آیا با نقش تکنولوژی در سیستم آموزشی ایتالیا: چشم‌ اندازها و راهبردها و اهداف آموزشی آشنایی دارید؟

سیستم آموزشی ایتالیا چگونه از تکنولوژی روز جهت حصول نتایج بهتر استفاده می‌ کند؟

سیستم آموزشی این کشور چه ویژگی‌ ها و مشخصاتی دارد؟

مراکز آموزشی ایتالیا نیز جزو مراکز برتر جهان هستند که همواره بر پایه استفاده از تکنولوژی روز دنیا استوار می‌ باشند و همین ویژگی موجب شده است که اهداف، چشم اندازها و راهبردهای تحصیل در ایتالیا بسیار وسیع و گسترده باشد.

در این مقاله نقش تکنولوژی در سیستم آموزشی ایتالیا را بررسی می‌ کنیم.

نقش تکنولوژی در سیستم آموزشی ایتالیا: چشم اندازها و راهبردها

وضعیت اقتصادی و شرایط اجتماعی خوبی که کشور ایتالیا دارد، شرایط زندگی، مهاجرت و تحصیل در این کشور را برای افراد مختلف مهیا کرده است، به طوری که تحصیل در ایتالیا یکی از گزینه‌ های انتخابی برای دانشجویان بین‌ المللی محسوب می‌ شود.‌

این کشور با ارائه دادن بورسیه‌ های تحصیلی مانند بورسیه دولتی ایتالیا و بورسیه دی اس یو شرایط تحصیل رایگان را برای واجدین شرایط و دانشجویان ممتاز فراهم کرده است، اما آن چه که در حال حاضر در خصوص سیستم آموزشی و تحصیل در ایتالیا مطرح است، نقش تکنولوژی در چشم اندازها، راهبردها و اهداف طولانی مدت می‌ باشد.

بر این اساس موسسات آموزش عالی و فنی در ایتالیا دوره‌ های علمی را برگزار می‌ کنند که دانشجویان متناسب با بازار کار و صنعت در این کشور بتوانند آموزش‌ های لازم را ببینند.

برخی از این آموزش‌ ها عبارتند از:

  • استفاده از فناوری‌ های جدید و به روز برای زندگی

  • تحرک پایدار

  • بهره‌ وری از انرژی مطلوب

  • استفاده از فناوری‌ های خلاقانه در حوزه‌ های گردشگری و فرهنگی

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • استفاده از فناوری‌ های جدید و به روز جهت بهره‌ گیری از آینده بهتر برای این کشور

علاوه بر این یک مرحله کارآموزی در حین تحصیل در ایتالیا وجود دارد که بخش جدایی ناپذیر در دوره‌ های آموزشی محسوب می‌ شود، یعنی دانشجویان باید حدود یک سوم از وقت خودشان را جهت شرکت کردن در برخی کارهای داخلی یا خارجی صرف کنند که معمولاً دو یا سه سال نیز طول می‌ کشد و در پایان این دوره‌ ها دانشجو پس از یک امتحان و کسب نمره برابر با حدود ۸۰ درصد یا بالاتر از آن دیپلم فنی دریافت می‌ کند.

در حال حاضر نیز استفاده از تکنولوژی‌ های فناوری اطلاعات و ارتباطات، فضای مجازی و آموزش‌ های آنلاین به دیگر سیستم‌ های رایج و متنوع تحصیل در ایتالیا اضافه شده است، به طوری که بسیاری از کلاس‌ های درس به صورت فضای مجازی و کلاس‌ های آنلاین برگزار می‌ شود که البته با بازدهی خوب و قابل توجهی نیز همراه است.

یعنی برخلاف سیستم آموزشی در آمریکای شمالی و یا در اروپای شمالی که معمولاً تدریس کردن مبتنی بر بحث تاکید می‌ شود، ساختار سیستم آموزشی تحصیل در ایتالیا بسیار رسمی‌ تر است و معمولاً بیش تر مواقع تدریس در سالن های بزرگ سخنرانی انجام می‌ شود.

هم چنین در این دانشگاه‌ ها از دانشجو انتظار می‌ رود ساعت‌های مطالعه خود را جهت آماده شدن برای آزمون‌ ها افزایش دهد.

امتحانات در این دانشگاه‌ ها نیز پس از دوره آموزش برگزار می‌ شود و معمولاً به صورت امتحانات شفاهی می‌ باشند، یعنی شما به وسیله مکالمه یک به یک با اساتید مربوطه ازمون خود را پشت سر می‌ گذارید، علاوه بر آزمون شفاهی، امتحانات در دوره طولانی یعنی از ۴ تا ۶ هفته نیز انجام می‌ شود که دانشجویان می‌ توانند با برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده در این دوره‌ ها شرکت کنند.

اما از شیوه‌ های جالب در خصوص برگزاری آزمون‌ ها در این دانشگاه‌ ها به این شکل است که هر امتحان در چند تاریخ مختلف ارائه می‌ شود که در کلیه این آزمون‌ ها فناوری روز حرف اول را می‌ زند و مباحثی که در این دانشگاه‌ ها مورد تدریس قرار می‌ گیرند کاملاً مطابق با علم روز می‌ باشد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نقش تکنولوژی در سیستم آموزشی ایتالیا بررسی شد.

نکات مهم و مواردی که در دانشگاه‌ های ایتالیا مورد تدریس قرار می‌ گیرد و هنگام تحصیل در ایتالیا با این موارد مواجه خواهید شد، در این مقاله مطرح شدند.

جهت اطلاعات بیش تر در خصوص نقش تکنولوژی در سیستم آموزشی ایتالیا به سایت https://applyitaly.com مراجعه کنید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)