیشتری جهت زندگی دارند، دارسبب می شود که  هزینه زندگی در آن مقداری نسبت به دیگر شهر های ایتالیا بیشتر باشد. توجه داشته باشید که بخشی از هزینه اغلب دانشجویان مختص عوامل رفاهی و خوابگاهی است و در شهر فلورانس با توجه به ظرفیت بالا خوبگاه ها این هزینه بسیار پایین می باشد.

شهرهای جنوبی ایتالیا مانند ناپل، باری و پالرمو هرچند دارای آب و هوا و محیطی زیباتر هستند نسبت به شهر های شمالی مانند رم، میلان، فلورانس و بولونیا دسترسی به خدمات آموزشی و رفاهی محدودتری دارند و این سبب شده که هزینه تحصیل در آن نیز  متغیر باشد.

بهترین مکان ها برای زندگی در ایتالیا

مکاتبات تحصیلی دانشگاه

یکی از مشکلات بسیاری از مهاجرین مکاتبات زیاد می باشد و شرایط تحصیل در ایتالیا این نسبت به سایر کشور ها این است که نیاز به مکاتبات فراوانی ندارد و دانشجویان با مراجعه به موسسه های مهاجرتی می توانند با دانشگاه مقصد ارتباط بگیرند و نسبت به کارهای مکاتبه ای و ثبتنامی خود اقدام نمایند.

این مکاتبه ها برای ثبتنام رشته های پر متقاضی نسبت به رشته های کم متقاضی ممکن است مقداری پیچیده و زمانبر باشد در این صورت مراجعه به یک مرکز مهاجرت و موسسه های مربوطه می تواند این مسیر را هموار نماید. نکته قابل توجه این است که زبان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی یا ایتالیایی است.

به همین سبب، برای پذیرش دانشجویان سایر کشور ها در یکی از این مقاطع  باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی یا ایتالیایی ارائه کنند. هزینه کلاس های زبان در این کشور به مراتب نسبت به کشور مبدا بیشتر است و توصیه می شود که دانشجویان قبل از هر کاری نسبت به تقویت زبان خود اقدام نمایند.

مشاوره برای مهاجرت از موسسه مهاجرتی

هزینه تحصیل در این کشوردر دو دانشگاه دولتی و خصوصی متفاوت است ولی  بطورمیانگین این هرینه در دانشگاه دولتی 5.000 یورو و در دانشگاه های خصوصی 35.000 تا 40.000 می باشد و البته نوع  رشته تحصیلی و  اینکه کدام شهر این کشور را  برای تحصیل انتخاب کنیم می تواند متفاوت باشد.

موسسه های مهاجرتی می توانند اطلاعاتی مفیدی درباره تحصیل در کشور های مختلف در اختیار شما قرار دهند و این آگاهی یکی از پارامتر های مهم است. پیشنهاد می شود از انتخاب موسسه مهاجرتی حتما نسبت به معتبر بودن آن آگاهی کسب نمایید و یکی از مصداق های آن افرادی هستند که با این موسسه ها اقدام به مهاجرت کرده اند و این می تواند در هموار کردن راه موثر باشد.

مشاوره برای مهاجرت از موسسه مهاجرتی

علاوه بر آن برای سنجش معتبر بودن موسسه ها حتما به  روزمه و مشاوه های آن توجه داشته باشید و مشاوره یکی از راه های بررسی این مورد است.

بهترین مکان ها برای زندگی در ایتالیا

مکان های زیادی در ایتالیا برای زندگی وجود دارد، اما برخی از محبوب ترین مکان ها عبارتند از:

میلان

میلان یک شهر بزرگ و بین المللی با اقتصاد پر رونق است. این خانه مد، طراحی و غذا است. و همچنین تعدادی دانشگاه و موسسه آموزشی مشهور. هزینه زندگی در میلان بالا است، اما حقوق نیز بالا است.

بهترین مکان ها برای زندگی در ایتالیا - میلان

رم

رم پایتخت ایتالیا است و شهری تاریخی و فرهنگی با ویرانه های باستانی، میدان ها و بناهای نمادین است. مانند کولوسئوم و واتیکان. رم همچنین یک مرکز مهم برای تجارت، سیاست و آموزش است. هزینه زندگی در رم کمی کمتر از میلان است، اما همچنان می تواند گران باشد.

بهترین مکان ها برای زندگی در ایتالیا - رم

فلورانس

فلورانس شهری است. رنسانس و به خاطر هنر، معماری و تاریخش مشهور است. این شهر همچنین میزبان تعدادی دانشگاه و موسسه آموزشی مشهور است. هزینه زندگی در فلورانس کمتر از میلان و رم است، اما همچنان می تواند گران باشد.

بهترین مکان ها برای زندگی در ایتالیا - فلورانس

ونیز

ونیز شهری است که بر روی کانال ها ساخته شده است و به خاطر گوندولاها، پل ها و کانال هایش مشهور است. . این شهر یک مقصد گردشگری محبوب است و همچنین تعدادی دانشگاه و موسسه آموزشی دارد. هزینه زندگی در ونیز بالا است، اما حقوق نیز بالا است.

بهترین مکان ها برای زندگی در ایتالیا - ونیز

ناپل

ناپل شهری است که در ساحل جنوبی ایتالیا واقع شده است و به خاطر غذا، فرهنگ و تاریخش مشهور است. این شهر همچنین میزبان تعدادی دانشگاه و موسسه آموزشی است. هزینه زندگی در ناپل کمتر از شهرهای شمالی ایتالیا است.

بهترین مکان ها برای زندگی در ایتالیا - ناپل

جمع بندی

اینکه شما در چه شهری از ایتالیا اقدام به تحصیل کنید بیشتر به رشته مورد نظری که دارید بستگی دارد. علاوه بر آن مقایسه هزینه ها نیز می تواند در انتخاب شما موثر باشد. بطور کلی قبل از اقدام به مهاجرت در وهله اول نسبت به یادیگیری زبان کشور ایتالیا اقدام نمایید و پس از آن به موسسه های مهاجرتی مراجعه کنید. این موسسات می توانند بهترین مکان ها برای زندگی در ایتالیا را به شما معرفی کنند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post