سیستم آموزشی ایتالیا: چالش‌ ها و فرصت‌ های آن کدامند؟

چگونه می‌ توان جهت ادامه تحصیل در ایتالیا اقدام کرد؟

هزینه‌ های تحصیل و زندگی در ایتالیا چقدر است؟

سیستم آموزشی ایتالیا: چالش‌ ها و فرصت‌ های آن یکی از گزینه‌ های مثبت پیش روی دانشجویان و افرادی است که قصد ادامه تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی را دارند، چون این کشور یکی از بهترین کشورها جهت ادامه تحصیل می‌ باشد که شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم می‌ کند.

در این مقاله به سیستم آموزشی ایتالیا: چالش‌ ها و فرصت‌ ها و تحصیل در ایتالیا می‌ پردازیم.

سیستم آموزشی ایتالیا: چالش‌ ها و فرصت‌ ها

ایتالیا از لحاظ اقتصادی رتبه هشتم دنیا را دارد و یکی از قطب‌ ها جهت ادامه تحصیل و حتی اشتغال و مهاجرت تحصیلی تلقی می‌ شود که همه ساله دانش آموزان و دانشجویان بسیار زیادی از سراسر جهان این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌ کنند.

ایتالیا دارای سیستم آموزشی یکپارچه و قدرتمندی در کلیه مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ ها می‌ باشد و برای دانشجویان این کشور کاملاً رایگان بوده و به سه مقطع تحصیلات اولیه، تحصیلات ثانویه و تحصیلات دانشگاهی تقسیم بندی می‌ شود که هر کدام دارای شرایط و ضوابط خاص خودشان می‌ باشند و موجب شده است که تحصیل در ایتالیا مورد توجه دانشجویان خارجی نیز قرار بگیرند.

دلایل انتخاب ایتالیا برای ادامه تحصیل

حال ممکن است با این سوال مواجه شوید که چرا برای تحصیل باید ایتالیا را انتخاب کنیم؟

دلایل و عوامل زیادی وجود دارد که یک فرد دانشجو را مجاب می‌ کند کشور ایتالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کند که از آن جمله عبارت هستند از:

  1. کیفیت و امنیت سطح زندگی

سیستم آموزشی ایتالیا و سیستم امنیتی که در کشور اروپا وجود دارد رتبه هشتم در اروپا و رتبه چهلم در جهان را به خود اختصاص داده است و این موضوع به یکی از چالش‌ ها و فرصت‌ ها جهت ادامه تحصیل برای کلیه دانشجویان از سراسر جهان تبدیل شده است.

به این شرایط اقتصادی خدمات بهداشتی و درمانی خوب، برنامه‌ های جامع در خصوص مراقبت‌ های بهداشتی، تامین مسکن، حقوق و مزایای بازنشستگی، حقوق و مزایا جهت کلیه شهروندان از جمله افراد شاغل و دانشجویان را نیز می‌ توان اضافه کرد.

  1. سیستم آموزشی خوب و یکپارچه

دانشگاه‌ هایی که در کشور ایتالیا وجود دارند جز برترین دانشگاه‌ های جهان محسوب می‌ شوند که در رقابت با بسیاری از دانشگاه‌ های جهان هستند و این خود یک مزیت محسوب می‌ شود تا دانشجویان زیادی تحصیل در ایتالیا را به بسیاری از کشورها ترجیح دهند.

علاوه بر آن که پس از اتمام تحصیل و حتی در زمان تحصیل در دانشگاه‌ ها نیز فرصت‌ های شغلی برای دانشجویان به وجود می‌ آید.

در کنار تمامی این موارد می‌ توان هزینه‌ های پایین تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور را برای دانشجویان بین المللی نام برد.

  1. جامعه چند فرهنگی

در کشور ایتالیا مهاجرین بسیار زیادی در صلح و آرامش در کنار یک دیگر با ملیت‌ ها و فرهنگ‌ های گوناگونی زندگی می‌ کنند، به همین دلیل است که شرایط مهاجرت برای دانشجویان بین‌ المللی نیز کاملاً مهیا می‌ باشد، یعنی شما با هر فرهنگی می‌ توانید وارد این کشور شده و در کنار ملیت‌ ها و اقلیت‌ های دیگر در صلح و آرامش زندگی کنید.

  1. فرصت شغلی

پس از اتمام تحصیل در سیستم آموزشی ایتالیا، فرصت های شغلی برای دانشجویان پیش می‌ آید که یکی از چالش‌ ها و فرصت‌ ها جهت تحصیل در دانشگاه را برای این افراد برطرف می‌ کند و این افراد می‌ توانند بدون هیچ دغدغه‌ ای شغل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

چون بازار کار در این کشور وسیع است و شما به راحتی می‌ توانید مجوز کار و هم چنین ویزای کاری را از این کشور به دلخواه خود دریافت کنید.

سخن آخر

در این مقاله “سیستم آموزشی ایتالیا: چالش‌ ها و فرصت‌ ها” و سیستم آموزشی ایتالیا را بررسی کردیم.

گفتیم که این سیستم آموزشی از انسجام و یکپارچگی خاصی برخوردار است و دانشگاه‌ های این کشور جز دانشگاه‌ های برتر جهان محسوب می‌ شوند.

ویژگی‌ های خاصی که شرایط تحصیل در دانشگاه‌ های ایتالیا دارد، موجب شده است این کشور یکی از گزینه‌ های خوب و مناسب پیش روی دانشجویان بین المللی باشد.

در سایت https://applyitaly.com بیش تر با سیستم آموزشی ایتالیا: چالش‌ ها و فرصت‌ ها آشنا شوید.

 

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

Rate this post